Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema sacaitoare

Symbian2704
post 10 Apr 2015, 09:44
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 17 May 14




Salutare, am o probleme mai veche dar acuma e jale (asa se intampla cand zici, las` ca merge ca nu umblu des cu ea:|)
Pai in mare problema consta in- nici nu stiu cum sa`i spun - trancaneli, chitaieli de soarec,frecare, mix de tot felu pe partea dreapta la roata. Problema a aparut acuma cateva luni la viteze de 90km/h si atunci doar balangane masina violent, mergeea drept, nu tragea nici intr`o parte, doar se balanganea toata caroseria pana la bord.Am fost la service si mi s`a spus ca e dus capatu de bara si pivotul de la bascula. Capatul de bara l`am schimbat, pivotul nu, ca cica se schimba cu totul cu bascula, si l`am amanat, dupa cautari am aflat ca se poate schimba si doar pivotul...In fine.Dupa un timp balanganitul a aparut si la viteze mai mici, pe la 60km/h, acuma de vreo 1 sapt, apare un fel de mix de sunete ciudate de la 20km/h si pe la 40km/h deja nu mai pot accelera ca se zguduie prea violent. Am ridicat masina pe cric si am vazut ca picura (nu mult-2-3 stropi) de ulei negru din burduf de la planetara partea care intra in cutie de viteze. N`am reusit sa replic jocul ala de la pivot nici cum, in orice mod am miscat roata. Pana la urma de la ce vine balanganitul si sunetul ala ca si un chitait de soarec?:| In mers in gol nu se aude nimic merge normal, cand accelerez pe drum drept doar se balangane la viteza, dar in rampa (stau in varf de deal..), scoate tot felu de sunete.Am cautat pe forum, dar n`am gasit nimic similar cu ce problema am eu:-??
L.E, am uitata sa mentionez, Laguna 1 `94, F3P720 1.8 8v.
Multumesc

This post has been edited by Symbian2704: 10 Apr 2015, 09:45


--------------------
Renault Laguna 2000
Laguna 1 1.6 16v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 10 Apr 2015, 09:53
Post #2





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Pare a fi suportul de la motor,cel de la distributie. Acolo e un limitator din cauciuc care dca este atins de partea de aluminiu de pe motor scartaie asa cum zici. Deci incearca sa urci de la roate spre motor cu investigatia.


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Symbian2704
post 10 Apr 2015, 10:02
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 17 May 14




Ala poate cauza asa balanganeli violente?


--------------------
Renault Laguna 2000
Laguna 1 1.6 16v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 10 Apr 2015, 11:02
Post #4





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Din ce inteleg eu din explicatiile tale,da poate fi de acolo.

10 Apr 2015, 11:11:
De la pivot nu face asa.Mai pot fi si ceva probleme la planetare,dar inclin sa cred ca tot din cauza motorului s-a intamplat si la burduful planetarei ceva ,o smulgere a acestuia din pozitia corecta.Daca identifici defectul ca fiind de la suportul motor,dupa ce rezolvi prin inlocuire,va trebui sa ai grija la acel limitator de caucic cum il reglezi,dar asta iti zic atunci.
Apoi trebuie musai sa revizuiesti situatia planetarelor,burduve,semering pe stg,etc. si nu uita sa schimbi si pivotul daca e dus.
Daca pivotul este uzat,se poate schimba,teoretic o singura data. Ca sa stii daca a mai fost schimbat sau nu,pe ciuperca pivotului vei gasi o "ciupitura" pe margine,in forma de semicerc. Asta inseamna ca e pivotul original si poti sa il schimbi.Daca nu este acel semn,inseamna ca a mai fost schimbat si ,teoretic nu ai voie sa il schimbi.
Eu am inlocuit la minede doua ori,si nu am nci o teama,dar manopera am facut-o eu,cu atentie,spray cu azot pentru contractarea pivotului,in asa fel incat sa nu fortez prea mult camasa din brat.Practic acolo exixta riscul sa pocneasca


This post has been edited by bundy220: 10 Apr 2015, 11:11


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Symbian2704
post 10 Apr 2015, 11:18
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 17 May 14




Pai am ridicat azi pe cric masina, pivotul nu l`am putut face sa se miste, o sa mai incerc. Planetara dreapta are un mic joc in arc de cerc de cca 1-2mm de la cutie din ariculatie spre roata, cand rotesc roata inainte-inapoi.E normal?Si din burduful ala picura 2-3 stropi de ulei negru. Burdufurile de la caseta sunt doar umezite dar nu curge nimic.Servo functioneaza normal:-??


--------------------
Renault Laguna 2000
Laguna 1 1.6 16v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 10 Apr 2015, 14:09
Post #6





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Eu ziceam sa verifici suportul de la motor din partea distributiei.
Daca acesta este dus,atunci motorul se misca aiurea si implicit si cutia de viteze,fiind prinsa de motor. Daca cutia se misca mai mult de cat are voie,se poate smulge burduful de la planetara,putin dar suficient cat sa picure.
Joc nu ar trebui sa aiba dar ce simti tu poate fi si jocul din cutie,care e normal.


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_man
post 10 Apr 2015, 18:51
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 16 September 14




iti dau un sfat daca vrei sa mai pleci cu masina de acasa NU incerca sa scoti pivotul de la brat fiindca este bagat prin presare si odata scos nu mai intra fix iar daca este scos partial risti sa iasa in mers si sa faci accident,se schimba cu tot cu brat.


--------------------
renault laguna 1 1999
Da cu Dacia-n perete pana pica un Renault din ea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexul
post 11 Apr 2015, 14:40
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 10 October 13
From: Bucuresti




Si daca pivotul a fost schimbat cu presa? Eu l am schimbat acum 30 k si nu are nimic.


--------------------
Renault Laguna 1998 - GPL Tomasetto Stag 4 Q-box
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Symbian2704
post 11 Apr 2015, 15:42
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 17 May 14




Am ridicat iar azi masina pe cric, si planetara e dusa, curge vaselina/ulei din burduful ei, are un joc mare catre cutie. Am desfacut capatu de bara, sa vad daca are joc pivotul, nu am reusit nicicum sal fac sa miste, dupa ce le`am pus la loc toate nu mai are asa mare joc pe drum:|, sa se fi asezat ceva la loc pe acolo cat am tot sucit de roata si ansamble?:|


--------------------
Renault Laguna 2000
Laguna 1 1.6 16v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_man
post 16 Apr 2015, 21:23
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 16 September 14




cativa mecanici spun ca ar merge schimbat maxim o data dar ideal ar fi schimbarea bratului cu totul.

16 Apr 2015, 21:26:
QUOTE(Symbian2704 @ 11 Apr 2015, 15:42)
Am ridicat iar azi masina pe cric, si planetara e dusa, curge vaselina/ulei din burduful ei, are un joc mare catre cutie. Am desfacut capatu de bara, sa vad daca are joc pivotul, nu am reusit nicicum sal fac sa miste, dupa ce le`am pus la loc toate nu mai are asa mare joc pe drum:|, sa se fi asezat ceva la loc pe acolo cat am tot sucit de roata si ansamble?:|
*


pe ce parte,dreapta sau stanga?

This post has been edited by alexandru_man: 16 Apr 2015, 21:26


--------------------
renault laguna 1 1999
Da cu Dacia-n perete pana pica un Renault din ea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Symbian2704
post 16 Apr 2015, 21:32
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 17 May 14




Pe partea dreapta.Azi au revenit iar simptomele, chitaitu ala si balanganelile alea, pe la 50-60km/h...
Planetara/pivot/rulment sarcina telescop, care ar putea cauza simpotmele astea?:-?


--------------------
Renault Laguna 2000
Laguna 1 1.6 16v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darksleep
post 17 Apr 2015, 07:41
Post #12


Za software developer


Group: Members
Posts: 351
Joined: 23 April 13
From: Arad




Ai putea sa te uiti la bucsele de pe bara stabilizatoare. Am avut simptome similare, doar ca la mine trancanea cand treceam peste denivelari oricat de mici.

Problema la mine a fost ca in timp s-au mancat acele bucse si atunci au inceput sa aibe joc pe bara, iar la orice denivelare incepea si batea sub masina de am spus ca se rupe in doua.

Bucsele sunt incastrate intr-o "gura" de metal, si teoretic nu prea pot fi schimbate decat daca schimbi toata bara stabilizatoare. Eu m-am dus la mecanic si am rezolvat problema cu o reparatie gen "Trust me I'm an Engineer".


--------------------
Renault Laguna I Phase II 1999
Kia Ceed 1.6 GDI @ 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault_laguna
post 17 Apr 2015, 10:54
Post #13


kl


Group: Members
Posts: 424
Joined: 24 August 09
From: Bucuresti




Am facut si eu acceasi procedura de schimbat bucsi de pe bara stabilizatoare.Bucsile au fost la vremea aia vreo 3 mil de la Lemforder si manopera vreao 2 mil.In total 5 mil.Am mai investiti vreao 4 mil in niste amortizoare mai bune KYB iar pana la urma defectul era accelasi.Am fost nevoit sa recurg la schimbarea intregii punti care vine cu tot cu bara stabilizataore si deodata parca este alta masina.Puena a fost undeva pe la 3 mil si manopera a fost un cadou in cazul meu.


--------------------
Renault Laguna - B-01-LAG 2000 PH2 1.9 DCI
Renault Laguna I Phase II 1.9 DCI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 17 Apr 2015, 23:02
Post #14





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




QUOTE(alexandru_man @ 10 Apr 2015, 18:51)
iti dau un sfat daca vrei sa mai pleci cu masina de acasa NU incerca sa scoti pivotul de la brat fiindca este bagat prin presare si odata scos nu mai intra fix iar daca este scos partial risti sa iasa in mers si sa faci accident,se schimba cu tot cu brat.
*




QUOTE(alexandru_man @ 16 Apr 2015, 21:23)
cativa mecanici spun ca ar merge schimbat maxim o data dar ideal ar fi schimbarea bratului cu totul.

<span class='edit'>16 Apr 2015, 21:26:</span>

pe ce parte,dreapta sau stanga?
*



Pai hotaraste-te o data,Topescule!(un mare comentator...)

<span class='edit'>17 Apr 2015, 23:06:</span>
QUOTE(Symbian2704 @ 16 Apr 2015, 21:32)
Pe partea dreapta.Azi au revenit iar simptomele, chitaitu ala si balanganelile alea, pe la 50-60km/h...
Planetara/pivot/rulment sarcina telescop, care ar putea cauza simpotmele astea?:-?
*


Suportul motor!!!!!!

Atasamentul e pentru marele cunoscator Alexandru_man,cu plecaciune!

This post has been edited by bundy220: 17 Apr 2015, 23:08


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_man
post 18 Apr 2015, 09:03
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 16 September 14




QUOTE(bundy220 @ 17 Apr 2015, 23:02)
Pai hotaraste-te o data,Topescule!(un mare comentator...)

<span class='edit'>17 Apr 2015, 23:06:</span>

Suportul motor!!!!!!

Atasamentul e pentru marele cunoscator Alexandru_man,cu plecaciune!
*


esti chiar dobitoc pe bune. cate brate de laguna ai schimbat si cati pivoti?

18 Apr 2015, 09:07:
QUOTE(Symbian2704 @ 16 Apr 2015, 21:32)
Pe partea dreapta.Azi au revenit iar simptomele, chitaitu ala si balanganelile alea, pe la 50-60km/h...
Planetara/pivot/rulment sarcina telescop, care ar putea cauza simpotmele astea?:-?
*


verifica si bieletele antiruliu

This post has been edited by alexandru_man: 18 Apr 2015, 09:07


--------------------
renault laguna 1 1999
Da cu Dacia-n perete pana pica un Renault din ea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 19 Apr 2015, 10:53
Post #16





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




QUOTE(alexandru_man @ 18 Apr 2015, 09:03)
esti chiar dobitoc pe bune. cate brate de laguna ai schimbat si cati pivoti?

<span class='edit'>18 Apr 2015, 09:07:</span>

verifica si bieletele antiruliu
*


Oi fi eu dobitoc,dar nu analfabet ca tine.
Tu nu vezi ca te contrazici singur de fiecare data?
Odata spui ca nu se schimba,apoi vii si zici ca se schimba. Dobitocul iti arata documentatie,dar tu probabil nu stiii sa te uiti la poze,ce sa mai zic de citit... .
Probabil ca toti profesorii care au incercat sa te invete ceva au fost dobitici in acceptiunea ta,geniule.
Bieletele antiruliu,sunt "anti ruliu",nu anti tremurat bre. Nu face asa decat daca e si un "țăcănit la volan".



<span class='edit'>19 Apr 2015, 11:02:</span>
QUOTE(alexandru_man @ 10 Apr 2015, 18:51)
iti dau un sfat daca vrei sa mai pleci cu masina de acasa NU incerca sa scoti pivotul de la brat fiindca este bagat prin presare si odata scos nu mai intra fix iar daca este scos partial risti sa iasa in mers si sa faci accident,se schimba cu tot cu brat.
*


Pentru asta e atasamentul Profetule(a se citi profan)

<span class='edit'>19 Apr 2015, 11:23:</span>
QUOTE(alexandru_man @ 4 Oct 2014, 21:30)
salut baieti am si eu o problema daca puteti sa ma ajutati cumva. am o laguna 1 nu cred ca mai conteaza motorizarea,cand trec peste denivelari nu conteaza cat de mici am batai la  rotile din fata si sunetul parca este usor metalic se aude si de afara ca am lasat geamul jos. de la rulimenti nu este sigur ca am verificat m-am uitat si pe sub ea si nu se vede urma de atingere ceva.
*




QUOTE(bundy220 @ 9 Oct 2014, 12:49)
Bielete anti ruliu. Se prind de amortizor si de aici senzatia,corecta de altfel.
Balangane masina cu un ajutor si tine mana pe capetele bieletelor,in special cele de la bara stabilizatoare.Apoi...schimba-le!
*




QUOTE(alexandru_man @ 10 Oct 2014, 10:00)
eu am rezolvat baieti era bieleta antiruliu pe dreapta
*


Un pic de istorie pentru cei cu memoria scurta.
OOO ce avem noi aici?Dobitocul il invata pe maestru!!??,nu pot sa cred ca e adevarat.

Totusi cu acest mic istoric din postarile tale,am vrut sa iti reamintesc cum face masina de la bielete antiruliu,ca sa nu mai aberezi in viitor.

This post has been edited by bundy220: 19 Apr 2015, 11:53


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_man
post 19 Apr 2015, 12:12
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 16 September 14




fii tu mecanic cu manualul tehnic in brate prea-cunoscatorule


--------------------
renault laguna 1 1999
Da cu Dacia-n perete pana pica un Renault din ea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 19 Apr 2015, 14:29
Post #18





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Manualul e pentru cei care stiu sa citeasca si ii duce mintea sa si inteleaga ce e scris acolo,pentru ca mai apoi sa puna in practica.
Pentru ceilalti,care recunosc ca nu se pricep,exista mecanici si ateliere service.
Pentru cei care nu recunosc asta, existi TU sa vii cu sfaturi dupa ureche,din barfe de la coltul strazii,sau mai rau din ce vizezi noaptea.


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th August 2025 - 00:19
Dacia