Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

lichid racire transformat in pasta maro, ulei in lichid racire

Grapinio
post 27 Jul 2014, 22:40
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 15 May 09




Buna seara. Am urmatoarea situatie. Astazi, la rugamintea tatalui meu, m-am uitat la vasul lichidului de racire, motivat de faptul ca i se incalzea motorul sau nu ii mai racea aerul conditionat, ceva de genul.

Deschid capacul de la vas, fasaie umpic si cand ma uit inauntru vad o pasta maro de zici ca e vaselina. Stiu ca mai mult ca sigur intra ulei in lichidul de racire si din ce am mai citit de pe forum poate fi de la garnitura chiuloasa si inca ceva.

Eu am 3 intrebari cu o precizare inainte: am 2 saptamani de cand am schimbat pompa de apa, chitul de ambreiaj, niste bucse....

1. poate fi de la pompa de apa?
2. poate fi ulei de cutie, ca am auzit ceva si de ulei de cutie, dar nu stiu daca la cutie automata sau manuala?
3. poate merge cu ea la mecanic asa sau il tractez, ca are vreo 15 km de facut

multumesc anticipat de raspunsuri

This post has been edited by Grapinio: 27 Jul 2014, 22:43


--------------------
Renault Clio 2 - cj 00 abc 2005 Symbol Fidjy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 28 Jul 2014, 07:41
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




1) NU
2) NU
3) cum umblii de ceva vreme deja , mergi usor si cu ochii pe ceasul de apa.

This post has been edited by cj98czh: 28 Jul 2014, 07:41


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Jul 2014, 08:20
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Era greu sa spui tipul motorului? Daca e 1.4 16v ai scapat usor, e de la garnitura corpului termostat.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grapinio
post 28 Jul 2014, 08:58
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 15 May 09




Motor 1.4 8v, E7J 780,55KW, 75CP


--------------------
Renault Clio 2 - cj 00 abc 2005 Symbol Fidjy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 28 Jul 2014, 09:00
Post #5


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Schimba garnitura de chiuloasa....si lichidul de racire.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grapinio
post 28 Jul 2014, 09:18
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 15 May 09




A mers tata la service si a schimbat lichidul de racire sa vada de unde e.

Completez povestea spunand ca dupa ce a schimbat pompa, la o saptamana distanta, acul din bord pentru temperatura apei se ridica prea tare. A oprit, a vazut ca nu avea destul lichid de racire, a compeltat si a tot mers. Pe scurt, dupa ce a schimbat pompa de apa s-ar ca mencanicul sa fi completat apa dar nu a facut aerisirea, drept pentru care cand s-a facut in mod automat aerisirea, apa sa fi fost sub nivel, presunea uleiului din motor sa fi fost mai mare si sa fi intrat, poate fisurat garnitura chiuloasa, si nah.... Oricum, merge azi pana la 12 cu ea, dupa ce a curatat borcanul si ce mai era pe acolo, a completat... merge la 12 sa mai vada si dupa mai iau alte masuri(ma pregatesc emotional si financiar de interventie ).

Multumesc de raspunsuri, daca mai aveti ceva de precizat, acuma cu completarea facuta, va rog frumos.



--------------------
Renault Clio 2 - cj 00 abc 2005 Symbol Fidjy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 28 Jul 2014, 10:14
Post #7


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Cel mai probabil este garnitura de chiulasa. Asta explica si pierdrerea lichidului de racire, precum si patrunderea uleiului in vasul de expansiune.
Nu ai observat si fum alb pe esapament?


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 28 Jul 2014, 13:51
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Ati pus vreo solutie de etansare in vas cumva ?Tu sau tatal tau...sau altcineva...

This post has been edited by jas2: 28 Jul 2014, 13:52


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianm
post 28 Jul 2014, 18:02
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 799
Joined: 13 December 06
From: Iasi




A schimbat pompa de apa si nu a aerisit circuitul. S-a incins motorul.....s-a ars garnitura


--------------------
VW Golf 6 1.4 TSI 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grapinio
post 28 Jul 2014, 20:42
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 15 May 09




fum alb pe esapament nu am vazut, ca nu am prea mers in spatele lui. Nu am pus nici o solutie de etansare.

A facut o curatare si mai face si maine si daca tot asa face, clar s-a ars garnitura, sau cel putin asa cred. Oricum, cand schimb garnitura va anunt.

Multumesc de toate raspunsurile.


--------------------
Renault Clio 2 - cj 00 abc 2005 Symbol Fidjy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grapinio
post 3 Aug 2014, 20:14
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 15 May 09




Schimbat garnitura, alezat chiuloasa, curatat cica tot si azi dupa un drum tot s-a mai adunat mal din ala. Oricum, am verificat uleiul, nu s-a schimbat nivelul. Presupun ca inca cateva spalari/schimbat lichidul de racire si totul va fi bine.
Mai am o intrebare: logic ar fi sa se curete si radiatorul, nu? sau trebuie curatat separat ala?


--------------------
Renault Clio 2 - cj 00 abc 2005 Symbol Fidjy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zerillos
post 11 Aug 2014, 23:34
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 24 September 05




Eu am luat un Clio din 2000 cu vasul de expansiune innegrit si putin curatat. Toti cand il vedeau in service spuneau ca e garnitura de chiulasa si ca trebuie sa o schimb ca baga ulei in vas. Le spuneam ca nu se ridica temperatura in bord si ca probabil a fost o problema odata, la primul proprietar. Asa s-a dovedit tot timpul. Acum insa, am descoperit scurgere sub masina din stanga fata si cred ca e radiatorul spart. In vasul de expansiune am gasit nivel sub minim si ceva gri-vascos cum ai zis, ca o vaselina. Sa zicem ca pierde antigel. Nu trebuia sa gasesc antigel putin?? De ce e vascos ????


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grapinio
post 13 Aug 2014, 13:12
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 15 May 09




Da, clar a fost sau este ciupita garnitura de la chiuloasa sau altceva ce face ca uleiul sa intre in lichidul de racire.

Ca fapt divers, eu am alezat motorul, am schimbat garnitura chiuloasa, ceva la simiringuri si acuma intr-adevar nivelul de la ulei e acelasi de o saptamana, de cand am facut operatiunile. Dar tot de o saptamana imi tot iese vaselina din aia, ca iese numai la cald si deci dupa ce merg cu masina o zi, iarasi ma duc la service sa curete borcanul si furtune si tot.

Vaselina aia rezulta ca urmare a amestecului apa distilata antigel ulei.

Daca tu ai pe fundul borcanului sar putea sa fi fost candva o problema si ea a mai iesit, iar tu ai vazut acuma

Trebuie curatat borcanul, completat lichidul de racire cu antigel si apa, aerisit si tot asa pana cand se curata.(cum am zis, eu circulc de o saptamana si tot curat)

Am uitat. verifica nivelul uleiului si tot verifica sa vezi daca ramane la fel. daca scade, clar e o problema


This post has been edited by Grapinio: 13 Aug 2014, 13:12


--------------------
Renault Clio 2 - cj 00 abc 2005 Symbol Fidjy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 4 Dec 2014, 18:44
Post #14


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Problema similara la motor 1.4 8V cu prezenta de antigel amestecat cu ulei sub forma de pasta maronie......cauza garnitura de chiuloasa corodata langa piston.
Masina functiona cu fum alb....din belsug si mers motor neregulat cu demaraj greoi.
S-a demontat chiuloasa/s-a curatat si degresat bine pentru ca pasta maronie era "lipita" peste tot unde uleiul a circulat.
Uleiul si lichidul de racire s-au schimbat,dupa reparatie,de 3 ori consecutiv pana s-a curatat interiorul motorului de amestecul maroniu.


Attached thumbnail(s)
IMG_1341.JPG ( Size: 1.83mb ) Number of downloads: 308
IMG_1344.JPG ( Size: 2.26mb ) Number of downloads: 305


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th August 2025 - 12:17
Dacia