Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

baterie moarta, dimineata e goala

boeru_laurentiu
post 4 Mar 2014, 07:57
Post #31


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




QUOTE
Ciudat e ca azi mi-a murit alternatorul.. O fi ca am pus baterie prea mare?


Nu cred ca e asta motivul .


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 4 Mar 2014, 08:09
Post #32


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




Nu are treaba, in cel mai rau caz se ardeau diodele. Dar posibil sa ai alternator de 120-150A, deci nu-ti bate capul.

P.S: unde-ai gasit baterie de 77Ah la dimensiunea 278x175x190 ? Nu de alta, dar eu am cautat pentru mine si cea mai mare la aceasta dimensiune a fost Varta Silver 74Ah. Aia de 77 nu intra in locas.


--------------------
Renault Laguna 2 2002 Privilege 3.0 V6 CVA - B-33-RTN
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 4 Mar 2014, 09:29
Post #33


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




QUOTE(gsalexandru @ 4 Mar 2014, 07:02)
Acidul din baterie nu se evapora. Daca ai gauri de vizitare si poti verifica nivelul electrolitului, completeaza doar cu apa distilata. Daca o speli si schimbi electrolitul nu vei reusi sa ajungi la o densitate adecvata, chiar daca teoretic pare usor. Nu merita sa te complici nici daca ar fi gratis
*



Acidul, in timpul producerii curentului se transforma (la acumulatorii cu Pb) in sulfat de plumb si apa, deci nu se evapora ci se transforma in altceva printr-o reactie chimica. Reactia chimica este reversibila atunci cand se aplica o tensiune de incarcare mai mare decat tensiunea acestuia, adica 13,7-14,4v. Daca nu este incarcat corect apare "sulfatarea" care, rareori si numai daca este in stare "incipienta" se poate "repara" numai prin completarea cu apa distilata si incarcarea acumulatorului la curent mic o periada mai indelungata decat cea normala. In conditiile in care densitatea acumulatorului este sub minimul normal, acidul din electrolit s-a cam dus pe apa sambetei. Operatia de spalare, incarcare numai cu apa distilata, etc., are rolul de a indeparta, impuritatile, sulfatul de plumb si a uniformiza (cat de cat) suprafetele elctrozilor. Formarea electrolitului pe de alta parte este o operatiune simpla care insa necesita foarte multa atentie deoarece se pot produce accidente (de la haine gaurite pana la arsuri grave) insa "nu vei reusi sa ajungi la o densitate adecvata" e o gogmanie. Operatiunile descrise pe celalata pagina erau frecvent utilizate in vremuri "demult apuse" chiar si de unitati de productie socialiste din cauza lipsurilor. Daca esti interesat iti pot da si denumiri.

Ca merita sau nu sa faci operatiunea este decizia fiecaruia, in functie de echipamentele care le detine (densimetru, redresor cu tensiune si curent reglabile, echipament de protectie-nu e o gluma-) si bineinteles timp.

Deci, hai sa nu mai fim atat de radicali si sa ne hazardam in a face afirmatii in necunostinta de cauza.

P.S. pentru acumulatorii cu calciu reactiile chimice sunt similare

This post has been edited by vali1971ro: 4 Mar 2014, 09:31


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adryano666
post 4 Mar 2014, 09:31
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 1 August 13




gata prieteni cu taxiul am plecat....buba nu mai incarca alternatorul,,,,am pornit ieri la 4 jumatate am mers 1 km si hop baterie in bord,...m-am dat jos am scos borna - si motorul meu a decedat instantaneu...ultima data cand am schimbat carbuni am observat niste santuri cam mari pe colector, gen biloane de plantat rosii radmasa.gif radmasa.gif...acum vreau si eu o ora sa nu mai ploua sa vad ce e de facut...

<span class='edit'>4 Mar 2014, 09:37:</span>
cred ca bateria mea e buna saraca dar daca alternatorul nu incarca suficient....nu am avut cu ce sa masor cand am montat carbuni si am mers la noroc...nu apare martoru e bine merge....ieri am loat si bateria si am puso la redresat si de dimineata m-am intors la locul faptei si am pornit foarte bine...inca o observatie, daca turez pe la 1300 sare bateria in bord... dry.gif deci a-m mers ca o babuta speriata si cu ochi dupa leduri rosii...

This post has been edited by adryano666: 4 Mar 2014, 09:39


--------------------
renault laguna 3 2008 2.0 131hp - TR-66-SBY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 4 Mar 2014, 09:46
Post #35


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




Tot cheltuiala se numeste smile.gif. Cumperi un alternator sh ca nou si ai scapat de griji. Asta daca intr-adevar rotorul are santuri. De data asta sa masori incarcarea.


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adryano666
post 4 Mar 2014, 10:13
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 1 August 13




exact asta fac in momentul asta...tocmesc cu un baiat de la care am mai loat piese si la preturi foarte bune sa vedem ce iese,,,,


--------------------
renault laguna 3 2008 2.0 131hp - TR-66-SBY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gsalexandru
post 4 Mar 2014, 10:48
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.417
Joined: 8 November 09
From: Romania-Suceava




vali cate baterii ai spalat si apoi ai inlocuit electrolitul?


--------------------
renault laguna 2 2001 1.9 dci expression - sv-07-xjr
Reparatii chei/carduri auto - 0742978558
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 4 Mar 2014, 11:00
Post #38


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Am facut eu asta pe vremea cand eram mandrul detinator de dacia 1310 ( de la unguri biggrin.gif ) . Am spalat-o , am inlocuit electrolitul ( cumparat , gata preparat ) , am pus-o pe redresor... rezultatul = 0 . Munca de pomana !

P.S. S-o pereche de blugi gauriti ! icon_mrgreen.gif


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 4 Mar 2014, 11:22
Post #39


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




Destule. 150A si 180A. Plus inlocuit elementi. Atunci elementii erau "lipiti" cu smoala. A fost o vreme cand trebuia sa faci din cenzurat bici si sa mai si pocneasca...cat de cat. Asta nu inseamna ca rezultatul era pozitiv de fiecare data, cum dealtfel am spus si in celelalte postari.

This post has been edited by vali1971ro: 4 Mar 2014, 11:26


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gsalexandru
post 4 Mar 2014, 11:52
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.417
Joined: 8 November 09
From: Romania-Suceava




Eu cu greu am reusit sa refac concentratia electrolitului dupa ce am folosit cel din comert. Dupa vreo 20 de incercari (descarari/incarcari), cu acid concentrat si cu densimetru am reusit sa ajung la o concentratie ideala. Am si redresor destept care stie sa incarce o baterie pb/acid. Dupa toate astea am cumparat o baterie noua. Deci pierdut timp si bani pe electrolit, apa si acid (acid care l-am procurat doar cu ''pile'')


--------------------
renault laguna 2 2001 1.9 dci expression - sv-07-xjr
Reparatii chei/carduri auto - 0742978558
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 4 Mar 2014, 12:15
Post #41


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




Electrolitul se face in proportie aproximativa 35% acid si restul apa. Conteaza foarte mult concentratia acidului deci 35% nu este o regula. Ideal este sa folosesti electrolit gata preparat. Desteptaciunea redresorului consta in reglajul curent/tensiune. Daca nu le poti face nu are rost sa te apuci. Referitor la acumulatori, sansa de a readuce la viata este cam de 40% si nu se aplica acumulatorilor carora le-a "expirat" durata de viata (daca electrozii sunt "consumati" nu mai ai ce-i face) ci numai celor exploatati defectuos (incarcati aiurea, sulfatati etc.). Deasemena incarcarea se face la curent mic si indicat este ca dupa prima incarcare sa se faca si o descarcare tot la curent mic apoi incarcata normal adica limitand curentul de incarcare la 10% din capacitate. Totusi, din experienta, la acumulatorii "revitalizati" este mai bine sa folosesti 5% din capacitate la prima incarcare normala dupa care treci la 10%.
Gata, am poluat destul topicul omului cu "reparatiile" acumulatorului. Bine ca a gasit (sper si rezolvat) problema.


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adryano666
post 4 Mar 2014, 13:30
Post #42


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 1 August 13




am gasit dar nu stiu daca e exact ce caut eu...el i-mi da alternatorul de pe o laguna 2 3.0 benzina si nu stiu daca se potriveste la 1.9dci-ul meu...


--------------------
renault laguna 3 2008 2.0 131hp - TR-66-SBY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gsalexandru
post 4 Mar 2014, 14:47
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.417
Joined: 8 November 09
From: Romania-Suceava




pune tu electrolitul preparat intr-o baterie si apoi pune bateria la incarcat. Dupa ce s-a incarcat te rog sa masori densitatea sa vezi daca mai este aceeasi. Din pct de vedere chimic, oricat de bine ai spala acel acumulator, tot va ramane acid sulfuric in ea (stare solida sau lichida). Din experienta spun ca odata ce schimbi electrolitul din baterie, va fi foarte greu sa ajungi la o concentratie optima, mai ales ca va fi diferenta si intre elementi


--------------------
renault laguna 2 2001 1.9 dci expression - sv-07-xjr
Reparatii chei/carduri auto - 0742978558
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 4 Mar 2014, 15:03
Post #44


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




Ok, ai dreptate....













..... m-a convins "acidul sulfuric solid".


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VerSo930
post 4 Mar 2014, 15:21
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 15 December 13




era de la fulia alternatorului INA...
Era varza. Am schimbat-o azi si merge perfect... Ce o fi fost acolo de a iesit fum nu imi dau seama... Cred ca s-a incins de la frecare fier pe fier...


--------------------
Renault Laguna II Dynamic, 12.2002
Laguna II 2002, 1.8 16V, 86 KW Dynamic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gsalexandru
post 4 Mar 2014, 18:59
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.417
Joined: 8 November 09
From: Romania-Suceava




solid - sulfat de plumb (PbSO4) care se depunde sub formă de cristale fine de culoare albă pe electrozi


--------------------
renault laguna 2 2001 1.9 dci expression - sv-07-xjr
Reparatii chei/carduri auto - 0742978558
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 4 Mar 2014, 19:24
Post #47


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




QUOTE(gsalexandru @ 4 Mar 2014, 14:47)
.... tot va ramane acid sulfuric in ea (stare solida sau lichida)...
*


H2SO4 = PbSO4???
Nu crezi ca e mai bine sa incheiem discutia? Tot ce am scris aici este din experienta si argumentat. Nu trebuie ca tu sa ma crezi sau viceversa. Omul se gandea la o solutie mai ieftina, i-am explicat cam cum se intampla fenomenul si totodata ca sansele de reusita sunt destul de reduse. Mai departe e cancan...

This post has been edited by vali1971ro: 4 Mar 2014, 19:25


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gsalexandru
post 4 Mar 2014, 19:41
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.417
Joined: 8 November 09
From: Romania-Suceava




Daca iti place sa fii gica contra, si daca iti desenez vrei sa ai ultimul cuvant, asa ca inchei aici. Oricum concluzia este ca nu merita sa reconditionezi o baterie veche


--------------------
renault laguna 2 2001 1.9 dci expression - sv-07-xjr
Reparatii chei/carduri auto - 0742978558
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 4 Mar 2014, 19:53
Post #49


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Hai colegilor , lasati-l naibi de acid ca nu-i bun nici de aruncat in ochi biggrin.gif !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 4 Mar 2014, 20:14
Post #50


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




Gica contra? Tu nu ai adus nici macar un argument la ceea ce ai spus! Ai incercat sa repari o baterie , ai dat chix, si ai tras concluzia ca "asa face toate"! Uite ca nu e asa, citeste aici, aici,, aici, aici (exemplele pot continua), reciteste ce am scris eu referitor la bateriile care pot fi resuscitate si apoi trage concluziile. Referitor la ultimul cuvant, in ultima postare ti-am propus sa incetam discutia, puteai sa scrii doar "ok" si era deajuns. Ai preferat sa continui cu "atingeri finutze". Asa ca, te rog, "deseneaza-mi" poate pricep ce nu ai priceput tu.

P.S. Am atasat si un referat al unui elev de clasa a X-a despre acumulatori.[attachmentid=1627935638]


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 11 Mar 2014, 17:03
Post #51


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(adryano666 @ 3 Mar 2014, 15:35)
eu intodeauna merg pe principiul nu risti nu castigi...momentan nu dispun de bani pentru o baterie noua si nevoie de masina chiar am...daca reusesc sa o rezolv pe acceasta cu bani putini pentru moment eu zic ca e bine...


Buuun principiul acesta!... dar cu conditia sa mai evaluezi si gradul de risc inainte de a decide berbeceste... daca riscai in felul asta, puteai sa strici bateria. Noroc ca a picat fulia inainte... smile.gif


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adryano666
post 12 Mar 2014, 16:13
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 1 August 13




tunder nu a picat nici o fulie la mine....bateria era principala buba...nu mai tinea curentul...am cumparat baterie noua si sa terminat povestea


--------------------
renault laguna 3 2008 2.0 131hp - TR-66-SBY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 12 Mar 2014, 19:05
Post #53


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




End of story ! aplauze.gif victorie.gif


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adisirmon
post 28 Jul 2014, 14:57
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 28 July 14




Salut!

Am cautat ce cateva ore bune unde sa pun acest topic smile.gif
Sunt noul proprietar al unei Laguna II 2001 1.6 16V. O am de prin aprilie.
La 2 saptamani dupa ce am cumparat-o m-a lasat bateria. Seara am lasat-o bine mersi dimineata so trezit moarta. Fuga la Rombat am luat baterie noua am pus-o pe masina, perfect bateria merge.
Seara parchez masina, incui, dimineata bateria moarta.
iau bateria de pe alta masina o pun pe laguna o pornesc merge. Cealalta masina o pornesc impinsa, totul perfect urmatoarea dimineata 0 baterie.
Montez la loc bateria nou nouta si surpriza dimineata masina merge.
dupa aproximativ 2 saptamani problema a reaparut. Cand mananca cand nu bateria. Am tot incercat sa imi dau seama ce fac diferit in momentul in care consuma. Am desfacut curatat /schimbat toate actuatoarele din usi, curatat mufe pe la motor, verificat sigurante.
Incarcare 13,8-14,3
Am masurat consumul il standby. Daca descui apoi incui masina consuna in jur de 0.140 A adica 140 miliamperi. Daca iau borna si o pun inapoi se aude un releu in bord si consumul scade la 0.01 amperi (nu am reusit sa ajung la releu pentru ca mi se pare imposibil de desfacut bordul.daca cumva aveti vreo schema cu desfacerea bordului partea de sub volan va rog sa o faceti share.masurarea am facut-o cu multimetrul in serie cu bateria).
Nu reusesc sa imi dau seama ce dezactiveaza acel releu pentru ca nu e nimic vizibil.
Am incercat sa scot pe rand sigurantele poate poate scade consumul si imi dau seama de la ce dar sunt doar 2 care au un efect: cea de la ECU si una de la ceva lumini de habitaclu cred care imi scad consumul cu vreo 30 de mA

In speranta ca voi gasi un raspuns sau pe cineva care poate da o mana de ajutor in Timisoara va multumesc antivipat!


This post has been edited by adisirmon: 28 Jul 2014, 15:11


--------------------
Renault Laguna II 2001 - TM99RMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VerSo930
post 29 Jul 2014, 12:42
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 15 December 13




A fost cineva pe aici care avea problema asta, schimbase 5 baterii parca...
Problema a fost la inchiderea de la busonul de alimentare...

Sigur e un scurt ceva..Daca ai casetofon sau subwoofer, acolo poate fi buba

29 Jul 2014, 12:42:
Poti masura si la borne sa vezi daca incarca alternatorul...Poate e pe moarte.

This post has been edited by VerSo930: 29 Jul 2014, 12:42


--------------------
Renault Laguna II Dynamic, 12.2002
Laguna II 2002, 1.8 16V, 86 KW Dynamic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 10:03
Dacia