Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Turbina clio 1.5 dci 65 cp, Intrebare, de unde da ulei?

luk426
post 1 Mar 2012, 00:35
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 27 October 09
From: Bucuresti




De doi ani am un clio 2005, 1.5 dci, 65 cp, a fost pe taxi, i-am reconditionat turbina acum 2 ani la Robnec. Acum 2 luni a inceput sa piarda ulei; m-am dus din nou la ei sa o verifice, mi-au zis ca nu are joc si nici ulei nu da in egr. Masina a continuat sa piarda ulei; am fost azi la service Dacia si am cerut o verificare, au pus testerul pe ea si a iesit un raport de compresie pe colector (sper ca am retinut corect) de maxim 1100 in 3000 de ture si toti au zis ca este turbina deoarece trebuia sa fie spre 1600 la 3000 de ture. Au curatat zona murdara de ulei cu spray si, din cate am vazut eu, ar da pe la teava nichelata care intra in egr.
In mers, se aude un zgomot ca un fasait, care continua si inca cateva secunde dupa ce opresc motorul.
Mentionez ca masina trage, lucru pe care l-am spus si la service si de care sau mirat tare, ca cica n-ar mai fi trebuit.
Intrebarea este:
Ce presiune ar trebui sa aibe la 3000 de ture?
Este posibil sa piarda ulei din cauza vreunui oring de la teava nichelata?
Poate fi si alta cauza?


--------------------
dacia1310 berlina 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victor_Renault
post 2 Mar 2012, 15:19
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 31 May 10
From: Bucuresti/Drumul Taberei




Si la mine sunt aceleasi simptome doar ca eu nu am umblat deloc la ea. Turbo-ul este murdar de ulei si mai lasa cate o picatura. Ar fi buna o sugestie daca stie cineva.


--------------------
ex. Renault Clio Expression 1.5 dCi 65 Hp 2003;
ex. Mazda 6 2.0 MZR-CD 143 Hp 2007;
ex. Renault Megane Sedan Privilege 1.6 16V 112 Hp 2007;
Suzuki Swift Sport 1.6 16V 136 Hp 2013.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Addyd
post 9 May 2012, 13:47
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 1 November 10




Si la mine da ulei pe undeva pe la turbo si picura cate o picatura exact pe catalizator. De pierdut nu pierd mult, dar ma deranjeaza cateodata mirosul ca il baga inauntru cand e ventilatorul pe 2 sau 3. Chestia e ca pierde doar atunci cand turez motorul mai tare, adica cand schimb vitezele in turatie . Turbina are si un zgomot(suierat) de zici ca ma urmareste o salvare cred ca are putin joc in ax. Chestia e ca nu imi dau seama pe unde curge. Cred ca nu am decat sa o demontez sa vad exact care e problema. Astept sa vad ce ziceti si voi daca a descoperit cineva problema,mai ales aia cu suieratul ala.


--------------------
Renault Clio 2004 1.5dci - db06aaa
...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 9 May 2012, 15:18
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Turbina se unge cu ulei care ajunge printr-o conducta in partea de sus si se varsa inapoi in baie prin conducta de jos.
Acolo unde intra conductele sunt garnituri si trebuie verificata starea lor.
In poza atasata se vede unde se situeaza conductele/garnitura.
@+

This post has been edited by espacern: 9 May 2012, 15:22


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Addyd
post 13 May 2012, 21:13
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 1 November 10




Foarte bun desenul!!! Stii cumva, ai demontat, sunt inele de cupru acolo??


--------------------
Renault Clio 2004 1.5dci - db06aaa
...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 13 May 2012, 21:23
Post #6


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Da am demontat si acolo sus este o garnitura de cupru unde intra surubul in turbina.
In poza atasata se vede garnitura dupa scoaterea surubului.
Daca curge ulei din turbina se aduna pe catalizator...ca in foto.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Addyd
post 15 May 2012, 13:27
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 1 November 10




Da cred ca asta ar fi buba, o sa incerc prima data sa mai strang surubul ala cu torx, daca nu da rezultate o sa schimb inelul de cupru!!!

Multumesc inca o data ptr imagini! cool.gif


--------------------
Renault Clio 2004 1.5dci - db06aaa
...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciupilici
post 28 May 2013, 22:01
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 8 May 13




Salutare , imi spune si mie cineva daca motorul din masina din semnatura are turbina ? 1.5dci 65CP


--------------------
Renault Symbol 1.5 dci ,Fidji, 65cp 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meggeo81
post 28 May 2013, 22:29
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 29 April 11




are.


--------------------
reno megane s 2008 - DB-67-GEO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 29 May 2013, 12:43
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




QUOTE(meggeo81 @ 28 May 2013, 23:29)
are.
*




...si este cu geometrie fixa.


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE 2011 - so sylk
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nonic
post 29 May 2013, 13:25
Post #11


Together we can do more


Group: Members
Posts: 3.964
Joined: 22 May 09
From: Ploiesti




Are turbina cu geometrie fixa dar nu are intercooler.


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5 dci 2004 Privilege Sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexme24
post 22 Jul 2013, 11:13
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 780
Joined: 23 September 09




Salutare. Revin si eu cu o intrebare. Unde pot sa testez si eu turbina? adica sa se uite cineva la ea sa mi zica daca e vreo problema ceva,daca are urme importante de ulei sau stiu eu ce alte simptome.
Pe tester am vreo sansa sa vad ceva?
De avut probleme nu am, am doar un mic ,,zgomot" atunci cand masina revine din turatii sa zicem de la 2000 la 1500 si pe asta abia il sesizezi doar daca esti foarte atent; in rest nu se aude nimic suspect, nu consuma ulei(am un x jumatate pe joja, verificat cu motorul cald, la 10 minute de la oprire), scoate fum putin de tot doar atunci cand ii dau talpa si cam atat, masina trage la fel ca inttodeauna.
Multumesc anticipat.

Un late edit: m-am dus sa ma uit si eu la masina sa vad unde e turbina asta. Am gasit-o, am vazut si acea tija magica pe care multi o regleaza ei ca cica mai multa presiunea(nu prea as face asa ceva). Problema mea e urmatoarea. La turbina nu s-a umblat de cand e masina, adica 9 ani jumate pentru ca nu a fost cazul. am observat ca furtunele care intra in ea(2 mai exact) erau negre.

http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627808860

In poza postata de espacern, ma refer la furtunul gros negru din stanga pozei, care intra in turbina(sub forma de acordeon). Acela era negru, dar ca si cum s-a depus funingine pe el. E normal sau scapa pe undeva putin ulei si il imbacseste cu timpul? am citit mai sus ca ar fi niste inele(garnituri) care probabil au inceput sa se uzeze.

This post has been edited by alexme24: 22 Jul 2013, 19:52


--------------------
Renault/Honda Clio 2/ Accord 2004/2008
Clio 2/Accord/Civic , 2004/2008/2008 1.5 dci / 2.4 VTEC / 1.8 VTEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chester619
post 5 Jan 2016, 16:10
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 15 October 12




Salutare. La multi ani pe 2016!

In decembrie am observat ca masina mananca ulei. Mult. in 4000 de km a mancat 1 l de ulei. Am fost la mecanic si a scos teava aia din partea de sus a turbinii, a accelerat si se putea vedea ulei cum se prelinge pe peretii de acolo. Mia zis ca turbina trebuie reconditionata sau inlocuita. Am ales sa o reconditionez dar nu stiu care sunt cei mai ok din bucuresti.


Ma puteti ajuta cu un sfat unde e cel mai ok sa reconditionez turbina?

Mentionez ca masina trage, nu prezinta simptome de genul caderi de putere, doar mananca ulei.

Motor 1.5, 63 kw, 2007.



--------------------
Renault Clio III 2007 - BZ 31 MIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristeacalincj
post 5 Apr 2016, 12:49
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 20 March 11
From: Cluj-Napoca




O intrebare va rog. Reno megane 1.5 dci 60 kw turbina noua+intercooler nou. La accelerare pe loc trebuie sau nu sa culiseze tija de la actuator ? unii zic da altii nu. Multumesc


--------------------
Renault Megane 2003 1.5 dci 60 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 04:06
Dacia