Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ovalizare Discuri Frana, cauze

taxare
post 23 Jun 2013, 14:17
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 23 June 13




Salut,

In primul rand imi cer scuze ca postez aici, dar masina care imi provoaca probleme are motor de Renault (codul motorului F9Q1) si piese de Clio (cutie de viteze, ambreiaj) si este o sectiune destul de populata, si poate reusesc sa gasesc aici o rezolvare. Este vorba de Mitsubishi Carisma si as avea nevoie de ajutor, deoarece povestea ovalizarii discurilor de frana se repeta in mod constant si nu exista nicio explicatie logica, sau cel putin nu se gaseste una.

In toamna anului trecut am schimbat discurile de frana (cele originale de pe masina din cate stiu eu, rezistand peste 150.000 km) deoarece erau destul de uzate si aveam o bataie destul de puternica in volan la franare de la viteze de peste 60 km/h si era o schimbare amanata cam jumatate de an. Odata cu discurile, am schimbat si placutele de frana. Ambele seturi (placute si discuri), Brembo, marca cu "prestigiu", iar bataia a disparut. In cateva saptamani bataia din volan a revenit, au fost date jos si verificate, erau ovalizate. Date la strung si indreptate, puse iar pe masina, franarea se facea in conditii umane. In alte cateva saptamani ovalizarea si-a revenit. Am zis ca e ghinion si am nimerit turcisme, chinezarii, ceva de proasta calitate. Indiferent de calitate, ma indoiam ca niste elemente din otel se pot deforma atat de usor (in decurs de cateva sute de km). Mentionez din start ca nu am franat puternic in apa, nu am dus masina la spalatorie imediat dupa o franare agresiva, nu conduc agresiv ca sa solicit discurile, ba chiar am fost atent la aspectul asta dupa rectificarea discurilor.

Urmatorul set de discuri a fost ATE, printre cele mai bune teoretic. Puse pe masina, la fel, a reaparut jocul in volan. Zilele trecute am lasat masina la mecanic pt verificari. Am schimbat bucsele (neschimbate in decurs de 180.000 km) pt ca erau destul de elastice, asta a fost cea mai probabila cauza. Nu a fost, comportamentul masinii e la fel. Discul de pe roata dreapta este de 2 ori mai ovalizat decat cel de pe partea stanga. Nu stiu parametrii comparati, insa valoarea care mi s-a spus era 15 fata de 12 admisibil, si fata de 8 pe partea stanga.

Pe langa bucse, s-au verificat capetele de bara, pivotii (la statie ITP). S-au schimbat rotile intre ele, toate sunt echilibrate (echilibrarea facuta de cel putin 2 ori si valorile la vulcanizare erau 5-15, ce denota ca jantele nu sunt distruse), geometria rotilor este facuta.

In momentul de fata singura varianta care mi-a zis mecanicul ca o am este sa schimb fuzetele (desi nici asta nu garanteaza succesul, e doar ipotetica).

Sa iau al 3lea set de discuri mi se pare inuman si ilogic. Din punctul meu de vedere, sunt la a 3a ovalizare de discuri, ovalizarea producandu-se progresiv, o piesa, o imbinare este facuta prost, slabita, nu stiu, dar nu cred ca am cum sa nimeresc otel atat de prost de 2 ori incat sa se deformeze asa usor intr-un timp atat de scurt la solicitari normale. Totodata nu cred ca placutele de frana pot fi dintr-un material atat de indeformabil in comparatie cu discurile incat sa le produca ovalizarea. Este doar parerea mea, dar ce se intampla imi depaseste logica, motiv pt care am postat aici.

Ce as putea face? Multumesc.


--------------------
Mitsubishi Carisma 2001 DI-D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 23 Jun 2013, 17:29
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Schimba bolturile pe care culiseaza etrierii. Poate fi uzura mare la ele si permit etrierilor sa se aseze/blocheze oblic fata de disc la fiecare franare. Daca nu e uzura si in etrieri scapi doar cu atat. Brembo (si nu numai) aftermarket are viata pe jumate fata de originalele din uzina.

This post has been edited by verde: 23 Jun 2013, 17:43

Attached thumbnail(s)
bolturi.JPG ( Size: 18.44k ) Number of downloads: 1647


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octavian.gagu
post 23 Jun 2013, 20:17
Post #3


Bucuresti


Group: Members
Posts: 437
Joined: 19 April 13
From: hell




nu mi s-a intamplat mie ci unui prieten. acum...e posibil si de la etrieri..sunt n posibilitati, dar prietenului asta al meu i s-au ovalizat discurile dupa ce a mers prin Bucuresti un pic mai sportiv si a intrat direct la spalatorie. Dupa ce au pus aia apa rece pe discurile incinse...in afara de cei 20 de lei cat a costat spalatul masinii...a mai adaugat si celelalte sute de lei pe discuri.


--------------------
Renault / Ford Megan 2 Hatch 2005 Ford Focus Break 2012
Cine se scoala de dimineata...f*te fete care inca mai dorm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
taxare
post 24 Jun 2013, 12:36
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 23 June 13




Am explicat mai sus ca am eliminat treaba cu ovalizarea din cauza apei pt ca am fost precaut, tocmai ca sa urmaresc ce se intampla, si ovalizarea se accentueaza in timp. Socul cu apa le.ar ovaliza instant. Ce a postat verde momentan pare mai valabil.

Multumesc pentru raspunsuri, astept si alte pareri.


--------------------
Mitsubishi Carisma 2001 DI-D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 24 Jun 2013, 13:00
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Arunca un ochi aici...

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=195054&hl=

Cea mai buna combinatie discuri-placute este

Discuri- Brembo
Placute- Ferodo premier

Dupa mai bine de 45.000 de km(cu asemenea combinatie disc Brembo+placute Ferodo premier) placutele s-au tocit doar 15% iar pe discuri nu se cunoaste nimic.

Asta dupa multi ani de combinatii,fel si fel.

This post has been edited by jas2: 24 Jun 2013, 17:16


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabygiovanny
post 24 Jun 2013, 15:14
Post #6


membrul de la baia mare


Group: Members
Posts: 428
Joined: 3 January 08




La discurile Brembo sunt mai multe modele dintere care cele mai slabe sunt easycheck. Acest model este unul dintre cele mai slabe se pe piata. dar daca tu ai pus ATE care este de top, si tot s-au ovalizat...ai alta problema 100%


--------------------
reno Megane 2.2 1.6 16v 2007 dec - MM 66 GBY
membru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 24 Jun 2013, 17:10
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Discurile Brembo folosite de mine...nu stiu ce model...
http://www.onauto.ro/catalog/fisa/5655#ram...a&piesa=1751481
Placutele de frana folosite de mine...


http://www.daciashop.ro/placute-Ferodo-Premier

Si un aspect important...NU SCARTAIE ! biggrin.gif

This post has been edited by jas2: 24 Jun 2013, 17:12


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
taxare
post 24 Jun 2013, 17:58
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 23 June 13




Salut,

Dupa cum tu ai spus acolo, dupa "numai" 6000 km s-au ovalizat. La mine ovalizarea se produce in cateva sute - o mie, doua mii. Daca mergeam "numai" 6000 cu ele neovalizate eram fericit smile.gif M-am gandit ca Brembo fiind o marca ce echipeaza in principal masinile sport (poate ma insel), am zis ca au modele f slabe pt masini de serie sau ca le-am nimerit eu contrafacute. Dar cum ziceam, ma indoiesc.

M-ar interesa mai mult un service/mecanic capabil sa imi diagnosticheze problema, metode de verificare, ceva de genul.


--------------------
Mitsubishi Carisma 2001 DI-D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 24 Jun 2013, 19:45
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Pai eu fac 1000 de km pe saptamana...Tu glumesti ?In interes personal,nu pe firma.
Eu am zis ce era de zis.

This post has been edited by jas2: 24 Jun 2013, 19:46


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
taxare
post 24 Jun 2013, 20:17
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 23 June 13




Nu stiu cu ce ti se pare ca am glumit. Am subliniat ca nu ma ajung discurile de frana neovalizate 6000 km, ceea ce e inacceptabil.

In orice caz, multumesc pentru parere. Daca se poate, astept in continuare si altele.


--------------------
Mitsubishi Carisma 2001 DI-D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 24 Jun 2013, 20:50
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




@taxare. Monteaza un disc nou si pune comparatorul pe el. Bataia excesiva ar fi singura cauza de "ovalizare" a discului.


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 24 Jun 2013, 20:56
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




din cate stiu eu, pentru Clio Symbol sunt 2 tipuri de discuri de la Brembo: Brembo clasic si Brembo Max (cele cu striatii pentru o racire mai buna).

Eu am Brembo clasic. Le-am montat la 60k, acm am 84k. Nicio problema si mai au suficienta carne pe ele, desi am pus placute tari si am si un stil de condus ceva mai...dragut.

Asa ca vezi ce-i cu etrierele, ca discurile nu cred sa aiba vreo problema... Nu 2 seturi diferite, unul dupa altul.


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loczero
post 9 Aug 2013, 00:23
Post #13


loczero


Group: Members
Posts: 62
Joined: 19 December 12
From: CT




http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-Clio-1-2...=item4d0ebe4a8d

eu am 140k km si am montat urmatoarele discuri marca GPX din UK si folosesc placute Master Sport Keramic si e perfecta combinatia , adevarat cand se incalzesc tin si mult mai bine biggrin.gif va recomand


--------------------
Renault Clio 2004 - CT-17-VIZ
http://www.cliodci.net/
http://www.cliosport.net/
Renault Clio Hatchback 2004 1.5 DCI 60kw -> need more pwr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 10 Aug 2013, 19:20
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




inseamna ca nu sunt singurul care a pus MasterSport pe masina... smile.gif)


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loczero
post 11 Aug 2013, 12:01
Post #15


loczero


Group: Members
Posts: 62
Joined: 19 December 12
From: CT




da , park m-as baga la alt model de placute dar nu stiu ce sa aleg, ceva mai moi, sa nu se uzeze discurile in exces... astept opinii


--------------------
Renault Clio 2004 - CT-17-VIZ
http://www.cliodci.net/
http://www.cliosport.net/
Renault Clio Hatchback 2004 1.5 DCI 60kw -> need more pwr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 12 Aug 2013, 11:47
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




vezi ca mai sunt si MasterSport clasic, alea rosii, de care radeau baietii de pe forum ca mi-am pus eu smile.gif)

Daca esti multumit de franare cu modelul asta, zic sa le pastrezi. Ce-i drept, sunt dure, dar cred ca ai frane mai bune asa smile.gif dar nici sa schimbi discurile inaintea placutelor...


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 21:42
Dacia