Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pornire greoaie, merge in suturi

catalin amza
post 8 Oct 2014, 19:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 17 December 10
From: Cluj-Napoca




Salutare!
Am tot citit pe forum despre problema mea, dar nu am gasit raspunsuri.
Am o laguna 1.6, 16v 1999 benzina+gpl. Porneste doar dupa ce tin la automat 5-6 secunde si atunci o face slab turat dupa care in 5 secunde se tureaza normal. Imediat dupa aceea daca plec si-i dau talpa pica in nas, nu trage. Daca o iau lent, extrem de lent, demareaza. Asta pana se incalzeste motorul dupa care merge aproape normal. Nu stiu ce sa-i fac. Poate ma ajuta-ti cu niste sfaturi eventual din cei ce s-au confruntat cu problema ca a mea.


--------------------
Renault Laguna I Phase 2, 1.6cc, 16v, 107cp, benzina+gpl - CJ-99-BUF 1999
Sa nu conduci niciodata mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_man
post 8 Oct 2014, 21:10
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 16 September 14




in primul rand verifica daca iti merge motorasul pas cu pas,apoi mai poate fi senzorul de turatie de pe volanta,bobine,pompa de benzina sau regulator de presiune ia-le in ordine prin excludere. face asa doar la pornire la rece sau si dupa ce se incalzeste motorul? nu ai zis daca face asa la pornirea pe benzina sau gaz


--------------------
renault laguna 1 1999
Da cu Dacia-n perete pana pica un Renault din ea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexul
post 8 Oct 2014, 21:13
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 10 October 13
From: Bucuresti




fratiiiiiiiiiiiiiiloorrrrrrrrrrrr.....scrie peste tot pe net...PTR CE I CU GPL, cand va face probleme la pornire, schimbati benzina ...dar intai goliti rezervorul !!!!!!!!!


--------------------
Renault Laguna 1998 - GPL Tomasetto Stag 4 Q-box
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyo79
post 9 Oct 2014, 09:12
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 8 June 07




Salut,si eu am gpl si a mea porneste greoi si un pic trmurat iar daca o las sa merga cateva secunde dupa care repet, porneste la sfert, deci treaba cu benzina pica. Parerea mea este ca se pierde presiunea in rampa de injectoare. Treaba cu pusul contactului de cateva ori inainte de pornire nu are nici un efect, nici daca o trec pe benzina inainte de a opri. Porneste greoi numai dupa cateva zeci de ore de pauza.


--------------------
dacia 1300 dacia 1300 1981
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 9 Oct 2014, 12:52
Post #5





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




QUOTE(vyo79 @ 9 Oct 2014, 09:12)
Salut,si eu am gpl si a mea porneste greoi si un pic trmurat iar daca o las sa merga cateva secunde dupa care repet, porneste la sfert, deci treaba cu benzina pica. Parerea mea este ca se pierde presiunea in rampa de injectoare. Treaba cu pusul contactului de cateva ori inainte de pornire nu are nici un efect, nici daca o trec pe benzina inainte de a opri. Porneste greoi numai dupa cateva zeci de ore de pauza.
*


Te referi la masina din semnatura? Acolo e alta istorie...

9 Oct 2014, 12:54:
QUOTE(catalin amza @ 8 Oct 2014, 19:08)
Salutare!
Am tot citit pe forum despre problema mea, dar nu am gasit raspunsuri.
Am o laguna 1.6, 16v 1999 benzina+gpl. Porneste doar dupa ce tin la automat 5-6 secunde si atunci o face slab turat dupa care in 5 secunde se tureaza normal. Imediat dupa aceea daca plec si-i dau talpa pica in nas, nu trage. Daca o iau lent, extrem de lent, demareaza. Asta pana se incalzeste motorul dupa care merge aproape normal. Nu stiu ce sa-i fac. Poate ma ajuta-ti cu niste sfaturi eventual din cei ce s-au confruntat cu problema ca a mea.
*


Sar putea sa ai injectoarele de benzina infundate,sau apa(condens) in rezervor.
Incearca sa dai pe benzina cand merge bine,la cald,si observa daca merge la fel de bine ca pe gaz.

This post has been edited by bundy220: 9 Oct 2014, 12:54


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexul
post 9 Oct 2014, 12:58
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 10 October 13
From: Bucuresti




in fine...

am avut fix aceleas probleme ca voi...la mine s a rezolvat prin schimbarea benzina cu una proaspata.


--------------------
Renault Laguna 1998 - GPL Tomasetto Stag 4 Q-box
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin amza
post 9 Oct 2014, 16:25
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 17 December 10
From: Cluj-Napoca




Deci :
Benzina este de foarte buna calitate, este proaspata este cu cifra octanica 100 si tocmai am alimentat 10l peste circa 2-3 cat cred eu ca mai aveam in rezervor.
Senzorul de pe volanta l-am curatat: avea ceva span pe el, dar l-am indepartat.
Problema cu pornirea si mersul in "nas" este doar la pornirea cu motorul rece. Dupa ce se incalzeste porneste mai usor, nu chiar la sfert de cheie cum ar trebui, iar mersul in nas persista, dar slab fapt ce ma determina sa cred ca problema cu pompa de alimentare defectaar trebui sa o elimin.
Bujiile sunt noi, NKG, cu doi electrozi.
Senzorul de aer (debimetrul sau motorasul "pas cu pas") functioneaza deoarece dimineata, la rece motorul sta turat pe la 1000-1100 ture dupa care scade pe masura ce motorul se incalzeste si se stabilizeaza undeva la 700 turatii. Totusi, cu motorul pornit am scos mufa de la senzorul de aer si motorul mergea la fel fara sa aiba vreo intrerupere sau scadere de turatie.
Am scos pe rand mufele la bobinele de pe fiecare bujie si motorul scade in turatie si merge trepidat fapt ce ma face sa cred ca bobinele sunt bune.
Dupa ce se incalzeste motorul, desi se mai simte datul in nas, dar putin, dupa aceea se tureaza si trage foarte bine fapt ce ma face sa cred ca injectoarele nu sunt infundate si deci alimentarea cu benzina se face normal.
Aaaa! Tocmai ce am observat! La rece dau la automat 3 sec. si iau contactul. Imediat a doua incercare reuseste la sfert de cheie, dar tot da in nas.


9 Oct 2014, 17:18:
Tocmai ce am schimbat bobinele de inductie de pe bujii cu ale unui prieten a carui laguna merge racheta si totusi nu au disparut problemele. Aceeasi pornire greoaie si dat in nas la rece.

This post has been edited by catalin amza: 9 Oct 2014, 17:18


--------------------
Renault Laguna I Phase 2, 1.6cc, 16v, 107cp, benzina+gpl - CJ-99-BUF 1999
Sa nu conduci niciodata mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_man
post 9 Oct 2014, 19:26
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 16 September 14




ce senzor de aer ai verificat cel de presiune sau del care masoara temperatura? ai fum negru? verifica si senzorul de unghi de la clapeta de acceleratie.


--------------------
renault laguna 1 1999
Da cu Dacia-n perete pana pica un Renault din ea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin amza
post 9 Oct 2014, 19:59
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 17 December 10
From: Cluj-Napoca




Clar! Maine fac praf carburatorul: desfac, curat, desfund si apoi mai vad eu.
Cum verific "senzorul de unghi" de la clapeta?

This post has been edited by catalin amza: 9 Oct 2014, 20:00


--------------------
Renault Laguna I Phase 2, 1.6cc, 16v, 107cp, benzina+gpl - CJ-99-BUF 1999
Sa nu conduci niciodata mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_man
post 10 Oct 2014, 13:40
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 16 September 14




de la mizeria de pe clapeta de acceleratie nu are cum sa faca asa iti spun sigur ca eu am curatat clapeta era foarte murdara si nu imi facea probleme. senzorul de unghi il verifici cu un voltmetru sau ceva care sa indice si rezistenta facand contact pe pini senzorului fiind 3 la numar A,B,C pui un contact pe A iar celalalt pe B apoi pe C apoi treci la combinatia B cu C si trebuie sa iti indice o anumita rezistenta.


--------------------
renault laguna 1 1999
Da cu Dacia-n perete pana pica un Renault din ea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 10 Oct 2014, 14:18
Post #11





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




si eu tot asa zic ca tine ca il faci praf!!!
Deci sa o luam incet,senzorul tau de aer,nu e senzor,e un robinet care da drumul mai mult sau mai putin la aer in motor pentru relanti.daca tu scoti mufa e ca si cand scoti manerul de la o canea de apa,si apa tot curge,la fel ca inainte deoarece nu ai modificat practic pozitia acestuia.
carburator nu ai la masina asta.


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri8sti
post 11 Oct 2014, 12:14
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.746
Joined: 29 December 08
From: Braila




bundy tu ii zici de mpp si alex de senzorul de pozitie clapeta. Nu cred ca a inteles mare lucru. Eu zic ca mai bine ar pune un tester pe ea pentru inceput, verifica si depresiunea in admisie, vede si cum lucreaza senzorul de pozitie, mpp-ul deocamdata curatat si clapeta la fel (nu strica, da nu cred ca e de acolo problema) . Nici nu porneste bine si mai da si in nas...parca ma duce cu gandul la pompa, asta daca nu-i scapa vreun injector.
P.S. pe gaz cum merge? Da-i un start direct pe gaz cand e mai cald afara si zi-ne cum porneste.

This post has been edited by cri8sti: 11 Oct 2014, 12:17


--------------------
Renault Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box) - BR-11-PBC 2006 Expression
Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_man
post 11 Oct 2014, 14:48
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 16 September 14




sau mai bine sa pui o filmare sa vedem si noi mai clar cum se manifesta problema.


--------------------
renault laguna 1 1999
Da cu Dacia-n perete pana pica un Renault din ea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin amza
post 11 Oct 2014, 17:00
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 17 December 10
From: Cluj-Napoca




MUltumesc colegii pentru sugestii!
Am curatat "carburatorul", ( nu am realizat ca avand injectoare n-are cum sa aiba carburator), adica corpul clapetei, nu era mizerie mare, dar cu motorina am facut-o luna si bec. Clapeta inchide perfect. Am desfacut si "senzorul de pe clapeta care, de fapt este un potentiomentru. L-am curatat, l-am recapsulat si l-am pus la loc. Problemele nu au disparut.
Nu are cum sa fie pompa de benzina atata timp cat, dupa ce se incalzeste motorul, acesta nu mai da in nas, decat doar ca are un mic "zvac" dupa care trege mutumitor de bine.
Nu stiu ce sa mai fac!!!!!


--------------------
Renault Laguna I Phase 2, 1.6cc, 16v, 107cp, benzina+gpl - CJ-99-BUF 1999
Sa nu conduci niciodata mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexul
post 12 Oct 2014, 00:26
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 10 October 13
From: Bucuresti




cand ai bagat benzina proaspata...era gol rezervorul? si a mea face fix la fel cand sta mult benzina in rezervor (sunt pe gaz) si nu ai ce sa repari ! mergi 1 saptamana doar pe benzina si o sa vezi ca merge stas.


--------------------
Renault Laguna 1998 - GPL Tomasetto Stag 4 Q-box
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprian_clh
post 13 Oct 2014, 14:53
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 26 June 13




Aceeasi problema o am si eu.... mellow.gif


--------------------
Relault Laguna 1999/1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri8sti
post 13 Oct 2014, 16:26
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.746
Joined: 29 December 08
From: Braila




Alex? Intr-adevar, in unele cazuri, se manifesta asa din cauza benzinei (sta prea mult in rezervor si-si pierde din proprietati), dar cand problema iti revine in scurt timp nu mai e de la benzina. Ce se intampla de fapt: tu mergi pe benzina si calc de injectie isi regleaza din nou parametrii autoadaptivi la mersul pe benzina si incepe sa porneasca iar usor motorul. Tu ai instalatia de gaz reglata incorect, mergi pe gaz iar si calc de injectie corecteaza iar autoadaptivii in functie de noul combustibil (unde poti avea amestec prea sarac sau prea bogat). Odata ce a invatat iar mersul pe gpl, cand incerci tu sa-l pornesti pe benzina face ca dracu' pentru ca a invatat niste corectii aiurea de la gpl. Deci du-te la un service gpl bun si explica-le problema ta, ca sa iti faca reglajele calumea pe gaz. Ar trebui sa-ti stearga harta de gpl din calc de gpl si sa te puna sa mergi pe benzina (ceva mai mult ca la un reglaj normal, ca sa-si revina calc de injectie: 30-50km in diverse regimuri de turatie, porniri-opriri pana iti functioneaza tie normal pe benzina), dupa care sa-ti faca harta de gpl (in mers) sa se suprapuna cu cea de benzina (pe cat posibil, dar cel mai important: la relanti timpii de injectie benzina sa fie aceeasi si la mersul pe gaz si la cel pe benzina). Atunci ai rezolvat problema DEFINITIV.

This post has been edited by cri8sti: 13 Oct 2014, 16:27


--------------------
Renault Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box) - BR-11-PBC 2006 Expression
Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin amza
post 13 Oct 2014, 21:16
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 17 December 10
From: Cluj-Napoca




Gata baietii!
Am rezolvat-o si pe asta!
Masina mea zboara nu alta! Parca nu-i masina mea
Problema am rezolvat-o, dar din intamplare. Am scos furtunasul subtire ce vine din pomapa de vacuum (???) de sub farul din dreapta. Este un furtunas subtire ce vine prins de stutul in T de pe furtunul de la chiuloasa la motorasul pas cu pas sau debimetru cum i se mai spune Este vorba de un furtunas in forma de U care are pe curbura un stut peste care se trage furtunasul ce vine de sub farul din dreapta. Ei bine acel stut era infundat cu depuneri gen funingune. L-am desfundat si l-am curatat. Am incercat sa pornesc masina si: minune. A luat-o la sfert. Imediat am iesit pe strada si am constatat cu stupoare ca masina nu numai ca nu mai da in nas, motorul fiid rece, dar si trage cum nu o mai tras decat doar acum multi ani.
Va multumesc tuturor pentru sfaturi care, din pacate nu mi-au fost de ajutor in rezolvarea problemei mele, dar cu ocazia asta am mai verificat un senzor, am curatat contactele.
Acum abia astept sa vina ziua de maine sa o scot la o plimbare mai lunga ca parca nu-mi vine a crede ca masina mea zboara. Iiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaa!!!!!!


--------------------
Renault Laguna I Phase 2, 1.6cc, 16v, 107cp, benzina+gpl - CJ-99-BUF 1999
Sa nu conduci niciodata mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 13 Oct 2014, 21:37
Post #19


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(catalin amza @ 13 Oct 2014, 22:16)
Am scos furtunasul subtire ce vine din pomapa de vacuum (???) de sub farul din dreapta.

Filtrul de carbon?......cu rol in recircularea vaporilor de benzina!


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin amza
post 13 Oct 2014, 21:47
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 17 December 10
From: Cluj-Napoca




espacern, habar nu am ce-i piesa aia, dar are forma unei cuti dreptunghiulare si are conectate doua furtunase si un cablu electric. Pe furtunase circula aer. E clar. Nu mirosea a benzina.


--------------------
Renault Laguna I Phase 2, 1.6cc, 16v, 107cp, benzina+gpl - CJ-99-BUF 1999
Sa nu conduci niciodata mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 16 Oct 2014, 15:09
Post #21





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




QUOTE(cri8sti @ 13 Oct 2014, 16:26)
Alex? Intr-adevar, in unele cazuri, se manifesta asa din cauza benzinei (sta prea mult in rezervor si-si pierde din proprietati), dar cand problema iti revine in scurt timp nu mai e de la benzina. Ce se intampla de fapt: tu mergi pe benzina si calc de injectie isi regleaza din nou parametrii autoadaptivi la mersul pe benzina si incepe sa porneasca iar usor motorul. Tu ai instalatia de gaz reglata incorect, mergi pe gaz iar si calc de injectie corecteaza iar autoadaptivii in functie de noul combustibil (unde poti avea amestec prea sarac sau prea bogat). Odata ce a invatat iar mersul pe gpl, cand incerci tu sa-l pornesti pe benzina face ca dracu' pentru ca a invatat niste corectii aiurea de la gpl. Deci du-te la un service gpl bun si explica-le problema ta, ca sa iti faca reglajele calumea pe gaz. Ar trebui sa-ti stearga harta de gpl din calc de gpl si sa te puna sa mergi pe benzina (ceva mai mult ca la un reglaj normal, ca sa-si revina calc de injectie: 30-50km in diverse regimuri de turatie, porniri-opriri pana iti functioneaza tie normal pe benzina), dupa care sa-ti faca harta de gpl (in mers) sa se suprapuna cu cea de benzina (pe cat posibil, dar cel mai important: la relanti timpii de injectie benzina sa fie aceeasi si la mersul pe gaz si la cel pe benzina). Atunci ai rezolvat problema DEFINITIV.
*


imi permit sa te completez.
Adaptivii se reseteaza prin scoaterea bornei si gata.
pentru un reglaj bun al gpl-ului,nu e suficient sa suprapui harta de benzina cu cea de gpl,doar daca esti sigur ca benzina functioneaza perfect. daca insa ai ceva injectoare infundata,atunci nu iese treaba bine.
Trebuie sa faci reglajul in paralel cu un DDT200 si sa unmaresti adaptivii acolo. Ideal e sa fie la 128 si la relanti si la sectorul de forta.Practic masina se adapteaza singura,dar pana la +-255,mai mult nu poate ca si ea e om.


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprian_clh
post 13 Nov 2014, 15:36
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 26 June 13




Salut
Dupa ce am citit cam tot ce era de citit in legatura cu pornirea greoaie pe aici pe forum si mi-am facut o lista cu posibilele cauze am decis,sa imi bag nasul singur la masina.Am fost si pe la cativa mecanici,dar fara vre-un rezultat.
Masina imi pornea din ce in ce mai greu.Ultimele zile aproape deloc.a trebuit sa dai la cheie cateva minute pana a luat-o.
Benzina schimbata toata,bujiile la fel.
Primul lucru care l-am facut,am curatat senzorul de pe volanta si....MINUNEEE!
A pornit la sfert.In prealalbil curatasem si motorasul pas cu pas acum cateva saptamani dar asta ajutase doar la mentinerea unui ralanti normal(ianinte statea foarte turata dupa pornire 2200 ture)
Multumesc tuturor celor care au scris pe acest forum si au ajutat cu idei sau cu experientele lor.
A zi buna si fara probleme mecanice!


--------------------
Relault Laguna 1999/1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexul
post 19 Nov 2014, 12:27
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 10 October 13
From: Bucuresti




stie cineva dc scartie ceva pe la motor la pornire? mai ales la rece? pare sa fie o curea...dar nu stiu care...curele au 20000 km. Scartie fractiune de secunda.
Si mai am o problema. Cand pornesc si invarte eletromotorul, dupa ce a pornit de aude un bazait de la el cred...bzzz 2 secunde...nu face mereu.


--------------------
Renault Laguna 1998 - GPL Tomasetto Stag 4 Q-box
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 06:54
Dacia