Regulator ventilatie aeroterma, Merge partial sau deloc ..
![]() ![]() ![]() |
Regulator ventilatie aeroterma, Merge partial sau deloc ..
silencer |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 10 July 12 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
1999
|
|||
bvmegan |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 22 June 13 ![]() |
QUOTE(dante_x @ 21 Sep 2011, 22:41) problema ta este la unitatea de control care se afla sub stergatorul de parbriz pasager - pe linga baterie. Aceasta unitate e bagata in tubulatura de ventilatie si se vede doar o parte din ea...conectorulul e accesibil insa daca s-au corodat ceva pini pe acolo e posibil sa se fi supraincalzit conectorul si sa se sudeze cel mama cu cel tata si sa se dezlipeasca mai greu... verifica totusi si conectorul incercuit cu verde in poza a doua (ccel cu rosu nu e relevant pentru problema ta) am facut si eu o prostie...pentru ca mergea doar pe treapta 6 de viteza ( megane 1 97) ac manual 6 trepte am decis sa vad de ce nu merge si am tot umblat la mufa de la unitatea de control ac si cum atingeam de ea merge si pe treptele 1 2 sau 3 dac tineam de fir in anumita pozitie apasat pe el mergea si am crezut ca e contact imprefect si am desfacuto mufa.. fara sa insemnez firele le-am taiat si acum nu mai stiu cum sa le leg inapoi..deoarece sunt 4 fire negre groase si 4 de diferite culori pe care le-am gasit pozitia dar nu stiu unde vin cele 4 negre.. ca nu cumva sa le schimb intre ele. am mai jos schitat pozitia firelor in mufa dar nu stiu in care pozitie vine fiecare fir negru.. teoretic am fff mule variante aranjamente cu cele 4 fire DACA NU MA INSEL SI SINT FF MULTE POSIBILITATI imi puteti spune cum aflu unde trebuie sa introduc fievare fir negru pentru a nu produce un dezastru electric... pot spune ca le-am legat de probe la intamplare si intr-un anume combinatie aeroterma merge pe treptele 1 2 3 4 5 cu aceeasi viteza - ca in treapta 5 cand nu era defecta iar pe trapta 6 merge mai tare la maxim. Am mai facut o combinatie in care mergea doar treapta 6 si alta combinatie in care mergea trapta 6 si treptekle inferioare mergeau pe turatie normala fiecare trepte dar inconstant se oprea... acelasi simtom care m-a facut de fapt sa si demontez nitatea de control... cumopt determina pozitia corecta a firlor negre? This post has been edited by bvmegan: 29 Jun 2013, 21:19 Attached thumbnail(s) mufa.jpg ( Size: 14.07k ) Number of downloads: 456 |
--------------------
renault
megane
1997 coupe [B]Renault Megane Coupe Coach 1,6e '97[/B] - DAOF - motor KM7 - cutie - JB1
|
|
dante_x |
![]()
Post
#33
|
Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 13 February 10 From: Timisoara ![]() |
poate te ajuta pozele astea
This post has been edited by dante_x: 29 Jun 2013, 22:58 Attached thumbnail(s) DSC01153.JPG ( Size: 304.86k ) Number of downloads: 508 DSC01154.JPG ( Size: 417.87k ) Number of downloads: 516 conector_aero.jpg ( Size: 169.83k ) Number of downloads: 494 DSC01149.JPG ( Size: 478.82k ) Number of downloads: 508 |
--------------------
Renault
Megane 1(R.I.P) / Stepway
1996 / Bicorp 16e ,8v; 2014 / 0.9 TCE
|
|
bvmegan |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 22 June 13 ![]() |
QUOTE(dante_x @ 29 Jun 2013, 23:51) aha.. esti supertare dante_x! sa inteleg ca daca scot toate mufele de pe acolo de pe placa aceea alba as putea scoate toate firele pentru a vedea cu exactitate unde intra fiecare fir negru. ele isi au locul cu precizie pe A2 B1 A4 B5 dar problema mea este ca nu stiu pe care din cele 4 fire negre sa il pun de exemplu in A2 avand in vedere ca ele sint toate la fel deci oricare din cele 4 fire negre poate intra in A2, B1,..B5 DECI O MULTITUDINE DE COMBINATII POSIBILE!!! Sa incerc sa scot toate mufele de pe acolo si sa extrag toate firele sa vad care de unde vine pentru ca pe schita ta e ok inteleg dar la fata locului e greu de descifrat . pe schita ta tu dai detalii doar depre firele negre din A4 SI B5 . dar A2 SI B1 unde se duc? de unde vin? Sincer eu le-am legat asa la intamplare si acum merge de pe viteza 1 pana pe 5 cu aceeasi turatie iar pe 6 merge maxim. poate imi lasi un nr de telefon in privat sa vorbim ca trebuie neaparat sa o rezolv. si o adresa de email, mess. te rog.. vezi in imagine detalii.. deci daca poti sa imi spui in pozitia A2 care din firele negre treebuie pus, de unde vine el, eventual pozitia din mufa din care vine uitandu-te la firele tale. apoiB1 A4 B5. Den schema reiese ca A4 siB5 merg spre aeroterma ele uninduse la un moment mergand spre aeroterma intr-un singur fir. A re vre-o importanta care din cele doua fire care vin dinspre aeroterma intra in A4 si care in B5>? teoretic culoarea neagra in instalatiile electrice e "-" , masa, ground??? deci nu ar influienta cu nimic daca le-as pune gresit? sau aci in cazul acesta negru nu e masa!??? This post has been edited by bvmegan: 30 Jun 2013, 18:29 Attached thumbnail(s) mufe_1.jpg ( Size: 63.93k ) Number of downloads: 164 MUFA_2.jpg ( Size: 56.8k ) Number of downloads: 133 |
--------------------
renault
megane
1997 coupe [B]Renault Megane Coupe Coach 1,6e '97[/B] - DAOF - motor KM7 - cutie - JB1
|
|
dante_x |
![]()
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 13 February 10 From: Timisoara ![]() |
salutare o sa incerc sa-mi amintesc - B1 si A2 de la unitatea de comanda sunt fire de masa si se duc dupa parerea mea in conectorul ce tu l-ai notat cu Z in pinii B3 si B4 (vezi diagrama mea cu conexiunile).
Acum iti zic parerea mea despre cum fumnctioneaza sistemul - curentul vine din conectorul Z prin doua fire groase rosii, se duce in releul Z dupa care intra in motorasul aerotermei prin conectorul X , se intoarce apoi tot prin conectorul x dar prin doua fire negre si intra in unitatea de comanda prin conectorul Y pinii B5 si A4. Pe PCB-ul unitatii de comanda acesti pini sunt in scurt - e nevoie de doi pini si de doua fire pentru ca e vorba de curent mare(la fel si pentru firele rosii) deci nu conteaza daca pe astea le incurci intre ele. B1 ai A2 sunt pinii prin care curentul iasa din unitate si se duc la masa - poti sa le pui si cu un surub pe sasiu dupa parerea mea - important e sa asiguri calea buna pentru masa. Celelalte fire mai subtiri de pe conectorul Y sunt fire de comanda prin care se ajusteaza viteza aerotermei si se duc in conectorul Z. Problema des intalnita la sisteme astea e umezeala din compartimentul bateriei - conectorul Z la mine a fost puternic oxidat si pinii circuitului de putere erau corodati - mergea aeroterma doar cand miscam de fire, asa ca l-am elimininat cositorind firele. De la umezeala si contacte proaste se oxideaza si se corodeaza si pinii din conectorul Y, chiar mai mult conectorul tata de pe unitatea de control(in care intra mufa Y) are de suferit - eu am reusit sa salvez unitatea si sa recositoresc pinii pe PCB, erau corodati si traseele erau putin exfoliate in jurul pinilor de putere... eu recomand sa desfaci unitatea de comanda si sa desfaci plasticul din zona conectorului sa poti arunca o privire... pe viteza 6 merge de obicei cand e stricata unitatea de comanda deoarece cuplarea vitezei se face prin intermediul unui releu montat sub plasticul unitatii si nu prin tranzistorii de pe placa... Attached thumbnail(s) resistancethermique4.JPG ( Size: 35.19k ) Number of downloads: 144 resistancethermique8mod.jpg ( Size: 46.75k ) Number of downloads: 121 |
--------------------
Renault
Megane 1(R.I.P) / Stepway
1996 / Bicorp 16e ,8v; 2014 / 0.9 TCE
|
|
bvmegan |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 22 June 13 ![]() |
QUOTE(dante_x @ 30 Jun 2013, 22:11) salutare o sa incerc sa-mi amintesc - B1 si A2 de la unitatea de comanda sunt fire de masa si se duc dupa parerea mea in conectorul ce tu l-ai notat cu Z in pinii B3 si B4 (vezi diagrama mea cu conexiunile). Acum iti zic parerea mea despre cum fumnctioneaza sistemul - curentul vine din conectorul Z prin doua fire groase rosii, se duce in releul Z dupa care intra in motorasul aerotermei prin conectorul X , se intoarce apoi tot prin conectorul x dar prin doua fire negre si intra in unitatea de comanda prin conectorul Y pinii B5 si A4. Pe PCB-ul unitatii de comanda acesti pini sunt in scurt - e nevoie de doi pini si de doua fire pentru ca e vorba de curent mare(la fel si pentru firele rosii) deci nu conteaza daca pe astea le incurci intre ele. B1 ai A2 sunt pinii prin care curentul iasa din unitate si se duc la masa - poti sa le pui si cu un surub pe sasiu dupa parerea mea - important e sa asiguri calea buna pentru masa. Celelalte fire mai subtiri de pe conectorul Y sunt fire de comanda prin care se ajusteaza viteza aerotermei si se duc in conectorul Z. Problema des intalnita la sisteme astea e umezeala din compartimentul bateriei - conectorul Z la mine a fost puternic oxidat si pinii circuitului de putere erau corodati - mergea aeroterma doar cand miscam de fire, asa ca l-am elimininat cositorind firele. De la umezeala si contacte proaste se oxideaza si se corodeaza si pinii din conectorul Y, chiar mai mult conectorul tata de pe unitatea de control(in care intra mufa Y) are de suferit - eu am reusit sa salvez unitatea si sa recositoresc pinii pe PCB, erau corodati si traseele erau putin exfoliate in jurul pinilor de putere... eu recomand sa desfaci unitatea de comanda si sa desfaci plasticul din zona conectorului sa poti arunca o privire... pe viteza 6 merge de obicei cand e stricata unitatea de comanda deoarece cuplarea vitezei se face prin intermediul unui releu montat sub plasticul unitatii si nu prin tranzistorii de pe placa... OK TOT CE INTELEG din ce ai spus este ca e de ajuns sa gasesc cele 2 firecare vin din conectorul Z din pinii B3 B4Lle introduc in oricare din cei doi pini ai mufei Y (A2 B1 ) iar celelalte 2 fire negre care trebuie sa intre in A4 B5 in mufa Y NU CONTEAZA IN CE POZITIE LE BAG ELE ORICUM SUNT IN PUNTE. O SA REVIN CU REZOLVAREA SA VAD CE AM FACUT.. azi am fos tla un service si mi-au zis ca e foarte complicat sa gasim care fire trebuie acolo ca doar prin comparatie cu alta masina. deci vor sa gasesc o masina identica sa o desfacem si pe cealant si apoi sa le conectam. le-am spus ca pt asta nu merg la ei.. caut o masina identica beau o bere cu proprietarul ei si le rezolvam in fata blocului nu am nevoie de electricieni.. carpaci auto!!! vai mama lor...cica daca am manualul ei ma ajuta.. pai frate ei sint specialistii.. cu manualul o rezolv singur...nu le dau lor 50 lei ora de lucru..ok man incerc sa vad ce pot sa fac!!si va tin la curent merci de detalii!! As putea face ceva foarte simplu . as lega pini A2 B1 de la unitatea de comanda direct la masa MASINII CAROSERIE. ignorand cele 4 fire negre care le-am taiat si apoi la B5 A4 la unitatea de comanda sa gasesc cele doua fire care vin de la mufa X si sa le cuplez la intamplare B5 si A4 fiind in punte in unitatea de control AC. This post has been edited by bvmegan: 1 Jul 2013, 17:20 |
--------------------
renault
megane
1997 coupe [B]Renault Megane Coupe Coach 1,6e '97[/B] - DAOF - motor KM7 - cutie - JB1
|
|
dan_g |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 23 December 10 From: Iasi ![]() |
Gasesti aici instalatia electrica pt Megane din '98 (din '97 n-am gasit), poate te ajuta cu ceva ftp://93.81.253.82/FTP/%D0%A3%D1%81%D1%82...cal/NT8130A.pdf
|
--------------------
Renault
Megane 3
- -
2011 1.5 dCi 110
|
|
dante_x |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 13 February 10 From: Timisoara ![]() |
eu zic ca tot trebe sa dai jos unitatea aia de comanda - doua suruburi si mufa... o scoti te uiti la ea - de cele mai multe ori vezi probleme pe cablaj, trebe refacute lipituri etc... eu am luat de la dezmembrari doua unitati si amandoua aveau aceiasi problema erau stricate tranzistoarele de putere sau aveau mufele topite de la caldura, pinii corodati de oxidare, etc....
|
--------------------
Renault
Megane 1(R.I.P) / Stepway
1996 / Bicorp 16e ,8v; 2014 / 0.9 TCE
|
|
bvmegan |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 22 June 13 ![]() |
QUOTE(dante_x @ 1 Jul 2013, 20:14) eu zic ca tot trebe sa dai jos unitatea aia de comanda - doua suruburi si mufa... o scoti te uiti la ea - de cele mai multe ori vezi probleme pe cablaj, trebe refacute lipituri etc... eu am luat de la dezmembrari doua unitati si amandoua aveau aceiasi problema erau stricate tranzistoarele de putere sau aveau mufele topite de la caldura, pinii corodati de oxidare, etc.... am dat-o jos si am descoperit ca are pinu; de intrare al firului roz si cel negru de langa el usor dezlipite A1 si A2 si ceva oxidari pe inca 2 pini... acum sa vad cine se incumeta sa imi lipeasca acele lipituri de la pini si sa imi curete putin oxidul de pe acolo... sper sa reusesc sa o salvez. Cu firele cred ca am rezolvat asa cum ai zis tu doar ca nu le-am pus probabil chiar asa cum au pus cei del arenault ...insa nu cred ca are importanta deorece ele oricum pe placa de comanda sint unite..in circuit..cred ca sunt masa... acum merge pe toate treptele doar ca la fel cand misc de firul pinului A1 si A 2 INTRERUPE..O SA LIPESC ACESTI PINI SI ITI SPUN CE am reusit sa fac... sper sa fie doar asta problema.. Attached thumbnail(s) pini_defecti.jpg ( Size: 61.6k ) Number of downloads: 123 IMG_1413.JPG ( Size: 636.37k ) Number of downloads: 85 IMG_1404.JPG ( Size: 893.96k ) Number of downloads: 76 |
--------------------
renault
megane
1997 coupe [B]Renault Megane Coupe Coach 1,6e '97[/B] - DAOF - motor KM7 - cutie - JB1
|
|
dante_x |
![]()
Post
#40
|
Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 13 February 10 From: Timisoara ![]() |
cu un ciocan de lipit poti reface lipiturile alea foarte simplu, arata mai bine decat la mine - nu ar strica sa verifici si conectorul incercuit cu galben din poza atasata. Prin conectorul asta se duc mai departe firele, eu am avut probleme si cu conectorul ala
This post has been edited by dante_x: 2 Jul 2013, 19:37 Attached thumbnail(s) solution2_051.jpg ( Size: 42.73k ) Number of downloads: 116 |
--------------------
Renault
Megane 1(R.I.P) / Stepway
1996 / Bicorp 16e ,8v; 2014 / 0.9 TCE
|
|
bvmegan |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 22 June 13 ![]() |
QUOTE(dante_x @ 2 Jul 2013, 20:37) cu un ciocan de lipit poti reface lipiturile alea foarte simplu, arata mai bine decat la mine - nu ar strica sa verifici si conectorul incercuit cu galben din poza atasata. Prin conectorul asta se duc mai departe firele, eu am avut probleme si cu conectorul ala Multumesc Dante pt informatii...mi-au fost de folos.. am rezolvat tot erau deslipite intrarile pinilor in placa pe firul roz si pe cel de linga el negru, le-a lipit un electronist bun, a verificat toata piesa , toate traseele de pe ea, contactele si a zis ca e ok. Ba mai mult mi-a zis ca ar fi bine inainte sa dam 500 pe alta noua sa mergem la un electronist si avem sanse mari sa salvam 500 lei. A zis ca se pot schimba pe placa piesele si costurile ar fi ok. acum merge pe toate trepetele de viteza. celke 4 fire negre pe care le-am incurcat pana la urma le-am inteles rolul si cum trebuie sa vina . tinem legatura pt orice alte probleme. Am scos si mufa de la clapeta de recirculare si acum nu mai am pocnetul ala suparator. Am gasit si un motoras bun la dezmembrari dar nu cred ca merita sa demontez tot pe acolo ca sa il inlocuiesc asa ca o sa stau fara recirculare , oricum se aburesc geamurile daca o folosesti si in plus e si nesanatos pt plamani, chiar si in cartea renault ei recomanda sa nu folosim recircularea mai mult decat pentu a incalzi repede habitaclul. Succes tuturor ! sper s aaveti parte de putine defectiuni!!!!;))) |
--------------------
renault
megane
1997 coupe [B]Renault Megane Coupe Coach 1,6e '97[/B] - DAOF - motor KM7 - cutie - JB1
|
|
MirceaVio |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 418 Joined: 15 October 08 From: Oradea ![]() |
Si mie mi s-au ars ceva tranzistori de pe modulul de comanda al ventilatorului, dar am fost la un electronist si mi-a inlocuit tot ce era stricat cu doar 60 de lei, din care 50 era piesa respectiva. Deci inainte de a da 500 sau mai mult pe o piesa noua, mai bine incerci cu reparatul. (ca-i mai ieftin
![]() |
--------------------
Renault
Megane 1.6e Classic/Megane 2.2 1.6, 16v Dynamique
- 1998 / 2007
|
|
shark alx |
![]() ![]()
Post
#43
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 25 September 12 From: Galati ![]() |
Salut! azi mergeam linistit cu masina cand ,brusc, sa oprit ventilatia si dusa a fost. Dupa faza asta am deschis geamurile si ce sa vezi? cand o parchez geamu din dreapta nu se mai inchidea. Sigurantele toate sunt ok! Geamu l`am inchis bagand curent din baterie direct in mufa. Acum pe mine cel mai tare ma roade problema ventilatiei, cum o rezlv?
|
--------------------
renault
megane1
- GL92LIA
1996 1,6e ca tare ne mai place meganu' sa moara dusmanu' care-si campara mertzanu' si sa moar' fetili ca n-avem audili` ...
|
|
BogDan1981 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 31 May 10 ![]() |
salut ai verificat si pe cele de langa motor, din cutia neagra?
|
--------------------
Renault
Megane I Classic 1,6 16V
- TR 23 HEY
2002/motor 1598, 79kw /Benzina
|
|
shark alx |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 25 September 12 From: Galati ![]() |
da am verificat. am fost la un mecanic si a zis ca trebuie sa imi demonteze bordul si imi cere 180 de lei? e ce trebuie sau dau bani degeaba?
|
--------------------
renault
megane1
- GL92LIA
1996 1,6e ca tare ne mai place meganu' sa moara dusmanu' care-si campara mertzanu' si sa moar' fetili ca n-avem audili` ...
|
|
bitsu |
![]()
Post
#46
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 1 June 11 ![]() |
Ventilatia nu-ti merge nici pe treapta 4?
|
--------------------
Renault
Megane
2003 Renault Megane 1, an 2003, 1.6 16v
|
|
shark alx |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 25 September 12 From: Galati ![]() |
nu merge pe nici o treapta
![]() |
--------------------
renault
megane1
- GL92LIA
1996 1,6e ca tare ne mai place meganu' sa moara dusmanu' care-si campara mertzanu' si sa moar' fetili ca n-avem audili` ...
|
|
nepotu87 |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 25 June 12 ![]() |
Daca nu reusesti sa o rezolvi am eu sistemul de ventilatie de la un megane din 2000!
Poate a facut scurt si a atins si cablul de la geam.. probabil de asta nu a mers sa ridici geamul! Bordul nu e chiar asa greu de dat jos! |
--------------------
renault
megane
- B 12 NPT
2001 coupe
|
|
shark alx |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 25 September 12 From: Galati ![]() |
maine o duc la service sa vad ce e de facut si daca e nevoie te contactez! merci !
|
--------------------
renault
megane1
- GL92LIA
1996 1,6e ca tare ne mai place meganu' sa moara dusmanu' care-si campara mertzanu' si sa moar' fetili ca n-avem audili` ...
|
|
maryus_maryusss |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 28 July 13 ![]() |
verifica comutatorul din bord dai scrumiera jos si desfaci cu imbusul suruburile si vezi placa sau circuitele de acolo sa fie in regula unde rotesti treptele,cu timpul de misca piciorusele din fludor asta ar fi una din cauze dar mai pot fi si altele iar daca nu da rezultat verifica linga baterie este o mufa cam in dreptul stergatorului dreapta verifica sa vezi daca este miscata sau oxidata sau putin mai complicat desfaci stergatorul dai plasticul la o parte scoti mufa si incerci sa scoti suportul cu cele 4 rezistente care sunt pt cele 4 trepte si vezi poate sau ars sau nu fac contact dar repet numai daca stii bine sa le si pui la loc dupa nu este mare scofala totul este sa ai imaginatie. asa am descoperit eu la mine la megane 1 model 96.succes
|
--------------------
renault
megane si laguna 2
1997 hatchback si hatchback 2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th August 2025 - 13:29 |