Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

CONSUM "0" IN FRANA DE MOTOR

bleano1
post 9 Apr 2013, 21:03
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 13 January 13
From: iasi




poate sa ma lamureasca si pe mine cineva de ce este consumul 0 cand mergi in frana de motor.
eu asa ceva nu cred, si vreau o explicatie BUNA sa fiu convins ca asa e.
mad.gif


--------------------
renault clio2 1,5dci 65cp,2004,caroserie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 9 Apr 2013, 21:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




E mai usor sa intrebi decat sa cauti, nu ?
S-a arhidiscutat cu multi ani in urma.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bleano1
post 9 Apr 2013, 21:13
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 13 January 13
From: iasi




ok am sa caut biggrin.gif

9 Apr 2013, 21:28:
am cautat un pik dar nimeni nu zice nimic de consumul 0,
toti zic de consum ,,in general,,dar de 0 nimeni..
o sa mai caut..daca nimeni nu ma lamureste

This post has been edited by bleano1: 9 Apr 2013, 21:28


--------------------
renault clio2 1,5dci 65cp,2004,caroserie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pheephee_11
post 9 Apr 2013, 21:36
Post #4


pe aici si eu


Group: Members
Posts: 509
Joined: 25 August 10
From: bucuresti




este abordata tema si in discutiile consum 1.6 16V megane 2.

teoria e simpla, in frana de motor, nu mai "invarte" motorul rotile, ci rotile mentin motorul in functiune. nu se mai foloseste benzina pt a mentine turatia motorului => consum 0.


--------------------
Renault Megane 2.1 1.6 16V 2004
Ford Mondeo mk4 2.0tdci 2008

unde vedeti ma atata ceata?!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 9 Apr 2013, 21:40
Post #5


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Injectoarele au comanda electronica. In frana de motor sunt tinute inchise.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 9 Apr 2013, 21:43
Post #6


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Da, consumul este 0 in frana de motor.

Cand o scoti din viteza, turatia de relanti este tinuta cu pretul unei mici cantitati de carburant, insa in frana de motor, motorul nu are nevoie de carburnat care sa-l tina pornit.

De asta cand vezi in departare un semafor pe rosu, este mai economic sa lasi masina in viteza (o treapta superioara) si sa ridici piciorul de pe acceleratie decat sa o lasi pe liber.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luckas_itd
post 9 Apr 2013, 22:05
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 21 April 08
From: Moreni




Mie,in frana de motor imi arata un consum ce oscileaza intre 1.2 si 3% in functie de turatia care o am.motorul este 1.5 dci 65 cai.

This post has been edited by luckas_itd: 9 Apr 2013, 22:08


--------------------
Renault Clio symbol 2004,1.5 dci 65 - db-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 9 Apr 2013, 22:08
Post #8


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Inseamna ca ai o problema laugh.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ayden_CJ
post 9 Apr 2013, 22:20
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 577
Joined: 28 February 07
From: Cluj




Din cîte știu eu, la relanti, amestecul este ușor îmbogățit, ținînd cont mai ales că s-ar putea să ai niște consumatori suplimentari (AC, faruri, alte chestii pe instalația electrică...ia mișcă volanul la relanti și vezi cum se vede pe turometru) plus că la turațiia mică volanta cu greu reușește să își aducă aportul pentru uniformizarea turației, a se vedea cum joacă turometrul la relanti - de ex. la 1.4 16.
Nu îți arată 0 imediat ce iei piciorul de pe accelerație ci după 2-3 secunde, cel puțin așa e la mine.


--------------------
Renault Symbol 2006 EX1,4 16V - CJ-x5-DXM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luckas_itd
post 9 Apr 2013, 22:21
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 21 April 08
From: Moreni




Posibil,nu zic nu.Si dupa 5-6 secunde tot arata consum.La relanti cu motorul cald fara consumatori,in modul test imi rata consum de 0.5-0.6 litri pe ora.

This post has been edited by luckas_itd: 9 Apr 2013, 22:24


--------------------
Renault Clio symbol 2004,1.5 dci 65 - db-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 9 Apr 2013, 22:24
Post #11


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Si de la 1500 rpm in sus e consumul 0


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luckas_itd
post 9 Apr 2013, 22:26
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 21 April 08
From: Moreni




O sa mai incerc zilele acestea sa o las mai mult de 10 secunde in frana de motor.


--------------------
Renault Clio symbol 2004,1.5 dci 65 - db-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pheephee_11
post 9 Apr 2013, 23:13
Post #13


pe aici si eu


Group: Members
Posts: 509
Joined: 25 August 10
From: bucuresti




cum faci sa o lasi 10 sec in frana de motor?? iti intra in sarcina la un moment dat...........


--------------------
Renault Megane 2.1 1.6 16V 2004
Ford Mondeo mk4 2.0tdci 2008

unde vedeti ma atata ceata?!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 9 Apr 2013, 23:14
Post #14


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




te duci pe la vreo 3500 rpm si o lasi .. de preferat sa ai peste 50 km/h ...


si la mine pana nu se incalzeste motorul, gen vreo 5 minute daca o las in frana de motor nu scade sub 2, 3


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luckas_itd
post 9 Apr 2013, 23:59
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 21 April 08
From: Moreni




@pheephee_11
Din varful unui deal bineinteles,daca are o lungime considerabila se poate tine si mai mult.

This post has been edited by luckas_itd: 9 Apr 2013, 23:59


--------------------
Renault Clio symbol 2004,1.5 dci 65 - db-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pheephee_11
post 10 Apr 2013, 00:19
Post #16


pe aici si eu


Group: Members
Posts: 509
Joined: 25 August 10
From: bucuresti




scuze :-s am scris fara sa gandesc smile.gif mergand 90% din timp in Bucuresti, daca merg 5 sec in frana de motor e bine...


--------------------
Renault Megane 2.1 1.6 16V 2004
Ford Mondeo mk4 2.0tdci 2008

unde vedeti ma atata ceata?!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 10 Apr 2013, 05:23
Post #17


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




QUOTE(Ayden_CJ @ 9 Apr 2013, 23:20)

Nu îți arată 0 imediat ce iei piciorul de pe accelerație  ci după 2-3 secunde, cel puțin așa e la mine.
*


Asta e din cauza tabloului de bord care nu afiseaza salturi de consum atat de mari. Injectoarele se opresc cum nu mai e nevoie de ele.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tince1290
post 10 Apr 2013, 09:36
Post #18


Membru cititor


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 19 September 08




ca o observatie...ideea gresita ca la liber consuma masina cel mai putin pleaca de la motoarele cu carburator unde se trage benzina chiar si in frana de motor si consumul depinde de turatie in orice moment...pe injectie in schimb motorul "stie" cand are nevoie de combustibil si doar atunci foloseste....deci e mai convenabil sa folosesti frana de motor...oricum nu e recomandat sa mergi niciodata pe liber si nici sa lasi turatia sub 1500 (chiar si in frana de motor) pentru ca nu se stie niciodata cand o sa ai nevoie sa accelerezi brusc ca sa eviti un pericol...ori daca trebuie sa mai si bagi in viteza sau sa schimbi viteza pierzi pe putin 1-2 sec din timpul de reactie


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 10 Apr 2013, 09:58
Post #19


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Olticul stia sa taie gazu' cand era in frana de motor smile.gif Berlina nu?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 10 Apr 2013, 10:44
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




Berlina nu stia sa taie nimic


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdangepe
post 10 Apr 2013, 15:34
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 1 July 07
From: Bucuresti




Depinde de masina, la ford escort 16v in frana de motor consuma 1%. La renault diesel 0,0 smile.gif.


--------------------
ford/renault escort MK VII/symbol 1,5 dci 1997/2007 - B-13-GPE
[URL=http://fordescortmk.blogspot.com/2010_10_01_archive.html]My Webpage[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 10 Apr 2013, 16:10
Post #22


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Nu poate sa consume 1 invarabil...
Mai repede cred ca nu stie cbul sa afiseze 0.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdangepe
post 10 Apr 2013, 16:20
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 1 July 07
From: Bucuresti




Stie si cu 0, adica la relanti consuma 0,9 rareori 0,6 cu motorul cald. Renaultul la relanti are consumul de 0,6 cu motorul cald. Oricum este discutata problema pe toate forumurile. Eu zic ca depinde de la masina la masina, evident si generatie.

This post has been edited by bogdangepe: 10 Apr 2013, 16:20


--------------------
ford/renault escort MK VII/symbol 1,5 dci 1997/2007 - B-13-GPE
[URL=http://fordescortmk.blogspot.com/2010_10_01_archive.html]My Webpage[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 Apr 2013, 16:28
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(luckas_itd @ 9 Apr 2013, 23:05)
Mie,in frana de motor imi arata un consum ce oscileaza intre 1.2 si 3% in functie de turatia care o am.motorul este 1.5 dci 65 cai.
*



Mie imi arata 0.0, si la dci si la benzinar. Important e sa ai peste o anumita viteza/turatie.

QUOTE(R19/16v @ 10 Apr 2013, 10:58)
Olticul stia sa taie gazu' cand era in frana de motor smile.gif Berlina nu?
*



Din fabrica nu stie, dar exista un dispozitiv, si nu artizanal, ci facut intr-o fabrica, care se ataseaza carburatorului, si taie alimentarea in frana de motor.

http://www.okazii.ro/alte-piese-auto/econo...-i-o--a58875692

This post has been edited by argon: 10 Apr 2013, 16:31


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ayden_CJ
post 10 Apr 2013, 16:52
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 577
Joined: 28 February 07
From: Cluj




la oltcit mulți deștepți tăiau vîrful electrovalvei care întrerupea admisia benzinei pe circuitul de mers în gol iar apoi plîngeau că le consumă. aici calculatorul de injecție face treaba. Nu am spus că alimentarea injectoarelor se întrerupe după 2-3 secunde ci afișarea este întîrziată, lucru care mi se pare normal și nu am spus că ar fi un defect; aa, dacă ții piciorul pe pedala de ambreiaj e ca și cum uiți de frîna de motor. Frîna de motor mai are un avantaj de care puțini țin seama (offtopic): scade uzura sistemului de frînare. Iar iarna o frînă de motor înseamnă o mașină controlabilă pe cînd o frînă poate duce la o catastrofă în unele situații (chiar și pe ploaie, dar asta ține de altă ramură a sportului acesta:) )


--------------------
Renault Symbol 2006 EX1,4 16V - CJ-x5-DXM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tince1290
post 10 Apr 2013, 21:05
Post #26


Membru cititor


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 19 September 08




si de ce nu...si reducerea uzurii ambreiajului....ca daca apesi mereu ambreiaj-frana (cum am vazut ca se practica pe la scolile de soferi) daca a trebuit sa incetinesti doar putin si nu trebuie schimbata viteza, la eliberarea ambreiajului se si zgaltaie masina (daca nu faci sincronizare de turatie) si in acelasi moment se si produce o decelerare mai pronuntata, in conditiile in care perioada de franare s-a terminat si urmeaza accelerarea...deci total ineficient....sa nu mai zicem ca si in curbe sta altfel masina daca esti pe accelerare decat pe liber....dar asta e deja alta discutie


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 10 Apr 2013, 22:34
Post #27


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Precautie si cu frana de motor totusi. O frana de motor poate determina o dereglare a distributiei.
E adevarat insa ca pentru asta trebuie ca frana sa fie foarte violenta violenta.
E destul de putin probabil dar nu imposibil.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 10 Apr 2013, 22:51
Post #28


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Eu am reusit sa blochez rotile la Scenicul precedent bagand intr-a 1a in loc de a 3a. Nu stiu cum a supravietuit masina aia, dar a mers bine-merci dup-aia.

Banuiesc ca daca-s consumabilele in termen, sansele sa se intample sa sara un dinte, sa se rupa cureaua etc tind spre 0.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 10 Apr 2013, 23:25
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.741
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




La retrogradari din astea voioase, necesare unei accelerari, de exemplu din 5 in 3, e indicat sa se sincronizeze turatiile, ciupind acceleratia in timp ce se schimba vitezele. Necesita o oarecare obisnuinta, dar eu de ceva vreme numai asa conduc si mersul masinii e mult mai lin.

Frana de motor e obligatorie la coborarea unui munte, de exemplu, ajuta enorm franele. Faptul ca la motoarele cu injectie electonica sunt oprite injectoarele si consumul e 0, e bonus.


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bleano1
post 13 Apr 2013, 14:16
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 13 January 13
From: iasi




imi poate spune cineva CUM stie calculatorul ca rotile invart motorul si nu invers,,,exista vreun senzor? si daca da care ar fi ala,,ca eu tot nu cred acest lucru,
intradevar CB ul masinii arata zero in frana de motor dar CUM isi da el seama de acest lucru.
Am auzit o explicatie cum ca ar calcula debitul de carburant care intra si cel care iese din motor.

13 Apr 2013, 14:23:
a experimentat cineva PRACTIC acest lucru.Un exemplu ar fi sa bagi turul si returul intr-un bidon de 5 litri cu carburant si sa lasi masina in frana de motor la o vale mare si sa vezi daca intradevar consuma ceva sau nu,, wink.gif

This post has been edited by bleano1: 13 Apr 2013, 14:23


--------------------
renault clio2 1,5dci 65cp,2004,caroserie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 08:33
Dacia