Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ulei de transmisie

cismarel
post 27 Nov 2013, 02:09
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 12 January 13




Mi se pare ca levierul intra destul de greu in viteze si as schimba uleiul de transmisie (are aproape 160.000km 2009 cutie manuala). Pentru motorul meu 1.5 DCI 63kw k9k830 pe Castrol.ro imi spun ca mi-ar trebui Syntrax Universal Plus 75W-90 (cutie TL4).
Intr-un manual de service dedicat pentru megan 3 am gasit tabelul atasat. A mai schimbat cineva? Este comuna problema cu intratul greu in viteza?

27 Nov 2013, 02:11:
de asemenea in marsalier nu imi intra din prima cand pornesc motorul, trebuie sa apas de doua ori pe ambreiaj pana sa intre complet levierul

This post has been edited by cismarel: 27 Nov 2013, 02:11


Attached thumbnail(s)
Untitled.jpg ( Size: 43.5k ) Number of downloads: 750


--------------------
Renault Megane III/ 2009
Renault Megane III 1.5 DCI 63Kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali3n_cop
post 27 Nov 2013, 08:27
Post #2


🎲🎲


Group: Members
Posts: 1.265
Joined: 28 May 12
From: 🏡




Mai bine incerci niste reglaje la cablurile de la timonerie pentru inceput.


--------------------
Mercedes Sprinter "Sārak Edition" 1998
The truth is out there
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 27 Nov 2013, 08:44
Post #3


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Esti fan Castrol ? Esti sigur ca ai cutie TL si nu JR ? Ai grija cu uleiul de CV. Au mai facut si altii experimentul cu 75W90 si s-au cam "ars". Eu, cel putin, din dorinta de a pune cat mai sintetic", ca, vezi Doamne, e mai bun, am fost la un pas sa stric grupul diferential din cutie. Si probabil si tot ce-i rulment pe acolo. Da, ai ghicit, cu 75w90/

In general, 75W90-ul se pune in cutii hipoide, unde solicitarile sunt mai mari, dar si constructia cutiei permite o ungere eficienta. De aceea si 75w90-ul este ceva "mai sintetic" decat 75w80. Cutia ta este una clasica cu arbori paraleli, unde solicitarile nu sunt asa mari.

Daca fabrica zice 75w80, este bine sa respecti acea recomandare. CV sunt foarte sensibile la ulei si, daca nu-i pui exact ce trebuie (ungerea se face prin barbotare la ce ai tu sau eu), s-ar putea sa ai o mica/mare surpriza.

Uleiul din CV trebuie sa indeplineasca multe cerinte, nu doar sa unga bine. Iar problema ta poate veni si de la ambreiaj. Tu singur ai spus ca iti intra in marsarier de la a doua incercare.

Ca idee, din propria experienta vorbind, cutiile Reno pe cabluri JR si TL sunt foarte robuste. Am facut nu stiu cate exoerimente cu uleiuri, ca, intr-un final, sa descopar ca aveam placa de presiune decalita. Si problema a inceput sa se manifeste de la un kilometraj mai mic decat ce ai tu acum.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 27 Nov 2013, 08:53
Post #4


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Daca in carte spune 75w80 tu de ce vrei sa ii pui 75w90?


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Nov 2013, 08:58
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca cu 75w80 chiar si uzat intra greu, cu 75w90 va intra si mai greu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 27 Nov 2013, 09:20
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




vezi ca nu prea are legatura intratul greu in viteza din cauza uleiului,doar in cazul in care este foarte gros uleiul in cutie,
- la rece intra usor in viteza(adica cu motorul oprit) daca da problema este din pompa de ambreiaj , mai ales ca-ti intra mai greu in masalier cu motorul pornit.
- daca sunt probleme la bagatul in viteza si la rece ar trebui sa verifici timoneria ca probabil ii uzata vreo bucsa, cablu
- sau sa verifici si placa de presiune
trebuie verificat intai la rece si apoi se poate da un verdict

This post has been edited by adytym: 27 Nov 2013, 09:22


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 27 Nov 2013, 10:53
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Cum iti explici ca mai multi useri care s-au plans de aceeasi problema, la Megane 2 cel putin, au constatat o imbunatatire dupa inlocuirea uleiului uzat din cutie (evident cu cel specificat de producator, nu cu alt tip)?
Ca fapt divers, 75W90 este mai vascos la cald decat 75W80, va intra mai greu si va creste consumul.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cismarel
post 27 Nov 2013, 11:05
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 12 January 13




QUOTE(cristi.r @ 27 Nov 2013, 08:44)
Esti fan Castrol ? Esti sigur ca ai cutie TL si nu JR ? Ai grija cu uleiul de CV. Au mai facut si altii experimentul cu 75W90 si s-au cam "ars". Eu, cel putin, din dorinta de a pune cat mai sintetic", ca, vezi Doamne, e mai bun, am fost la un pas sa stric grupul diferential din cutie. Si probabil si tot ce-i rulment pe acolo. Da, ai ghicit, cu 75w90/

*


Nu stiu ce cutie am si nici cum as putea sa imi dau seama. Cutia mea este 5+1 fabricata cel mai probabil in 2008, nu stiu daca este pe cabluri sau pe ce este


QUOTE(adytym @ 27 Nov 2013, 09:20)
vezi ca nu prea are legatura intratul greu in viteza din cauza uleiului,doar in cazul in care este foarte gros uleiul in cutie,
-  la rece intra usor in viteza(adica cu motorul oprit) daca da problema este din pompa de ambreiaj , mai ales ca-ti intra mai greu in masalier cu motorul pornit.
- daca sunt probleme la bagatul in viteza si la rece ar trebui sa verifici timoneria ca probabil ii uzata vreo bucsa, cablu
- sau sa verifici si placa de presiune
trebuie verificat intai la rece si apoi se poate da un verdict
*



Adi o sa incerc astazi cutia la rece. Oricum in ambele cazuri trebuie sa merg la service si cred ca o sa ma stoarca de bani la reprezentanta. Deci eu cand pornesc masina tin piciorul pe ambreiaj si scoasa din viteza. Fara sa ridic piciorul o bag in marsalier sa o scot din parcare si nu intra complet(daca dau sa plec caraie putin si nu se misca de pe loc), trebuie sa ridic ambreiajul si sa il apas din nou, in schimb daca vreau sa bag 1 merge fara sa apas din nou pedala. Daca merg cu ea 10-15 minute imi intra din prima si in marsalier. Dar oricat as merge cu ea si oricat de cald e motorul tot nu imi intra lin in viteze (cum intra la loganul maicamii). Se verifica greu bucsile sau cablurile?

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri!

<span class='edit'>27 Nov 2013, 11:12:</span>
QUOTE(19vik @ 27 Nov 2013, 10:53)
Cum iti explici ca mai multi useri care s-au plans de aceeasi problema, la Megane 2 cel putin, au constatat o imbunatatire dupa inlocuirea uleiului uzat din cutie (evident cu cel specificat de producator, nu cu alt tip)?
Ca fapt divers, 75W90 este mai vascos la cald decat 75W80, va intra mai greu si va creste consumul.
*




Salut vik, din cate stiu W vine de la winter, si W90 sau W80 ar trebui sa fie vascozitatea iarna, la frig. 75W90 si 75W80 ar trebui sa aiba aceasi viscositate la cald.




De asemenea pentru motor ce ulei sa folosesc ? (1.5DCI 63kw k9k830)
Am fost la o reprezentanta, le-am dat VIN-ul si mi-au dat o foaie cu programul de intretinere in care spune sa folosesc 10W40, dar vad ca pe siteurile de piese din Romania toti spun ca se baga 5W40. Este probabil sa imi ceara 10W40 din cauza ca masina se presupune ca ar rula in Franta de unde am cumparato si unde probabil motorul nu este la fel de solicitat?

This post has been edited by cismarel: 27 Nov 2013, 11:17


--------------------
Renault Megane III/ 2009
Renault Megane III 1.5 DCI 63Kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Nov 2013, 11:13
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Problema cu marsarierul e clasica la Megane 2, chiar si Logan, ori lasi odata ambreiajul si-l reapesi, si o sa intre, ori fara sa lasi ambreiajul, bagi intr-a treia si apoi intra fara probleme in marsarier, dovada ca nu e pompa de vina.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 27 Nov 2013, 11:15
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




QUOTE(cismarel @ 27 Nov 2013, 11:05)
Salut vik, din cate stiu W vine de la winter, si W90 sau W80 ar trebui sa fie vascozitatea iarna, la frig. 75W90 si 75W80 ar trebui sa aiba aceasi viscositate la cald.
*


Primul numar, 75 e vascozitatea la rece, aceeasi la ambele. 80, 90 e vascozitatea la cald.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cismarel
post 27 Nov 2013, 11:21
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 12 January 13




QUOTE(19vik @ 27 Nov 2013, 11:15)
Primul numar, 75 e vascozitatea la rece, aceeasi la ambele. 80, 90 e vascozitatea la cald.
*




Ok am inteles acum, multumesc pentru informatie!


--------------------
Renault Megane III/ 2009
Renault Megane III 1.5 DCI 63Kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasile82
post 27 Nov 2013, 13:32
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 482
Joined: 3 December 04
From: Ploiesti, Bucuresti




Un schimb de ulei in cutie eu zic ca este benefic avand in vedere km si anii. Pune-i 75w80 API GL5.


--------------------
Ex Logan, Renault Fluence 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cismarel
post 27 Nov 2013, 15:40
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 12 January 13




Am incercat masina la rece, intra ok in toate vitezele, la marsalier nu pot sa imi dau seama daca intra complet.




QUOTE(vasile82 @ 27 Nov 2013, 13:32)
Un schimb de ulei in cutie eu zic ca este benefic avand in vedere km si anii. Pune-i 75w80 API GL5.
*



Poti sa imi spui te rog si ce ulei de motor imi trebuie ? 5w40 sau 10w40?


--------------------
Renault Megane III/ 2009
Renault Megane III 1.5 DCI 63Kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 27 Nov 2013, 15:42
Post #14


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Sunt cel putin cateva topice despre uleiuri recomandate ... eu zic sa cauti ..

Producatorul zice ca merge atat 5w40 cat si 10W40, daca masina este cu filtru de aprticule trebuie 5W30 pentru motor cu FAP ...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maytow_airis
post 27 Nov 2013, 18:22
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 20 August 09
From: Alta Tara




Ai cutie JR-5, ai nevoie de 2.5L
Daca ai cutie TL-4 ai nevoie de 1.9L Ambele cutii merg din fabrica cu API GL-4 75W-80.
Snapshot_2013_11_27_171506.png ( Size: 54.1k ) Number of downloads: 908

Snapshot_2013_11_27_171658.png ( Size: 62.72k ) Number of downloads: 844

Pentru motor, ai nevoie de 4.5L de ACEA A3/B4 daca nu ai FAP Daca ai FAP, ia un ACEA C3. Vascozitatea o alegi tu. Optim ar fi 5w40.

This post has been edited by maytow_airis: 27 Nov 2013, 18:24


--------------------
renault Laguna 2, Laguna 3 Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 28 Nov 2013, 08:54
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




atunci daca totul este ok la rece problema este din pompa de ambreiaj , daca este hidraulica , ma gandesc ca nu-i pe cablu ca la modelele mai vechi, pentru ca la prima pedala nu face presiunea necesara, iar la a doua incepe sa faca presiune.

exact ca la pedala de frana , daca nu prinde la prima, a doua pedala deja se imbunatateste ca si presiune.
spune- sa-ti faca o aerisire la circuitul de ambreiaj si vezi ce se intampla.


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Nov 2013, 09:18
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




A dracu de nu face presiune doar cand vrei sa bagi in marsarier sleep.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cismarel
post 28 Nov 2013, 13:30
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 12 January 13




QUOTE(maytow_airis @ 27 Nov 2013, 18:22)
Ai cutie JR-5, ai nevoie de 2.5L
Daca ai cutie TL-4 ai nevoie de 1.9L Ambele cutii merg din fabrica cu API GL-4 75W-80.
Snapshot_2013_11_27_171506.png ( Size: 54.1k ) Number of downloads: 908

Snapshot_2013_11_27_171658.png ( Size: 62.72k ) Number of downloads: 844

Pentru motor, ai nevoie de 4.5L de ACEA A3/B4 daca nu ai FAP Daca ai FAP, ia un ACEA C3. Vascozitatea o alegi tu. Optim ar fi 5w40.
*



Cum imi pot da seama fara sa o urc pe rampa?


QUOTE(adytym @ 28 Nov 2013, 08:54)
atunci daca totul este ok la rece problema este din pompa de ambreiaj , daca este hidraulica , ma gandesc ca nu-i pe cablu ca la modelele mai vechi, pentru ca la prima pedala nu face presiunea necesara, iar la a doua incepe sa faca presiune.

exact ca la pedala de frana , daca nu prinde la prima, a doua pedala deja se imbunatateste ca si presiune.
spune- sa-ti faca o aerisire la circuitul de ambreiaj si vezi ce se intampla.
*



Stii cumva unde pot sa merg sa fac asta in Bucuresti, este complicata operatiunea? as putea sa o fac eu? Merci!

QUOTE(argon @ 28 Nov 2013, 09:18)
A dracu de nu face presiune doar cand vrei sa bagi in marsarier sleep.gif
*



probabil cere mai multa presiune marsalieru nu stiu


--------------------
Renault Megane III/ 2009
Renault Megane III 1.5 DCI 63Kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maytow_airis
post 28 Nov 2013, 21:14
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 20 August 09
From: Alta Tara




QUOTE(cismarel @ 28 Nov 2013, 13:30)
Cum imi pot da seama fara sa o urc pe rampa?
*


API GL-4 75W-80
Simplu: Cumperi 2L de ulei,ca oricum e acelasi ulei pentru ambele cutii,dai drumul la ulei intr-un recipient. Daca iti curge sub 2L ai nimerit-o ! daca iti curge mau mult de 2L,te duci si mai iei un litru! Daca nu stii "cu ce tacamuri" se manaca treaba asta,mergi la un service,cat poate sa.ti ia....

This post has been edited by maytow_airis: 28 Nov 2013, 21:16


--------------------
renault Laguna 2, Laguna 3 Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandutulescu
post 28 Nov 2013, 21:37
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 376
Joined: 8 March 07
From: Dambovita




QUOTE
A dracu de nu face presiune doar cand vrei sa bagi in marsarier
Cred ca este o problema la marca RENAULT pentru ca pe langa Logan si Megane2 am si un camion Renault Premium 340 si un Renault Premium 250 si pana nu bag in treapta a treia nu intra in marsarrier fara sa caraie.


--------------------
megane sedane2 GPL logan laureat GPL 08 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 29 Nov 2013, 12:44
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




pai tu te-ai uitat in primul post ce spune, ca intra in marsarier la a doua pedala, adica ce vrei sa spui ca se subtiaza uleiul in cutie apasand pedala de doua ori, problema este clar din pompa sau din ambreiaj din moment ce la rece intra fara problema .
dar sa mearga la service si sa-i dea verdictul , aici doar ne dam cu parerea ca altceva nu putem face.


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Nov 2013, 12:54
Post #22


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu e nici din pompa nici din ambreiaj nici din timonerie, e intern din cutie, nu se pupa cum trebuie pinioanele din prima.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maytow_airis
post 29 Nov 2013, 17:26
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 20 August 09
From: Alta Tara




QUOTE(dandutulescu @ 28 Nov 2013, 21:37)
Cred ca este o problema la marca RENAULT
*


La mine nu sunt probleme de genul. Si nici pe LII anterior nu au fost probleme.
Fratemiu la megane II uneori trebuie sa "insiste" pentru a intra in marsarier....


--------------------
renault Laguna 2, Laguna 3 Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 2 Dec 2013, 18:44
Post #24


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Daca uleiul este fara intretinere, de ce va mananca sa-l schimbati? Nu obtineti nimic, doar va creste riscul de a buli cutia (nu pui ulei bun, nu pui suficient ulei, nu pui bine busonul la loc etc)


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cismarel
post 2 Dec 2013, 19:58
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 12 January 13




QUOTE(ssilviu @ 2 Dec 2013, 18:44)
Daca uleiul este fara intretinere, de ce va mananca sa-l schimbati? Nu obtineti nimic, doar va creste riscul de a buli cutia (nu pui ulei bun, nu pui suficient ulei, nu pui bine busonul la loc etc)
*



Salut Silviu, ce inseamna uleiul este fara intretinere?


--------------------
Renault Megane III/ 2009
Renault Megane III 1.5 DCI 63Kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 2 Dec 2013, 20:07
Post #26


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Una e intretinerea si alta e schimbatul. Bateria tot fara intretinere e...


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 2 Dec 2013, 21:42
Post #27


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Fara intretinere in sensul ca nu trebuie schimbat pe perioada de viata a masinii.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 2 Dec 2013, 22:35
Post #28


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




QUOTE(ssilviu @ 2 Dec 2013, 18:44)
Daca uleiul este fara intretinere, de ce va mananca sa-l schimbati? Nu obtineti nimic, doar va creste riscul de a buli cutia (nu pui ulei bun, nu pui suficient ulei, nu pui bine busonul la loc etc)
*


uleiul este fără întreținere pt că așa spune reno?Acum de îi crezi pe cei de la renault iar atunci când spun să schimbi distribuția la 60 k nu o schimbi? Eu zic că renault spune fără întreținere numai că să pice cutia și șă ai costurile mai mari.Logic, de ce uleiul are termen de valabilitate pe bidon?Odată ce îl scoți din bidon înseamnă că ține o viață? Stiu că nu este tot una cu ăla de la motor , dar si ăsta își pierde din proprietăți garantat... Apropo, nu l-am schimbat din lene smile.gif , anul care vine îl schimb mai ales că nu este mare inginerie.


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 2 Dec 2013, 22:42
Post #29


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Sa fim seriosi. Termen de valabilitate are si apa la sticla. E absurd, nu?

Uleiul de la cutie functioneaza in mediu inchis, singurele impuritati care apar in el sunt date de spanul de la vreo schimbare de viteză fără ambreiaj bine folosit. Un pic de pilitură și atat.

Plus ca, 99,9% din utilizatorii de pe acest forum sunt oameni care folosesc masina 50k, 100k hai 200k km. Ok, daca schimbam uleiul, rezista cutia nu 600k km, ci 700k km. Who cares?

La distributie Reno spune sa vii la 60k pentru ca are un interes comercial. La cutie nu are. O cutie cu uleiul original rezista foarte mult. Sute de mii de km. Cand crapa, DACĂ crapă, o face la sute de mii de km. Cine are o masina de 500.000 de km ma indoiesc ca se duce la Serus sa-si repare masina smile.gif

This post has been edited by ssilviu: 2 Dec 2013, 22:47


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
connectorxp
post 3 Dec 2013, 02:15
Post #30


Just a happy camper :)


Group: Members
Posts: 829
Joined: 28 March 09
From: Bucuresti




La cutie mai e problema de spanul metalic ce-si face aparitia prin ulei, datorita uzurii, sa nu uitam ca vorbim de o cutie virgina atunci cand o pun laolalta in fabrica si o incarca cu ulei. Omul o foloseste si in acest timp ea isi face rodajul si particule fine de metal isi fac simtita prezenta in ulei, fapt ce poate avea efecte nedorite pe termen lung, in functie de cutie. La automate este catastrofa sa ai impuritati in ulei.

Uleiul la manuale nu stiu cat sa coste, dar 4L de ATF-WS (ce folosesc la Toyota) costa sub 500 de lei la dealer si nu este o inginerie prea mare pentru a-l inlocui, asa ca nu vad de ce atatea discutii petru un lichid care si-a facut datoria cu brio mai bine de 160.000 km.
Daca-ti sta pe chelie, schimba-l e masina ta, nu stiu ce efect va avea pe termen lung, dar problema cu selectatul treptei R sau a altor trepte, sigur nu vad sa aibe legatura cu uleiul in sine ci mai repede cu mecanica cutiei sau organelor aferente ei.

Daca era automata, era perfect plauzibil sa spui ca intra greu in viteze sau schimba greu/zmuceste, dar cum uleiul din cutia ta are rol de gresare si nu si de mediu de transfer al puterii (pentru cutiile automate cu principiul de functionare hidraulic), atunci clar uleiul e cea mai mica necunoscuta in toata ecuatia asta.

La noi pe forum sunt cativa care spun ca dupa un schimb de ulei, cutia de la Prius este mai silentioasa sau ca este mai "responsive", lucru total gresit, cutia de la Prius foloseste uleiul doar pentru ungere, fapt ce nu poate influenta functionarea ei, mai ales ca s-a folosit acelasi tip de ulei si canitate. Desi ungerea este prin barbotare si partial si prin presurizare, gratie unei pompe hidraulice, dar in rest tot o cutie mecanica este, mult mai simpla decat ce aveti voi la Megane-uri.

am un user ce foloseste masina la modul hard core, 60.000 pe an si schimba uleiul in fiecare an, am mers cu masina lui 4400 de km si pot spune ca nu simt diferente intre a lui si a mea la mersul cutiei de viteze si eu am uleiul original de fabrica, de peste 200.000 km.

This post has been edited by connectorxp: 3 Dec 2013, 02:20


--------------------
Lexus CT200h Eco/2011 - XX-XXX-LEX
1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P

Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 00:40
Dacia