Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Renault Laguna 2 1.9DCI/120cp 2001 - sfaturi/parer, posibila achizitie

high_voltage_tm
post 23 Nov 2015, 23:30
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 23 November 15




Am gasit o Laguna 2 combi la un pret ok si echipare buna (Privilege), adusa din Germania; nu sunt fan Renault, dar ma atrage motorul, cutia si dotarile.
Motorizarea e F9Q-T750 cutie 6+1 trepte.
Din ce am gasit pe net, modelul ar avea cateva probleme specifice:
- defect de fabricatie la turbine - s-au facut rechemari pt schimbarea turbinei; nu stiu daca pe asta a fost schimbata (se poate verifica la reprezentanta, ma gandesc)
- suspensie cam moale ("confortabila", dupa unii) si directie nu prea precisa
- ambreaj hidraulic, cu posibile probleme la ceva valva...
- pornire keyless, cu cartela - se poate deteriora cititorul/cartela - not good!
- "greieri", adica tot felul de zgomote ciudate (gen Logan smile.gif )
- piese scump, in unele cazuri
- e Renault si are ca stema simbolul unui cric! (no offence) biggrin.gif
Repet, astea sunt problemele pe care le-am gasit mai des specificate, cautand putin pe net.

Acum, minusurile pe care le-am vazut la masina pe care as intentiona sa o achiztionez.
- vopsea decojita in jurul manerelor de la ambele usi fata - efectiv daca tragi cu unghia se desprinde totul, pana la tabla (e galvanizat/zincata cumva, ca nu era deloc ruginita)
- suspensia spate vizibil mai lasata comparativ cu fata - am sarit pe cuiul de tractare si nu pare barca. Posibil sa fi fost schimbate recent arcurile fata si de aici senzatia ca e lasata de fund? Sau o fi tras neamtul rulote/platforme dupa ea..
- un sunet metalic/zornait de undeva de sub masina, cam sub zona scaunelor fata - in special la 900-1100 rpm. Sa fie de la evacuare/catalizator/toba? Am un prieten cu Megane 2 si ii face la fel
- ceva "tzacaneli" in compartimentul motor, undeva in zona din dreapta, pe langa filtrul de aer. nu am mai avut diesel, deci nu stiu cat de normale sunt sunetele astea.
- legat de turbo, nu am sesizat suieraturi/fum/zgomote de ax descentrat.
- uleiul din motor eram cam negru; iarasi, nu stiu cat de normal e la diesel (si al meu la benzinare e negru, dar asa e de nou - liqui moly cu bisulfura de molibden)
- motorul porneste ok, toarce bine, nu are fluctuatii la relanti (l-am lasat sa mearga cam 10 minute). La oprire e de asemenea ok, nu se scutura.
** Problema ce imi ridica cele mai mari semne de intrebare e legata de martorii din bord! In timpul functionarii, in bord era permanent aprins un dreptunghi rosu in care scria STOP. periodic se schimba intr-un dreptunghi portocaliu in care scria SERVICE si cred ca inca ceva...
Pe langa asta, mai era aprins martorul de ABS. Vanzatorul m-a avertizat de la inceput despre ABS (apune c-ar fi un senzor de la roata) si zice ca avertizarea cu STOP tot de acolo se trage - insa eu nu prea cred..

Urmatorul pas ar fi sa o duc la reprezentanta Renault din Timisoara, sa ii faca o diagnoza, sa imi spuna istoricul (pe cartea service erau trecute interventiile doar in intervalul 120k - 180k km) si pareau a fi doar revizii.
As dori niste sfaturi/pareri, mai ales legat de ce ar trebui sa verific (sa cer la reprezentanta), cam cat costa (inclusiv o inspectie mecanica/vizuala a masinii in ansamblu, pe dedesubt, etc) - eventual posesori din TM, priceputi la mecanica si tot ce tine de partea tehnica a modelului.

Va rog sa nu ma intrebati de pret si kilometri; pentru a avea o discutie cat mai obiectiva, as vrea sa facem abstractie de acest aspect. Am avut ceva masini si motociclete pe mana, incat sa fiu ferm convins ca numarul de km si pretul sunt cele mai irelevante chestii in evaluarea unui vehicol, in Romania! cu cateva exceptii speciale...

82638862_4_1000x700_laguna-2-full-option-auto-moto-si-ambarcatiuni_rev001.jpg

82638862_2_1000x700_laguna-2-full-option-fotografii_rev001.jpg

This post has been edited by high_voltage_tm: 23 Nov 2015, 23:45


--------------------
Ford Sierra 2.0i DOHC 120CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusRZR
post 24 Nov 2015, 01:58
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 716
Joined: 22 May 10




Suspensie moale? Poate la unele. Eu nu mai am pietre la rinichi de mult.

Turbo? Nu stiu ce sa zic. Eu o am motorul de 107 CP si eu am facut 80k cu ea. turbina nu am idee de cand n-a fost schimbata. Masina are peste 350k ca popa( Eram tanar si naiv)
Sunet de sarpe cu clopotei la 1000 RPM? Merg cu ea asa de 4 ani. E o boala comuna

Piese scumpe? Producator pe producator, sunt la fel ca la Passat 2003.
Dar pt VW sunt producatori mici care fac piese ieftine, fiind foarte comune. Dar KYB la renault cu KYB la VW sau FEBI > FEBI sau mai stiu eu ce, sunt cam la fel.

Uleiul la Diesel e negru dupa 5 minute dupa ce-l schimbi


--------------------
Renault Laguna 1.9 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius_87
post 24 Nov 2015, 10:25
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 21 May 15




Salut, masina avand o varsta destul de inaintata (aproape 15 ani) eu zic ca se tine bine, nu o sa gasesti nici una in stare perfecta, acum depide ce asteptari ai tu de la o masina din 2001 cu +200.000 km.

Si totusi parerea mea este ca sunt destul de importante pretul si km.

Numai bine!


--------------------
Renault Laguna II Phase II 2007 Dynamique 1.9 dci 88Kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdR!@N
post 24 Nov 2015, 11:45
Post #4


Adrian


Group: Members
Posts: 1.170
Joined: 13 December 10
From: Timisoara




Salut,
Pot sa iti spun ca martorul rosu cu STOP nu are nici o treaba cu ABS-ul. Martorul STOP se aprinde cand este detectata o problema grava la sistemul de injectie, inclusiv daca s-a mers pana a ramas fara motorina si motorul era in sarcina, adica a tras aer=>scade brusc presiunea in rampa=>STOP. Eroarea cu STOP ramane aprinsa chiar daca problemele s-au remediat, trebuie stearsa cu un tester.
Eroarea SERVICE apare de la ABS si este foarte probabil sa fie un senzor dus sau, mai rau, probleme in blocul ABS.

Daca mergi la diagnoza or sa iasa la iveala care sunt problemele legate de martorii aprinsi.

Incearca sa bifezi cat mai multe din urmatoarele:
1. Trenul de rulare sa fie in conditii bune, in principiu sa nu auzi batai cand rulezi pe un drum mai prost cu geamul deschis. Aici ar putea sa apara cheltuieli destul de insemnate.
2. Motorul ar trebui sa porneasca usor, sa nu invarta mai mult de 1-2 secunde si sa raspunda rapid cand e in sarcina la peste 2000rpm si sa nu scoata fum. Nu este grav daca scoate ceva fum in treptele 1 si 2 cand o calci la pana la podea.
3. Injectoarele ar trebui sa fie uscate, adica sa nu aibe urme de motorina, cand incep sa se umezeasca inseamna ca sunt destul de obosite.
4. Turbina ai spus ca se prezinta bine. Daca nu mergi subturat si folosesti ulei bun nu ar trebui sa ai probleme cu ea. Eu am 120 000 de km si nu am intervenit la turbina, masina a depasit 300 000 km si nu stiu daca si cand a fost reconditionata.
5. Starea volantei - sa nu ai trepidatii la trecerea din acceleratie in frana de motor si invers si sa nu trepideze la plecarea de pe loc chiar daca o tii din ambreiaj. Dupa 200 000 le cam vine vremea si sunt destul de costisitoare.

Poate am omis ceva, dar in principiu restul sunt lucruri marunte ce se pot remedia relativ usor si ieftin.

PS. decojirea vopselei la manere este destul de frecventa doar la modelele cu manere cromate.

Numai bine,
Adrian



--------------------
Renault Latitude Luxury 2.0dCi CVA
Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 24 Nov 2015, 13:14
Post #5


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.726
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




QUOTE(AdR!@N @ 24 Nov 2015, 11:45)

PS. decojirea vopselei la manere este destul de frecventa doar la modelele cu manere cromate.

*



Eu am manere cromate si nici vb de cojire. Probabil au fost curatate de mizerie cu o solutie care nu era destinata pentru asa ceva...


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 22:06
Dacia