Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Achizitie Clio 2, Ceva sugestii despre achizita unui Clio 2

myhay1208
post 27 Mar 2015, 11:59
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 979
Joined: 15 August 07




Salutare,

Vreau sa-mi achizitionez un Clio 2. Imi place modelul Clio 2, mi se pare foarte foarte ok la aspect.
Neavand foarte multi bani merg pe o varianta minim din 2001. Prefer E4 pentru taxa mica.
Ca si motor, merg pe varianta 1.2 16V. As vrea eu 1.4 8V sau 1.4 16V dar e prea mult.

Am rugamintea sa-mi spuneti cateva puncte slabe ale masinii la care sa ma uit cand o sa le vad. Ma pricep cat de cat la masini. Nu am de unde sa iau un mecanic cu mine asa ca o sa merg pe ceea ce stiu si pe ceea ce primesc ca informatie din diferite locuri.

Astept orice sugestie pe care mi-o puteti oferi.


Multumesc!


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 27 Mar 2015, 12:12
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Euro4 din 2001.....cam rare.
Puncte slabe la 1.2 16V:clapeta de acceleratie electronica/garnitura chiuloasa.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 27 Mar 2015, 12:22
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 979
Joined: 15 August 07




2001 minimul pe care il caut eu. Nu ma supar sa fie mai nou: 2002/2003...

Ai idee la ce sa ma uit la exterior/motor ?


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 27 Mar 2015, 12:37
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(myhay1208 @ 27 Mar 2015, 12:22)
Ai idee la ce sa ma uit la exterior/motor ?

Lipsa "machiaj" (reparatie grosolana/polishare/detailing) indica mai bine starea de uzura a masinii.
La interior observa atent uzura la tapiterie scaun sofer/volan/cauciuc pedale/maciulie schimbator/manete volan/centuri sigurante......precum si aprinderea/stingerea martorilor la bord.
La exterior verifica starea pneu (indica uzura la tren rulare)/jocurile/stare disc+placute/traseu esapament/urme de reparatie tinichigie.
Nu uita sa verifici atent actele (talon+CIV).......si seriile inscrise pe masina.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 27 Mar 2015, 12:41
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 979
Joined: 15 August 07




Ok, multumesc pentru raspuns. Am luat majoritatea celor spuse de tine in calcul deja, cateva mi-au scapat. Acum e mai bine.
Daca mai avem si alte sugestii, si mai bine. smile.gif

Mie imi e teama mai mult de problemele pe care le-as putea avea la RAR. Cum ma sfatuiti sa procedez cu viitoarea masina pe care o achizitionez ? Sa ii propun vanzatorului sa mearga cu mine la RAR inainte sau cum ?

Multumesc!


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 27 Mar 2015, 12:44
Post #6


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




La ce probleme la RAR te referi...mai exact?


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 27 Mar 2015, 13:37
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 979
Joined: 15 August 07




Diverse lucruri pe care eu nu le pot sesiza sau care mi se s-ar partea ok. Spre exemplu am citit pe un alt forum ca cineva si-a luat un Logan si la Rar l-au dat inapoi ca avea probleme cu seria care nu era cea originala. Cel de la care l-a cumparat a avut-o lovita usor insa a fost necesara restantarea seriei pe care n-a facut la un service autorizat...



--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 27 Mar 2015, 14:31
Post #8


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(myhay1208 @ 27 Mar 2015, 11:59)
. Ma pricep cat de cat la masini.

Scuze....m-am lasat pacalit de fraza de mai sus dar se pare ca nu e cazul.
Informatii despre datele de identificare/serii/etichete gasesti la orice statie ITP......sau la RAR.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 27 Mar 2015, 15:16
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




Eu recomand motorul 1.2! Este mai ok decat 1.4 8V.
De ce?
A inlocuit inclusiv pe Logane motorul 1.4V, are aceeasi putere (75CP), iar cuplul este aproape la fel...7nm, diferenta insesizabila.
Consumul: Consumul este mai ok la 1.2 16V, taxele, inamtricularea, asigurarea, etc. mai ieftine.

Verdict: mergi pe 1.2 16V.
Daca poti achizitiona 1.4 16V, atunci clar motorul de 1.4 16V este alegerea cea mai buna. 1.4 16V dezvolta aproape 100 de CP, iar caroseria fiind usoara... zboara de mananca pamantul.

This post has been edited by bylexus: 27 Mar 2015, 15:18


--------------------
Renault Symbol - BH 90 DBA 2012 Start 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 28 Mar 2015, 18:50
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 979
Joined: 15 August 07




Care ar fi motivele pentru care s-ar aprinde martorul (!) pe clio cand dai in gropi sau mergi pe drumuri mai proaste?


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 28 Mar 2015, 18:56
Post #11


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Maneta frana de mana are joc/slabita? Daca are cand treci prin gropi se poate ridica destul incat sa iti aprinda martorul frana de mana actionata.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 28 Mar 2015, 19:00
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 979
Joined: 15 August 07




Ok. Merg sa vad un 1.4 si mi-a zis cel care o vinde de chestia asta si a zis ca nu stie de la ce ar putea fi.


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 28 Mar 2015, 19:47
Post #13


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Nivelul scazut de lichid frana/senzo placute uzate....aprinde martorul respectiv!


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ygi_17
post 28 Mar 2015, 22:14
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 2 February 09




myhay eu iti recomand sa cumperi ( fuctie de buget) o masina cat mai noua.
sau sa astepti cand ai bani mai multi si sa cumperi una si mai noua.
Daca esti hotarat sa faci experiente si sa inveti mecanica auto pe masini vechi atunci esti liber sa incepi cu un Clio II.

Bafta


--------------------
Renault Clio II - Symbol 2003 / 8V 75 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LucianMan
post 28 Mar 2015, 23:52
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 19 January 15
From: Suceava




Intradevar, semnul exclamarii din bord semnifica "alte pericole", nu neaparat frana de mana. Am avut un vw polo din 2003 care tot asa facea (se aprindea becul ! cand mergeam prin gropi), de fiecare data completam cu lichid de frana si inceta. Avea vreo scurgere de lichid pe undeva biggrin.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 2007 1.5Dci 50Kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
svclio
post 29 Mar 2015, 23:16
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 5 July 12




1. umezeala sub presuri
2. miros general de umezeala
3. zgomot dubios din zona alternatorului, fulia
4. pe muchia de sus a portierelor fata si in colt uita-te daca e bine vopsita, de acolo sare vopseaua, mai ales daca e revopsita (am vazut deja asta la a mea si la un symbol)
5. ambreiajul care scartaie
6. zgomot la viteza din cauza chederelor
7. umezeala in stopuri si scurturile aferente



--------------------
renault clio 2 bicorp 2004 / dci 65 cai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
remesh
post 30 Mar 2015, 08:26
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 May 08
From: Braila




Martorul se poate aprinde si din cauza intrerupatorului care fie este stricat fie datorita amplasarii in spatele franei de mana. Daca aveai pasager in spate pe mijloc, foarte probabil el atingea acel intrerupator. Daca nu era pasager verifica starea piesei cu pricina


--------------------
Renault Megane 3 ST 2013 / ex M2 2007 / Ex. Clio 2
decat mult si fara rost, mai bine putin dar prost
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 30 Mar 2015, 10:43
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




pentru mine, ca posesor de Clio 2 din 2003, cea mai deranjanta problema a fost cea a ambreiajului. Are un defect de proiectare acolo, se pierde undeva lubrefierea, motiv pt care ambreiajul tine prea tare, se elibereaza sacadat, si scartaie de mama-mama.
Este super enervant la condusul in oras, cand se incalzeste ambreiajul si trebuie sa pesi pe el cu mare forta, ca sa schimbi vitezele.
alte probleme: caseta de directie, pompa de servo, biletele de directie si capetele de bara, pivoti, flansele de la amorizoare, bieleta antirasturnare, macaraua de la un geam, senzori arsi pe la motor, detonatie pe sistemul de admisie, contactor lumini de frana, ...


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 30 Mar 2015, 16:28
Post #19


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




biletele de directie si capetele de bara, pivoti, flansele de la amorizoare, bieleta antirasturnare

Astea's consumabile, la orice masina le schimbi, mai putin la Mercedesurile alea de aveau bucsaraie de tractor.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan46
post 30 Mar 2015, 19:20
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 11 October 14




Am condus un clio al unui prieten pe o distanta destul de mica.. vreo 130 de km cu motorul 1.2 16V mi s-a parut ok ca masina singurul lucru care era enervant era cu ambreajul scartaia si nu era foarte bine insonorizata, dar asta se poate rezolva. E o masina care scoti niste consumuri destul de mici daca ai rabdare cu ea. Eu detin symbol 1.2 16V din 2012 si e cam acelasi comportament ca modelul precedent.

This post has been edited by Bogdan46: 30 Mar 2015, 19:23


--------------------
Renault Symbol - BV46SOL 2012/Start
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvantrc
post 31 Mar 2015, 12:38
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 7 June 13




~obligatoriu ABS(functional)
aer, sa nu te coci
ce buget ai?


--------------------
Renault Clio Symbol Fidji 2006
Clio Symbol Fidji 1.4, mai putin de 16 valve - 2006
Born-iunie 2013-112750 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo_id
post 31 Mar 2015, 14:59
Post #22


Engineer


Group: Members
Posts: 449
Joined: 8 August 11




confirm problema cablului de ambreiaj care de la caldura/frictiune etc, scartie si merge mai greu in conditii de trafic ingreunat, de asemenea pe drum cu pietris rar se aud niste troncanituri din zona casetei de directie
in rest, la o masina asa veche te poti astepta la contacte slabite din cauza coroziunii, uzurii, piese din cauciuc imbatranite si multe altele... nimic grav in schimb

motorul si cutia de viteze sunt foarte bune. Am facut zilele trecut peste 700 km prin tara cu circa 6 l/100 km, in oras a mea consuma in jur de 8-8.5 l/100 km in sezonul rece. Vara mai scade un pic, pe la 7.5-8.
Euro IV, impozit / asigurare mici... 4 airbaguri, abs, AC, directie servo electrica (foarte usor de parcat)...

This post has been edited by romeo_id: 31 Mar 2015, 14:59


--------------------
Renault Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 1 Apr 2015, 08:50
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




QUOTE(RazvanF @ 30 Mar 2015, 16:28)
biletele de directie si capetele de bara, pivoti, flansele de la amorizoare, bieleta antirasturnare

Astea's consumabile, la orice masina le schimbi, mai putin la Mercedesurile alea de aveau bucsaraie de tractor.
*



Fara suparare, depinde la cati km iti cad.
Cand le schimbi pe la 40 000km, iar alte masini vezi ca trec de 100 000km si nu necesita aceste schimbari, atunci chiar ca le consideri consumabile la Clio.
La Skoda Octavia am trecut de 40 000km si nu am schimbat niciuna din aceste piese de mai sus, si nici nu arata vreun semn ca necesita schimbate. La fel la Opel Corsa. Nici la Tico nu imi amintesc sa fi schimbat ceva pana la 40 000km (dar asta nu se pune, pt ca a trecut mult timp de atunci si e posibil sa ma fi lasat din memorie radmasa.gif ).


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 1 Apr 2015, 15:06
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 979
Joined: 15 August 07




Multumesc pentru indicatiile de pana acum.
Referitor la posturile anterioare, cu schimbatul bieletelor, a capetelor de bara , pivoti etc, eu nu le-am schimbat niciodata la Logan si am ajuns la 200k km. Parerea mea e ca se schimba cand e nevoie si depinde foarte mult unde mergi cu masina.

@theodor: nu cred ca e o regula sa se defecteze cele enumerate de tine tot timpul. Depinde de modul in care tii masina, cum mergi cu ea si unde mergi.

Incep sa ma sperii din ce imi spuneti voi aici de o masina sh... Oricum va anunt cand am luat si ce am luat. Sigur o sa am nevoie de ajutor cu rezolvarea diverselor probleme pentru ca la un buget de 1500 euro si 12-14 ani nu mai e ca atunci cand e nou totul...


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 5 Apr 2015, 08:19
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 979
Joined: 15 August 07




Revin cu achizita: Clio 2 Hatchback 2002, 1.4 16V.

Dupa zile de cautari, am decis ca e cea mai buna alegere. Masina e destul de ok pentru varsta ei.
Motor 1.4 16V, geauri electrice fata, abs, servo, airbaguri,A/C manual, oglinzi incalzite. Caroseria in stare foarte buna, doar putina urma de rugina la hayon. In rest estetic e foarte ok pt varsta ei, cu mici zgarieturi usoare.

Probleme : nu functiona dezaburirea ( am rezolvat-o, avea mufa scoasa din butonul de comanda), nu functioneaza proiectoarele (sunt in curs de rezolvare), nu functioneaza recircularea ( aici n-am investigat inca dar urmeaza).

Pana aici e destul de ok masina. Am facut vreo 300 de km si se comporta ok. Motorul merge rotund, fara probleme.

I-am schimbat deja uleiul si filtrele (aer+ulei) si mi se pare foarte silentios.
Urmeaza sa mai fac distributia, sa schimb cureaua de accesorii, bujiile, placute/tamburi de frana daca e cazul, filtrele din interiorul masinii de la instalatie de aerisire.

Astept sugestii de la voi despre ce ar trebui sa ii mai schimb. Vreau sa fac operatiunile saptamana ce urmeaza si dupa sa o inmatriculez.


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 5 Apr 2015, 09:12
Post #26


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(myhay1208 @ 5 Apr 2015, 08:19)
Revin cu achizita: Clio 2 Hatchback 2002, 1.4 16V.
Astept sugestii de la voi despre ce ar trebui sa ii mai schimb.

Cu schimb distributie/accesorii trebuia sa incepi.....la 16V asta aduce liniste cel putin 4 ani!
La recirculare nu functioneaza motorasul....sau s-a scos mufa pentru ca sunt rupti dinti.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 5 Apr 2015, 21:35
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 979
Joined: 15 August 07




La distributie nu m-am bagat inca. Cel care o sa o schimbe (mecanic de meserie) n-a avut timp asa ca am facut doar schimbul de ulei. Ramane sa iau distributia si cureaua de accesorii zilele ce urmeaza. Avand in vedere ca circul foarte putin cu el zilele astea am zis ca e ok.
Lista e cam asa:
1. Distributie. Banuiesc ca Continental e destul de buna nu ? Alte sugestii ?
2. Curea accesorii. N-am idee. Sugestii?
3. Pompa apa. Ma gandesc sa iau HEPU. Ce recomandati?
4. Bujii. Ce recomandati?
5. Frane spate. Se poate desface in siguranta sa schimb doar sabotii ? Sau trebuie sa iau si rulmentii ( la Logan parca imi aduc aminte ca se cam schimba cu tot cu rulment) ?
6. Proiectoare ceata. Sunt pe fire. Trebuie sa scot releele din cutia compartimentului motor si sa le masor. Nu ma grabesc cu asta ca n-am inca nevoie de ele. Vreau doar sa stiu ca sunt functionale si sa le foloesc atunci cand e cazul.
7. Recirculare aer. Ciudat e ca initial nu se aprindea ledul ala mic. La un moment dat a inceput sa palpaie slab. In seara asta m-am trezi ca e aprins. smile.gif . Nu e graba, prefer sa le rezolv pe celelalte.


Ceva site-uri online de incredere de unde pot vedea niste preturi si de unde pot comanda cele necesare ?

Multumesc pentru ajutorul de pana acum!


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 5 Apr 2015, 21:46
Post #28


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(myhay1208 @ 5 Apr 2015, 21:35)
1. Distributie.  Alte sugestii ?
2. Curea accesorii Sugestii?
3. Pompa apa.  Ce recomandati?
4. Bujii. Ce recomandati?

1/2/3/4=Renault.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 6 Apr 2015, 06:00
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




Espacern iti recomanda varianta de origine.
Dar depinde ce buget ai...

Distributie: poti merge pe Gates
Curea accesorii: Gates / Conti
Pompa apa: Hepu
Bujii: NGK, Champion...

La toate astea nu recomand Bosch, nu stiu de ce, dar nu imi mai inspira incredere... (vorbesc strict personal, dupa ce am avut de la ei placute frana, curea accesorii, frate-miu a avut curea distributie - si toate astea s-au comportat putin suspect)


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 6 Apr 2015, 07:15
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 979
Joined: 15 August 07




Bugetul il dimensionez in functie de costuri. Inca nu l-am fixat dar n-as vrea sa fac rabat la ceva de calitate pentru 50 de lei. Mai bine dau 50 - 100 ron in plus si stiu ca 1-2-3 ani nu ma mai doare capul...
Oricum astea le schimb rar asa ca nu as vrea sa ma zgarcesc acum smile.gif.


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 14:08
Dacia