Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Porti batante, informatii utile

gabize
post 8 Feb 2011, 21:11
Post #1


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




De ceva vreme ma gandesc sa montez un sistem de inchidere/deschidere a portilor comandat din telecomanda. Cum nu exista spatiu suficient pana la limita proprietatii pentru a monta un sistem de glisare, cu cremaliera, ramane sa iau in calcul doar optiunea din titlu.
Pentru inceput va trebui sa schimb portile vechi, fiind grele si destul de batrane. Asa ca vreau sa iau in calcul optiunea instalarii unor actuatoare inca din faza de proiectare a portilor. Apoi trebuie sa iau in considerare stalpii existenti, din beton+caramida, daca fac fata unei astfel de instalatii sau trebuie refacuti. Cum acest sistem necesita alimentare cu energie electrica, precum si comunicare intre centrala, actuatoare si senzori, e necesara montarea de cabluri electrice. E bine-venit orice sfat in realizarea traseelor electrice, tip de conductori, nr. de fire, etc, pentru a putea dimensiona corect tuburile dar si pentru a nu lasa pe dinafara trasee.
Pe scurt, orice experienta e bine-venita.
Nu in ultimul rand, sunt utile si parerile voastre legate de modelul/producatorul sistemului de actionare folosit. Sau oferte de pret, daca este cazul.
Multumesc!


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 11 Feb 2011, 11:57
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




1. portile trebuie sa fie prinse de doi stalpi foarte solizi, care sa nu vibreze la miscarile portilor.
2. de preferat balamaua de jos sa fie tip axial, adica pinul de sprijin ca fie coaxial cu bara din margine a portii.
3. pentru a monta actuatorul, ai nevoie de 7-10cm intre axul portii si marginea stalpului.
4. ai nevoie de canale ingropate pentru cablurile de comanda si senzori.
5. gandeste-te ca trebuie sa functioneze in cele mai vitrege conditii, pline de gheata sau noroi.
6. portile trebuie sa fie cat mai usoare, dar sa nu tremure la actionare.
7. proiecteaza de la inceput si sistemul de incuiere a portilor

pe site-urile producatorilor gasesti si instructiuni de montare, te poti inspira.


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_petreanu
post 11 Feb 2011, 20:57
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 27 July 09
From: Bucuresti




Vecinu' de alaturi are asa ceva si iarna asta, zile la rand si-a culcat cele doua masini la trotuar pentru ca inghetase instalatia respectiva sau uleiul dintr-insa...


--------------------
Renault Clio Symbol phase 3 EXPRESSION - B xx MTJ 2006 1.4 8V 75 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault megane
post 12 Feb 2011, 16:27
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 990
Joined: 24 June 09
From: bucuresti




in principiu o astfel de problema se rezolva in functie de cele doua necunoscute: greutatea si deschiderea caii de acces.
din experienta iti recomand sa preiei din solutiile existente pe piata, neavand rost sa inventezi tu apa calda.
http://www.tehno-construct.ro/automatizari...ti-batante.html
bafta si mult suscces


--------------------
renault megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 12 Feb 2011, 16:48
Post #5


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Nu incerc sa inventez nimic, vreau doar sa-mi fac o imagine corecta asupra problemelor legate de instalarea unui sistem de porti batante. Intentionez sa schimb portile existente si sa pavez partea de intrare in curte + culoarul pentru masina. Insa nu vreau sa lucrez ciobaneste, asa cum se face de obicei, sa pavez si apoi cand vine momentul automatizarii portii, sa sparg si sa trag fire, sa pun console, etc.
Asta era rostul topicului, nu sa bricolez eu.
Si am apelat la forum pentru ca nu gasesc in zona mea meseriasi care sa execute cele trei lucrari (pavare + schimbare porti + automatizare) si sa-mi dea o solutie unitara. Va trebui sa fac lucrarile pe etape, si automat sa tin cont de toate aspectele, a.i. sa se potriveasca toate.


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcs
post 12 Feb 2011, 18:06
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 424
Joined: 8 November 08
From: Bethoncourt, FR




Pe partea de porti propriu zise nu te prea pot ajuta, dar cateva sfaturi legate de alimentarea cu energie a ansamblului ( motoare + comanda ) pot sa iti dau. Functie de puterea motoarelor, cred ca un cablu cu izolatie exterioara de PVC si cu trei conductoare FY de 2,5mmp ( izolatia fiecarui fir din polietilena, manta din PVC ) ar trebui sa fie de ajuns. Cablul se monteaza intr-un sant cu adancimea de cel putin 0,5 m, astfel incat sa fie deasupra conductelor de apa sau gaz. Pe fundul santului se pune nisip, iar deasupra niste placute de PVC, cu rol de protectie in cazul unei sapaturi. Portiunea de sub poarta a cablului se protejeaza cu caramizi ( pe peretii laterali si deasupra, formand un canal de cable ). Cablul se aseaza ondulat, astfel ca lungimea totala sa fie cu aproximativ 15% mai mare decat lungimea santului. Este de preferat ca traseul cablului sa fie paralel cu calea de rulare, nu sub ea. De asemenea, e bine sa eviti zone cum ar fi scurgerile de ape pluviale sau in care radacinile arborilor ar putea afecta cablul. Va fi nevoie de o plecare separata din tabloul de sigurante, protejata prin doua sigurante automate dimensionate corespunzator.
Am presupus ca ai un bransament standard monofazat, iar sistemul de actionare e facut cu motoare monofazate. Cablurile de Bistrita sunt foarte bune.


--------------------
Dacia/Renault/MB Logan1.6/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 400e - HA308MV 05 Ambition/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault megane
post 12 Feb 2011, 20:12
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 990
Joined: 24 June 09
From: bucuresti




scuza-ma, nu am vrut sa jignesc.
ce am vrut sa spun principiul dupa care sa lucrezi. sunt sisteme de automatizare pe piata si pe care le poti monta fara prea mare inginerie.
spre exemplu eu am montat un sistem batant la 220v si care functioneaza perfect (poza nu este poarta de la cassa mea ci una luata de pe net, aproximativa la greutate si deschidere).
ca metodologie de lucru:
- am montat stalpii (teava fi 200x8mm) in beton - cam 1,2m si de ei am sudat mustati. ca sfat este recomandat in ei sa torni beton cel putin pana la nivelul solului si sa le dai o gaura de evacuare a apei de ploaie (eu am turnat beton pana sus - daca vreau sa-i scot acum o sa am o problema).
- am confectionat portile. modele gasesti pe net cate vrei. la fel si materiale: bricostore, praktiker, hornbach, sa.
- am montat portile, fiecare in trei balamale cu ungatoare. fiecare poarta cantareste aprox 90-95kg si are o deschiderea de 1,90m
- am tras curent pentru sistemul batant - prin gradina de flori care vine pe langa aleea de acces, cam la 60cm adancime ca sa nu dau de apa cand sap florile (intre stalpi groapa am facut-o la 20-30 cm). cablurile care urca pe stalp le-am mascat cu tabla de 1. referitor la cablaj = sfatul colegului de mai sus.
- am montat sistemul batant de porti si placi intermediare de otel de 10 mm sudate de stalpi si l-am conectat la curent - ca sa verificam sistemul ne-am urcat cate 2 persoane pe fiecare poarta.
- am pavat aleea cu piatra mare de rau.

ps nu spun cat m-a costat toata afacerea ca nu-ti mai faci porti. toata munca mea a fost din vina unui prieten care m-a inzestrat cu sistemul batant de deschidere a portilor, nu nou dar functional.


12 Feb 2011, 20:13:
am uitat poza

This post has been edited by renault megane: 12 Feb 2011, 20:13

Attached thumbnail(s)
213566.jpg ( Size: 98.09k ) Number of downloads: 1543


--------------------
renault megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 12 Feb 2011, 20:55
Post #8


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




PCS, RENAULT MEGANE - multumesc de informatii, o sa tin cont de ele.

RENAULT MEGANE - nu m-am simtit ofensat, imi pare rau ca ti-am creat impresia asta. Am subliniat mai puternic motivul pentru care am deschis topicul, deoarece din primul post nu se intelegea prea bine.

This post has been edited by gabizegrean: 12 Feb 2011, 20:55


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan22y
post 14 Feb 2011, 19:36
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.516
Joined: 7 June 06
From: B




Gabi la urmatoarea intalnire povestim mai multe de porti batante ca si eu vreau sa montez la ai mei... la mine treaba este ca deja portile sunt deja facute, doar sa mai trag alimentari si sa ma hotarasc asupra modelului de automatizare.
Sunt cateva firme la noi in oras care se ocupa cu asa ceva. PM me tongue.gif , daca vrei sa ti le spun, banuiesc ca le stii si tu din ce moment esti interesat wink.gif


--------------------
R M - B 8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 16 Feb 2011, 14:22
Post #10


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




Recomand automatizarile de la Nice, astea sunt si cele mai folosite pe la noi, eu cu d'astea am avut de-a face si nu am intampinat probleme prea mari cu ele. Daca te decizi sa montezi asa ceva ai mare grija pentru ca ele vin din fabrica cu functia de inchidere automata activata si s-ar putea sa ai o surpriza neplacuta...spune-le celor care iti vor monta sistemul sa iti dezactiveze aceasta functie.


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alextutia
post 13 Oct 2013, 01:19
Post #11





Group: Members
Posts: 0
Joined: 13 October 13




si eu recomand tot nice,am gasit un site si cu preturi pe instalare,succes http://www.pebuton.ro/PORTIAUTOMATE.html


--------------------
renault megane - b45kmy 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 13 Oct 2013, 08:31
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Încă un nou-venit care s-a apucat să strîngă posturi dezgropînd discuții vechi de doi ani. rolleyes.gif
Ce ziceți, îi spunem care-i treaba cu Cafeneaua? Sau îl lăsăm să se chinuie în continuare? biggrin.gif

This post has been edited by VladSoare: 13 Oct 2013, 08:32


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 13 Oct 2013, 08:56
Post #13


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.330
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




Probabil e vreo tipa, dupa numarul de la masina - Cami ...
Si mai e foarte probabil sa faca reclama la site-ul ala, fiind primul post al ei pe forum in care da un link. Da-i report.

This post has been edited by Tamango: 13 Oct 2013, 08:57


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 10:08
Dacia