Probleme directie dupa schimb kitt ambreiaj
![]() ![]() ![]() |
Probleme directie dupa schimb kitt ambreiaj
bestmarlanu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 11 January 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
- TR 85 EFA
2003/ Break 1,9 dCI
|
|||
cuki46 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 3 February 13 ![]() |
QUOTE(bestmarlanu @ 2 Dec 2013, 16:51) Va salut. Sa va povestesc patania mea. Mi-a picat rulmentul de presiune drept urmare am schimbat kittul de ambreiaj. Ambreiajul nou se comporta excelent. Problema este ca s-a ingreunat directia. Acum nu stiu daca este normal sa se regleze ceva in urma schimbarii kittului, sau cei de la service au "intervenit" la masina. Mentionez ca le-am atras atentia, ei sustinand ca nu au umblat la directie si ca mi-a crapat mie pompa de servodirectie. Adica azi duc masina in service fara nicio problema la directie, si stand pe elevator o zi dupa care servomuschi. Astept o parere din partea voastra. In mod normal o asemea operatiune necesita si reglaj de directie...pentru ca inevitabil ca sa schibi ambreajul umbli si la planetare, directie etc. Cat despre pompa de servo...se prea poate oamenii sa-ti fi stricat ceva acolo, dar exista si posibliatea sa fie doar o coincidenta si defapt atatea zile sa fi avut acea pompa. |
--------------------
2017 MB C220 /
2012 Fluence
2012
|
|
bestmarlanu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 11 January 08 ![]() |
aaa....si am uitat sa specific ca nici volanul nu mai este drept
|
--------------------
Renault
Megane
- TR 85 EFA
2003/ Break 1,9 dCI
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#4
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.905 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Ca sa schimbi ambreiajul trebuie dat jos cadrul motor, de pe care s-a desprins, in prealabil, caseta de directie. Altii lasa caseta pe cadru si decupleaza volanul si furtunele de lichid, ceea ce inseamna aerisire circuit hidraulic directie dupa remontare. Eu mi-am schimbat singur ambreiajul, am dat jos cadrul motor si caseta de directie am lasat-o pe masina, prinsa cu doua bride de sarma. Verifica furtunele care intra in caseta, sa nu fie gatuite. Si verifica si uleiul de servo.
|
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
bestmarlanu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 11 January 08 ![]() |
Am facut si geometria si parca sa zic ca este un pic mai usoara directia, sau poate mi se pare. Verificat furtunele care intra in caseta, verificat ulei servo, totul pare in regula. Am fost la un alt service unde mi s-a spus ca nu ar fi defecta pompa de servo. Mi-au mai zis ca este posibil sa fi afectat crucea cardanica la demontare si ca este posibil sa isi revina.
Si inca ceva legat de ambreiaj. Cand nu este calcat la relanti are un zgomot ciudat, cei de la service zicand ca nu e normal sa faca asa dupa un kitt nou si ca ar fi posibil sa se auda de la pinioanele din cutie... |
--------------------
Renault
Megane
- TR 85 EFA
2003/ Break 1,9 dCI
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#6
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.905 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Cel mai probabil rulmentul de presiune. Vad ca ai motorul de 1,9 dci, ce kit de ambreiaj ai pus? In afara de Valeo cel scump, restul sunt stifturi care nu vor tine mult.
Nu ma pot abtine, ce inseamna ca a fost afectata crucea cardanica si ca isi poate reveni? La ce service de Dorei ai fost, si prima si a doua oara? This post has been edited by b06fcn: 3 Dec 2013, 14:46 |
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
bestmarlanu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 11 January 08 ![]() |
Despre crucea cardanica mi-a spus tipul care mi-a facut geometria. Cat despre kitt-ul de ambreiaj am pus LUK, si a fost mai scump decat Valeo.
3 Dec 2013, 15:07: Din cate stiu rulmentul de presiune este atunci cand zgomotul apare la apasarea pedalei de ambreiaj, deci invers ca la mine. Despre Dorei...ce sa zic....se gasesc pe toate drumurile din pacate. Recunosc ca la reprezentanta nu am avut curaj sa merg datorita preturilor practicate de ei. This post has been edited by bestmarlanu: 3 Dec 2013, 15:07 |
--------------------
Renault
Megane
- TR 85 EFA
2003/ Break 1,9 dCI
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#8
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
In ansamblul directie sunt mai multe componente.In principiu daca e cu servo,efortul la volan este drastic redus,deci o prima verificare,dupe ce ai verificat deja ar fi nivel lichid urmat de o aerisire(bracare maxima st si dr)de cateva ori.
totusi mai pot fi si alte cauze respectiv rulmenti de sarcina gripati,pivoti blocati(fara vaselina). Despre zgomotul de la ambreiaj,daca ai pus alta marca decat era pe masina,si volanta a ramas cea veche,e posibil din acest motiv sa apara.suruburile respectiv grosimea placii de presiune (la zona de prindere)difera de la producator la producator.Daca suruburile sunt un pic mai lungi ating aiurea varfurile. This post has been edited by bundy220: 3 Dec 2013, 15:40 |
--------------------
n
n
-
n
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#9
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.905 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Si tipul care a facut geometria si a vazut crucea afectata te-a lasat sa pleci? Alt Dorel...
In ceea ce priveste zgomotul, asta poate aparea si invers, adica cu pedala libera si, de cele mai multe ori este rulmentul. Facea si inainte zgomotul ala? Daca ar fi fost doar din cutie, facea inclusiv cu ambreiajul cuplat. Sunt mai multi pe aici care au avut problema asta si care dupa ce au pus kit Valeo nu au mai avut probleme, din pdv-ul meu LUK nefiind adaptat la masina asta. @ bundy : Nu are nici o treaba volanta cu kitul de ambreiaj, am avut pe Megane-ul din semnatura kit valeo OEM, dupa care am pus kit Sachs, schimbat de doua ori, lasat disc Sachs cu placa OEM Valeo, am pus acum Valeo cod 827710 parca, volanta fiind cea cu care a venit masina din fabrica. Stiu sigur asta ca am masina de noua. Iar grosimea placii si a discului sunt aceleasi, in limitele tolerantelor impuse de producator. This post has been edited by b06fcn: 4 Dec 2013, 14:13 |
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
dante_x |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 13 February 10 From: Timisoara ![]() |
am patit si eu la schimbarea de kit ambreiaj sa raman cu borna de la electromotor insurubata doar cat sa stea piulitza pe borna (probabil a uitat sa stranga) iar la evacuare a aparut un usor sunet de turbo.... cat despre servo am impresia ca de ori cate ori se lucreaza la rotile din fata se schimba comportamentul - eu suspectez rulmentii de sarcina de la telescoape.
E posibil ca la asamblarea sa ramana de multe ori mufe necuplate sau asamblari defectuoase.... la mine a schimbat si cutia de viteze si a trebuit sa demonteze toata partea din fata - totdeauna am emotii cand se intervine mai in profunzime caci mecanicii auto au tendinta sa actioneze superficial de multe ori si sa mai lase pe afara garnituri sau alte detalii care pe moment nu conteaza dar in timp se manifesta... La pompa servo mai este si ceva senzor - presostat cred ca ii spune, nu strica sa verifici daca e bine conectat... in service cred ca se poate verifica presiunea ce o face pompa servo... mai verifica poate si cureaua ce actioneaza pompa servo daca e bine stransa... aia de obicei tiuie daca nu e stransa insa nu strica o verificare a intregului sistem servo - de la curea pana la caseta de directie - ia in considerare ca si rulmentii de sarcina pot sa prinda mizerie si sa ingreuneze curbarea rotilor |
--------------------
Renault
Megane 1(R.I.P) / Stepway
1996 / Bicorp 16e ,8v; 2014 / 0.9 TCE
|
|
bestmarlanu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 11 January 08 ![]() |
zgomotul nu era si inainte de schimbarea ambreiajului. nu face tot timpul dar cam in 60% din situatiile cand pedala de ambreiaj este eliberata(numai la relanti).
4 Dec 2013, 20:37: directia si-a mai revenit un pic. nu stiu ce sa mai cred. nu este nici ca inainte dar nici asa de rigida ca la iesirea din service. This post has been edited by bestmarlanu: 4 Dec 2013, 20:37 |
--------------------
Renault
Megane
- TR 85 EFA
2003/ Break 1,9 dCI
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#12
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
b06fcn
Eu ma exprim doar cand stiu despre ce vorbesc. Daca am zis ca e bine sa fie tot chitul cu volanta cu tot aceiasi marca,am zis pentru ca asa trebuie.Daca tu ai avut bafta sa ai suruburile mai scurte,e bafta ta. Daca te uiti si in liste la magazin,ai sa vezi ca si ei zic in specificatii acelasi lucru(poate este valabil doar la cele cu masa dubla) |
--------------------
n
n
-
n
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#13
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.905 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Kitul se schimba impreuna cu volanta doar in cas de volanta dubla masa, ceea ce nu este cazul la Megane 1.
Parerea mea e ca zgomotul in cauza este in continuare de la rulment, mai ales ca nu face mereu. Daca ar fi de la cutie ar face zgomot permanent. Iar chestia cu suruburi mai scurte sau mai lungi este SF, acestea vin la niste cote specifice, piesele de schimb au tolerante similare, nu a fost chestie de noroc sau altceva, lucru verificat la mai multe masini la care mi-am schimbat singur ambreiajul. |
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
bestmarlanu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 11 January 08 ![]() |
Tin sa va anunt ca directia a revenit la normal aproape, fara nicio interventie...
|
--------------------
Renault
Megane
- TR 85 EFA
2003/ Break 1,9 dCI
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#15
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.905 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Asta inseamna ca fie a avut aer, din cauza de meseriasi buni cand au demontat caseta de pe masina, fie pompa de servo e pe duca. Zgomot mai face?
|
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
bestmarlanu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 11 January 08 ![]() |
Zgomot mai face si cred ca aveti dreptate ca ar veni de la rulmentul de presiune. E posibil sa fie un zgomot tehnologic avand in vedere ca debraiaza cum trebuie fara niciun tremurat sau alte simptome pe care le avea inante de schimbarea kittului?
|
--------------------
Renault
Megane
- TR 85 EFA
2003/ Break 1,9 dCI
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#17
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.905 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
E zgomot tehnologic in sensul ca nu s-a montat kitul corrspunzator pe masina, adica Valeo. Daca zgomotul nu deranjeaza las-o asa, atentie insa sa nu pice totusi acel rulment.
|
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
bestmarlanu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 11 January 08 ![]() |
Intrebare : Am golit instalatia de lichid de servodirectie. Cand nu are lichid aproape deloc pompa nu trebuie sa faca zgomot? Va intreb pt ca la mine nu schita nimic fara lichid si stiu de prin primavara cand am avut niste probleme si imi pierdea putin ulei facea foarte urat.
|
--------------------
Renault
Megane
- TR 85 EFA
2003/ Break 1,9 dCI
|
|
B 989 ADR |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 11 July 11 ![]() |
Problema cu ingreunarea volanului este datorata uzurii. In max 2 ani treb inlocuit uleiul de servodirectie. Odata cu inaintarea in timp , acesta isi pierde mai toate propietatiile, drept urmare pompa de servo produce SPAN si acesta incet incet infunda caseta de directie.
Am patit si eu acelasi lucru acum vreo 2 ani si a trebuit sa inlocuiesc pompa de servo, caseta de directie si am curatat toate conductele . Incearca cel putin sa cureti instalatia (cu un magnet de HARD DISK pus in vasul de servo) Pune-l si ai sa vezi ca o sa scoti mai mult span decat iti imaginai <span class='edit'>30 Dec 2013, 12:53:</span> Si app colegul B 06 FCN are MARE DREPTATE...acum o luna in urma am inlocuit si eu ambreiajul cu unul EXEDY si ce crezi? cum am pornit-o facea groaznic,,,cum apasam pedala de ambreiaj zgomotul disparea...am mers tot asa dupa ureche (ca e kitul nou si isi revine ) , degeaba ( vorbe goale), am dat jos si am sch iar ambreiajul cu cel VALEO 821177( cel scump) nu VALEO CLASSIC si acum nu se mai aude nimic ( la ambreiajul VALEO rulmentul de presiune este tot VALEO , la cel EXEDY am gasit rulment SKF, ce a fost PRAF) daca ai pus orice alt ambreiaj inafara de VALEO va trebui ca in cel mai scurt timp sa-l dai jos . Te va innebuni zgomotul. Crucea aia de cardan (bucsa canelata )eu zic ca nu are nicio legatura cu ingreunarea volanului. This post has been edited by B 989 ADR: 30 Dec 2013, 12:56 |
--------------------
RENAULT
MEGANE 1
- 89ADR
2002 CLASSIC
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Zgomotul este clar de la rulmentul de presiune si nu va disparea ci se va agrava. Interesant totusi de SKF, am o parere foarte buna despre ei...
Pentru schimbatul kitului de ambreiaj in mod normal nu trebuiesc date jos nici cadrul motor nici caseta de directie. Eu am dat jos de trei ori cutia de viteze, de doua ori cu motor cu tot, o data fara motor. Sincer, desi pare mai complicat, mie mi s-a parut mai simplu sa o scot cu motor cu tot. In fine, ideea este ca metoda de demontare a cutiei am furat-o de la un mecanic de la Serus si nu din carte. Din proprie experienta va spun ca nu trebuie dat jos cadrul, iar caseta de directie aproape ca nu isi schimba pozitia in timpul manevrelor. Acuma, daca operatia se face ca la carte, atunci se demonteaza coloana de directie de pe caseta, dar iarasi nu se umbla la lichidul de servo. Buna treaba cu magnetul, nu mi-a trecut prin cap, o sa o incerc si eu. |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
- B 666 BIG
GT 205TCe 2009
|
|
bestmarlanu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 11 January 08 ![]() |
Inlocuit pompa de servodirectie si nu s-a rezolvat. A mai ramas caseta pe care o schimb azi. Revin cand am date noi.
|
--------------------
Renault
Megane
- TR 85 EFA
2003/ Break 1,9 dCI
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Urmareste bine conductele si vezi sa nu fie vreuna indoita sau presata. Si verifica si presiunea la roti sa fie optima
|
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
- B 666 BIG
GT 205TCe 2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 18:04 |