Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Rulare fara curea de accesorii, Alternator blocat, curea rupta, 3 baterii = 600 Km

baron
post 17 Aug 2014, 07:25
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 28 June 04
From: Iasi




Salutare!
As dori sa va povestesc despre o experienta prin care am trecut personal si din care se poate invata cate ceva.
In urma cu ceva vreme am identificat un mic harait metalic la motor, pe care din pacate l-am ignorat. Am pornit din Iasi spre Bulgaria, Albena in concediu. Pe drum acel harait s-a accentuat, iar zgomotul se auzea cateodata si in interior, cu geamurile inchise. Am ajuns in Bulgaria asa. Mi-am dat seama ca e destul de grav si am sperat sa poat ajunge inapoi in Iasi si sa rezolv problema. Din pacate nu a fost asa. Chiar la plecare, dupa vreo 30km rotorul alternatorului s-a blocat, fulia alternatorului s-a distrus, iar cureaua s-a rup. Nu va pot descrie ce sentiment de spaima si neputinta am trait cand, cu capota ridicata, am vazut dezastrul. Nevasta-mea in stare de soc, baiatul de 6 ani se juca pe laptop smile.gif. Am oprit motorul si mintea mea a inceput sa caute solutii care mai de care mai ciudate. Ei, am oprit absolut toti consumatorii (clima, faruri, radio...) si am apasat butonul de start: har, har, har si motorul a pornit. Bun am zis...sa mergem... Mentionez ca motorul, fara cureaua de accesorii, merge incredibil de rotund, silentios si frumos. Bateria avea vreo 2-3 ani, Rombat de 60Ah. Am mers cam 100km pe baterie pana la intrarea pe A4, aproape de Constanta, la un Dedeman de unde am luat alta baterie Rombat 66Ah. Chiar in parcare au inceput se se aprinda pe rand becurile din bord (ABS, airbag...). Motorul mai mergea dar nu l-am mai lasat sa vad cat. Cu bateria noua am ajuns pana la Galati. Acolo am luat alta bateria Varta 60Ah cu care am ajuns in Iasi si care ar mai fi mers.
Deci se poate merge doar pe baterie, fara consumatori suplimentari, cam 250-300 km, cam 4 ore. Mentionez ca erau 35 grade afara, ventilatorul de racire motor functiona cam tot timpul, un geam era complet deschis, viteza de rulare maxima 100-110 Km/h. Nu pot spune daca viteza de rulare (turatia motorului) influenteaza direct proportional descarcarea bateriei. As tinde sa zic ca cu cat e viteza mai mare, cu atat se raceste motorul mai repede si ventilatorul lucreaza mai putin, deci bateria tine mai mult si, prin urmare poti rula mai multi km.
Inca nu am ajuns in service sa-mi rezolv problema. Costuri reparatie: cam 600 lei alternator nou (reconditionat de fapt) cu garantie 2 ani, curea accesorii 64 lei, manopera montaj cam 100 lei in service Renault Iasi, Podu de Piatra. Deocamdata am dat jos alternatorul si-l duc luni la o verificare si o estimare a costului reparatiei. Poate ies mai ieftin.
Spor si numai bine!


--------------------
Laguna II, 1.6l, 16v - motor K4MD-710, 2001, Expression - IS 33 BAR
Sfatul este ceea ce cerem atunci cand stim deja raspunsul, dar ne-am fi dorit sa nu-l fi stiut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaferfan
post 17 Aug 2014, 09:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 16 January 08




Cam prin aceeasi situatie puteam sa trec si eu in urma cu o luna. Diferenta consta in faptul ca eu imi luasem aceleasi masuri de precautie , cele pe care le-ai folosit tu, inainte de plecare.
Trebuia sa plec in concediu, si, cu o zi inainte de plecare, am schimbat cureaua de accesorii la masina. Un Peugeot 206, 1.9D.
Ca un facut, dupa ce am schimbat-o, una dintre role a inceput sa faca urat, un zgomot suspect. Era vineri seara, nu mai puteam sa comand piese de la nici un magazin, iar a doua zi dimineata trebuia sa plec spre Cehia. Am plecat a doua zi de dimineata si am rezolvat problema la Arad prin schimbarea rolei si a intinzatorului.
DAR....preventiv....luasem la mine inca o baterie pe langa cea de pe masina si un redresor auto. Estimam ca, in caz de blocare a rolei, as fi taiat cureaua si as fi continuat drumul pe baterie. Avantajul e ca , la diesel, se pot face mai multi km decat in cazul unei benzinare.
Dar, asta e cu putinta doar in cazul masinilor care au pompa de apa antrenata de cureaua de distributie, altfel va vedeti nevoiti sa apelati la platforma !


--------------------
Renault Laguna 1.9 DCI 2003 Authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 04:11
Dacia