Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Motor Espace, 1,9 dci - cuzinet spart

Grand Espace IV
post 5 Oct 2012, 13:44
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 4 October 12




Am un Grand Espace din 2004 1,9 dci 88kw/4000 rot/min si am dat de necaz cu motorul (133.000km): s-a spart un cuzinet si ... ce sa fac acum? ohmy.gif Reparatia motorului m-ar costa in jur de 11.000 lei (2300 Euro) la un service autorizat. Tot cei de acolo ma sfatuiesc sa caut un motor second hand si sa nu-l mai repar pe acesta. M-am interesat de motor si se pare ca e greu de gasit unul cu indicativul pentru Espace - F9Q-A8-20. Am intrat si pe site-uri de dezmembrari auto din Franta si din Belgia, dar inca n-am primit niciun raspuns la mailurile pe care le-am trimis. Nu mai stiu ce ar fi mai bine sa fac!!! Ma poate ajuta cineva cu vreun sfat sau vreo informatie??? Multumesc frumos!


--------------------
Renault Grand Espace 2004 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 5 Oct 2012, 14:35
Post #2





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




eu zic sa vezi la un magazin specializat cat costa cizinetul,apoi mergi la un service bun,nu neaparat renault,si intrebi cat costa manopera.in mod normal se face treaba cu motorul pe masina,ridicata pe elevator,se da baia de ulei jos,si apoui se demonteaza cuzinetul si se monteaza cel nou.
La o dacie se face simplu,cred ca in principiu ar fi la fel.Pret max cu totul 500 lei zic eu.


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grand Espace IV
post 5 Oct 2012, 15:53
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 4 October 12




Problema nu este cuzinetul in sine ci faptul ca in timp a frecat pe arborele cotit si l-a zgariat si din cauza asta zic mesterii ca trebuie schimbat arborele cotit, axul cu came, piston, segmenti, biela, distributie (desi am facut/o in urma cu 3000 de km) etc. Si asta inseamna multi bani - aproximativ 2300E. Daca era doar cuzinetul, nu stateam pe ganduri. Il schimbam imediat. Dar asa, nu mai stiu cum sa fac: motor second e mai ieftin, insa nu stiu ce garantii as putea avea ca nu ajung iar in service cu el; sau reparatia cu 2300 de euro, dar mi se pare enorm. Si un motor second am inteles ca e in jur de 1000E, daca gasesc.


--------------------
Renault Grand Espace 2004 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 5 Oct 2012, 19:36
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




eu zic totusi sa incerci si la alti mecanici...poate poti rectifica palierul defect la una dintre cotele de reparatie...dupa "stiinta" mea ,doar cuzineti si vibrochen ai avea nevoie ...nu vad legatura intre "linie" si axul cu came, piston, segmenti, biela, distributie ...astea fiind in partea de sus..ca doar nu so gripat pistonul in cilindru si o dat distributia peste cap.....in loc de astea poti verifica pompa de ulei,canalele de ungere....


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grand Espace IV
post 5 Oct 2012, 20:50
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 4 October 12




Multumesc Adi! O sa caut un alt service ca sa vad daca se poate rectifica palierul si sa mearga asa. Dar daca as schimba vilbrochenul, chiar ar trebui schimbate toate piesele alea pe care le-am enumerat mai sus? Mi se pare cam exagerat.


--------------------
Renault Grand Espace 2004 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 15 Oct 2012, 16:13
Post #6





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Daca defectiunea este si acolo,da trebuie inlocuite.Depinde de istoricul problemei tale.


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grand Espace IV
post 25 Oct 2012, 12:05
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 4 October 12




Nu am un istoric la problema asta. Dintr-o data m-am trezit cu motorul ca tacane si ... dupa ce l-am oprit, a pornit cu greu, apoi a inceput sa si scartaie asurzitor. Din cauza asta l-am dus pe platforma la service. Am avut o problema inainte de acest eveniment nefericit, dar nu pot spune ca este direct legata de ceea ce s-a intamplat cu motorul, pentru ca nimeni nu a reusit sa spuna care ar ar fi cauza. De ceva timp se intampla, la inceput foarte rar, apoi din ce in ce mai des, ca dupa ce schimbam viteza intr-o treapta superioara (de obicei in treptele 2 si 3, rareori mai sus), masina "dadea in nas" ca sa zic asa. Era un fenomen similar cu cel al incercarii de a porni masina impinsa. Daca ati observat, cand nu este destula forta la impingere pentru "a da motorul peste cap", masina opune o rezistenta puternica si nu mai poate fi impinsa, se opreste. Cam asa se manifesta si la mine motorul. Initial am crezut, de fapt mecanicii si inginerii autorizati, ca este o problema de alimentare si auschimbat filtrul de motorina, apoi pe cele de aer, au curatat vana EGR, dar degeaba. Inainte de nenorocire, fenomenul s/a accentuat, dar nu s/a gandit nimeni va ar fi o problema in motor. De fapt meseriasii au zis ca pana nu crapa, nu pot sa stie de unde aste, deoarece calculatorul nu indica nimic. Si uite ca a crapat!!!
Acum astept sa vad daca pot face rost de piese cu ceva discount sau incerc sa rectific vilbrochenul.


--------------------
Renault Grand Espace 2004 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosminvalcea
post 6 Apr 2013, 08:27
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 5 April 13




salut,in leg cu problemele pe care le -ai avut la masina ,cred ca aceeiasi problema o am si eu la un espace 3,2,2motor,dci.diferenta e ca eu sunt mai la inceput in sensul ca mi se opreste motorul din mers atunci cand merg cu ea mai turata,de regula in treapta a 2mai frcvent..pe tester a dat semnal lipsa presiune combustibil.,i-am schimbat senzorul de releu si nu am scapat de problema.ce sa fac sa nu ajung in situatia ta?sper sa ma poata ajuta cineva.multumesc


--------------------
Renault Espace 3 - Vl-08-mnr 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mocutaJR
post 8 Apr 2013, 17:09
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 10 June 11




Salut,

Eu am unul identic, doar ca e din 2003.
La mine a crapat turbina si a terminat motorul.
Am gasit un motor de Laguna care este acelasi ca si pe Espace, difera o cifra la serie dar am intrebat la Renault si au spus ca nu e problema la Rar.
Merg la Renault si primesc de la ei o hartie de conformitate pentru a trece schimbarea de motor in carte.


--------------------
Renault ESPACE IV renault ESPACE - bv10mwm 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radali01
post 1 Sep 2013, 20:47
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 1 September 13




Salutare, aceeasi problema o am si eu, acum doua zile motorul "praf" (1.9 dci 88kw).Cu putin ajutor am dat baia jos si surpriza cuzinetul de la pistonul 4 topit de a dreptul suruburile de la biela rupte, si vibrochenul ciobit....
Caut cu disperare vibrochen si piston cu biela. Am gasit destule da nu stiu exact de la ce modele (serii) se potrivesc. Daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns sau o solutie mi ar fi de mare ajutor


--------------------
Renault Espace IV 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 2 Sep 2013, 07:24
Post #11


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Se potriveste de la orice motor cu aceeasi putere si an fabricatie cu al tau.
Adica Laguna 2/Megane 2 ca sunt mai multe pe la dezmembrarii.
Schimba toate cele 4 pistoane cu tot cu biele......mai bine!

@+

This post has been edited by espacern: 2 Sep 2013, 07:24


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radali01
post 5 Sep 2013, 21:38
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 1 September 13




am gasit un motor ca al meu doar ca e din 2002. sa ma risc sa iau vibrochenu si pistoanele cu biele??


--------------------
Renault Espace IV 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 5 Sep 2013, 21:43
Post #13


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Daca 2002=2004 atunci e bun si motorul!
Intreaba mecanicul care face lucrarea....mai bine.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radali01
post 13 Sep 2013, 08:23
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 1 September 13




ce diferenta este intre f9g 820 si f9q 732 si aici ma refer doar la bloc si chiuloasa?vreau sa iau tot de pe f9q 820 si sa pun pe f9q 732. (se pare ca si chiuloasa a fost afectata la pistonul 4 unde sa rupt biela la f9q 820)


--------------------
Renault Espace IV 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 11:56
Dacia