Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Roata ingusta 14" pentru Symbol

reno.symbol
post 30 Oct 2014, 15:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 7 July 14




Va salut.
Nustiu daca s-a mai discutat chestia asta aici pe forum, eu unu nu am gasit.
Am montat instalatie GPL cu butelie toroidala, de accea am fost nevoit sa renunt la roata de rezerva. As vrea sa inlocuiesc rezerva cu o roata ingusta.Am tot cautat si din pacate nu am gasit roata de rezerva ingusta dedicata pe 14" pt. Symbol, cred ca nici nu exista. De accea am cumparat o roata pe 14" de Volskwagen 4X100, ET 45 cu gaura de centrare de aprox 63mm. Am luat-o in speranta ca voi putea rectifica gaura de centrare la un strungar bun sa se potrivesca la mine.
Din ce am mai citit pe aici, la Renault ar fi undeva la 60 diametru butucului. Din pacate sunt intr-un mic impas.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat ceva, se poate rectifica , a mai facut cineva asa ceva pe forum , cunoaste cineva care ar face operatiunea asta?
Multumesc anticipat !


--------------------
renault symbol - PH 60 BAC 2009/benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 30 Oct 2014, 16:00
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




De la 60,1 cat are Renault la 63 cat crezi ca are trebuie inel de centrare....se face la strung sau gasesti gata facut.
Dar probeaza janta pe masina fara inel de centrare....poate ai surpriza neplacuta si nu se poate rula cu ea montata.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno.symbol
post 31 Oct 2014, 08:43
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 7 July 14




Imi cer scuze ,
V-am dezinformat in postul meu . Gaura de centrare este mai mica de 60, are cam 57. Deci trebuie luat la strung din janta aprox 3-4 mm din "buza" gaurii de centrareAttached Image pentru a intra pe butucul meu . Se poate face chestia asta fara a afecta siguranta jantei in rulare?


--------------------
renault symbol - PH 60 BAC 2009/benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 31 Oct 2014, 08:47
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Se poate modifica....daca gasesti strung care "accepta" janta de 14.....sunt rare!
Daca pe puntea spate se poate monta altfel este in fata unde este etrierul frana....de verificat.

This post has been edited by espacern: 31 Oct 2014, 08:53


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno.symbol
post 31 Oct 2014, 10:10
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 7 July 14




Si unde gasesc si eu un strung din asta, a mai facut cineva de pe forum chestia asta si poate sa ma ajute cu un raspuns, sau imi iau gandul si o vand?

31 Oct 2014, 10:12:
Et-ul am inteles ca ar fi bun pt. Renault. Nu ar trebui sa atinga de etrier.
Sau poate gresesc.....?

This post has been edited by reno.symbol: 31 Oct 2014, 10:12


--------------------
renault symbol - PH 60 BAC 2009/benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvantrc
post 31 Oct 2014, 11:33
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 7 June 13




Salut, da am facut eu la cineva la strung pe jentile de iarna, le-am cumparat de la un vecin (nu stiu de la ce model de masina), am vorbit cu un alt vecin sa-mi mareasca la strung gaura de centrare si voila am 4 jenti bune luate cu 80 ron toate.
Deci se poate face


--------------------
Renault Clio Symbol Fidji 2006
Clio Symbol Fidji 1.4, mai putin de 16 valve - 2006
Born-iunie 2013-112750 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno.symbol
post 31 Oct 2014, 12:18
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 7 July 14




Si acel cineva are un nr de tel, nu ma poate ajuta si pe mine ? biggrin.gif


--------------------
renault symbol - PH 60 BAC 2009/benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 31 Oct 2014, 14:45
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




Salut,

Eu am gasit un strung mare pe undeva pe langa Autogara Militari - Bucuresti (strunguri am gasit multe dar trebuie sa fie mare ca sa poata sa puna janta pe el si s-o centreze cum trebuie).


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno.symbol
post 31 Oct 2014, 15:32
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 7 July 14




M-a bagat putin in ceata colegul "espacern" cu ET -ul jantei, sa nu cumva sa atinga de etrier. Proba nu am cum sa ii fac in stadiul asta, ca nu intra pe butuc.
Inainte sa ma apuc de cautat strung a o modific, trebuie sa stiu sigur ca e ce trebuie. dry.gif
Cineva ma poate lumina?
Si daca tot postati aici, am nevoie de ceva concret, o adresa, un nr de contact ceva...Asa undeva pe langa Gara Militari nu am cum sa caut...
Multumesc !


--------------------
renault symbol - PH 60 BAC 2009/benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 31 Oct 2014, 15:38
Post #10


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Pai o pui pe spate, acolo n-ai etrier.
Si daca faci pana pe fata, pui roata mica pe spate si roata de o scoti de pe spate o pui in locul celei cu pana. Te chinui mai mult dar nu te mai incurca ET-ul.

This post has been edited by vallixx: 31 Oct 2014, 15:39


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvantrc
post 31 Oct 2014, 17:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 7 June 13




te-as ajuta dar nu am un numar de telefon, daca-l vad o sa-i cer numarul


--------------------
Renault Clio Symbol Fidji 2006
Clio Symbol Fidji 1.4, mai putin de 16 valve - 2006
Born-iunie 2013-112750 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 31 Oct 2014, 17:49
Post #12


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




QUOTE(vallixx @ 31 Oct 2014, 15:38)
Pai o pui pe spate, acolo n-ai etrier.
Si daca faci pana pe fata, pui roata mica pe spate si roata de o scoti de pe spate o pui in locul celei cu pana. Te chinui mai mult dar nu te mai incurca ET-ul.
*


Corect, mai ales ca e roata ingusta, mai mult de 80 km la ora nu ai voie si se pune numai pe spate.
Iar la masinile cu roti de 15 inch si roata de rezerva e de 14 inch tot pe spate se va pune, pe fata se poate strica diferentialul daca diferenta de marime dintre cele 2 roti este prea mare.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
janos
post 31 Oct 2014, 20:35
Post #13


User


Group: Members
Posts: 614
Joined: 24 January 11
From: Tg Mures




QUOTE(reno.symbol @ 31 Oct 2014, 15:32)
M-a bagat putin in ceata colegul "espacern" cu ET -ul jantei, sa nu cumva sa atinga de etrier. ...

Te scot eu din ceata smile.gif
Am avut pe Kangoo 2+2 roti (altele decat Renault) precum urmeaza (fara nici o problema de frecat , etc.) 2 jenti de VW Passat B4 si 2 jenti de Opel Record toate de 100 X 4 insa cu ET diferit, insa relativ apropiat de cele de Renault, unul era mai mic iar altul mai mare...cu cativa mm. De ce am apelat la acest artificiu? Pentru ca le-am avut in garaj ramase si nu m-a costat strunjirea inelului de centrare.

31 Oct 2014, 20:44:
QUOTE(RazvanF @ 31 Oct 2014, 17:49)
Corect, mai ales ca e roata ingusta, mai mult de 80 km la ora nu ai voie si se pune numai pe spate.
Iar la masinile cu roti de 15 inch si roata de rezerva e de 14 inch tot pe spate se va pune, pe fata se poate strica diferentialul daca diferenta de marime dintre cele 2 roti este prea mare.
*



In care carte SF ai citit ca se pune doar pe spate? 80 km / h insa este corect.
Daca zici ca se va strica diferentialul atunci atrage atentia tuturor colegilor de pe forum si nu numai (ma refer la cei care fac "polizor" cu rotile cu aderenta mica pe o roata) ca vai de diferentialul lor. smile.gif)

This post has been edited by janos: 31 Oct 2014, 20:44


--------------------
CMF-C/D Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance - MS 2 cifre 3 litere 2015
Life is a bitch. Arguing with the mods is allowed, winning an argument against the mods will get you banned.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 31 Oct 2014, 20:56
Post #14


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(reno.symbol @ 31 Oct 2014, 15:32)
M-a bagat putin in ceata colegul "espacern" cu ET -ul jantei


Citeste cu atentie unde am facut eu referire la ET-ul jantei?

Lasam pe alti sa lamureasca "problema"...mai bine!


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
janos
post 1 Nov 2014, 14:50
Post #15


User


Group: Members
Posts: 614
Joined: 24 January 11
From: Tg Mures




@ reno.symbol: colegul espacern este unul dintre cei mai de seama colegi de pe forum, ce afirma poti sa catalogezi ca si regula, adevar, axioma, etc.
Eu nu am vrut sa subminez cu postul anterior credibilitatea colegului astfel ca am senzatia ca la mine s-a referit a rezolva problema. Pentru ca am scris ca am sa te scot din ceata smile.gif Mea culpa(ceata ta creata de EL...bancul zilei...).
Pe scurt: nu numai ET-ul te pune in situatia de a nu putea folosi o janta (cativa mm diferenta nu este o problema), cat constructia interioara a acestuia (vezi ce am postat de cele tipuri de 2 jenti folosite de mine, acestea potrivindu-se), asta trebuia sa intelegi.


--------------------
CMF-C/D Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance - MS 2 cifre 3 litere 2015
Life is a bitch. Arguing with the mods is allowed, winning an argument against the mods will get you banned.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 1 Nov 2014, 23:00
Post #16


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




In care carte SF ai citit ca se pune doar pe spate? 80 km / h insa este corect.
*

Daca pui roata ingusta pe fata ce aderenta are acea roata in viraje sau la plecarile de pe loc sa nu mai zic la franare unde forta cea mai mare se aplica rotilor fata...se pune numai pe spate roata ingusta..iar daca folosesti roti de diametre diferite pe fata este ca si cum ai merge cu masina intr-o curba continua.
p.s cartea aia SF se numeste "Legea fizicii" wink.gif

This post has been edited by RazvanF: 1 Nov 2014, 23:02


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Concord
post 2 Nov 2014, 04:02
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 19 April 13
From: Bucuresti




Roata mica de rezerva se foloseste temporar. Ai nevoie de ea, o montezi si la prima vulcanizare rezolvi problema cu cea normala. Atat! Nu faci tara in lung si lat cu ea, nici liniute.


--------------------
Renault Megane 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v Liviu
post 2 Nov 2014, 08:32
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 369
Joined: 27 October 14
From: București




Omul întreabă de atelier noi răspundem cum să folosească roata. Adevărați politicieni că tot e zi de vot.
Până la urmă știe cineva un atelier cu strung mare????


--------------------
Ford Mondeo MK4 - B500FVL 2008 Titanium
Ford Mondeo Mk4 2008 Titanium X - B500FVL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno.symbol
post 2 Nov 2014, 10:05
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 7 July 14




QUOTE(espacern @ 31 Oct 2014, 20:56)
Citeste cu atentie unde am facut eu referire la ET-ul jantei?

Lasam pe alti sa lamureasca "problema"...mai bine!
*




Stiu ca nu ai zis motamo ca din cauza ET-ului jantei nu s-ar potrivi si ar lovi de etrier eu asta am dedus , din ce stiam si eu ca inseamna acest ET ...my bad! Acum am inteles ca nu doar ET poate fi nepotrivirea cat si contructia interioara a jantei.
In fine m-am luminat oleaca, dar tot nu am un raspuns la tot ce am scris pana acum.
Ma intereseaza sa stiu,
daca se mareste gaura de centrare la strung cu aprox. 3-4 mm, automat se micsoreaza distanta intre "buza " gaurii de centrare si gaurile prezoanelor.
Mai se poate rula in siguranta, 1,2...10 km cu 50, 80 la ora pana la prima vulcanizare fara sa se deterioreze janta?
Chiar nu mai modificat nimeni o janta in felul asta sa ma lamureasca pana la capat, inclusiv unde a facut treaba asta?
Multumesc!


--------------------
renault symbol - PH 60 BAC 2009/benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 2 Nov 2014, 10:18
Post #20


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Nu cred sa fie o mare problema 3-4 mm luati din janta, evident ii scade un pic rezistenta dar nu cred ca atat de mult. Oricum ar fi, in conditiile unei roti mai mici trebuie sa mergi cu grija.

Acum nu stiu daca roata mica "se pune doar pe spate", insa eu iti recomand sa o pui doar pe spate si cum spuneam nai sus, in cazul unei pene pe fata, muti rotile de 2 ori. E o masutra de prevedere pe principiul , "paza buna......"

Atelier din pacate nu stiu, daca aflu postez aici.

This post has been edited by vallixx: 2 Nov 2014, 10:18


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 2 Nov 2014, 11:15
Post #21


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(espacern @ 31 Oct 2014, 08:47)
Se poate modifica



QUOTE(reno.symbol @ 2 Nov 2014, 10:05)
dar tot nu am un raspuns la tot ce am scris pana acum


Am subliniat raspunsul deja scris ......poate e mai vizibil asa.
Ca un sfat...pune janta de rezerva de origine langa janta ingusta si vezi ce diferente sunt la interior.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 2 Nov 2014, 22:12
Post #22


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




QUOTE(reno.symbol @ 2 Nov 2014, 10:05)
daca se mareste gaura de centrare la strung cu aprox. 3-4 mm, automat se micsoreaza distanta intre "buza " gaurii de centrare si gaurile prezoanelor.
  Mai se poate rula in siguranta, 1,2...10 km cu 50, 80 la ora pana la prima vulcanizare  fara sa se deterioreze janta?
 
*


Eu am mairit acea gaura de centrare la 4 roti din tabla folosind o freza antrenata de aer, le-am ciopartit sa zic asa, dar am folosit rotile pana am ajuns la limita de uzura a pneurilor, care erau folosite doar 1 sezon de iarna.
Daca vrei si mai mult loc in portbagaj o idee ar fi sa te orientezi dupa un kit de reparare pana, gen cum au Mitsubishi Colt.
Te duce lejer pana la prima vulcanizare, numai sa ai grija la gropi si incarcatura masinii, cu cat e mai ingust pneul cu atat suporta o greutate mai mica.

This post has been edited by RazvanF: 2 Nov 2014, 22:16


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
janos
post 2 Nov 2014, 23:24
Post #23


User


Group: Members
Posts: 614
Joined: 24 January 11
From: Tg Mures




QUOTE(RazvanF @ 1 Nov 2014, 23:00)
In care carte SF ai citit ca se pune doar pe spate? 80 km / h insa este corect.
*

Daca pui roata ingusta pe fata ce aderenta are acea roata in viraje sau la plecarile de pe loc sa nu mai zic la franare unde forta cea mai mare se aplica rotilor fata...se pune numai pe spate roata ingusta..iar daca folosesti roti de diametre diferite pe fata este ca si cum ai merge cu masina intr-o curba continua.
p.s cartea aia SF se numeste "Legea fizicii" wink.gif
*



Se pare ca producatorii de autoturisme nu au citit cartea de care pomenesti ... ori prin tarile cu apa calda la robinet nu au viraje si aderenta precara si folosesc roata de rezerva doar pana monteaza roata cu pana de pe axa fata pe cea din spate ca apoi sa mearga pe pana pana la prima vulcanizare. P.S. poate acesta a fost motivul principal pentru care au inventat roata Runflat.

QUOTE(v Liviu @ 2 Nov 2014, 08:32)
Omul întreabă de atelier noi răspundem cum să folosească roata. Adevărați politicieni că tot e zi de vot.
Până la urmă știe cineva un atelier cu strung mare????
*



Hai in Tg Mures si te rezolv eu.

QUOTE(reno.symbol @ 2 Nov 2014, 10:05)
...
Ma intereseaza sa stiu,
daca se mareste gaura de centrare la strung cu aprox. 3-4 mm, automat se micsoreaza distanta intre "buza " gaurii de centrare si gaurile prezoanelor.
  Mai se poate rula in siguranta, 1,2...10 km cu 50, 80 la ora pana la prima vulcanizare  fara sa se deterioreze janta?
  Chiar nu mai modificat nimeni o janta in felul asta sa ma lamureasca pana la capat, inclusiv unde a facut treaba asta?
Multumesc!
*



Nu are nimic daca se strunjeste aceea buza, unele modele de jenti au proeminente, altele ba. Chiar daca prin absurd s-ar strunji cu excentricitate (cu una mica, deoarece la una mai mare nici nu se va putea monta-daca mentine cota de 60.1 +0.1/0.2 mm) problema se va rezolva la centrare.
Chiar eu am scris ca am modificat 2 jenti, si nu am avut nici o problema in utilizarea acestora. Mentionez ca erau roti de folosinta, nu de rezerva.


--------------------
CMF-C/D Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance - MS 2 cifre 3 litere 2015
Life is a bitch. Arguing with the mods is allowed, winning an argument against the mods will get you banned.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 3 Nov 2014, 11:48
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




Salut,

"...Si daca tot postati aici, am nevoie de ceva concret, o adresa, un nr de contact ceva...Asa undeva pe langa Gara Militari nu am cum sa caut...
Multumesc !..."

Pentru a elucida misterul ai si ceva concret (eu aici am fost) -

http://www.robnec.ro/contact


PS: a nu se considera reclama!


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno.symbol
post 3 Nov 2014, 15:50
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 7 July 14




Multumesc, o sa sun sa vad daca ma pot rezolva !


--------------------
renault symbol - PH 60 BAC 2009/benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
janos
post 30 Nov 2014, 19:08
Post #26


User


Group: Members
Posts: 614
Joined: 24 January 11
From: Tg Mures




Ai reusit sa rezolvi ceva? Sau ba?


--------------------
CMF-C/D Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance - MS 2 cifre 3 litere 2015
Life is a bitch. Arguing with the mods is allowed, winning an argument against the mods will get you banned.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 14:01
Dacia