Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fum negru 1.5 DCI+Motorul se ineaca

TTorquee
post 28 Jul 2012, 20:44
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 5 April 12




Salut, am un renault clio 1.5DCI 64 CP din 2004 si am observat in ultima vreme, in oras cand mai vreau sa plec tare de la un stop, in primul rand este imposibil sa plec cu scartz, cand cuplez ambreiajul parca se poticneste, apoi accelereaza, iar cand trec de 3000 turatii(a-ntaia, a doua) si ma uit in oglinda retrovizoare, vad un nor IMENS de fum gri-negru. In general masina este "puturoasa", lenta. Masina mea de serviciu este un logan de 1.4 care e mult mai sprinten decat diesel-ul meu.

Motorul nu mananca ulei, am schimbat recent filtrele si uleiul si distributia.
Masina are 130 000 km.

Iar la relanti cu a-ntaia, nu merge constant, tremura si parca se chinuie sa traga
Mai este ceva ciudat. Se aude un suierat care creste cu turatia motorului. Nu stiu ce poate fi
Inca ceva. Scoate putin fum negru si cand schimb vitezele

This post has been edited by TTorquee: 28 Jul 2012, 21:01


--------------------
Renault Clio 1.5DCI 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRY 79
post 28 Jul 2012, 20:47
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.974
Joined: 25 April 09
From: Sibiu




Curata EGR-ul. Sa vezi surpriza acolo. Schimba si filtrele. Suieratul este de la turbina. Probabil este inceputul sfarsitului pt. ea.

This post has been edited by CRY 79: 28 Jul 2012, 20:50


--------------------
Renault Trafic Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi - SB 10 KXF
With under cover face.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TTorquee
post 29 Jul 2012, 08:35
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 5 April 12




Filtrele le-am schimbat. In concluzie merge asa de greu din cauza ca EGR-ul este imbacsit?


--------------------
Renault Clio 1.5DCI 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady24
post 29 Jul 2012, 09:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 906
Joined: 23 December 09




Cu siguranta EGR'ul nu lucreaza in parametrii si obligat masina nu mai trage, este mai puturoasa, presupun ca are si consumul marit de combustibil. In astfel de situatii iti recomand o curatare a EGR'ului si mai apoi o diagnoza sa vezi exact cum lucreaza, adica in ce parametrii se incadreaza.


--------------------
Logan Laureate 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geluoradea
post 30 Jul 2012, 22:12
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 30 May 10




dupa ce se curata EGR -ul mai trebuie diagnoza? care e treaba cu pozitia clapetei?


--------------------
renault clio 1.5 dCi 2004 - BH 10 ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady24
post 30 Jul 2012, 22:27
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 906
Joined: 23 December 09




In momentul in care accelerezi, clapeta de la egr se deschide pentru a da voie la o parte din gaze sa ajunga pe evacuare. Daca ai depuneri de calamina pe peretii egr'ului si pe clapeta si acesta nu mai deschide cat trebuie atunci de aici vine si fumul negru, lipsa de putere plus un consum mai marit de combustibil. Desigur dupa curatarea egr'ului se va pune din nou testerul pentru a se vedea exact parametrii in care lucreaza acesta.

This post has been edited by ady24: 30 Jul 2012, 22:30


--------------------
Logan Laureate 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabriel04
post 10 Oct 2012, 14:06
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 25 November 11




Salutare. Acest EGR, se poate infunda daca se merge subturat? Daca se scoate, am auzit ca merge mai bine, o fi adevarat?
Am 60000 km si scoate fum negru cand accelerez puternic. Poate fi infundat EGR?
Multumesc anticipat pentru raspuns.


--------------------
Renault symbol 2006/motorina/climatronic/60KW
106000 km/11.04.2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 10 Oct 2012, 14:12
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




@Gabriel04 : fumul negru in momentul accelerarii puternice poate fi si din reziduurile care le are masina ta de-a lungul intregului traseu de evacuare. Nu pot sa iti spun ca este sau nu de vina EGR-ul, dar poti incerca sa vezi daca este cum spun eu sau nu : o accelerezi puternic, ea va scoate fum, si repeti operatia de 3-4 ori, vezi daca mai scoate la fel de mult fum negru atunci. Daca nu scoate, sigur norul negru pe care l-ai vazut tu este doar funingina de pe traseul evacuarii.


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE 2011 - so sylk
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabriel04
post 10 Oct 2012, 14:28
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 25 November 11




Multumesc, voi face asa cum ai spus.


--------------------
Renault symbol 2006/motorina/climatronic/60KW
106000 km/11.04.2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSting
post 10 Oct 2012, 14:29
Post #10


Ofera respect pentru a primi respect !


Group: Members
Posts: 1.210
Joined: 29 September 11




QUOTE(geluoradea @ 30 Jul 2012, 23:12)
dupa ce se curata EGR -ul mai trebuie diagnoza? care e treaba cu pozitia clapetei?
*



Dupa ce cureti EGR-ul nu trebuie dignoza. Clapeta de la EGR se deschide pt a reintroduce gazele nearse

QUOTE(Gabriel04 @ 10 Oct 2012, 15:06)
Salutare. Acest EGR, se poate infunda daca se merge subturat? Daca se scoate, am auzit ca merge mai bine, o fi adevarat?
Am 60000 km si scoate fum negru cand accelerez puternic. Poate fi infundat EGR?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
*


Eu am mers cu EGR-ul scos vreo 15000 km si nu exista nici o diferenta atat la consum cat si la putere.
Masina mea nu a mers niciodata sun 2.400 rpm si tot sa infundat EGR-ul la 80 sau 90.000 km.
Daca se merge subturat atunci Egr-ul se infunda mai repede, dar nu cu mult.

10 Oct 2012, 15:30:
Mai sunt 2 lucruri. 1 Nu se curata numai egr-ul si trebuie curatat si corpul acestuia cat si conductele aferent.
2 Dupa ce a fost curatat egr-ul trebuie mers in jur de 10 km constat la minim 3000 rpm pt a inlatura mizeria ramasa.

This post has been edited by TheSting: 10 Oct 2012, 14:30


--------------------
Renault Megan II 2005/sedan
Ofera respect pentru a primi respect
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dei
post 20 Oct 2014, 14:52
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 20 October 14




In legatura cu fumul negru:

Detin un Clio Symbol din 2002, diesel 1.5 dci, iar in ultimele luni de zile am observat ca scoate un fum puternic negru daca o trag mai puternic si brusc, indiferent in ce treapta de viteza ma aflu.
Am rezolvat problema dupa ce m-am documentat si am mers la service cu lectia invatata:
- curatare EGR inclusiv conductele conexe acestuia
- demontat injectoare si curatate sub presiune

Dupa asta problema a fost rezolvata. si sunetul cu care trage este cu totul schimbat.


--------------------
renault Clio Symbol 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 20 Oct 2014, 16:35
Post #12


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(Dei @ 20 Oct 2014, 15:52)
- demontat injectoare si curatate sub presiune

Presiune de curatare depaseste presiunea de lucru a injectoarelor (cateva sute de bari )?


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 04:56
Dacia