Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Detarare MTMA de la 5,500 kg la 3,500 kg

adonis33
post 26 Nov 2011, 15:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 27 February 11




Revin cu o problema des intalnita in ziua de azi de cei care doresc detararea unei utilitare Renault cu MTAM mai mare > de 3,500 kg.

Aceasta problema ma framanta si pe mine de cateva luni.

Este bine de stiut (majoritatea cred ca deja stiu) ca daca ai un vehicul cu masa maxima admisa de peste 3,500 kg iti trebuie tot felul de licente de transport si autorizatii pentru sofer chiar daca transporti doar marfa pentru propria firma, sau te plimbi pur si simplu pe strada cu masina in plus trebuie sa ai categoria "C" pe permisul de conducere ....asa ca....ma tot gandesc sa detarez masina mea ...un Renault Mascott de 5500 kg

Usor de zis , greu de facut in Romania.

Am adresat o cerere catre Renault Trucks Romania pentru a le cere parerea si procedura pe care trebuie sa o urmez pentru a reusi sa detarez masina.....desi au trecut 2 luni de zile inca n am primit nici un raspuns .De accea va intreb pe voi aici pe forum ce ar trebui sa fac pentru a reusi.
Multumesc

This post has been edited by adonis33: 26 Nov 2011, 15:09


Attached thumbnail(s)
109852_91835_6407.jpg ( Size: 33.65k ) Number of downloads: 5805


--------------------
RENAULT MASCOTT DACIA LOGAN MCV - B 76 HTA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 26 Nov 2011, 19:03
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Trebuie sa schimbi niste piese pentru asta.
Cea mai"mare"schimbare este puntea spate care costa 3000 E.
@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adonis33
post 27 Nov 2011, 13:38
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 27 February 11




ce tip de axa spate ar trebui sa pun (schimb) pe masina daca actuala axa are roti jumelate ( roti duble )

Nu inteleg de ce ar trebui sa fac aceasta schimbare tehnica din moment ce baniesc ca nu exista diferente majore intre o axa de 5500 kg si una de 3500 kg.....in fine daca intradevar va trebui sa fac acest lucru ma gandesc ca pot cumpara si o axa second-hand ....Ar trebui sa fie acceptata de catre RAR ,nu?

This post has been edited by adonis33: 27 Nov 2011, 13:43


--------------------
RENAULT MASCOTT DACIA LOGAN MCV - B 76 HTA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 27 Nov 2011, 22:00
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Diferentele dintre puntea spate de 5.5 si cea de 3.5 sunt la interior.
Poti sa montezi si punte SH dar hartia pentru RAR doar Renault o elibereaza.
Si la Renault nu le"place"sa vii cu piesele tale...asa ca piese SH=No hartie pentru RAR.
In afara de punte spate mai trebuie sa schimbi si altele:frane fata/spate.....arcuri...etc.
Vezi tu daca merita sa faci asta sau mai bine il vinzi si cumperi altul cum vrei.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adonis33
post 17 Jan 2012, 20:07
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 27 February 11




Stii ce este ciudat in toata povestea asta?
Mi au raspuns cei de la Renault Romania si mi au zis ca nu se poate detara masina mea....dar....dupa cateva cautari pe net am gasit o masina acelasi tip si marca dar de 3,5 tone si culmea detarata..... dar in OLANDA.....Deci.... RENAULT - Olanda a fost de acord sa elibereze noile placute cu noile mase desi sarcina utila a scazut drastic ....utilul fiind de 690 kg dar se incadreaza la 3,5 tone si poate fi condusa cu categoria B .
Acolo de ce se poate si aici nu?!!
Si pentru ca toti prieteni nostri de pe forum sa vada ca nu vorbesc aiurea am sa postez Briful masini din Olanda aici.......in plus am sa fac o cerere catre Ministerul Transporturilor sa vad daca imi acorda derogare pentru a putea detara masina...daca nici dupa aceasta solicitare nu vor binevoi sa imi acorde un drept legal asa dupa cum zice ;

Ordinul nr. 1938 din 2001

1.12 Reducerea, la cererea fabricantului sau utilizatorului, a masei totale
maxime de inmatriculare la vehiculele pentru transport de marfa
(detararea) se poate admite in urmatoarele situatii:
- daca masa totala maxima a vehiculului si/sau sarcinile maxime pe axe
depasesc limitele prevazute in legislatia in vigoare in domeniu, iar
prin detarare vehiculul se poate incadra in aceste limite;
- daca exista o varianta din tipul respectiv de vehicul omologata
pentru greutatile reduse prin detarare;

- daca detararea nu depaseste 15% din masa totala maxima autorizata.
In alte cazuri, la cererea solicitantului, insotita de fundamentarea
tehnica legata de tipul marfii transportate si de indicarea
eventualelor masuri constructive adoptate, detararea se poate face
numai prin derogare aprobata de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor, si Locuintei. Daca este necesar, vehiculul va fi
supus unor noi incercari cu sarcinile rezultate dupa detarare.
Nu se admite detararea vehiculelor sau combinatiilor de vehicule daca
masa maxima totala de inmatriculare scade sub 3,5 t.


probabil ma voi adresa instantelor de judecata aducand argumentul incontestabil al detarari din Olanda pentru acelasi tip de masina....

This post has been edited by adonis33: 17 Jan 2012, 20:19

Attached thumbnail(s)
Brif_masina_olanda.jpg ( Size: 212.73k ) Number of downloads: 6038


--------------------
RENAULT MASCOTT DACIA LOGAN MCV - B 76 HTA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 17 Jan 2012, 20:21
Post #6


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Nu e mai usor sa faci scoala de soferi pentru categoria C, si astfel sa scapi de toata nebunia ce implica procedura de detarare a autoutilitarei?


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 17 Jan 2012, 23:10
Post #7


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Nu cred ca pentru asta vrea sa schimbe...masele.
Banuiesc ca are C-ul demult!

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adonis33
post 25 Jan 2012, 15:12
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 27 February 11




Nu am categoria "C" dar......am permis de conducere de 18 ani.....am peste 2.000.000 de km ....am condus in 18 ani peste 10 tipuri de autoturisme diferite...nu toate fiind noi evident...

Ma ve-ti intreba evident unde si cum de am facut atatia km.......

Sunt o persoana cu handicap fizic iar masina este o parte din inima si corpul meu.
Imediat dupa revolutie nu exista o procedura prin care o persoana cu handicap fizic sa adapteze un alt tip de masina, cu exceptia Dacia 1310 si Trabant , asfel in cat sa devina independent .

Atunci impreuna cu alti cativa ingineri auto pasionati am facut un memoriu argumentat tehnic si social catre Ministerul Transporturilor prin care am solicitat aprobarea modificarii oricarui tip de autoturism si astfel am spart ipocrizia functionarilor de stat care solicitau zeci de documente pentru un sistem de dubla comanda adaptabil pentru orice tip de autoturism sau camion.

Masina imi este indispensabila ....pentru a avea independenta fizica necesara
Am strabatut europa de la un capat la altul in 18 ani.
Tatal meu mi a lasat aceasta pasiune a soselelor interminabile , el fiind timp de 40 de ani un as al soselelor ,un camionagiu de cursa lunga , asa cum se zice in aceasta breasla selecta a soferilor de TIR.

Acum am sa revin la subiectul nostru.

Vreau sa detarez aceasta masina , Renault Mascott pentru ca ulterior sa o adaptez handicapului meu fizic si pentru a conduce masina cu categoria "B"

O fac mai mult din pasiune si pentru a sparge ipocrizia celor care se opun solicitarilor "legale" ale oamenilor.Includ aici in primul rand R.A.R si Ministerul Transporturilor.

In tarile membre ale U.E detararea unei utilitare cu MTMA de pana la 5,500 kg se pliaza intotdeauna pe solicitarile celor care detin o astfel de masina si doresc acest lucru, luandu-se in calcul faptul ca detararea nu poate afecta semnificativ tehnic masina decat asupra maselor maxime admise......care se reduc ...si nu poate afecta tehnic sistemele de franare si directie astfel in cat sa pericliteze siguranta rutiera a masini.

Nu acelasi lucru se intampla insa atnuci cand se solicita >marirea MTMA de la 5,500 kg la sa zicem 6,500 kg. In acest caz toate sistemele masini vor fi supra solicitate si trebuie aduse fise tehnice de la producator prin care sa se dovedeasca ca noile sarcini nu pericliteaza siguranta rutiera a
masini si a participantilor la trafic


Si la micsorarea MTMA < si la marirea > MTMA responsabilitatea depasirii maselor maxime admise ramane in sarcina exclusiva a utilizatorului masini.
Cu alte cuvinte si intr-un caz si in celalalt trebuie sa fii constient ca atunci cand ai o masina de 3,500 kg si depasesti sarcina masini incarcand-o cu 5000 kg periclitezi siguranta rutiera a ta si a participantilor la trafic iar responsabilitatea asupra eventualelor accidente iti revine in totalitate .

Mie imi place sa cred ca in principiu ,nu poti fi atat de iresponsabil incat sa detarezi o masina doar pentru a conduce masina cu categoria "B", dar sa ai sarcinile maxime admise depasite cu sute de kg sau mii de kg , desi in ROMANIA asta este o practica curenta din pacate.

Am sa va tin la curent aici pe forum cu toate demersurile facute de mine pe viitor la autoritatile competente sa rezove aceasta problema si care sunt procedurile legale ce trebuiesc urmate pentru a va bucura de micul vostru "mini Trucks "

This post has been edited by adonis33: 25 Jan 2012, 15:15


--------------------
RENAULT MASCOTT DACIA LOGAN MCV - B 76 HTA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 25 Jan 2012, 23:12
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.641
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Mult succes... vei avea nevoie de rabdare si muuulte usi la care sa bati. E interesant si eu unul astept alte detalii ale demersurilor.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rth
post 21 Mar 2012, 15:58
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 21 March 12




Poate te putem ajuta noi cu detararea. Apeleaza numarul acesta de telefon 0754388388 pentru mai multe detalii


--------------------
Renault Trafic - CV 999 PROBE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adonis33
post 5 May 2012, 21:41
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 27 February 11




Am reusit sa detarez masina.....Am sa revin cu amanunte si procedura ce trebuie urmata pentru detarare .....

In orice caz nu apelati niciodata la acest "Rob3rth si la firma si nr sau de telefon " care se arata atat de binevoitor in a ma ajuta....pe mine sau pe voi !

Stimabilul domn asa zis "Rob3rth" mi a solicitat pentru asa zisul sau ajutor 1000 euro !!! wub.gif

Halal ajutor !!! Pe mine m-a costat cu drumul la RAR-Bucuresti 1000 lei !

Pentru o secunda acestui domn m-am gandit sa -i fac un bine ,mare ,mare ,mare de tot !!!

Ar fi trebuit sa anunt DNA si Parchetul sa vad unde ajung bani si cine sunt actorii acestei ''jecmaneli''

Am renuntat, considerand ca citind aceste randuri stimabilul domn va face bine diferenta pe viitor intre ''ajutor" si "escrocherie"


--------------------
RENAULT MASCOTT DACIA LOGAN MCV - B 76 HTA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mokyy74
post 13 Sep 2012, 11:57
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 13 September 12




adonis33,vreau si eu sa detarez acelasi fel de masina,spune si mie cum ai procedat.
am fost la dumatruck craiova si au zis ca nu se poate ptr. ca depaseste 5ooo kg.
astept un raspuns
ms


--------------------
renault mascott 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adonis33
post 14 Oct 2012, 20:12
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 27 February 11




Nu cred ca vei reusi sa detarezi masina fara sa dai in judecata Min.Transporturilor....si RAR.....

Este o procedura complexa si greoaie si nu o pot expune aici...dar te poti adresa oricarui avocat si cu siguranta vei reusi.

Succes !


--------------------
RENAULT MASCOTT DACIA LOGAN MCV - B 76 HTA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin b
post 25 Jun 2013, 13:47
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 22 December 11




Post gresit .

This post has been edited by cosmin b: 25 Jun 2013, 14:12


--------------------
Renault Scenic 2 1.5 dCI 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodo90
post 26 Dec 2013, 20:18
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 208
Joined: 16 September 11




Deci legal sa inteleg ca nu ai reusit


--------------------
Dacia 1410 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adonis33
post 6 Feb 2014, 20:12
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 27 February 11




Procedura de detarare era candva asta .....

A trebuit sa gasesc omul potrivit la Renault care sa vrea sa ma ajute si care in baza unei cereri catre dealer-ul din RO si acceptul lui Renault mi-a dat tablita cu noile mase. Toata lucrarea m-a costat legal si fara nici o spaga 800 lei ! Norocul a fost ca Renault a produs acelasi model si de 3,5 t altfel nu aveam nici o sansa !

Pentru cei care cumpara utilitare de prin europa ar fi bine sa afle urmatoarea ''smecherie legala'' la care RAR din RO nu mai poate face nimic ,.... Acum cel mai simplu este sa detarezi masina direct in Germania daca cel care iti vinde masina vrea sa te ajute .Din punct de vedere legal in Romania nu se mai pot detara masini din categoria C =>3,5+ in categoria B <= 3,5 - tone. Cel mult poti detara cu +/- o masina in cadrul aceleasi categorii de conducere pe masele totale incadrabile in categoria respectiva.
In Germania este foarte simplu singura conditie fiind aceia ca masa totala a masini sa nu depaseasca 3,5 to altfel nici ei nu o detareaza. Bineinteles ca aceasta procedura prelungeste cu cateva zile sederea in Germania.

Sunt foarte multi cei care acum s-au ars pe ideea ca vor cumpara masini ceva mai ieftine de 5,5 sau 6 tone si le vor detara in RO la 3,5 tone.

Si eu era sa ma ard norocul meu a fost ca acum 2 ani, inca legea privind detararea era ceva mai permisiva ...acum, majoritatea reprezentantelor auto din RO nu mai accepta detararea vehiculelor second-hand mai mari de 3,5 to......

Succes...

This post has been edited by adonis33: 6 Feb 2014, 20:15


--------------------
RENAULT MASCOTT DACIA LOGAN MCV - B 76 HTA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut_X
post 5 May 2014, 13:33
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 23 February 13




Salutare , in primul rand vreau sa te felicit pentru ca in ciuda acestui Handicp tu ai reusit sa razbati in viata si sa te poti descurca singur , felicitarile mele . In al doilea rand vreau sa te intreb cat te0a costat sa transformi o masina mica intr-una Hicomat , apoi cat te-a costat sa transformi o duba intr-una Hicomat . Apoi as dori sa te intreb daca ai incercat sa dai de categirua C , DACA ACEST LUCRU ESTE POSIBIL PENTRU O PERSOANA CU Handicap , daca ai vazut prin europa vre'un Camion/TIR adaptat pt Hicomat , iar daca in celalante tari se poate . Iar in ultimul rand as dori sa te intreb despre duba , Acum nu mai este posibil sa detarezi o duba in romania , intr-adevar sunt multe motive pt care ai dori sa detarezi o duba , este mai sigura si ai si un spatiu de depozitare mai generos , si este si mai ieftina , dar care este sanctiunea pentru depasirea masei maxime autorizate pentru o duba , gen daca imi ramane foarte putin sarcina utila iar eu o depasesc , multumessc anticipat si inca odata felicitarile mele pentru ambitia ta , mi-as dori sa iti ia cati mai multi exemplul smile.gif


--------------------
bmw e36 316 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 18:16
Dacia