Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ulei pe motor, Capacul motorului e murdar de ulei

dorinake13
post 10 Jul 2009, 12:59
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 10 July 09




Am un Clio III cumparat nou in 2007 benzina 1.4 16V 100 CP , acum are 1.5 ani si 15.500 Km .
Am observat ca pe capacul motorului este murdarie uleioasa. Am fost la service Renault si spun ca fiind motor cu 16 valve , functioneaza la turatii mari si se fac vapori de ulei care ies pe la suruburile capacului . Solutia ar fi sa desfaca toate suruburile de acolo si sa puna silicon pe ele .
Este normal la o masina noua cu 15.500 Km la bord sa iasa vapori de ulei prin suruburile capacului motorului ?

Ei spun ca se confrunta des cu astfel de situatii la motoarele cu 16 valve .

Va rog sa ma ajutati !

Multumesc !


--------------------
Clio III Benzina 1.4 16 V 100 CP 2006 - MH-27-BYA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalinmodena
post 10 Jul 2009, 13:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




Normal nu este,dar nici grav,insa depinde de stilul soferului.Stiu mai multe meganuri cu motoare ca al meu,deci ca si al tau,iar unele au vapori pe acolo,altele nu.Chestia e ca vin prost masticate din fabrica.


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 10 Jul 2009, 13:40
Post #3


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 22.893
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Atat timp cat sunt numai urme de vapori nu cred sa fie motiv de ingrijorare.... motorul mai transpira... ca si idee motorul de la Octavia de servici are urme de vapori de pe la 20.000 km... acum la 50.000 au rams tot asa urme....


--------------------
Ford Mondeo Titanium, bi-turbata, 2018 / Mazda 3 , 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 10 Jul 2009, 14:29
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 430
Joined: 6 May 07




Aburii aia de ulei nu ies obligatoriu doar pe langa suruburi.
Tu ce numesti "capac motor"? Poate postezi o poza elocventa.
Pot fi infiltratii la etanseizarea capacului-culbutorilor, caz in care se demonteaza cam ca in poza. Nu-i obligatoriu sa si reuseasca re-etanseizarea.
capac_culbutori.JPG ( Size: 82.99k ) Number of downloads: 1526


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 10 Jul 2009, 16:54
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




este foarte normal.
acum cred ca depinde unde pe "capacul motorului" este ulei.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 10 Jul 2009, 16:57
Post #6


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




My 2 cents... Daca era "foarte normal" sau "nu mare lucru", cred ca baietii din service puteau linistiti sa-mi zica "asa face toate" in loc sa se chinuie 7 ore sa etanseze capacul chiulasei...


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 11 Jul 2009, 17:01
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




asta ziceam si eu
unde pe capacul motorului
motorul are capac numai deasupra cum te uiti la el acea chestiune neagra de plastic
sper ca nu ma insel.
in situatia in care exista ulei pe capac este normal sa se chinuie sa-ti etanjeze chiuloasa.
Off topic nici macar la dacia 1300 pe care am avut-o acum multa vreme nu aveam mult ulei, iar aceasta provenea de la busonul de ulei care dupa cum stim cu totii era plasat aproximativ in mislocul capacului care acopera motorul.
deci nu va mai impacientati asa aiurea, caci e logic, normal si romaneste sa se faca ca se chinuie ca-ti mestereste si repara chestiuni foarte stringente masinutei tale, caci altfel doamne fereste pierzi directia, explodeaza o roata sau mai stiu eu ce alte cele inventeaza pentru cei care pun doar contactul, masina avand deja benzina in rezervor.
o zi numai buna si hai sa vedem cum evolueaza meseriasii la F1 maine.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
misterb
post 9 Aug 2010, 10:26
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 19 May 04
From: Bucuresti




Da am aceiasi problema. Masina din ian 2008, clio III 1,4 16V 100 CP. In ianuarie 2010 la 2 ani am facut revizia si ITP totul perfect emisii, tototot... Acum are 22900 km

Acum inainte de a pleca in concediu am profitat de o oferta, o scurta revizie de vacanta la unul din service-urile autorizate ( verificat nivel lichide, bucse, stare placute, etc din astea ochiometrice) . Daca e moka de ce nu in fond..

Mecanicul atent, nu in dorul lelii... Desface capota la motor vine cu lampa de motor , ma cheama. Sub capacul motorului urme de mizerie uleioasa cu mici scame ( nu pete sau balti, oricum la motorul incins proaspat venit de pe drum se vede imediat pt ca fie si o picatura infima de ulei la temperaturi ridicate ca acelea de la motor se poate intinde pe toata suprafata lui). Mentionez ca motorul nu a fost spalat niciodata si nici nu intentionez. Zic: e grav?? Nu e grav dar cat mai curand posibil sa veniti sa-i schimbam garniturile la chiulasa , sa etansam suruburile etc. Il cheama si pe inginer ii arata...si omul imi explica ca nu e grav sa plec linstit in concediu ca de fapt in mod normal nici nu tb semnalata dar ca sa nu se bage peste orgoliul mecanicului ( mai ales ca e o semnalare de amanunt) confirma si imi spune la urmatoarea revizie la 3 ani adica in ianuarie 2010 veniti si o rezolvam.., Zic merci vin ca masina e in garantie ( nu degeaba am platit extensia de 12 milioane pt inca 2 ani asa ca am pana in 2012).

Acu nu stiu daca ala stia ca am garantie sau nu cert este ca a apucat sa scrie in foaia de constatare, asa ca nu ma deranjeaza sa fac operatiunea pe gratis in fond nu are ce sa strice nu fac decat sa-mi puna ceva nou pe masina si sa inlocuiasca ceva uzat, in prezenta mea fireste.

Explicatiile infime scurgeri pe langa suruburi (putin probabil) sau vapori "transpiratia" motorului mai degraba. Spun ca a doua varianta, pt ca daca sunt scurgeri in adevaratul sens al cuvantului atunci nivelul uleiului ar fi trebuit sa scada. Ori atat joja cat si afisajul computerului arata nivel optim max asa cum arata atunci cand l-am schimbat.

Masina o turez cum trebuie , un condus relativ sportiv, lucru relevat si la testul electronic pt ca stiu ca genul de motor ii place sa fie turat. Am si urcat un drum doua pe valea oltului . Pana acum sunt multumit de ea... Chiar si inginerul mi-a spus : in iarna doar daca vreti, dar daca vreti sa ne spuneti sa comandam garniturile ca sa stim sa alocam mai mult timp cand veniti. O sa vreau cum am spus nu strica.. Voi ce parere aveti?


--------------------
Renault Clio IV Estate 0,9 TCe 2015
Clio Estate 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 9 Aug 2010, 13:20
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 430
Joined: 6 May 07




Sa-ti refaca etanseizarea pe garantie. E ceva de lucru.
Mie mi-au reusit-o abia a doua oara, ca desi s-a straduit si prima oara, a tinut doar o iarna.
Si-a reusit-o un mecanic nu atat de "stralucit" ca primul (amandoua operatiile pe garantie, la o reprezentanta Renault).

Cand e sa nu scape ulei, nu scapa deloc. Nu simti miros cand mergi continuu turat?


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
misterb
post 9 Aug 2010, 13:58
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 19 May 04
From: Bucuresti




Da vad ca suna mai mult a nimereala asta cu o etanseizare bine facuta au ba... cum o fi norocul mi-e sa nu o faca mai rau... acu ce sa zic la ITP au turat-o aia continuu la 5000 parca vreo 1 min sau 3 nu mai stiu, cica e un test si a iesit bine.. ( masurau temperatura uleiului etc) ... repet la joja si ce indica la bord arata ca nu pierde e la optim max. acu cine stie de 2 ani jumate nespalata cred ca a adunat ceva vapori m-am gandit ca poate fi si i o picatura sau un pic de ulei ramas nesters de cand au schimbat uleiul la ultima revizie. .. da in sfarsit ..o sa vad la urmatoarea smile.gif. nu nu simt niciun miros toarce si merge acolo la 130 are in jur de 4000 rtm daca nu ma insel. nimic anormal nu am sesizat.

This post has been edited by misterb: 9 Aug 2010, 14:04


--------------------
Renault Clio IV Estate 0,9 TCe 2015
Clio Estate 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 9 Aug 2010, 17:55
Post #11


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Eu am ulei pe un furtun ce leaga intercoolerul de filtrul de aer din ce am citit prin manuale. Arata destul de nasol zic eu, s-ar putea sa sara de undeva direct pe el dar nu am depistat de unde. Sfaturi?
Motorul este 1.5 dCI Clio III.1 cu 32000 km.

This post has been edited by SorinCT: 9 Aug 2010, 17:56

Attached thumbnail(s)
1.jpg ( Size: 611.27k ) Number of downloads: 1482
2.jpg ( Size: 504.67k ) Number of downloads: 1370
3.jpg ( Size: 636.31k ) Number of downloads: 1331


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
misterb
post 10 Aug 2010, 08:46
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 19 May 04
From: Bucuresti




Sfatul meu este sa te duci la un service autorizat Renault.

Pare ca e ulei , e gros si de ceva vreme. Nivelul la ulei cum e? Ai masurat la joja? E diferenta fata de momentul ultimei revizii cand se presupune ca e la nivelul optim max? Pe bord indica ceva in primele 30 de sec apesi pe butonul de resetari si iti indica electronic nivelul de ulei ( la unele modele).

Vazand care e situatia la tine m-am linistit eu. Nici pe departe nu am asa ceva si la tine se vede clar ca ai mai mult concentrat intr-o anumita zona. Repet mergi la service cand ai urmatoarea revizie sau cand ai facut-o pe ultima??



--------------------
Renault Clio IV Estate 0,9 TCe 2015
Clio Estate 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 10 Aug 2010, 08:48
Post #13


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Ultima a fost la 15000km acum un an si putin. Nivelul de ulei e ok, dar nu pot certifica cat a fost initial pentru ca nu eram de fata smile.gif


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
misterb
post 10 Aug 2010, 10:30
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 19 May 04
From: Bucuresti




ma rog sunt putin indus in eroare de semnatura unde scrii ca ai avea un megan din 2005 diesel si peste 80000km la bord. smile.gif

Pai daca ai fost la 15000km acu un an si un pic , banuiesc ca ai masina relativ noua?? Poate inca in garantie?? Oricum la 1 an indiferent de nr de km tb sa te duci la service sa faci schimbul de ulei si filtru. Din ce spui la a doua revizie ai sarit-o tb sa te duci cand faci anul sau la 10000 de Km daca ai diesel ( la primul termen atins ). Asa ca fa o programare la service. daca acu 1 an si un pic ai facut schimbul de ulei cu siguranta nivelul era la optim max. Verifica si tu joja daca nu se aprinde becul rosu de ulei dar pe joja vezi un nivel normal dar la mijlocul intervalului inseamna ca pierde pe undeva..daca este la partea de sus a intervalului inseamna ca e altceva pierde un alt lichid ... dar nu sunt inginer mecanic asa ca iti sugerez service-ul.


--------------------
Renault Clio IV Estate 0,9 TCe 2015
Clio Estate 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 10 Aug 2010, 11:21
Post #15


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




E la nivelul superior pe joja. Masina este achizitionata in 2007 si are facuta doar revizia de 15.000 km pana acum, urmeaza acum cea de 30.000. Reviziile le fac din 15000 in 15000 in special ca masina nu are un rulaj mare, cam 10.000 km pe an si nu este abuzata. Diseara ma duc la un meserias sa ne uitam ca poate ne dam seama de la ce e si daca e ulei. Prima data mi-a fost frica sa nu fie de la EGR dar e curata zona respectiva.
Dupa cum vezi in primul meu post am specificat despre ce masina/motor este vorba si cati km are.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
misterb
post 10 Aug 2010, 12:32
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 19 May 04
From: Bucuresti




asa e ai specificat scuze. faci cum crezi chiar daca nu ai rulaj, optim este sa faci revizia anual pt ca uleiul isi pierde din proprietati... sper sa-i dai de cap. succes si s ane spui si noua ce si cum


--------------------
Renault Clio IV Estate 0,9 TCe 2015
Clio Estate 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 10 Aug 2010, 16:16
Post #17


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Pai uleiul il schimb, chiar azi. Ii arat meseriasului si incercam sa-i dam de cap de unde e si daca trebuie sa strang vreun colier sau sa schimb vreun furtun.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
playeroooo2000
post 10 Aug 2010, 19:17
Post #18


de ce inca mai merge?


Group: Members
Posts: 330
Joined: 26 October 05




sorine
dupa cum arata ce ai pus tu acolo furtunul subtire aduce vaporii de ulei din motor(mai stii ca la vechile dacii exista un furtunas sub masina din care iesea un fum albicios?...acel fum/ulei este recirculat si ars ca de aia avem masini euro 3 4 5..) si il reintroduce pe aspiratia de aer catre compresorul turbinei-de acolo pleaca prin intercooler in motor si e ars-face parte din combustie.
uleiul pare sa vina prin acea cuplare la conducta de aer de la filtru
eu cred ca e vorba de o garnitura care datorita vibratiilor s-a macinat ,un colier care sarit de la locul lui.
la mine(dti) e acelasi cuplaj si arata murdar de ulei(da parca nu asa tare).

This post has been edited by playeroooo2000: 10 Aug 2010, 19:20


--------------------
renault megane classic peste 500.000 km 2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique - Y944 GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 10 Aug 2010, 22:31
Post #19


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Cred ca il voi desface maine si voi curata zona ca sa aflu mai multe. Intradevar si un mecanic mi-a spus ca acolo sunt vapori iar cantitatea de ulei nu va scadea sesizabil dar tot trebuie etansat.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chester619
post 17 Feb 2013, 20:17
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 15 October 12




Sorin, mai tii minte cum ai rezolvat si cat te-a costat? Si eu am aceeasi problema...


--------------------
Renault Clio III 2007 - BZ 31 MIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ntgabriel
post 23 Jan 2015, 22:16
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 23 January 15




aceiasi problema cu o usoara boare de ulei am observato si eu pe la 30000 km. Solutia oficiala a fost reetansarea dar cu schimbarea obligatory a chitului de distributie. toate bune si facute la reprezentanta si azi la 110000 km am aceiasi situatie care a reineput sa se cunoasca dupa 3000 km.
Solutia nu o bagati in seama decat daca apar pete serioase sub motor. altfel totul costa si degeaba.


--------------------
renault clio 3 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2024 - 20:38
Dacia