Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

plin de ulei in locasul unei bujii, merge in 3 pistoane

luciank
post 7 Jan 2014, 18:41
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




QUOTE(dante_x @ 7 Jan 2014, 18:16)
daca faci service-ul la reprezentanta ei iti iau cat timp e normat pentru fiecare lucru in parte ... chiar daca el face de ex operatia in 3 ore daca din program ii iasa timpul normat cumulat 8 ore el o sa-ti taxeze 8 ore... dar chestia asta e si mai usor de estimat inca de la inceput...eu zic ca daca faci putina galagie poate iti mai lasa la pret ca munca nu are pret fix... poti spune ca ai fost indus in eroare de estimarea de pret initiala - vina lor...
*


Ai dreptate, e vorba de orele de munca specificate pentru fiecare operatiune dar, nu e reprezentanta, e un service oarecare. Am avut tot timpul un semn de intrebare pentru ca nu mi-au spus clar un pret de la inceput, chiar si cand i-am mai sunat am intrebat de pret si se faceau ca ploua ... ca o sa vedem la final etc... Poate pretul e corect dar e deranjant cand iti dau de inteles una si de fapt e alta. Oricum m-am invatat minte ... Alta data, cu cartile pe masa. Iar dupa ce platesc o sa cer piesele inlocuite, sa le vad si eu (chiar si ce a ramas din consumabile gen "solutie" pentru etanseizat capacul motor tongue.gif) si, normal, garantie pe lucrare ca sa nu ma trezesc ca peste o luna imi pușcă cureaua de distributie sau imi arunca iar ulei pe la capacul motor .... etc.
Desi am cautat pe net, tot nu m-am lamurit daca schimbarea curelei de distributie e inclusa in operatiunile de schimbare a garniturii de chiulasa. Doar așa, ca chestie, sa le pot arata ca nu ne pot fraieri chiar cum vor ei ....
Aaaaa... si inca ceva, initial au vrut sa ma taxeze cu pret pt. schimbare chiulasa si le-am zis ca nu e tot una sa schimbi chiulasa cu totul sau doar garnitura. Oricum diferenta nu era prea mare intre operatiuni, cam 1 ora si ceva, dar putin cu putin se tot aduna.


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 7 Jan 2014, 22:27
Post #32





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Asta e ca si cand ai face directia si ti-ar lua bani pe umflat rotile.
Manopera de schimbare a garniturii o include si pe cea a demontarii si apoi montarii curelei de distributie.ca sa intelegi mai bine,tu sau ei,pun o intrebare retorica. Sa zicem ca ai facut distributia acum o luna si aveai cureaua noua nu mai voiai sa o inlocuiesti,o lasai pe cea veche. Cum se taxa demontarea si montarea?
Raspunsul e ca nu se taxeaza,intra deja in pretul garniturii,ca cei care au facut normativul s-au gandit la asta.


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 7 Jan 2014, 23:30
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




QUOTE(bundy220 @ 7 Jan 2014, 22:27)
Manopera de schimbare a garniturii o include si pe cea a demontarii si apoi montarii curelei de distributie.
Raspunsul e ca nu se taxeaza,intra deja in  pretul garniturii,ca cei care au facut normativul s-au gandit la asta.
*


Corect ! Incerc sa gasesc ceva scris si inca n-am reusit ! unde as putea gasi operatiunile si normarea pentru schimb garnitura chiulasa si ce presupune ?


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 9 Jan 2014, 12:11
Post #34





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




incearca sa intrebi la alt service,si la urma urmei ar trebui sa iti arate chiar cei in cauza,doar nu e secret


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV87FFF
post 10 Jan 2014, 03:25
Post #35


Tilicar


Group: Members
Posts: 212
Joined: 27 May 11
From: Brasov [sau] Fagaras




Suma e mare, dar nu e deloc scump pentru ce ti-au facut acolo, pentru un service de la care primesti factura si garantie pe lucrare. Daca te duceai la Nenica din coltul blocului ieseai mai ieftin, incearca la "Didi" sau la altii in Fagaras, sa vezi cum stai cu masina doua saptamani in service si dupa ti-o dau inapoi cum le-ai lasat-o, stricata. Din pataniile mele iti spun, nu povesti inventate. Oricum faptul ca locuiesti intr-un oras mort precum Fagarasul te privilegiaza cu preturi mai mari la aproape orice.

Asta-i service-ul, iti trebuie enspe diagnoze si enspe chei pentru fiecare motor (ai vazut cum e sa scoti bujiile din 1.6 16v), taxe peste taxe, controale, specializari mecanici, etc.

Din ce spui tu acolo, avand in vedere ca doar o diagnoza computerizata e 70 de lei, nu ti-au luat mai mult de 60 de lei cu TVA inclus pe ora de manopera. Eu mi-am schimbat garnitura de chiulasa pe Megane-ul vechi, cu tot cu curatat am muncit 2 persoane vreo zece ore in doua zile, pentru ca a trebuit sa duc chiulasa la verificarea planeitatii. Si eu n-am schimbat supape sau tacheti, doar am inlocuit o garnitura fisurata.

Exemplu: timpi de manopera pentru Solenza. Cauta chiulasa.


--------------------
Renault Megane 1.6 16v RXE / 1999 / 110CP
Once BMW, always a BMW =))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 10 Jan 2014, 09:35
Post #36


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Doar ca comparatie....eu schimb supapele de evacuare la 16V singur in 4-6 H.
Asta implica demontare chiuloasa/distributie,demontat/montat supape dupa curatat scaun,montat garnitura chiuloasa,calaj distributie,purjat lichid racire.
La un service cu experienta si dotat scule operatia facturata nu trebuie sa depaseasca timpul de mai sus....parerea mea.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 10 Jan 2014, 11:06
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




QUOTE(BV87FFF @ 10 Jan 2014, 03:25)
Oricum faptul ca locuiesti intr-un oras mort precum Fagarasul te privilegiaza cu preturi mai mari la aproape orice.

Ai dreptate, oras mic = oferta limitata => preturi mai mari. Oricum nu prea am avut de ales in perioada Sarbatorilor. Sper sa nu am nevoie de reparatii in garantie dar, daca o sa am sunt curios cum se vor comporta.

QUOTE(espacern @ 10 Jan 2014, 09:35)
Doar ca comparatie....eu schimb supapele de evacuare la 16V singur in 4-6 H.
Asta implica demontare chiuloasa/distributie,demontat/montat supape dupa curatat scaun,montat garnitura chiuloasa,calaj distributie,purjat lichid racire.
La un service cu experienta si dotat scule operatia facturata nu trebuie sa depaseasca timpul de mai sus....parerea mea.

@+
*


Domnul @espacern, data viitoare vin la Brasov la dv. smile.gif

Una peste alta, devizul arata astfel:
PIESE:
- garnitura ventil AGR , 1buc. = 13,02
- pasta supape, 1 buc. = 25
- garnitura chiulasa, 1 buc. = 142
- etansare supape elring, 2 buc. = 12,7
- curea distributie Contitech, 1 buc. = 93,5
- supapa evacuare, 2 buc. = 54,99
- garnitura galerie evacuare, 1 buc. = 16
- antigel concentrat rosu G12, 5 l = 60 (parca nu intra chiar 10 l de antigel preparat !!!)
- apa distilata, 5 l = 8
- adeziv universal Reinzosil 70 REI, 1 buc. = 33,64
- ulei motor Mobil 10w40, 4 l = 90
- filtru ulei Mann W75/3, 1 buc. = 18
- culbutor supapa INA, 1 buc. = 39

MANOPERA
- demontat/ montat chiulasa, 5,7 ore = 349,8
- inlocuit curea distributie, 3 ore = 186
- inlocuit 2 supape evacuare, 2 ore = 124
- inlocuit culbutor supapa, 0,5 ore = 31

TOTAL PIESE = 606 LEI
TOTAL MANOPERA = 694 LEI
TOTAL "DISTRACTIE" = 1300 LEI

ALTELE:
- mi-a recomandat mecanicul sa schimb uleiul la 5000 km. ca cica a intrat putin antigel cand a desfacut nu stiu ce (cred ca atunci cand a desfacut din nou sa schimbe culbutorul) deoarece uleiul a urcat in rampa ... bla, bla, si uleiul are o "pojghita" de apa deasupra blink.gif . Si nu a pus ulei pana la maxim din aceasta cauza. No asta nu mi se pare in regula deloc mad.gif . Un plus ca macar mi-a spus, cred ca o sa schimb uleiul saptamana viitoare.
- motorul e mai zgomotos, poate mi se pare mie dar la fel a zis si sotia, poate nu a pus corect galeria de evacuare
- un alt PLUS pentru ei, au fost de acord sa platesc o parte din bani saptamana viitoare, nu eram pregatit pentru suma asta, m-am asteptat la maxim 800 - 900 lei.
- un MINUS - cand am lasat masina la ei au spus ca maxim pe 6 ian. e gata, am ridicat masina pe 9 ian.

Piesele cu pricina care mi-au mancat zilele huh.gif supape_si_culbutor1.JPG ( Size: 35.39k ) Number of downloads: 386



--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 10 Jan 2014, 11:13
Post #38


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




La Renault trebuie antigel Tip D nu G12 care este pentru Audi/VW....pompa stie de ce!
Multa manopera "dublata"....in desfasurator.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 10 Jan 2014, 11:19
Post #39


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




antigel concentrat rosu G12 - ala nu este bun deloc la masina ta si mesterii ar trebui sa stie asta, da-l jos .. si pune ce trebuie ..

L.E - vad ca a scris si Espacern acelasi lucru, un pic inaintea mea biggrin.gif

This post has been edited by cj98czh: 10 Jan 2014, 11:22


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 10 Jan 2014, 11:50
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




O sa incerc sa-l schimb dar, probabil, n-o sa reusesc sa-l scot pe tot din instalatie. Are ceva daca cele 2 tipuri de antigel: G12 si Glaceol RX Tip D se vor combina?
Culmea e ca acelasi tip de antigel G12 mi-au pus si mecanicii de la alt service cand am schimbat distributia in 2012 mad.gif

PS - poate ar trebui schimbat titlul topicului in ceva de genul: "Merge in 3 pistoane, supapa de evacuare defecta" pentru ca uleiul prezent in locasul bujiilor a fost o defectiune colaterala, minora in comparatie cu problema principala

This post has been edited by luciank: 10 Jan 2014, 11:53


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 10 Jan 2014, 12:09
Post #41


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Antigelul G12 nu contine substantele necesare ungerii pompei la fel ca cel Tip D....altfel face acelasi serviciu daca are punctul de inghet corect.
Cei de la service trebuie sa remedieze greseala...nu tu.
Tu trebuie sa te informezi si sa le ceri sa faca totul corect...ca de aia platesti!

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 7 Sep 2014, 22:16
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




QUOTE(espacern @ 10 Jan 2014, 11:13)
La Renault trebuie antigel Tip D nu G12 care este pentru Audi/VW....pompa stie de ce!
Multa manopera "dublata"....in desfasurator.

@+
*




QUOTE(cj98czh @ 10 Jan 2014, 11:19)
antigel concentrat rosu G12 - ala nu este bun deloc la masina ta si mesterii ar trebui sa stie asta, da-l jos .. si pune ce trebuie ..

L.E - vad ca a scris si Espacern acelasi lucru, un pic inaintea mea biggrin.gif
*




QUOTE(espacern @ 10 Jan 2014, 12:09)
Antigelul G12 nu contine substantele necesare ungerii pompei la fel ca cel Tip D....altfel face acelasi serviciu daca are punctul de inghet corect.
Cei de la service trebuie sa remedieze greseala...nu tu.
Tu trebuie sa te informezi si sa le ceri sa faca totul corect...ca de aia platesti!

@+
*


Hmmm, oare cei doi "guru" de pe forumul Reno iar au avut dreptate ? dry.gif biggrin.gif . Adica ei au avertizat ca nu e OK antigel G12 pentru Renault nono.gif
Dupa nici 30.000 km de cand am schimbat distributia si pompa de apa, pompa pierde lichid. Am fost la service, care mi-a garantat 60.000 km sau 4 ani la schimbare, si m-au programat pentru 18 sept. I-am explicat sefului de la service, inginer dealtfel, ca poate o fi de vina antigelul, ca Renault recomanda Tip D, iar el a zis ca e doar marketing, la fel ca si cu uleiul ELF care e sub orice critica blink.gif Pompa de apa e Graf, recomandata de ei ca n-au avut probleme cu acest model. Va tin la curent cu ce se mai intampla.


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 8 Sep 2014, 06:56
Post #43


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Inainte de verificat pompa eu m-as uita si la garnitura O-ring de la conducta care intra in pompa.
Pe acolo pe langa filtrul de ulei daca este scurgere de lichid....trebuie schimbata!
Cum scurgerea este in imediata apropiere a pompei se poate crea confuzie.
Garnitura cu nr.3 are cod 7703065311 si costa cativa lei.
Vezi si in topicul asta.....
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=211565&st=60

@+

This post has been edited by espacern: 8 Sep 2014, 07:07

Attached thumbnail(s)
image.jpg ( Size: 130.88k ) Number of downloads: 277


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 8 Sep 2014, 07:41
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.250
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




QUOTE(luciank @ 7 Sep 2014, 22:16)
iar el a zis ca e doar marketing, la fel ca si cu uleiul ELF care e sub orice critica  blink.gif 
*



ei da, sub orice critica, atunci uleiurile no name cum or mai fi, inginer mare si asta
eu de 7 ani si 110mii km NUMAI elf am bagat, si nicio problema

This post has been edited by aqua: 8 Sep 2014, 07:41


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
75AIM
post 8 Sep 2014, 08:11
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 691
Joined: 23 March 14
From: Constanta




De cand am masini Renault adica 2007 numai pe Elf am mers si niciodata nu am avut vreo pb.....Megane 2 il tineam numai pe Excellium,Clio 3 numai pe Evolution 5W30 iar Fluence pe Solaris,acum daca ai o pb de garantie si nu ai uleiul recomandat de producator ai cam pus-o cu ei.


--------------------
Renault Fluence 2013 Privilege,Clio 3 2007 - ex 99AIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 9 Sep 2014, 19:13
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




QUOTE(espacern @ 8 Sep 2014, 06:56)
Inainte de verificat pompa eu m-as uita si la garnitura O-ring de la conducta care intra in pompa.
Pe acolo pe langa filtrul de ulei daca este scurgere de lichid....trebuie schimbata!
Cum scurgerea este in imediata apropiere a pompei se poate crea confuzie.
Garnitura cu nr.3 are cod 7703065311 si costa cativa lei.
Vezi si in topicul asta.....
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=211565&st=60

De vineri cand am fost la service, nu mai curge lichid de racire .... unsure.gif S-o fi speriat de "doctori" masina. Deci e foarte probabil sa fie acea garnitura. Nici ei nu erau siguri pe unde curge, s-au uitat cat au putut de bine cu masina pe canal, au vazut urme de antigel pe-acolo, au presupus ca e pompa si m-au programat la reparatie. O sa le spun sa verifice si conducta/ garnitura inainte de a da jos pompa de apa. Ma gandesc sa nu intre pe mana unui mecanic gen: "O zis sefu' sa schimb pompa si eu o schimb, chiar daca nu e defecta ..." biggrin.gif
Din ce-am citit in topicul recomandat mai sus, am inteles ca accesul nu e foarte usor pentru a ajunge la conducta care intra in motor. Daca se da jos scutul, de sub masina se poate vizualiza mai precis pe unde curge lichidul ?
Multumesc.


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 9 Sep 2014, 20:04
Post #47


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Daca este garnitura respectiva uzata/defecta atunci scurgerea se vede si din compartimentul motor(nu pe jos) cum te uiti pe langa filtrul de ulei spre distributie.
Pentru schimb trebuie desfacute 2 suruburi cu cap 13 care fixeaza radiatorul de aluminiu din fata injectoarelor si apoi surubul cu cap 13 ce mentine teava de blocul motor....apoi se trage inspre dreapta de teava ca iasa din gaura unde este "infipta".
Curge niste lichid cu ocazia asta....si trebuie complectat si aerisit dupa schimb garnitura.
Operatie de 15 min.....maxim!

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 10:03
Dacia