Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

low-cost carriers

Bobo
post 10 Nov 2003, 13:35
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




probabil ca ati auzit de companiile aviatice care practica tarife reduse; in sfarsit au ajuns si in romania:

Cu o rezervare pe Internet
Se poate zbura spre Italia cu 20 de euro


Cind trebuie sa plece peste hotare, cei mai multi dintre romani calculeaza ca vor petrece citeva zeci de ore sau vreo doua zile in tren, in autocar sau in microbuz. Asta pentru ca, desi romanii traiesc intr-o tara saraca, stiu prea bine ca din si in Romania se zboara scump. Si in Europa sau America se zboara scump, dar exista si o varianta ieftina, prin companii aeriene low-cost (pret scazut).

Desi zborurile ieftine ocolisera pina acum Romania, astazi aterizeaza la Timisoara prima cursa low-cost Venetia-Bucuresti. Va sta jumatate de ora in aerogara si va pleca inapoi spre Italia. Si tot asa in fiecare zi impara a lunii. In zilele pare, incepind de miine, avionul va ateriza si va decola din aeroportul Baneasa, din Bucuresti. Romanii, ca si italienii, vor zbura low-cost cu aeronave AirBus 320, cu 182 de locuri si vor face doua ore pina la Venetia. Pretul incepe de la incredibila suma de 20 de euro.

Pentru a putea zbura cu o cursa low-cost, o persoana trebuie sa intre pe Internet, la adresa www.volareweb.com, sa sune la call-center-ul tour-operatorului Volare in Romania sau sa ia legatura cu o agentie de turism care furnizeaza bilete low-cost. Pe Internet, persoana trebuie sa completeze un formular in care va introduce numele si prenumele si isi va plati zborul cu o carte de credit. "Dupa acestea, va primi un cod, care echivaleaza cu biletul de avion. Important este ca, la aeroport, datele introduse pe Internet sa coincida cu cele din pasaport", spune Dorin Ivascu, reprezentant al tour-operatorului VolareWeb in Romania. La accesarea paginii web, clientul va afla si care este pretul la zi al zborului. Pretul initial este de 19,99 euro. "Cu cit data zborului se apropie, cu atit un loc in avion e mai scump, putind ajunge si la peste 200 de euro. Daca avionul nu se umple, in zilele dinaintea zborului, pretul revine la 19,99 euro", explica Dorin Ivascu.

Scurta istorie a conceptului low-cost

Ideea de cursa aeriana low-cost a pornit cu 15 ani in urma, de la o companie americana (SouthWest Airlines). In Europa, din 1995, primele companii low-cost Ryanair (Irlanda) si Virgin Express (Belgia) au inceput sa ofere saptaminal peste 50.000 locuri de zbor. In 2000, cinci companii aeriene low-cost - Ryanair, Virgin Express, Easyjet, Go si Buzz - ofereau saptaminal 550.000 de locuri, pentru ca, in 2003, 12 companii sa ofere 1,5 milioane locuri. Pretul scazut al zborului presupune din start eliminarea comisionului agentiei de distributie a biletelor (care este, pentru majoritatea companiilor aeriene, peste 30-35%), deoarece locul in avion este cumparat prin Internet.

Agentiile de turism care distribuie bilete de acest tip nu primesc comision. Companiile aeriene low-cost folosesc un singur tip de avion, pentru a reduce costurile de intretinere si de imbunatatire. Se fac multe zboruri, se folosesc o singura baza si o singura echipa. In acest fel, costurile sint reduse la minimum, si compania are profit. Dupa 11 septembrie 2001, companiile aeriene low-cost au ramas printre singurele profitabile. Michel de Blust, secretarul general al ECTAA, aprecia, in cursul verii 2003, ca ultimii doi ani au reprezentat un chin financiar pentru companiile aeriene "full-service" si o perioada de maxima dezvoltare pentru companiile low-cost.

Unde si cine zboara low-cost

"Nu vom fi bine primiti pe piata companiilor aeriene din Romania. Ar trebui sa se stie insa ca noi nu furam clientii companiilor aeriene. Viitorii nostri pasageri sint fostii clienti ai transportului rutier si ai transportului feroviar", spune reprezentantul tour-operatorului roman. O data cu aparitia curselor low-cost, se pot dezvolta si in Romania calatorii business, care pleaca dimineata in Italia si se intorc seara sau a doua zi, fara a face un mare efort financiar, apreciaza Dorin Ivascu. In Europa, acest tip de zboruri se fac, de exemplu, intre insulele britanice (aproximativ 22% din curse), intre aceste insule si tarile din Europa continentala (58% din curse), iar 30% din curse zboara din nordul catre sudul Europei, spune raportul ECTAA pe 2003. Conform rezultatelor Virgin Express (companie low-cost), peste 25% din pasageri pleaca dimineata si se intorc seara.

Servicii minime

- clientul nu primeste un bilet, ci doar un cod pe care il va prezenta la aeroport
- nu primeste un loc, ci va ocupa primul loc liber pe care il va gasi
- nu se servesc mincare, bauturi sau ziare; toate se cumpara
- pasagerul isi va lua doar doua bagaje, cu greutate maxima de 15 kilograme (fiecare kilogram in plus costa aproximativ 7 euro)
- copiii neinsotiti nu au voie la bord
- se zboara numai curse punct-punct (fara escale)
- sint folosite aeroporturile secundare
- personal minim la bord
- nu se garanteaza ca pasagerul va prinde o "legatura" aeriana de pe alt aeroport . Ev. Zilei - 07/11/2003


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Nov 2003, 13:42
Post #2


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Pentru mai mulde detalii :

www.easyjet.com ; www.ryanair.com ; www.volareweb.com

Retineti, preturile sunt foarte mici cu cit faci rezervarea mai din timp (maxim 5 luni inainte). Cu cit te apropii mai mult de data zborului, preturile cresc!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 10 Nov 2003, 14:12
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti






--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Loghy
post 13 Jul 2005, 20:17
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 April 05
From: Bucuresti




www.blueair.ro


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI 2004 - Ambition - B XX RRJ
Good things come to those who wait...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ultraav
post 19 Jan 2006, 15:45
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 2 December 04
From: sub nivelul marii






--------------------
ex Logan Preference 1.4 MPI 2004 - ..-..-...
The aim of the wise is not to secure pleasure, but to avoid pain.
Aristotle
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thegodsglory
post 23 Jan 2006, 17:35
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 31 December 04
From: B




fals.
taxele de aeroport &co raman aceleasi. Chestia cu 'Buc-Venetia la 20 euro' e strict PR. AM luat locul cu 19 euro si inca vreo 90 (daca tin bine minte) au fost taxele. oricum e excelent, nu se compara cu 2zile de hurducaieli in autocar.
Totusi, fiti atenti la servicii! Cost Cut-ul asta vine cu in pret si ala se vede cand intrebi la reprezentantul din aeroport al companiei.
Am avut anul trecut o experienta superneplacuta cu Myair. Au devansat ora de plecare spre Buc din Venetia cu 12 ore. NU m-au anuntat desi aveau nr de mobil din RO, nr de mobil+fix din Venetia +adresa de email. Am sunat din aeroport la callcenterul MYair (in Milano). Am consumat 40 de euro ca sa mi se spuna ca trebuie sa iau bilet intreg-dus intors !
Am ramas in Italia inca 5 zile pana la urmatorul zbor spre Bucuresti (platit integral, evident). Am facut scandal, am amentintat ca-i dau in judecata, i-a sunat un avocat -- li s-a rupt in paispe.
Asa ca aveti grija si verificati-va programul de zbor de 98768976 de ori


--------------------
dacia 1310 alb-ruginiu :) - b14
it's a feature, not a bug.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 23 Jan 2006, 18:41
Post #7


Membru


Group: Banned
Posts: 159
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




fratele meu alb, la 182 de locuri in a320 o sa regreti ca n-ai luat autocarul. sa vezi ce fain e cind trebe sa scoli patru sardele ca sa ajungi la closet (asta daca firma nu e asa de LC ca nici nu mai ofera closet), cind vecinii isi tin si iti tin coatele in poala, cind fiecare basina a lui ala din fata o simti rezonind pe abdomen si in general cind te simti ca un disc de ambreiaj. adauga la asta aerul conditionat care nu se poate opri sau redirectiona, altitudinea de 3000 de metri mentinuta in cabina si zero (sau pe bani) mincare/apa (in afara de ce iei cu tine, sa te vad cum desfiletezi capacul de la sticla de apa fara sa-i dai un cot in nas vecinului. pentru exercitiu, imagineaza-ti rolurile schimbate). mai pune cel putin un original care se descalta si cel putin un copil mic care zbiara din toti rarunchii de durerea de urechi si git (aer uscat si la presiune mica) si cred ca vei ajunge la concluzia mea ca daca n-ai bani sa zbori in conditii decente mai bine mergi cu trenul.


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nitz
post 23 Jan 2006, 18:55
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 7 October 04
From: Bucuresti




Diferenta e ca in a320 suporti chestia asta doua ore, in autocar doua zile.


--------------------
Renault Clio - alb murdar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 23 Jan 2006, 19:07
Post #9


Membru


Group: Banned
Posts: 159
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




nu dragule, autocarul este sanatoriu pe linga airbusul 320 in configuratie high density. nu stii despre ce vorbesti. cum sa-ti explic ca sa pricepi? gindeste-te la un scaun care ar jena un copil de 5 ani, imagineaza-ti o tura intr-un damas cu porcul, bradul si un butoi de tuica, cutremura-te in fata imaginii unui culoar pe care nu te poti deplasa daca ai o erectie (pe care O VEI AVEA, dupa atita frecat de alte persoane, nu neaparat de sex opus). cam asta-i senzatia. am avut parte de ea. nu mai vreau. prefer autocarul. sincer.


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 23 Jan 2006, 19:40
Post #10


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Singura problema este ca unii omuleti nu au timpul sa-si ofere cite 2 zile vacanta in autocare de ici pina colo. Platesc 1500 EUR pe un round-trip pina in Lagos si e la fel, si in avioanele non-low-cost oamenii se basesc, n-ai loc de erectii si tre sa scoli "sardele" de pe scaune ca sa te duci la closet. E vorba doar de compromis intre timp-bani-comfort.
Cred ca low-cost o sa aiba piata numai pe zborurile intra-continentale pentru ca, pentru zborurile lungi cred ca se vor autosesiza "Drepturile Omului"!

Ah, si, scuze daca ating vreunul mai plinut dar, parerea mea este ca ar trebui ca cei "overweight" sa aplice pentru locuri speciale, sau business, sau autocar/safari (in cazul Africii). Intr-una din dati linga mine s-a asezat un omulet de vreo suta cinzeci de kile. Pina la urma m-a mutat stewardesa ca sa evite o decompresie catastrofica a aeronavei! Efectiv ma scotea ala prin geam!



--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lecar
post 23 Jan 2006, 20:00
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 10 June 05
From: Leeds, UK




Ar fi cazul sa intre si la noi companiile aviatice low-cost. Dar inca nu cred ca e cazul sa ne bucuram pentru ca BlueAir, Volare si (de cateva luni) SkyEurope nu ofera mare lucru in materie de destinatii. Eu astept Easyjet sau Ryanair si nu cred ca ne prinde 2008 fara ca una dintre astea doua sa puna un zbor de Romania (probabil OTP, dar bine ar fi sa fie si CLJ sau TMS).

Off-topic: Eu nu pot sa cred ca exista cineva care ar prefera drumul cu autocarul decat cel cu avionul (pentru distante de cel putin 1000 km). Walleye, tu vorbesti serios?


--------------------
Fiat Coupe 16v Turbo 195CP - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 23 Jan 2006, 20:33
Post #12


Membru


Group: Banned
Posts: 159
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




eu vad ca nici unul dintre voi n-a zburat vreodata intr-o cabina din asta, 180 de locuri in a320. hai sa facem un calcul: avionul are o lungime de 37 de metri din care maaaaxim 25 sint alocati cabinei de pasageri (taiem clozetul si o bucatarie). 180 de locuri /6 locuri per rind = 30 de rinduri. 25 de metri / 30 de rinduri = 83 de centimetri per rind. 83 de centimetri in care trebuie sa incapa spatarul, sezutul si gambele tale. stii care e rezultatul? rezultatul e ca incap FIX spatarul sezutul si gambele tale si ATIT. faceti un calcul similar si pentru latime si va da aproximativ idem adica sase oameni care stau cuminiti cu privirea inainte si lipiti unul de altul lasa loc pentru un culoar de vreo 40 de centimetri pe mijloc. hai ca in partea cu latimea sa zicem ca mai aveti dreptate, in fond in toate configuratiile 320-ul are 6 pe rind la Y dar la lungime media e de aprox. 1 metru / scaun si in cele mai inghesuite configuratii cu 2 sau 3 clase. asa ca alea pe care le stiti voi de naspa dar suportabile sint cu cel putin 20 de centimetri mai spatioase decit ce vorbesc eu. si da florinel, am spus-o o data, daca n-am bani sa circul civilizat cu avionul, prefer alt mijloc de transport. si da, am rezervat doua locuri si o data chiar trei (si atunci erau si pe banii mei) cind am fost nevoit sa zbor vreo 15 ore in asemenea conditii. si da, lecar, prefer un autocar civilizat (NU cum sint majoritatea celor folosite de firmele romanesti) unei cabine de avion de genul celei descrise mai sus. si vezi ca iata la timisoara e tsr.


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 23 Jan 2006, 21:20
Post #13


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




QUOTE(walleye @ 23 Jan 2006, 19:33)
si da, am rezervat doua locuri si o data chiar trei (si atunci erau si pe banii mei) cind am fost nevoit sa zbor vreo 15 ore in asemenea conditii. si da, lecar, prefer un autocar civilizat (NU cum sint majoritatea celor folosite de firmele romanesti) unei cabine de avion de genul celei descrise mai sus. si vezi ca iata la timisoara e tsr.
*



GOOD GUY! walleye, eu cred ca pot fi diagnosticat drept claustrofob... n-am cu adevarat o problema dar uneori (ca de exemplu in scaune de avion inghesuite - cel mai inghesuit a fost in B727, KLM, OTP-AMS), cind simt ca nu pot face practic nici o miscare... ma apuca dracii nu-s cum sa spun. In tarisoara unde traiesc fac zboruri locale aproape saptaminal (737, 727, A320, Fokker, DC-9 si ceva antichitati cu elice) si zimbesc dulce la tanti cu biletele sa-mi dea pe rindul cu iesirile de urgenta. Nu e scaunul rabatabil... dar spatiu ai mai mult ca la bizniz class.

La low cost nu merge?

Chiar m-am distrat pe chestia ca n-ai loc nici macar de o erectie intr-un avion dintr-asta radmasa.gif .

Era bancul ala de la recrutare (zice lumea ca ar fi intimplare adevarata dar am auzit-o de la prea multi):

Stau baietii sa fie examinati in piele goala la centrul militar. Unul dintre ei, cine stie unde-i zburda mintea si instrumentul i se face remarcat. Asistenta ii aduce niste apa rece intr-un borcan..."Uite, asta-i pentru tine, vine doctorul acum!" Ala ia borcanul SI BEA toata apa! "Multumesc frumos!"
"Vai, am crezut ca ai s-o folosesti si tu ca ala dinaintea ta!!!", zice asistenta

cam off-topic... dar n-ar fi distractiv sa ceri la stewardesa un pahar cu apa foarte rece ca nu mai ai loc pe scaun?!?


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 23 Jan 2006, 22:11
Post #14


Membru


Group: Banned
Posts: 159
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




vezi ca si locurile de la iesirile de urgenta sint cu cintec... in caz de doamne fereste vrei sa te afli intre 100 de animale speriate si obiectul mintuirii lor? dar trebuie sa recunosc, alternativa merita riscul. din plin.

si alta problema sint aia ca mine care stiu ei ce stiu si vin cu patru ore inainte ca sa fie siguri ca pun gheara pe respectivele locuri. o data, pre cind asistam la o imbarcare, dar neimplicat in ea, am facut pariu cu agentul liniei aeriene ca aia cinci care au sarit in picioare cind a aprins semnul de boarding pe care-l monitorizau atent si vin fugind cu limba scoasa or sa ceara TOTI loc la usa. am pierdut, unul era aviation freak si vroia la geam...

This post has been edited by walleye: 23 Jan 2006, 22:18


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 23 Jan 2006, 22:22
Post #15


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




QUOTE(walleye @ 23 Jan 2006, 21:11)
si alta problema sint aia ca mine care stiu ei ce stiu si vin cu patru ore inainte ca sa fie siguri ca pun gheara pe respectivele locuri.
*



La liniile astea e free-sitting? nu stii dinainte ce loc ai? cind iti faci rezervarea?

mea culpa!

QUOTE
Servicii minime

- clientul nu primeste un bilet, ci doar un cod pe care il va prezenta la aeroport
- nu primeste un loc, ci va ocupa primul loc liber pe care il va gasi


greu cu atentia!

This post has been edited by florin_el: 23 Jan 2006, 22:23


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 23 Jan 2006, 23:14
Post #16


Membru


Group: Banned
Posts: 159
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




QUOTE(florin_el @ 23 Jan 2006, 22:22)
La liniile astea e free-sitting? nu stii dinainte ce loc ai? cind iti faci rezervarea?

*



nu cred ca exista pe lumea asta agenti de ticketing si linii aeriene la care sa alegi locul cind faci rezervarea. cel putin la clasa saracului. il primesti la check-in si daca rogi frumos pe nenea gate agent si ai de unde ti-l poti alege tu. tine cont si ca de obicei astia vind mai multe bilete decit locuri. chiar daca nu recunosc.

iar la LCC ce voia sa spuna nenea ala cu codul e ca nici la check-in nu-ti dau loc, intri in avion si-ti alegi din alea libere unul care are un vibe bun pentru tine. avind in vedere ca au oricum o singura clasa nu e pericol sa te asezi din greseala unde nu trebuie.

This post has been edited by walleye: 23 Jan 2006, 23:20


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 24 Jan 2006, 00:26
Post #17


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon





Subscriu la faptul ca nu se merita o companie Low Cost. Prefer AUTOCARUL!!!

Sunt si eu patit pe ruta Baneasa - Lyon. Am sunat seara sa intreb daca orarul e in regula si mi s-a spus OK. Dimineata eram acolo in aeroport cu o ora si ceva inainte de decolare. Cand am prezentat biletele madama de la ghiseu s-a uitat lung la mine si m-a intrebat ce caut la ora aia, cum, adica nu fusesem anuntat de schimbarea de orar? Sa mor nu alta, ca nu sunt bucurestean. Am zacut astfel pe banci pana dupamiaza.

Avionul pe care il vazusem de dimineata sosit in aeroport si de care ma bucurasem cum ca "ala este!" a facut de fapt inca o cursa dus-intors pana la Bergamo dupa care ne-a luat si pe noi. Am ajuns la noua seara in Lyon, avionul urma sa se intoarca la Baneasa.. Va imaginati ce inseamna pentru un Boeing737 un numar de 5 curse in Europa pe un interval de 24 de ore?? E o nebunie, e aproape un hazard...

In fine, de acolo aventura a continuat... am ajuns in gara din Lyon si nu am gasit bilet direct de tren spre destinatia dorita, incat a trebuit sa imi petrec noaptea in gara din Dijon, cu teancul de documente legalizate sub fund ca sa nu inghete .... A fost unicul moment din viata mea cand mi-a parut rau ca nu aveam mai multe 'patalamale'. Imi amintesc ultimul TGV de paris sosit in Dijon, cum toti frantujii se grabeau spre casa iar eu ma uitam cu jind la ei neavand unde innopta... Am zacut pe jos cu toti aurolacii si drogatii. Pe la ora patru noaptea a venit politia si ne-a facut razie. Norocul meu ca aveam biletul cumparat si justificam astfel stationarea in gara. I-au perchezitionat in fata mea pe tipii de langa mine. Erau niste slavi care mergeau spre MArsilia la legiunea straina.. fara acte si alea-alea.

Astfel in loc de cateva ore, in final calatoria a durat mai bine de 24 de ore cu totul.



La intoarcere alta poveste, s-a schimbat orarul oficial - plecare la ora 9 dimineata deci prea de dimineata pentru o legatura buna. De data aceasta macar era inceput de vara. Cum in Franta nu circula trenurile noaptea am mizat pe aceeasi poveste, adica inca o noapte in gara din Lyon. Prost am fost ca nu am plecat mai devreme ca sa prind naveta de aeroport.. La ora 0:00 vocea suava de la statie ne anunta ca din ratiuni "vigi-pirat" gara se inchide si ca trebuie sa ne indreptam spre iesiri. Asadar adio sala de asteptare. L-am intrebat disperat pe un impiegat, sau ce era nenea ala, unde sa ma duc sa stau. Mi-a zis ca in nici un caz in fata garii unde fusese strangulata o tanara in urma cu o luna de zile.. Cu 30 de kile de bagaje in spate am plecat spre hotelul 'low cost' indicat - hotel care nu mi-a fost dat sa il gasesc de nici o culoare. M-am rugat de un taximetrist arab cu Peugeot 607 sa ma duca pana la Aeroport cu un pret mai scazut, insa sub 50 Euro nu am reusit sa negociez asa ca am lasat-o balta.

M-am intors in fata garii si m-am asezat pe bagaje langa un grup de italieni care s-au uitat la inceput ciudat la mine insa dupa aia m-au lasat in pace sa stau la cativa metri de ei. Colcaia de imigranti si de persoane suspecte. De data asta m-am rugat sa vina politia insa nu a fost sa fie. Pe la 4-5 dimineata, cand abia imi gasisem pozitia de vegetatie, maturatorii m-au facut sa imi schimb culcusul ca trebuiau sa mature praful si mucurile de tigara de sub mine...

Ora suplimentara de intarziere din aeroport petrecuta pana la sosirea avionului urma sa fie o nimica toata. Unicele recompense la toata calatoria au fost imaginea magnifica a Alpilor si imbratisarile celor de acasa...


--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 24 Jan 2006, 09:30
Post #18


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




QUOTE(walleye @ 23 Jan 2006, 22:14)
nu cred ca exista pe lumea asta agenti de ticketing si linii aeriene la care sa alegi locul cind faci rezervarea. cel putin la clasa saracului. il primesti la check-in si daca rogi frumos pe nenea gate agent si ai de unde ti-l poti alege tu. tine cont si ca de obicei astia vind mai multe bilete decit locuri. chiar daca nu recunosc.

*



Overbooking-ul e practicat de toate liniile aeriene pe baza unor date statistice si e recunoscut.

De fiecare data cind mi-am luat bilete la KLM (pentru zbor intercontinental, e drept) mi-am ales si locurile, care erau pe foita cu detaliile zborului, ce ti-o printeaza pe loc. Aceleasi locuri le-am gasit pe boarding pass. In Lagos uneori apar probleme la zborul de intors. Imi dau locurile pe care le cer pe relatia LOS-AMS dar uneori nu au acces sa selecteze locurile pe AMS-BUH. Oricum ala (AMS-BUH) e zbor de 2 ore jumate, abia ai timp sa-mi beau cafeaua si sa ma bucur ca ajung din nou acasa. La economy si nu la cargo!


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lecar
post 24 Jan 2006, 13:02
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 10 June 05
From: Leeds, UK




Nu stiu cum e BlueAir ca n-am avut ocazia sa-l incerc, dar va spun sincer ca am zburat cu Easyjet, Ryanair, Jet2, Monarch, BMIbaby, SkyEurope, Wizzair si nu am sesizat nici o diferenta in ceea ce priveste spatiul fata de companii ca Alitalia, BA, KLM, Airfrance, Tarom, Lufthansa, Malev, CSA, Iberia, Sabena. Toate zborurile intra-europene. Diferentele sunt altundeva, dar nu la spatiu. Si amanatul unui zbor e de asemenea o mare exceptie, cel putin la companiile low-cost care se respecta.

Nu ma indoiesc ca s-ar putea sa aveti dreptate. Adica sa existe o anumita companie, cu un anumit tip de avion cu scaunele asezate intr-o configuratie mult prea fortata. Dar credeti-ma ca aia e din nou o exceptie si asa ceva se poate intalni probabil si la companii care nu sunt low-cost. Daca se ia insa o medie a spatiului oferit de companiile aviatice low-cost si o medie a spatiului oferit de autocare, n-am nici cea mai mica indoiala ca primele castiga. Ca sa nu mai spun ca un drum de 40 de ore cu autocarul, inseamna vreo 3 ore cu avionul. Nici nu vreau sa ma gandesc cate ore cu autocarul ar fi facut Walleye in locul zborului de 15 ore. Acum vorbind serios, chiar si "numai" 40 de ore pe autocar (evident fara posibilitatea de a face dus) e ceva ce nu imi pot imagina ca cineva ar putea prefera. Asa ca, Walleye, desi sincer incerc, nu te pot intelege. Dar macar cu TSR ai dreptate. :-)


--------------------
Fiat Coupe 16v Turbo 195CP - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 24 Jan 2006, 13:21
Post #20


Membru


Group: Banned
Posts: 159
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




mai, acu' n-o lua si tu ad literam, ca de fapt nu merg io cu autocarul, dar cind am avut de ales intre un zbor pina la paris sau stuttgart intr-o cotineata din asta si condus un 407 pina acolo, am ales 407-le fara sa ma gindesc prea mult.

cit despre timpi, ai dreptate, daca socotesti efectiv timpul cit tine calatoria. insa cu masina (si intr-o masura mai mica cu autocarul) calatoria inseamna drumul din A in B in timp ce cu avionul calatoria inseamna drumul de la A pina la aeroport, zborul si drumul de la aeroport la B. plus frecatul mentei obligatoriu in aeroport. asa ca daca faci totalul, tot cam pe acolo esti. chiar daca avionul zboara mult mai repede. vezi si TGV-ul care a cam desfiintat calatoria aeriana intre orasele pe care le conecteaza, desi merge de vreo trei ori mai incet ca avionul.

de acord ca pentru unele calatorii, in speta alea intercontinentale, cam greu sa mergi cu masina, vrei nu vrei trebuie sa iei avionul. dar intra-european o sa fii surprins sa constati ca ai alternative.

This post has been edited by walleye: 24 Jan 2006, 13:23


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adso
post 25 Jan 2006, 12:31
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 19 January 04




QUOTE(walleye @ 23 Jan 2006, 18:41)
fratele meu alb, la 182 de locuri in a320 o sa regreti ca n-ai luat autocarul.
*


ai mare dreptate cu inghesuiala, dar EXAGEREZI enorm.

una e sa te inghesui 1 1/2 ore (io unu' nu trebuie sa fac pisu in intervalul asta, daca nu am baut 12 beri inainte) si cu totul altceva e sa te lafai vreo doua zile in autocar (eventual cu 6 ore asteptare la vama ungureasca).

nici nu inteleg cum poti compara chestiile astea doua - sau ma rog, daca pentru tine timpul chiar nu conteaza...


--------------------
Call me Ishmael...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 00:23
Dacia