Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

AJUTOR! depistare scurtcircuit, intre martorul "lacat" din plafon si pozitiile Dr.

Foxer
post 24 Nov 2013, 00:02
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 2 December 10




Inainte sa ma apuc sa jupoi toate firele de pe masina, ma gandesc ca ar fi bine sa intreb daca a mai patit cineva asa ceva...

La megane-ul meu Coupe din 2000 1.6_16v, in momentul in care apas butonul de inchidere centralizata din bord pentru a incuia usile, un micut lacat rosu se aprinde in plafon (chiar langa lumina de la plafoniera) pentru a indica cum ca masina este incuiata.
Problema apare insa atunci cand apriind pozitiile; intensitatea beculetului scade la jumatate. Din acel moment, aproape orice consumator pornit aditional, ii scade intensitatea si mai mult: ex. Daca pornesc avariile sau dau de semnal, ii fluctueaza si lui intensitatea in ritmul semnalului. Daca pornesc dezaburizatorul de pe luneta, se stinge aproape complet. Nu sunt sigur, dar parca si stergatoarele il afecteaza. (Ciudat insa, daca aprind sau sting farurile, parca nu e nici o diferenta.)
Incercand sa diagnostichez problema, am scos si bagat inapoi cateva sigurante pe rand pana am descoperit ca fara siguranta de la pozitiile de pe partea dreapta, lucrurile revin la normal... moment in care m-am gandit sa deconectez mufele de la farul si stopul de pe partea dreapta.... dar degeaba. La reinstalarea sigurantei in panou, problema tot exista si cu mufele scoase.

Are cineva ideie de unde poate fii?

Urmatorul pas, ma gandesc sa demontez panoul de sigurante sa vad daca e ceva in neregula pe acolo... cu toate ca arata impecabil.


A! Si ca ideie, beculetul respectiv devine complet dezafectat in momentul in care scot siguranta de la inchiderea centralizata (ceea ce e cumva evident.. dar totusi merita mentionat)

Multumesc anticipat!

This post has been edited by Foxer: 24 Nov 2013, 00:15


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vali63
post 24 Nov 2013, 07:59
Post #2


membru


Group: Members
Posts: 47
Joined: 26 November 11




nu ai cumva legatura la firul de minus (masa) imperfecta la lampi ?


--------------------
Renault Megane1 1,6 e 66kw 90 cp hachback din 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Foxer
post 24 Nov 2013, 13:42
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 2 December 10




Te referi la lampile de pozitie?
Nu pot spune ca m-am uitat foarte atent la mufe (fata sau spate), dar cert este ca problema se manifesta si cu toate mufele scoase de la farul si stopul de pe dreapta; in momentul in care aprind pozitiile.
La beculetul "lacat" din plafon nu am umblat inca. Sincer nu prea stiu ce sa cred despre varianta cu legatura imperfecta la masa pozitiilor, pt ca e cale cam lunga de acolo pana la martorul de inchidere centralizata...
Si totusi, anul trecut atunci cand puneam frana, se misca stergatorul spate si se aprindea martorul de ceatza in bord... ceea ce am aflat ca era de la un contact inperfect la mufa stopului din dreapta wacko.gif (dar care problema isi revenea atunci cand scoteam mufa stopului) ...
O sa inspectez bine mufele, si voi posta daca apare vreo schimbare...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 25 Nov 2013, 12:49
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Aproape sigur este o legatura la masa defectuoasa, legătură comună ambilor consumatori. În momentul în care pui un consumator (semnalizare, etc) și scade intensitatea altui consumator sau de exemplu acesta începe și el să fileze în ritmul semnalizării este un semn caracteristic. Explicația ar fi că o legătură oxidată, imperfectă suportă un anumit curent pentru un beculeț mai mic, dar acesta devine insuficient atunci când mai ai alți consumatori. Problema este să găsești unde este masa comună consumatorilor cu pricina.


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_g
post 25 Nov 2013, 15:28
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 212
Joined: 23 December 10
From: Iasi




Verifica masa de la ceasurile de bord.

This post has been edited by dan_g: 25 Nov 2013, 15:28


--------------------
Renault Megane 3 2011 1.5 dCi 110 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Foxer
post 25 Nov 2013, 16:30
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 2 December 10




@dan_g
martorul cu lacatel e in plafon, nu in ecranul ceasurilor.... Iar dpdv. estetic, mufa mare de la ceasuri (ca banuiesc ca la aia te referi) e in stare buna, ca le-am mai desfacut recent..


@lupo_1.7sdi
cam asta ma gandesc si eu... Am cautat disperat diagrame/schite ale cablajului masinii, pe net, si n-am gasit nimic...


Ma gandesc ca, logic vorbind, firele nu se rup/macina singure, deci fie e o mufa/contact oxidat, fie e o zona care e supusa la miscare sau vibratii si s-a tocit camasa vreunui fir... Dar nu pot sa-mi imaginez unde anume s-ar intersecta aceste trasee de fire, decat in panoul de sigurante... ca mi se pare cale cam lunga de la pozitiile de pe dreapta(fara a caror siguranta, totul revine la normal), la inchiderea centralizata...

This post has been edited by Foxer: 25 Nov 2013, 16:34


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vali63
post 25 Nov 2013, 18:10
Post #7


membru


Group: Members
Posts: 47
Joined: 26 November 11




scoa-te becurile de pozitie pe rand(s-au toate) si vezi daca iti fura curent prin ele!


--------------------
Renault Megane1 1,6 e 66kw 90 cp hachback din 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Foxer
post 25 Nov 2013, 20:48
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 2 December 10




@Vali63
Am facut mai mult de atat; am scos cu totu mufele de la farul si stopul de pe dreapta (am spus mai sus) ... dar tot degeaba, tot face... huh.gif de aia mi se pare si ciudat, ca practic becurile, care ar completa circuitul, nu mai sunt prezente.
O sa scot si pe partea stanga, dar nu cred ca o sa aiba vreun efect...

Later Edit:
daca ma gandesc mai bine, faptul ca scot mufele din faruri nu afecteaza cu nimic, ar putea semnala ca problema e pe undeva pe traseul de dinainte sa ajunga la faruri... gen panoul de sigurante sau "maneta" de aprindere a pozitiilor(cu toate ca ma indoiesc ca ar fi maneta, fiindca acolo nu se intersecteaza cu inchiderea centralizata...)

This post has been edited by Foxer: 25 Nov 2013, 20:55


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djtirzi
post 29 Nov 2013, 19:20
Post #9


Renault Megane


Group: Members
Posts: 262
Joined: 20 August 10
From: Sibiu




Acel led asa functioneaza, cand incui usile are o intensitate mai mare iar cand aprinzi pozitiile scade in intensitate, la fel ca lumina de la display-ul casetofonul,
La tine cred ca e o problema de la baterie, in ce stare e?


--------------------
Renault Grand Scenic 2.2 Expression - SB 17 AID
Renault Megane Classic Expression 2002 SB-13-TDF

Complicat de simplu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Foxer
post 30 Nov 2013, 14:37
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 2 December 10




Bateria e cam veche.. dar e ok, porneste iarna. Insa nu cred ca beculetul din plafon ar trebui sa-si reduca intensitatea pe masura ce pornesc consumatori, doar dupa ce aprind pozitiile. Sau, cel putin ar fi trebuit sa faca la fel si becurile din bord & altele.. Insa lui (si doar lui!) ii fluctueaza intensitatea si in ritm cu avariile/semnalizarea, atunci cand sunt aprinse si pozitiile.
Si am mai testat la altcineva cu un coupe din 2001, si nu-i facea asa.

De asemenea, cand am scos siguranta de la pozitia de pe dreapta, lumina de la afisaj/casetofon tot se dadea mai incet atunci cand aprindeam pozitiile (ceea ce e normal, asa cum ai mentionat si tu), insa beculetul din plafon nu mai era afectat. De aici deduc ca lui i se slabeste intensitatea in urma unui scurt..

This post has been edited by Foxer: 30 Nov 2013, 14:46


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Foxer
post 2 Dec 2013, 09:18
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 2 December 10




@djtirzi
Spre rusinea mea, ai avut dreptate! Am fost iar la persoana cu Coupe-ul ca sa mai verific odata, si asa este; si la el scade in intensitate beculetul atunci cand aprind pozitiile.
Data trecuta cand m-am uitat la masina lui, pornisem doar dezaburirea pe luneta si semnalele, si nu fluctua in nici un fel... dar acum am aprins si pozitiile si la fel face... Ce-i drept, nu fluctueaza la semnal atat de tare ca la mine, dar totusi face un pic. Dar cand am aprins si dezaburirea, abia se mai vedea aprins si la el...
Bine ca nu m-am apucat sa jupoi "matzele" de pe masina.. blush.gif

Multumesc tuturor care s-au implicat in acest thread!


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
94NUT
post 28 Jun 2015, 22:17
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 16 January 14




Am si eu o problema cu acel lacatel. Sta in continuu aprins iar cand aprind pozitile se stinge. Ce poate avea?


--------------------
Renault Megane 1.4 8v 55kw RT 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 17:18
Dacia