Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Oprire motor in mers-Scenic RX4 2001

scenixrx44
post 9 Feb 2015, 23:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 9 February 15




Salut colegii,ma numesc Andrei si subscriu cu o problema legata de un Scenic RX4 din 2001,1.9dCi.
Tot "cosmarul" a inceput prin luna August,in penultima zi a vacantei in Grecia:in timp ce rulam cu o anumita viteza(nu conta viteza,putea fi 20km/h sau 80km/h) motorul se oprea,toti martorii aprinsi,exact ca si cum as fi lasat prea brusc ambreiajul.In fine,motorul pornea din nou la cheie,fara probleme la pornire.De precizat faptul ca in rest masina mergea foarte bine,fara lipsa de putere sau sunete ciudate.Se oprea cam la ~20min dar cateodata mergea si o ora.(nu avea un ciclu constant).Am deschis capota,am inspectat diverse prize,am discutat cu un mecanic din Romania pe care il cunosc si m-a sfatuit sa verific injectoarele,sa nu fie infundate.Nu asta a fost cauza,dar in timp ce ma uitam am descoperit firele care duc la EGR ca sunt intrerupte(unul dintre ele).Am facut o improvizatie pe moment(dar care functiona 100%) si aparent probleme au disparut rolleyes.gif .Am plecat spre casa,iar la granita cu Romania in timp ce stateam la coada si inaintam din metru in metru a inceput sa-si piarda puterea,nu se mai accelera si abea am putut trece de punctul de la vama(era cat pe ce sa ramanem in fata vamesului).Dupa cativa km si-a revenit miraculos fara alte interventii.A mers normal,dar dupa ce am trecut de Urziceni s-a oprit din nou brusc.Am mai mers ce am mai mers cativa km,si ne-am oprit.Deja mergeam 5metri si se oprea,o porneam iara mergeam 5 metri iara se oprea.Am incercat sa verific daca improvizatia de la EGR era in regula,si asa a fost.Am curatat pe loc EGR-ul si l-am montat la loc.Motorul la relanti functiona bine dar am avut probleme la pornirea lui(am folosit spray de pornire).In fine,am asteptat sa treaca noaptea si am chemat o platforma pentru a ajunge in service.Aici ni s-a spus ca sunt cei 2 senzori de pe motor(senzori volanta daca nu ma insel) care i transmit computerului ca motorul se invarte.I-am schimbat cu unii noi,si am pornit la drum(locuiesc in apropiere de Cluj).La 80km de casa,simptomele au reaparut(masina a functionat normal,fara nici o problema,am urcat pante destul de abrupte in zona Brasov fara probleme),de data asta mai rar dar cam odata la 5-10 km se oprea brusc,in mers.Nu mai zic ca abea am reusit sa ajungem cu bine.Pana acum aprox. 1luna masina a stat in garaj,am pornit-o si am cumparat o noua mufa pentru EGR si masina a functional normal atunci pe loc.Am plecat la un drum de ~250km,cand am mers incolo nu a fost nici o problema,dar la intoarceere wacko.gif s-a oprit cu aceleasi simptome(brusc,in mers,motorul la o turatie buna).Cu platforma inapoi si aia a fost
Dupa cam o saptamana,am dus-o in service unde i s-a schimbat pompa intermediara de motorina si EGR-ul.Am plecat din service si dupa nici 5km bineinteles ca motorul s-a oprit in mers.Si oprit a fost,n-a mai pornit nici cu spray nici cu nimic,mecanicul a venit la fata locului si nu a putut rezolva nimic.Masina a ramas la el,pentru a o putea folosi si a observa mai exact ce se intampla cand se opreste motorul.In saptamana asta cand a folosit-o si la drumuri mai lungi si turata nu a avut nici o problema.
EDIT:Pe tester nu apar erori,au aparut doar atunci cand a fost prima data in service,in Urziceni,dupa care s-au sters erorile si de atunci nici o eroare.
Poate am omis ceva,dar v-as fi recunoscator daca a-ti putea sa ma ajutati cu vreo sugestie sau daca cineva s-a mai confruntat cu aceasta problema.
Multumesc anticipat !

This post has been edited by andreidumitru: 9 Feb 2015, 23:08


--------------------
Renauklt SCENIC 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 10 Feb 2015, 20:09
Post #2


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




ma ...sunt masini total diferite si din ani diferiti, dar eu am avut o problema tare asemanatoare cu un ford fiesta 1.4 la fel de diesel
mergeam se oprea, nu avea erori ...

dupa mult chin prin service uri si dat bani pe schimburi de te miri ce, am descoperit problema intr o seara fix in fata blobului:
mufa electrica de la pompa de inalta desi se auzea TAC`ul cand o bagam in soclu, cumva nu facea atingere bine in interior (o curatasem anterior cu toate mufele de pe masina...)
am tinut o cu mana fix si am tras pe ea vre o 3 soricei de plastic...chestiile alea de legi capacele la roti

no ..poate merita sa verifici si asta + ca e moca

multa bafta, sper sa ne spui rezolvarea in caz ca nu e mufa aia


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scenixrx44
post 11 Feb 2015, 15:39
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 9 February 15




o sa incerc rezolvarea pe care ai propus-o in acest inceput de wekeend,tot atunci o sa fie folosita la un drum de ~250km dus 250km intors si revin cu pareri.multumesc mult!


--------------------
Renauklt SCENIC 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacus_Malus
post 11 Feb 2015, 16:18
Post #4


OM


Group: Members
Posts: 757
Joined: 24 July 07
From: Brasov / Rasnov




Cea mai ciudata problema auzita la un RX4 diesel.
sper sa nu ajung in locul tau.
totusi te rog sa postezi rezolvarea acestei probleme.
bafta!


--------------------
Toyota Prius 2 2006
Toyota Prius 1 - 2002
Autorulota Citroen C25 SanRemo - 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scenixrx44
post 11 Feb 2015, 22:39
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 9 February 15




cand o sa o aflu o sa o postez,fi ti siguri de asta! dar mai este....
ca idee problema nu tine cont de cat de cald e motorul,sau cat e de turat...pur si simplu i vine gandu ca ce bine ar fi sa ia o pauza.daca de exemplu face problema asta dupa amiaza,ziua urmatoare dimineata porneste din nou fara probleme...


--------------------
Renauklt SCENIC 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 11 Feb 2015, 22:53
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Cred ca ai un contact imperfect.Controleaza cablurile incepand cu cele de la acumulator.De asemenea sigurantele,in special cele mari.(pe care le stii pentru inceput).

Nu dureaza mult...maxim 15 minute.

This post has been edited by jas2: 11 Feb 2015, 22:55


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobby_mates
post 8 Mar 2015, 18:07
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 6 August 07
From: Cluj-Napoca, Romania




Salut! Pana acum aproximativ 2 ani si eu pateam ceva asemanator. Am schimbat EGR, debitmetru aer, debitmetru motorina si dupa cateva zile problema a reaparut, asa ca m-am apucat sa verific daca nu am vreun contact imperfect. Am desfacut majoritatea mufelor, pe rand si le-am dat cu spray de contacte, inclusiv releele, iar de atunci merge perfect. E o operatiune ieftina, de 1-2 ore, eu zic ca merita sa incerci. Bafta!


--------------------
Renault Scenic RX4 1.9dCi 75kW - CJ-92-MAT 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th August 2025 - 23:45
Dacia