Afisare consum eronat, computerul de bord arata gresit consumul
![]() ![]() ![]() |
Afisare consum eronat, computerul de bord arata gresit consumul
johndoe2009 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 7 December 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2007
|
|||
S4b1n |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Ceva de genu am avut si eu. Doar ca se incadra intr-o eroare de 10%. Adica faceam plinul la pompa, faceam un drum, si imi arata 20 litri consumati pe CB. Apoi cand bagam iar plin intrau 22-23. Insa se pare ca si-a revenit de la sine, acum ce indica pe CB indica si pe pompa.
Atunci dadusem vina pe pompe, care ziceam ca ar fi taxat in plus, insa a fost de la CB. Ce s-a intamplat, nu am idee ![]() |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
- ~ 155000 km
2007
|
|
johndoe2009 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 7 December 09 ![]() |
La mine este o eroare cu un procent mai mare....iar cel mai mult imi dau seama pe instantaneu...unde daca merg aproape la orice viteza nu mai imi arata un consum mai mare de 5%, iar scaderea spre 0 este foarte brusca.
|
--------------------
Renault
Symbol
2007
|
|
cip31 |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Ai resetat absolut toate valorile inregistrate de CB si ai luat-o de la zero? Pot sa-ti spun ca consumul mediu este cu atat mai eronat cu cat variatiile de viteza ale masinii ( regimurile de functionare ale motorului, sarcina/turatie) sunt mai mari. Pe consumul mediu de la un traseu mixt (urban-extraurban) nu te poti baza pentru a anticipa ce autonomie mai ai . Autonomia se bazeaza pe consumul mediu anterior iar daca acesta este eronat si numarul de km ramasi de parcurs sunt eronati. Consumurile urbane, extraurbane si mixte date de constructori sunt determinate in mod real dar dupa standarde stricte. Cred ca poti gasi si pe internet astfel de proceduri.
|
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Corect referitor la autonomie. Dar el zice ca si consumul mediu si instant ar fi influentate.
Incearca o acceleratie mai in forta cu a 2-a respectiv a 3-a si vezi ce valoare maxima atinge consumul instant. Maine verific si eu si revin cu cifrele (cred ca avem acelasi motor, ca si a mea tot fabricatie 2007 e). Si mai incearca si sa mergi constant la 50km/h cu a 3-a si vezi ce consum instant ai. PS: la mine cand apas resetetare la o valoare de la CB (consum, consum mediu, instant, autonomie, km parcursi, viteza medie) se reseteaza toate cele mentionate, mai putin TRIP-ul (adica acela care apare la prima apasare a butonului CB), care se reseteaza individual. This post has been edited by S4b1n: 8 May 2010, 22:03 |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
- ~ 155000 km
2007
|
|
johndoe2009 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 7 December 09 ![]() |
Am resetat absolut toate valorile din CB... Acum am 4,9 consum la vreo 200 km numai in Bucuresti.
La acceleratie mai brusca nu stiu ce sa zic , urca pana la 16-17 pe instantaneu...insa o sa mai testez acest aspect. Maine vin cu valori mai exacte. Dar in principiu, stie cineva ce piesa ar fi stricata daca imi arata consumul mai mic? |
--------------------
Renault
Symbol
2007
|
|
aoprea |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 11 July 06 From: Iasi ![]() |
eu m-am lamurit cu consumul aratat de CB si doar prin metoda plin - plin la aceeasi pompa CB-ul imi arata mai putin cu 1,0 - 1,2 l/100 km
asa ca am ajuns la concluzia ca a fost manarit din fabrica sa arate mai putin |
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5 dCI, 85 CP, E4, climatronik
- IS.75.ADI
27.11.2007
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Eu am testat pe instant. Cel mai mult mi-a aratat 18. Iar la mers constant la 50km/h cu a 3-a, pe drum orizontal, 1 persoana in masina, fara bagaje - cam 2,5-2,8 l/100.
Mai mult de atat nu stiu. Nu as putea sa spun cum face sa masoare consumul, si ce piesa poate cauza erori. |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
- ~ 155000 km
2007
|
|
cip31 |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Mergi linistit! Nu ai absolut nici o problema. Reseteaza atunci cand trebuie valorile din CB, si vei obtine informatii relativ corecte.
|
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
johndoe2009 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 7 December 09 ![]() |
50km/h constant cu a 3-a...imi arata 0.0
Trebuie sa fie o problema undeva, pentru ca ma repet......... inainte, cam acum 2-3 luni, aveam consumuri medii normale 6-7, etc , iar acum nu trec de 5 % oricum as merge cu masina. Nu ar fi deranjant daca ar fi de vanzare masina, pentru ca las arata conform CB ca nu papa mai mult de 5, dar cum nu este ... vreau sa stiu cat consum. Ar fi ok daca ar fi o diferenta de 10-15% fata de consumul real, dar la mine cred ca este de 40-50%...iar inainte nu era. "Adica dupa un drum de vreo 600 de km in care am mers cat se poate de sportiv ptr ca ma grabeam...imi arata un consum de 5,2. Ideea este ca resetasem contoarele la plecare...iar la sosire mai aveam aproape 3 liniute.. si imi arata eronat ca mai pot parcurge vreo 600 km. " P.S. facusem plinul la plecare |
--------------------
Renault
Symbol
2007
|
|
cip31 |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Consumul de combustibil la 1.5 DCI este calculat de UCE. Se i-au in calcul debitul de aer, presiunea si temperatura aerului care trece prin debitmetru de aer. Daca gresesc va rog sa ma corectati! Se stie ca pentru o ardere completa a unui kg de combustibil este nevoie de aproxi. 14.7 kg de aer. Deci consumul de combustibil se determina empiric in acest caz, folosind ecuatia de stare a gazului. Nu se masoara direct!
Daca ar fi sa ai o problema, atunci aceasta poate fi legata de debitmetru de aer sau de sonda de nivel combustibil din rezervor. Dar daca motorul nu are si alte manifestari anormale atunci nu cred ca e cazul sa-ti faci probleme. This post has been edited by cip31: 11 May 2010, 11:08 |
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
tonyzg |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 12 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am problema asta cu consumul, la fel la 50km/h in a 3-a imi arata 0.0 , eu am acum o medie de 5% pe 1500 de km din care 1200 in bucuresti si 300 afara iar daca stau sa fac consumu la pompa imi da undeva pe la 6% . Se poate sa traga pe undeva aer fals? si de aici sa dea si erorile astea?
|
--------------------
Clio
Symbol
1.5 dci 85cp 2008 Dacia 1310 1997
|
|
johndoe2009 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 7 December 09 ![]() |
despre asta ma refeream si eu... trebuie sa fie o buba undeva.
Problema a aparut pe parcurs...deci s-a defectat ceva. |
--------------------
Renault
Symbol
2007
|
|
cip31 |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Daca gasiti ceva defect va rog sa ne spuneti si noua.
|
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
bogdanuvl |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 17 May 10 ![]() |
Salut! Am un Megane II 1.5 dci 2003. La ultimul plin efectuat am resetat CB. Am facut iarasi plinul ieri, au intrat 54 litri, dar CB arata ca am consumat 43 litri. (Acul arata corect si cred ca si consumul mediu indicat este corect). Idei, sugestii? Multumesc.
|
--------------------
Renault
Megane II
- B-55-UVL
2003 Hatchback
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai se poate sa nu fi resetat la ultimul plin.... sau ai resetat mai tarziu.... el iti arata litrii consumati de la ultima resetare.... la mine sunt diferente in sensul ca zice ca ama consumat 30 litrii si intra 32.... deci arata bine....
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
johndoe2009 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 7 December 09 ![]() |
revin cu intrebarea....dar daca ar fi ceva defect, ce ar putea fi?
|
--------------------
Renault
Symbol
2007
|
|
hellcat |
![]()
Post
#18
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
E bine ca esti insistent insa insistenta asta ai putea s-o canalizezi catre o reprezentanta reno. In urma unei testari cu CLIP-ul se pot afla anumite anomalii in functionarea diferitelor componente
Imi barfesc un prieten forumist, dar merita...aceeasi problema o are si el, tot la un diesel (lui ii arata pemanent un consum mai mare decat in realitate)...zic ca o are pentru ca desi l-am rugat, chiar de cand masina inca mai era in garantie, sa se duca in service..."si-a bagat piciorul" ![]() Si e din ceasurile de bord problema, trebuiau inlocuite. Debitmetrul de aer nu intra in ecuatia masurarii consumului. De la calc de injectie se ia cant de carburant intrata si cu distanta parcursa si viteza se fac calculele. Sonda de nivel din rezervor nu ajuta decat in momentul "intrarii pe galben/rezerva" cand calc e facut sa nu mai ofere informatii despre autonomie. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
cip31 |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Cantitatea de combustibil se ia de la calculator dar acesta de unde o ia?
Este posibil sa se calculeze tinand cont de timpul de deschidere al injectoarelor. De unde si codul de pe injectoare... Nu stiu ce solutie au ales. Ar fi interesant sa aflam! This post has been edited by cip31: 19 May 2010, 14:26 |
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
johndoe2009 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 7 December 09 ![]() |
cred ai dreptate hellcat in legatura cu testerul....ma gandeam ca a mai patit cineva, dar care nu si-a bagat picioru si a rezolvat problema.
cat despre reprezentanta reno...mai bine fac treaba aia cu piciorul.. |
--------------------
Renault
Symbol
2007
|
|
piticu66 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 17 July 07 ![]() |
Salut, am rugamintea sa imi spuneti si mie daca ati rezolvat problema consumului si mai ales cum.. am un Logan dci si are momente cand la consumul mediu imi afiseaza fie 0.0 fie liniute... I-am facut diagnoza la Meridian si nu a aparut nicio eroare.. ma dispera aceasta problema si nu stiu ce sa ii fac sa o rezolv...
|
--------------------
Dacia
Logan
- B 86 PTC
2007/Ambition
|
|
Yan78 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 31 July 10 ![]() |
QUOTE(cip31 @ 19 May 2010, 14:04) Cantitatea de combustibil se ia de la calculator dar acesta de unde o ia? Este posibil sa se calculeze tinand cont de timpul de deschidere al injectoarelor. De unde si codul de pe injectoare... Nu stiu ce solutie au ales. Ar fi interesant sa aflam! Ce spun acum este din amintiri. Calculul consumului instantaneu se face plecand de la debitul de aer care intra in motor( asta este masurat) si aplicand un coeficient pe care il stie calculatorul de injectie. Ceva de genul la X debit aer consumul de combustibil este Y = X*constanta. Constanta aia cred ca este ceva predefinit in functie de de incarcare motor. In mod sigur nu se masoara direct cat combustibil consuma motorul. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2008 1.5 dci [URL=http://www.reno.ro/Folositi-functia-CAUTARE-t40668.html]Search cu incredere![/URL]
|
|
verde |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
In timpu mersului ai situatia in care rulezi inertial =masina are viteza mai mare decat cea corespunzatoare treptei de viteza in care esti si respectiv turatie= calculatorul taie injectia , deci consum afisat zero. Deasemeni, la revenirea in regim de tractiune , e necesara parcurgerea unei distante/timp in care aduna date , face calculele si afisaza consumul. Eu stau pe consum instant dimineata cand merg la servici si-ti spun ca sunt numeroase perioade cand afiseaza zero.Rulez la 70 Km /h si dupa schimbarea treptei de viteza , trebue sa merg cam 80-100 m pana revine indicatia.
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 11:41 |