Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

probleme pornire, probleme pornire

synergist
post 7 Jun 2015, 01:07
Post #31


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




de ce, restul nu ai citit?


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Csaby85
post 8 Jun 2015, 23:39
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 28 May 15




Salutare,

Revin cu detalii. Deci, am mai curatat o data egr-ul, de data asta e aproape ca un nou. Inainte sa-l montez m-am gandit sa dau o cheie la masina, si vezi minune......masina a pornit si a mers minute intregi pana ce l-am oprit eu. Si cu aceasta pornire au disparut si bulele de aer din conducta? Asa ca am zis sa montez inapoi egr-ul, dar din pacate cu egr-ul pus tot a murit dupa 5 secunde. Acum nu stiu ce sa fac.

Am cumparat si un bluetooth odb reader si am testat masina cu torque, acesta este eroarea ce am cititi:

http://www.obd-codes.com/p0409

Din cate am vazut este vorbe de ceva egr sensor. Exista un senzor care este legat de egr, care ii comunica egr-ului cand sa primeasca comanda de inchidere/deschidere? Este posibil ca egr-ul sa fie bun si acel senzor sa fie cu problema?

Multumesc.


--------------------
Renault Scenic II - HD 5713 2008 1.5 Dci 76KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 9 Jun 2015, 08:23
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




EGR -ul are incorporat in el un senzor de pozitie clapeta (potentiometru ii zice), adica ii spune cat e de inchis sau deschis, daca acel senzor e defect degeaba il cureti si partea de actionare functioneaza, calculatorul nu va stii cate e de deschis/inchis si nu va face ce trebuie. Daca acel senzor este defect EGR-ul se schimba cu totul.
Verificarea se face cu voltmetru detalii aici http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627438093

bulele de pe conducta dispar pentru ca pompa functioneaza si trage carburant, ele apar cand motorul este oprit pentru ca pe undeva trage aer, pui supapa de sens si ai rezolvat

This post has been edited by BiGBearRO: 9 Jun 2015, 08:24


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Csaby85
post 9 Jun 2015, 12:23
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 28 May 15




BiGBearRO mersi de sfat. M-am uitat in PDF dar EGR_ul meu e alt model. Tot 5 pini are dar arata altfel. Oare datele se potrivesc si la al meu? Am sa-l testez iar daca nu resusesc am sa comand unul nou si sper sa se rezolve problema.


--------------------
Renault Scenic II - HD 5713 2008 1.5 Dci 76KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 9 Jun 2015, 13:29
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




Daca mufa e la fel, atunci procedura de testare e la fel, ideea sa identifici pinii http://mam.kspg.com/mc/epaper?guid=14bec1cd68169a2c
Vezi ca daca pui unu nou trebuie sa pui CLIP Renault pe masina si sa ii dai comanda "invete" noul EGR

This post has been edited by BiGBearRO: 9 Jun 2015, 13:36


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Csaby85
post 9 Jun 2015, 17:36
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 28 May 15




Eu pe EGR am tot 5 picioare la mufa dar sunt numerotate altfel:
SUS: 6 spatiu 2
JOS: 5 3 1.

Nu stiu daca ma pot orienta dupa acel PDF. Acolo scrie sa masor:

- rezistenta intre 1 si 5 , care ar trebui sa fie 8+- 0.5 ohm
-rezistenta intre 2 si 4 ( eu nu am pin 4, in locul lui e 3. Sa aplic formula dar pt piciorusele de la mine? Valorile ar trebui sa fie la fel, chiar daca pinii nu corespund?

Am masurat la mine asa:
- in loc de 1 si 5 la mine ar fi 2 si 6, iar valoarea = 3.2 ohm
- in loc de 2 si 4 la mine ar fi 3 si 5, iar valoarea = 6.07 Kohm

Ar fi corecte astea ca si masurare? daca da inseamna ca valorile nu sunt identice cu cele din PDA deci EGR-ul e dus.

Imi poate cineva confirma daca am masurat cum trebuie? atasez si o poza IMG_20150609_171007_zps3wzvmgbl.jpg




--------------------
Renault Scenic II - HD 5713 2008 1.5 Dci 76KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 10 Jun 2015, 08:10
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




Pinul 4 care la tine lipseste e masa, si normal ar fi ca 3 sa fie tot masa vezi cu voltmetrul
In documentatie spune ca senzorul se verifica cu egr-ul montat si masina pornita.
La relanti pe pin-ul 6 si masa masinii
dupa cum urmeaza:

Checking the wiper voltage from the EGR
potentiometer for the controller
• Plug connected
• Engine at operating temperature and
running idle
• Measure the voltage between pin 6 and
engine ground. Nominal value: less than
1.1 V (when idle)
• If the voltage exceeds 1.1 V, then there
is a leak at the valve seat of the EGR valve
and the EGR valve must be replaced.
• Operate the accelerator. When doing so,
the voltage must increase to approximately
3 V or more.
If the voltage increase is less, then the
EGR rate is too low, i.e. the EGR opening
is too small due to deposits and the EGR
valve must be replaced.
If no voltage increase can be measured,
then the plunger of the EGR valve has
seized and the EGR valve must be replaced.


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Csaby85
post 10 Jun 2015, 14:35
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 28 May 15




Salut. In documentatie scria ca egr-ul se poate verifica si fara sa fie conectat. Exact ceea ce am descris eu mai sus. Azi am mai facut niste teste si am veritifact daca valva functioneaza, prin alimentad-o cu 12V direct de la bateria. Rezultatul a fost pozitiv, valva deschidea si inchidea. Totodata am verificat si daca primeste 12V prin mufa si primeste.
Nu stiu exact cum as putea masura tensiunea cand mufa e conectata pe egr. Trebuie sa mentionez ca daca pun egr-ul la loc, motorul meu moare dupa 5 secunde.

Am mai incercat ceva azi: am scos egr-ul si am pornit motorul, el mergea fara sa se opreasca, apoi am astupat cu mana gaura unde trebuie pus egr-ul si motorul a murit. Cumva da impresia ca toate gazele nu se evacueaza prin teava de esapament, ci merge tot la motor. Am mai pornit inca o data masina fara EGR pus si m-am dus in spate la teava de esapament dar nici un fum nu venea afara, nici gaze nimic, nu am simtit nici un pic de miros. Nici chiar atunci cand am astupat cu mana gaura unde intra EGR-ul. Este normal ce se intampla? Nu este posibil ca sa fie cumva infundat circuitul pentru gazele de esapament si din cauza aia sa nu mearga?

acum nu stiu in care directie sa ma deplase? Any help?

10 Jun 2015, 16:12:
Am testat masina cu egr-ul pus si am urmatorul cod:
diesel particulate filter differential pressure sensor circuit Din asta cred ca este ceva problema la filtrul de particule sau la senzorul lui, deci maine voi desface filtrul de particule ca sa ajung la senzor. Cineva are experienta cu demontarea lui?

This post has been edited by Csaby85: 10 Jun 2015, 16:12


--------------------
Renault Scenic II - HD 5713 2008 1.5 Dci 76KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 10 Jun 2015, 16:18
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




In documentatie scrie ca sunt mai multe masuratori care trebuie facute ca sa iti dai seama daca EGR-ul e ok, prima verificare e cea a rezistentei, dar asta nu inseamna ca daca rezistenta e ok musai ca EGR-ul sa si functioneze cum trebuie.
Ar trebui sa masori pe mufa care intra in EGR, sa ajungi cu varful de la "creioanele" de la voltmetru pe papuci.
Oricum din ce stiu atunci cand ai eroare de senzor pozitie clapeta, 99% EGR-ul e bulit, dar avand in vedere ca nu e ieftin merita sa il verifici intai in toate felurile.

Daca tu crezi ca ai evacuarea infundata, insemna ca ai catalizatorul colmatat, pai pune EGR-ul la loc si da jos evacuarea si vezi daca se schimba ceva


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Csaby85
post 12 Jun 2015, 13:51
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 28 May 15




Salutare.

Am dezlegat sistemul de evacuare de la motor ( unde este partea flexibila din toba), am dat o cheie ( cu egr-ul pus ) si masina merge perfect,se tureaza. Concluzie evacuarea este infundata, ma gandesc ca filtrul de particule e infundat. Nu-l pot da jos si nici tevile de esapament pentreu ca sunt sudate. Ma orientez dupa un curatat de filtru de particule. A mai facut cineva? AM vazut ca sunt ceva kituri de curat dar sunt scumpe.

Ceva ajutor? Mersi


--------------------
Renault Scenic II - HD 5713 2008 1.5 Dci 76KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 21:46
Dacia