Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema electrica Renault Laguna 1 Ph2 1998, Pierdere tensiune / baterie moarta

darksleep
post 26 Aug 2015, 07:43
Post #1


Za software developer


Group: Members
Posts: 351
Joined: 23 April 13
From: Arad




Buna ziua,

Recent am inceput sa am o problema electrica pe masina, respectiv daca masina sta 1-2 zile nepornita efectiv raman fara baterie, electromotorul nu invarte deloc.

Si acum sirul povestirii

- Prima data cand a aparut aceasta problema, am cumparat o baterie noua Bosch de 70 de Ah - toate bune si frumoase 1-2 zile dupa care am ramas din nou fara baterie. Ulterior ducandu-ma cu masina la service, bateria a fost defecta din fabricatie.

- Am schimbat bateria pe garantie si in schimb am luat o Varta Black tot de 70 de Ah - testul pe aceasta baterie a iesit perfect.

Probleme au iesit la iveala tot la reprezentanta, inginerii de acolo au efectuat urmatoarele teste cu mine de fata:

- Au masurat tensiune pe borne cu motorul in relantiu ( bloc lumini aprins + clima pornita ), aici incarcarea era destul de slaba, undeva pe la 13 si scadea incet.

- Au masurat tensiunea pe baterie cu motorul oprit dupa ce s-a stabilizat tensiunea pe circuitul masinii, bateria a avut undeva pe la 12-13 Volt ( nu mai retin exact ).

- Au masurat din nou bateria in sarcina dar de data aceasta cu + pe alternator / mufa excitatie si de acolo iesea 14 Volt, ceea ce inseamna ca alternatorul nu este defect.

Concluzia celor de acolo a fost ca undeva intre alternator si baterie pierd tensiune constant. Am lasat masina la ei iar a doua zi m-au sunat si au spus ca este cablul de masa distrus, respectiv corodat. Au schimbat cablul cu unul nou, reparatia a costat 94 de RON cu tot cu TVA.

Cablul de masa l-au lasat in masina, si intradevar la un capat a fost oxidat foarte tare, pe langa aceasta au lasat si output-ul de la testul de baterie odata cu masa schimbata, si incarcarea a fost de 14.2 in sarcina, deci absolut perfect.

Problema a aparut din nou in aceasta dimineata ( 26.08.2015 ) cand am vrut sa plec la lucru - exact aceliasi simptome, baterie zero. Sunt aproape sigur ca exista un consumator pasiv pe undeva.

Poate cineva s-a mai lovit de aceasta problema si a rezolvat cumva, nu de alta dar sa le ofer niste sugestii celor de la reprezentanta. Ideea este ca am garantie pe lucrare si piesa si voi duce masina din nou la ei.

O zi buna.


--------------------
Renault Laguna I Phase II 1999
Kia Ceed 1.6 GDI @ 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 26 Aug 2015, 19:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




Si eu am avut o problema ciudata, aleatorie. Ramaneam fara baterie, lasam masina oprita 8 ore murea, lasam masina o saptamana si nu se intampla nimic alte ori facea de la o zi la alta si alte ori se intampla sa mai faca asa dupa o luna de mers cu ea. De fiecare data verificam si incarcarea dar si consumul pe instalatie, aveam un cosum de max. 40 mA care este ok si de fiecare data era totul ok, am fost si la un amic care este electrician si nici el nu vedea problema. Dar dupa un an am reusit sa prind ce cosuma am pus si am masurat consumul imediat fara sa iau curent sa incarc bateria si aveam un consum de 2 A destul de mare, am scos toate sigurantele pe rand si nu scadea am luat si am scos si sigurantele general si tot degaba si de aici m-a dus cu gandul la alternator sau electormotor ca alea sunt legate pe direct, am luat ce era mai usor si am scos borna de + de pe alternator si ce sa vezi consum de 20-30 mA. Am fost cu alternatorul la amicul asta al meu si din experienta lui fara sa stea la discutii a zis releul de incarcare, l-am schimbta de o luna si nu mai am nici o problema pana acum. Acum nu spun ca poate fi si la tine aceeasi problema, eu am descoperit din noroc sa vad ca era din cauza releului de incarcare deoarece am mai verificat si inainte cosumul de vre-o 10-15 ori si totul era ok. Dar din ce zici tu ca au facut "inginerii", nu vad sa fi masurat cosumul daca ceva cosuma curent mai mult decat trebuie, asa ca vezi cum faci sa verifici si consumul.

This post has been edited by mugur_mugurel: 26 Aug 2015, 19:34


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darksleep
post 2 Sep 2015, 07:37
Post #3


Za software developer


Group: Members
Posts: 351
Joined: 23 April 13
From: Arad




Pana la urma a fost problema toata borna +. Respectiv s-a tras un cablu suplimentar pe baterie.

Masina porneste fara probleme si nu mai ramane fara curent.


--------------------
Renault Laguna I Phase II 1999
Kia Ceed 1.6 GDI @ 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 00:16
Dacia