Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

kit ambreiaj, probleme ambreiaj

negrutza
post 18 Aug 2015, 08:19
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Salutare. Am plecat in concediu cu al meu Clio 3 diesel de 70 CP cu 38 800 km la bord. Am avut surpriza ca dupa vreo 8 ore de condus ..cca 580 km ...cand am ajuns in Hunedoara si am urcat (vreo 9 km de serpentine grele), la un moment dat am vazut ca nu mai trage si tot trebuia sa retrogradez vitezele pana la a doua ca sa mai continui insa aproape de final abia ma mai taraiam cu viteza intai. Ideea este ca nici cu viteza intai nu mai puteam merge parca nu se mai accelera deloc. Nu mirosea a ferodou puternic cum ar trebui, insa un miros de incins era. Acum am lasat-o la racit peste noapte dar tare mi-e teama ca ambreiajul a decedat. Pe cele doua autostrazi am mers cu ea in turatie constanta cam cu 110 - 120 km/h. A mai condus pe autostrada si fiica mea care este incepatoare insa tot in turatie constanta. Acum,ce tip de ambreiaj are Clio 3? De reglat stiu ca nu se regleaza deci este hidraulic. Eu distributia am schimbat-o in primavara, cu tot cu pompa de apa ca am zis sa nu mai umblu iar daca o fi cazul Cu racirea nu am probleme, lichidul de frana l-am inlocuit in toamna. Uleiul la cutie nu am vazut pe nicaieri cand se schimba, la Toyota de ex se prevede inlocuirea din 60k in 60k. Uleiul la motor l-am inlocuit tot in toamna cu toate filtrele cu mentiunea ca nu am mai pus nici Elf si nici Castrol ci ulei original CATERPILLAR un 15W40 de care sunt foarte multumit ca nu mai scade pe joja un gram cum pateam cu celelalte, si nici nu se mai degradeaza atat de rapid. Nu stiu ce sa mai verific si tare ma tem ca nu mai ajung cu ea acasa. Ceva sfaturi de verificari????? Va multumesc anticipat.

This post has been edited by negrutza: 18 Aug 2015, 08:20


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 18 Aug 2015, 08:48
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Ulei trebuie sa pui 5W40......turbina stie asta!
Nu pare problema de ambreiaj......turbo sau injectie trebuie verificate.
Sau calitate combustibil pentru pierdere putere.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 18 Aug 2015, 12:45
Post #3


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




15w40...nu prea e ok. Zici ca a inceput sa moara dupa ce ai urcat pe niste serpentine grele...s-ar putea ca turbina sa nu fi apreciat deloc uleiul ala. Din cate tin eu minte, 10w40 era singura alternativa la 5w40 acceptata in carte pentru dci fara DPF


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Aug 2015, 13:57
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Omori motorul cu uleiul ala, e ulei de utilaje grele, singura asemanare cu motoul de Clio, e ca merge cu motorina.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R E M U S
post 18 Aug 2015, 15:22
Post #5


Group: Modelatori


Group: Members
Posts: 531
Joined: 14 May 13
From: ¯\_(ツ)_/¯




Ai umplut de funingine catalizatorul, de aici si lipsa da putere.

Stii vorba aia " Leneșul mai mult aleargă", asa si tu cu uleiul ala. Uleiul in sine e f bun, doar ca nu tine seama de evacuarile autoturismelor.


--------------------
Mitsubishi Colt 2009

sa mergi tare intrand pe contrasens in toate curbele? MEAH
sa mergi tare pastrandu-ti banda? asta inseamna sa fii mafiot
restu' e cancan...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Aug 2015, 17:09
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Caterpilar nu face uleiuri, ci are contract cu un producator de uleiuri, dar nu asta e important, ci faptul ca uleiurile au niste norme, in functie de motorul la care sunt folosite, si la utilaje si motoare diesel de capacitati mari, sunt alte norme decat la autoturisme. Se poate cala turbina daca uleiul nu e conform, pe langa alte uzuri.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 19 Aug 2015, 06:47
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Va multumesc pentru sfaturi. Ieri am mers cu ea destul de ok. Am alimentat din nou la MOL de data asta. De obicei alimentez la ROMPETROL. Se prea poate sa fie de la ulei, iar turbina sa nu faca fata. Stiu de specificatiile uleiului. Pentru cele cu DPF trebuie norma ACEA/C2 iar fara DPF un ACEA/A/B2 dar uleiul asta este pentru motoare turbo cu specificatia ACEA/B2, cu diferenta ca are vascozitate mai mare. Am citit pe un forum de uleiuri ca uleiurile cu vascozitate mai mare reduc uzura motorului dar cresc consumul de carburant fata de cele cu vascozitate mai mica care grabesc uzura dar asigura un consum de carburant optim. Acum EGR-ul posibil sa se infunde si de la un condus subturat dar acum in oras cel putin eu nu folosesc decat max viteza a treia undeva la 2000 rpm fata de viteza a patra inainte cand mergeam ca sa zic asa mai la consum si aveam 1500 rpm. Totusi ambreiajul nu e ok. Cand ajung acasa trebuie sa o verific dar nu stiu ce tip de ambreiaj este. Este de 215 mm sau 220 mm? Unde gasim specificatiile? In ce priveste turbina eu dupa un parcurs mai lung nu opresc motorul imediat pentru a se raci cat de cat turbina. Daca ma sfatuiti voi schimba uleiul si filtrul pana sa ajung acasa sau deja nu mai are importanta?


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 19 Aug 2015, 07:44
Post #8


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Eu as scapa cat mai repede posibil de uleiul ala, nu face bine la nimic in motorul tau. Chestia asta cu ulei gros ca sa nu il consume e frectie la picior de lemn, daca consumul e mic, asta e, se mai intampla mai ales la diesel...daca iti consuma foarte mult ulei, atunci trebuie cautata sursa problemei. Un ulei mult mai gros decat recomanda fabricantul iti nenoroceste si turbina, si motorul.

Ambreiajul pe duca e cam greu de confundat cu alte probleme. Il simti cum patineaza, vezi cum calci acceleratia si turatia sare brusc in sus, dar tu nu inaintezi...nu il percepi ca pe o lipsa de putere. Eu as duce masina la un mecanic si as verifica in primul rand cu un tester, e posibil sa ai vreun senzor care nu isi mai face treaba si transmite parametri aiurea catre ECU, daca nu...EGR si turbina. Ti s-a aprins vreun martor in bord, ti-a dat vreun mesaj de avertizare masina?

This post has been edited by Synyster: 19 Aug 2015, 07:44


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 19 Aug 2015, 20:30
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Nu se aprinde nici un martor in bord, turbina baga presiune, nu stiu EGR-ul cum face serviciu insa fum nu scoate nici la acceleratie rapida... Daca urc pante mai abrupte merge greu, trebuie sa retrogradez pana la viteza intai,,,,, parca nu e in regula pentru un diesel care ar trebui sa aibe un cuplu motor la o turatie ma joasa fata de benzinar care trebuie turat ca sa deszolte aceeasi putere.
Oricum uleiul cand ajung acasa am sa-l inlocuiesc cu vad eu ce, un 5b w 40 fie ca e castrol, fie ca e Elf sau Mobile. Sper ca turbina sa nu cedeze, oricum Renault face motoare nu masini de cusust ca altii, Respect Renault...


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
75AIM
post 20 Aug 2015, 10:22
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 691
Joined: 23 March 14
From: Constanta




Aviz amatorilor de masina la sh,ulei 15w 40 cand altii platesc la greu sa bage ceva full sintetic 0W 50,masina cu km putini condusa de o femeie parca asa ar suna un anunt ...

This post has been edited by 75AIM: 20 Aug 2015, 10:23


--------------------
Renault Fluence 2013 Privilege,Clio 3 2007 - ex 99AIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 21 Aug 2015, 07:54
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




QUOTE(75AIM @ 20 Aug 2015, 10:22)
Aviz amatorilor de masina la sh,ulei 15w 40 cand altii platesc la greu sa bage ceva full sintetic 0W 50,masina cu km putini condusa de o femeie parca asa ar suna un anunt ...
*



Multumesc de ironie insa nu am de gand sa vand masina ca nu suntem in America sa beneficiem de buy back. Doar asa as renunta la ea sa iau un model mai nou, nu ma intereseaza sa fac afaceri cu masini. Eu am postat sa aud o parere si sunt de acord cu criticile ce mi se aduc insa nu are nici o legatura ce spui tu cu realitatea. Multumesc oricum.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 21 Aug 2015, 18:05
Post #12


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Daca vrei ceva mai bun, un Motul 5w40 xcess, daca consuma ulei cu acea norma trebuie gasita problema, dar la km aceeia nici nu se pune in discutie. Motoarele diesel consuma putin ulei fata de benzinare, atata timp cat intre schimburile de ulei la ~15.000 km nu se consuma uleiul dintre minim si maxim, motorul e pe picioarele lui.


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 21 Aug 2015, 21:17
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Am sa incerc si Motul, am mai mers cu Castrol Edge insa consuma ulei, intre revizii scadea la minim sau chiar sub minim, desi in rodaj am mers cu atentie cu ea. Acesta a fost singurul ulei cu care nu a scazut un gram. Unde am lucrat eu inainte am lucrat cu motoare Caterpillar atat in CFR cat si in Insula Mare unde toate utilajele de top (si credeti-ma ca au utilaje de ultima generatie) au motoare Caterpillar care sunt cele mai folosite pe nave, locomotive si mai ales pe generatoarele de pe platformele petroliere unde merg non stop si prima grija este evident uleiul. Nu au ulei 10w sau 5w pentru ca se considera ca este zona cu clima temperata si pe toate tabelele de uleiuri sunt date ca avand vascozitatea cea mai potrivita temperaturilor din zona uleiurile 15W. Este adevarat ca ungerea turbinei este posibil sa fi avut de suferit insa felul in care arat uleiul acum este de departe cel mai bun din ce am folosit pana acum. Turbosuflantele de pe Caterpillar merg in 22 000 rpm cu acest ulei, nu au ungere separata pentru lagare. Doar pe locomotive si asta doar pe motoarele Sulzer si Maybach au circuit de ulei separat de ungere a lagarelor suflantei. As dori sa inchei acest topic desi nu am aflat nimic din ce am intrebat despre kitul de ambreiaj. Oricum va multumesc tuturor celor care mi-ati raspuns solicitarilor. O seara buna tuturor.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 21 Aug 2015, 21:42
Post #14


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(espacern @ 18 Aug 2015, 08:48)
Nu pare problema de ambreiaj.

QUOTE
Ambreiajul pe duca e cam greu de confundat cu alte probleme. Il simti cum patineaza, vezi cum calci acceleratia si turatia sare brusc in sus, dar tu nu inaintezi...nu il percepi ca pe o lipsa de putere.


QUOTE(negrutza @ 21 Aug 2015, 21:17)
As dori sa inchei acest topic desi nu am aflat nimic din ce am intrebat despre kitul de ambreiaj.


Daca ai citit cu atentie ce s-a scris intelegeai ca din descrierea ta nu ai o problema cu ambreiajul.....posibil ai citit printre randuri!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 23 Aug 2015, 08:12
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Scuze, nu asta am vrut sa zic, mai toata lumea a spus ca nu e de la ambreiaj, eu am vrut totusi sa aflu ceva date tehnice despre disc, placa si rulment, dimensiune(215 sau 220 mm) si sistemul de reglaj (pardon reglare nu se face). Oricum aseara am ajuns acasa si pot sa spun ca motorul trage insa cutia (sau placa de presiune) fac ceva probleme caci daca se incalzeste nu mai intra vitezele intai si a treia decat foarte greu. Nici nu stiu cum sa cataloghez, la rece merg bine, dupa ce se incalzeste posibil uleiul in cutie si mai au loc oarece dilatari intra mai greu, parca tine un scat cand impingi levierul in viteza. Sa fie sincroane, sa fie altceva, daca ar fi placa ar face si in alte viteze???
Nu stiu insa cu siguranta e ceva ce nu-si face treaba cum trebuie. Oricum timoneria cutiei de viteze mi se pare un minus fata de modelele vechi ale lui Renault.


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 17:04
Dacia