Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Master Furgon Tractiune L3H3, costuri de exploatare

rares_dan
post 4 Apr 2013, 23:31
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 12 May 04
From: Cluj-Napoca




Topicul asta se vrea a fi un jurnal de bord "tehnic" si sper sa devina un ghid util pentru cine are in plan sa cumpere asa ceva si vrea sa stie exact la ce sa se astepte. L-am deschis in aceasta arie pentru ca am considerat ca la "Masina mea" s-ar pierde printre altele plus ca exista sansa ca discutiile, intrebarile, sfaturile, ... , sa intre in hora discutiilor infinite fara sens.

Masina tratata este asa cum zice si titlul un Master Furgon Tractiune L3H3 motorizarea de 125 cp singura cu care este adusa aceasta varianta in Romania. Este achizitionat in sistem leasing prin RCI cu 20% avans, finantare pe 36 luni cu dobanda zero. A fost comandata in ultima saptamana din decembrie 2012, fabricata undeva pe la sfarsit de ianuarie 2013 si sosita la dealer in jur de 15 martie.
Pe langa dotarile standard s-au mai adaugat ESP, AC manual, Pack Loisir(sistemul de organizare al spatiului interior), scaun sofer cu reglare pe inaltime si lombara, tempomat, faruri de ceata, rezervor de 105 litri, usi spate cu deschidere la 270 grade, inele de ancorare suplimentare in compartimentul marfa, priza in compartimentul marfa, perete despartitor vitrat si capitonat pe interior, geam sofer cu impuls(este numai pe coborare) si a 3-a cheie toate cu buton suplimentar de deschidere separata compartiment marfa. Culoarea este albastru saviem.
Estimez ca va parcurge anual intre 100 si 120k km(in tara 20% - extern 80%, drumuri de toate categoriile de la autostrada la drumuri grele de munte - toate asfaltate) asa ca pana in anul trei cat sigur o sa stea masina in ograda mea o sa imi fac(si voi in consecinta) o idee foarte exacta despre cum se prezinta acest model. Pana la sfarsitul anului ar trebui sa mai aiba cativa fratiori buni iar la momentul respectiv probabil ca o sa existe o urmarire paralela a tuturor masinilor pentru a vedea scaparile daca acestea vor exista.

Urmeza sa ii fac si o cantarire la un centru remat pentru a vedea exact masa la gol. Nu ma iau dupa ce declara producatorul pentru ca de multe ori valorile sunt prea optimiste.

Zilele urmatoare o sa urc si niste poze, undeva in saptamana ce urmeaza o sa detaliez costurile fixe legate de inmatriculare cu taxa de timbru si asigurarea RCA iar in 2-3 saptamani o prima impresie despre consumul in diferite situatii de drum si incarcatura. In momentul asta pot sa emit cifre doar in ceea ce priveste asigurarea CASCO care prin RCI, incheiata la Omniasig pare sa aiba o cota de prima de 3.45%, in suma absoluta pentru aceasta masina fiind de 776 euro/an. Fransiza zero.

Nu ezitati cu intrebari daca acestea exista.


--------------------
RENAULT Koleos 2.0 dCi Intense 05/2017 RENAULT Megane 1.5 dCi Expression 05/2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boy4gyrls
post 26 Jun 2013, 13:11
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 7 February 12




Cum merge masinuta, cum se comporta la depasiri goala?Dar incarcata..? Cat costa intretinerea ei? Consum? Este fiabila? Stiu ca a castigat ceva concursuri , dar chiar asa de buna este sau doar marketing..? Pe net nu se prea gasesc multe comentarii despre master 3..


--------------------
renault trafic 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lorin_b
post 30 Jun 2013, 01:21
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 14 October 07
From: bucuresti




vreau sa comand si eu unul. cum sunt? cum se comporta?
am discutat zilele trecute cu cineva si era tare nemultumit...
cu vechea gama master nu am avut probleme.
sunt fabricate in turcia?


This post has been edited by lorin_b: 30 Jun 2013, 01:24


--------------------
renault symbol - B 43 EFF 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rares_dan
post 6 Jul 2013, 23:29
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 12 May 04
From: Cluj-Napoca




Masina are 27k km si tocmai i-am facut prima revizie. Costul a fost de 540 lei platiti la reprezentanta(filtre + manopera) la care s-au mai adaugat 310 lei platiti pe uleiul(10 litri de Elf Solaris 5W30) cumparat din alta parte fiindca pretul unui litru in reprezentanta este 60 lei, aproape dublu fata de distribuitorul de unde am facut achizitia.

Masina merge bine cu un consum mediu de 9%. In oras nu stiu sa spun cat consuma insa afara ia undeva la 7.5% mers usor pe gol, 8.5% mers normal(95-100 pe autostrada, 90 mers constant pe nationale, fara fortari inutile) plin la 70-80% din capacitate si 9.5-10% plin(70-80%) daca bagi piciorul in ea(110-115 pe autostrada, ritm alert pe nationale). Fata de varianta de inaltime normala consuma cu pana la 0.5% mai mult.
In termeni de confort oferit si usurinta a conducerii ma declar foarte multumit. Extrem de confortabila la drum lung si silentioasa, cel putin pana sa apara...

...singura problema este legata de anvelope. La rulajul acesta au uzura neuniforma si au inceput sa si bata pronuntat. Am facut sezizare si saptamana care urmeaza ma voi prezenta pentru o constatare. Din ce am discutat in stanga si dreapta(personal de service si posesori) se pare ca este problema cunoscuta si generalizata in randul acesui model si tocmai de aceea trag nadejde ca imi vor fi schimbate in garantie. Asa din discutii am inteles ca daca nu pana in 50k km vor fi distruse. Eu acum am uzuri neuniforme la toate 4, cele de pe fata prezentand inclusiv bucati de 5-10 mm in diametru si 1-2 mm in adancime rupte efectiv de pe banda de rulare. Sa specific si ca gumele sunt GoodYear Cargo Marathon facute in Turcia. Nu stiu cum de la noi masina vine cu asa ceva pentru ca afara am vazut ca in echiparea de fabrica vin cu Michelin-uri.
Dupa cum ziceam, sunt oprimist ca problema se va rezolva in garantie. Daca nu sunt pregatit si sa fac sesizari scrise la Renault si chiar alte demersuri mai tari daca voi fi luat de prost. Totusi am cumparat o masina noua de la care am anumite pretentii.
La capitolul nemultumiri trec si serviciul Pro+ care exista dar lipseste cu desavarsire. 2 din caractersticile serviciului astuia sunt programul de service prelungit si realizarea unei revizii in termen de 8 ore lucratoare de la prezentare fara necesitatea unei programari prealabile. In realitate la incercarea de programare a unei revizii am fost chemat dupa o saptamana iar service-ul constat ca lucreaza doar pana la ora 17:00.

This post has been edited by rares_dan: 6 Jul 2013, 23:33


--------------------
RENAULT Koleos 2.0 dCi Intense 05/2017 RENAULT Megane 1.5 dCi Expression 05/2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rares_dan
post 13 Feb 2014, 10:32
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 12 May 04
From: Cluj-Napoca




107.000 km pana acum, cu 9.385 litri consumati rezulta 8.81 l/100 km(30% autostrada, 50% nationale si expres, 20% oras).
Ca si costuri sunt 3 revizii de 850, 885 respectiv 890 lei cu tva inclus, piesele din reprezentanta, uleiul luat separat de mine. S-au schimbat placutele de frana pe fata la 89.000 km si un cost total de 350 lei iar cele de pe spate la 102.500 km si un cost total de 300 lei. In ambele cazuri piesele au fst achizitionate din reprezentanta - pe fata s-au pus ATE iar pe spte Valeo.
La 58.000 s-au inclocuit anvelopele de fabrica cu unele de iarna, Tigar Cargo Speed Winter si un cost de 1470 lei. Chiar saptamana trecuta am verificat uzura si sunt la 6 mm(noi au avut 9-10 mm). In principiu mai trebuie sa mearga inca 35-40k km pana la limita de siguranta. Din anvelopele cu care a venit echipata masina nu mai pot alege nimic: 2 sunt efectiv la sarme iar 2 sunt undeva pe la 2 mm. Cele mai proaste avelope cu care am avut de a face iar faptul ca sunt teoretic si de top imi lasa un gust si mai amar.Cele de iarna, din gama de buget, sunt la ani lumina in fata si am observat ca acea uzura de care pomeneam inainte s-a diminuat considerabil(in 50.000 km este sub 0.5 mm stg./dr.). Bineinteles ca in urma sesizarilor nu s-a intamplat nimic in sensul in care raspunsul a fost "utilizare necorespunzatoare".
La 99.800 km avut si prima problema, radiatorul de incalzire fisurat. Schimbat in garantie pe ultimul metru. Chiar daca a iesit din garantie o sa continui servisarea la reprezentanta unde am dat nesperat peste o echipa priceputa si interesata.
In rest masina merge bine, sunt multumit, motiv pentru care am decis sa merg inainte pe aceasta marca/model si astept sa soseasca un Master sasiu cu bena de 3.9 m din fabrica. In momentul in care intra in paine o sa specific si pentru acesta costurile/modul de functionare.


--------------------
RENAULT Koleos 2.0 dCi Intense 05/2017 RENAULT Megane 1.5 dCi Expression 05/2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 14 Feb 2014, 10:50
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Salutare Rares. Intervin sa te lamuresc putin in privinta uzurii anvelopelor...in principiu orice masina prezinta o uzura mai intensa a anvelopelor pe exterior. Se datoreaza in principal rularii pe viraje cand masina se inclina spre exteriorul virajului si cea mai mare parte a greutatii este preluata de partea exterioara a anvelopelor din exteriorul virajului.
In cazul dubelor acest fenomen este si mai pronuntat deoarece centrul de greutate al masinii este mai sus si anvelopele mai flexibile(talon mare de 65 sau mai mult montate pe jante inguste).
Posibil ca setul de gume GY CM sa fi fost dintr-un lot mai prost calitativ, dar chiar si asa, pt faptul ca te-au tinut aproape 60.000 km ... poti considera ca si-au facut treaba, fara a fi deloc indulgent. Anvelopele de vara in principiu trebuie schimbate inainte de 60000 si la turisme mici, daramite la o duba care le solicita mult mai tare(greutati mai mari preluate de anvelope cu aceeasi latime ca si un autoturism).

This post has been edited by papa_mulo: 14 Feb 2014, 10:52


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rares_dan
post 14 Feb 2014, 18:05
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 12 May 04
From: Cluj-Napoca




Cateva milioane de km la utilitarele trecute prin mana mea de manager de flota si zeci de seturi de gume folosite mai putin de 70k km nu am schimbat nimic(. Si in cazul acelui rulaj vorbim de gume din gama low-cost. O anvelopa premium duce la o utilitara usoara mult peste 100k km. Iar GY se lauda ca fac anvelope tocmai din aceasta liga. Nu mai punem la socoteala ca in cazul altor modele(chiar si de Master, generatie precedenta) acest fenomen nu exista. Plecand de aici consider ca: 1. anvelopele GY Marathon "made in Turkey" sunt extrem de slabe calitativ si 2. Mater-ul are o problema reala in ceea ce priveste uzura neuniforma a anvelopelor pe puntea spate mai ales in echiparea cu anvelopele mai sus mentionate.


--------------------
RENAULT Koleos 2.0 dCi Intense 05/2017 RENAULT Megane 1.5 dCi Expression 05/2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th August 2025 - 15:36
Dacia