Cutii viteze
![]() ![]() ![]() |
Cutii viteze
iulica097 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 13 June 13 ![]() |
|
||
--------------------
Logan
1.6MPI
2008
- B93 CFN
|
|||
alexov |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 14 August 13 ![]() |
Megane 2 din 2002 pana in 2008 cu 5 trepte JH3
De la ce generatie te intereseaza? |
--------------------
Nissan / Peugeot
teren / hatchback
2002 / 2008
- B11XXX
|
|
valentin_29 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 27 June 09 From: Bucuresti ![]() |
Cea cu 6 trepte se numeste TL4
|
--------------------
Renault
Megane II Hatchback
2008 Dynamique 1.5 dCi 105 CP
|
|
espacern |
![]()
Post
#4
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(alexov @ 15 Aug 2013, 11:09) Megane 2 din 2002 pana in 2008 cu 5 trepte JH3 Mai precis JR5 si JH3 dar si alte modele. Dupa seria VIN se poate afla 100%. @+ This post has been edited by espacern: 16 Aug 2013, 09:31 |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
alex1988 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 5 June 09 From: Bacau ![]() |
se poate monta cutie cu 6 trepte pe megane 1.6 16v?
This post has been edited by alex1988: 16 Aug 2013, 14:47 |
--------------------
RENAULT
MEGANE
2004
|
|
valentin_29 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 27 June 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alex1988 @ 16 Aug 2013, 14:47) Un prieten si-a luat Megane 3 break si are 1.6 16v si cutie in 6 trepte TL4. Motorul este acelasi ca pe Megane 2 deci eu zic se poate monta dar foarte posibil sa difere calibrarea calculatorului de injectie, asa ca ar fi mai bine sa o lasi cum a fost facuta. |
--------------------
Renault
Megane II Hatchback
2008 Dynamique 1.5 dCi 105 CP
|
|
viezure7 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 29 June 13 From: Bucuresti ![]() |
Pentru cei interesati, aveti aici o comparatie intre o cutie JH3 si versiunea 027 a cutiei TL4, cea care s-ar preta cel mai bine la un eventual transplant, in opinia mea.
@valentin_29: poti afla versiunea cutiei TL4 instalate pe Megane-ul prietenului? Attached File(s) ![]() |
--------------------
renault
megane 2 sedan 1.6 16v
2006
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu stiu daca merge atat de simplu ... adica doar sa iei o cutie in 6 si sa o pui sus ... tare cred ca trebuie mai mult de atat ... planetare, suport, etc ...
Discutia asta a mai fost ... si tin minte ca erau niste costuri care iti dadeau serios de gandit .. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
viezure7 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 29 June 13 From: Bucuresti ![]() |
Nici eu n-am zis ca e simplu, dar cutia in 5 trepte e prea scurta, la 130 deja motorul devine zgomotos. Poate gasim pe cineva care poate sa dea mai multe detalii in privinta compatibilitatii fizice a celor doua cutii...
Ca fapt divers, pe un site din UK am gasit cutii TL4 zice-se noi la 2100 de lire... |
--------------------
renault
megane 2 sedan 1.6 16v
2006
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu trebuie in 6 trepte, e complicat, dar merge in 5 de pe dci perfect, fara modificari. Asta daca vrei sa schimbi rht-ul ala de jh3 din fabrica, la care ai 3000 rpm la 90 km/h.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
espacern |
![]()
Post
#11
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Se poate alege varianta de schimbare pinioane a5a fara demontare si alte modificarii.
Daca problema este turatia mare la viteza mare.....bineinteles! @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
viezure7 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 29 June 13 From: Bucuresti ![]() |
@argon: daca folosesti cutia in 5 trepte de pe dci pe 1.6 16v, pierzi mult din cuplul la roata, o sa faci depasiri ca Loganul de 1.4.
![]() Acel TL4 iti da voie sa faci depasiri in treptele 3, 4 si poate 5 (nu la fel de rapide ca JH3-ul, e adevarat, dar suficient de apropiate) si sa te bucuri de o ambianta interioara mult mai placuta pe autostrada (treapta a 6-a), zic eu. @espacern: e de preferat totusi sa ai o varianta de rezerva sigura (JH3-ul nemodificat), adica sa ramai cu o cutie pe care sa o poti monta la loc in cazul in care lucrurile nu merg conform planului... Tu in ce service ai avea incredere sa opereze o astfel de modificare? |
--------------------
renault
megane 2 sedan 1.6 16v
2006
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(viezure7 @ 19 Aug 2013, 14:14) @argon: daca folosesti cutia in 5 trepte de pe dci pe 1.6 16v, pierzi mult din cuplul la roata, o sa faci depasiri ca Loganul de 1.4. ![]() Daca nu stii sa conduci, da, ai dreptate, dar daca in depasiri folosesti o treapta inferioare celei folosite pe dci, faci depasiri fara nici o problema. Cea mai buna varianta e cum a zis espacern, modifici doar treapta 5 pe cutia existenta, pentru regimul de croaziera. This post has been edited by argon: 19 Aug 2013, 13:24 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
viezure7 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 29 June 13 From: Bucuresti ![]() |
@argon: Comparatia era intre cutiile care pot fi atasate la motorul de 1.6, nu intre benzina si dci.
![]() A incercat cineva vreuna dintre cele doua variante (montarea unei cutii TL4 sau inlocuirea pinioanelor treptei 5 la cutia JH3)? This post has been edited by viezure7: 19 Aug 2013, 13:32 |
--------------------
renault
megane 2 sedan 1.6 16v
2006
|
|
19vik |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(viezure7 @ 19 Aug 2013, 14:14) daca folosesti cutia in 5 trepte de pe dci pe 1.6 16v, pierzi mult din cuplul la roata, o sa faci depasiri ca Loganul de 1.4. ![]() Eu am cutia JR5 in locul celei JH3, iti garantez ca nu pierzi nici-un cuplu si faci depasiri fara nici-o problema. Cuplul depinde de turatia motorului, schimbi dupa turatie nu in functie de viteza masinii. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
viezure7 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 29 June 13 From: Bucuresti ![]() |
Ce versiune de JH3 ai schimbat cu ce versiune de JR5? Daca te uiti la versiunile ambelor cu raport final de transmitere 15/58 (JH3 187 si JR5 015, de exemplu), o sa constati ca JR5 are treapta a 5-a chiar mai scurta decat JH3, ceea ce face o astfel de inlocuire inutila, chiar contraindicata. Iar versiunile de JH5 cu finale mai mici ofera toate reprize mai slabe... Chiar as vrea sa aflu cum ai ales cutia pe care o ai acum pe masina, daca nu cer prea mult, desigur!
Eu raman in continuare interesat de TL4... Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 26.45k ) Number of downloads: 502 |
--------------------
renault
megane 2 sedan 1.6 16v
2006
|
|
19vik |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Am schimbat JH3 143 defecta cu JR5, nu stiu ce indice are, am aflat ca se potriveste cutia de pe 1,5dci 80CP despre care stiam ca are rapoartele mai lungi si atat. Credeam ca sunt suficient de convingator precizand ca am deja cutia asta pe masina, eu nu constat din tabele, constat practic ca in tr 5 la 3000rpm am 130km/h, ca la 150km/h pe autostrazi diferenta de confort fonic e destul de mare si tot practic constat ca dupa circa 7000km din care 2000 pe teritoriul GR unde benzina e mai scumpa, aproape am scos banii pe cutie din diferenta de consum. Am mers in cam toate conditiile posibile, mai putin pe zapada ca n-a apucat inca iarna.
Ca fapt divers, TL4 sh se gaseste mai greu si numai de 1,5dci care are alte rapoarte decat cea de benzinar, costa mai mult decat dublul unei JR5, ca sa pui cutia cu 6 trepte mai trebuie sa inlocuiesti planetare, fuzete, toata timoneria inclusiv maneta, rulment presiune, kit ambreiaj, probabil si volanta... mai bine schimbi masina... pentru o treapta in plus si cam acelasi raport final in treapta cea mai mare, daca nu folosesti masina in competitii sportive eu nu-i vad rostul. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
viezure7 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 29 June 13 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Eu am cutia JR5 in locul celei JH3, iti garantez ca nu pierzi nici-un cuplu QUOTE am aflat ca se potriveste cutia de pe 1,5dci 80CP despre care stiam ca are rapoartele mai lungi Tocmai rapoartele mai lungi sunt explicatia faptului ca la 130 vezi 3000 rot/min, in loc de 3697 rot/min, consecinta directa fiind micsorarea cuplului la roata in toate treptele si la toate turatiile... Deci vezi ca te cam contrazici singur. Ca tu nu sesizezi diferenta in ceea ce priveste reprizele, asta e altceva, dar ele sunt fara indoiala mai slabe. P.S. Eu nu mai discut in contradictoriu pe subiectul asta. |
--------------------
renault
megane 2 sedan 1.6 16v
2006
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ce greu e..cuplul la roata tine de cuplul motor adica turatia motorului, la care poti retrograda o treapta daca nu esti multumit, sa ajungi la turatia de cuplu maxim.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
19vik |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Iar tu citezi numai ce iti convine ca sa fii mai convingator, sau @argon are dreptate. Daca la 130 vreau cuplu mai mare, trec in tr4 si am aceeasi turatie si acelasi cuplu pe care il ai tu in tr5.
QUOTE(19vik @ 19 Aug 2013, 22:52) |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
viezure7 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 29 June 13 From: Bucuresti ![]() |
Voi nu intelegeti ca si eu pot sa retrogradez la fel de multe trepte si voi avea cuplu la roata intotdeauna mai mare cu JH3 decat o sa aveti voi cu JR5, la motor identic. Hai sa ne contrazicem in continuare, JR5 vs JH3 din punct de vedere al reprizelor, daca vreti sa batem campii!
Si apropo, tabelele reflecta realitatea mai bine decat impresiile voastre... |
--------------------
renault
megane 2 sedan 1.6 16v
2006
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si Bruce Lee este mai tare decat Vand Damme ... si problema asta a mai fost discutata .... si nu este o problema de arie tehnica ci de modificari ... asa ca inchidem aici pravalia.
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 01:18 |