Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Symbol 1.2 16v consum pe autostrada, Symbol 1.2 16v consum pe autostrada

gabize
post 27 Jul 2013, 17:31
Post #31


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Sau pe platformă!


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciomi27
post 27 Jul 2013, 17:46
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 30 March 11




Nu ai nevoie de motor "mare" ca sa mentii 130 de km/h. Ai nevoie doar de vreo 30 de cai.
Singura problema e la accelerare si la urcarea unei rampe (deal, munte etc... ) cand implica neaparat retrogradare(si deci consum mai mare) pentru masina cu motor mai "mic" fata de masina cu motor "mare".
Strategia mea e accelerarea la limita de viteza 130 (sau 140 :-D) cand urmeaza deal si o las sa incetineasca un pic spre varful rampei (fara a retrograda). Astfel nu fortez si nu am un consum prea mare.

Am o banuiala ca masina incarcata consuma mai putin decat masina goala la o viteza constanta de 130km/h... o fi adevarat?


--------------------
Renault Symbol 2010 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 27 Jul 2013, 18:02
Post #33


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Cu 30 CP obții 130 km/h pe caroserie de kart.


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 27 Jul 2013, 20:17
Post #34


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.317
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




cand urmeaza deal si o las sa incetineasca un pic spre varful rampei (fara a retrograda). Astfel nu fortez si nu am un consum prea mare.

*

[/quote]

Foarte rau cum procedezi tu ... motorul se chinuie si injecteaza si mai mult carburant ca sa faca fara ... biggrin.gif exact invers decat ce urmarestui tu ...


Pun pariu ca pe urcare o masina tinuta turata consuma semnificativ mai putin decat una care este tinuta subturata ...

Cum adica nu fortezi motorul??? crezi ca urcari in 5000 rpm ii face rau? .. iti spun eu ... nu, din contra ..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciomi27
post 27 Jul 2013, 20:46
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 30 March 11




Ma lansez inainte de rampa la 130-140 tin pedala relativ constanta si astfel sa incetinesc pana la 110 (cca 3500 de ture). Daca o scap sub 110 de obicei trebuie sa retrogradez (in functie si de situatie) ceea ce nu e scopul meu.

Prin "nu fortez" vroiam sa zic ca nu fortez masina sa mareasca cantitatea de benzina injectata.
Pentru sanatatea motorului as merge non-stop la 4000-4500 de ture (in viteza a 5-a :-D).


--------------------
Renault Symbol 2010 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 27 Jul 2013, 20:50
Post #36


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




QUOTE(ciomi27 @ 27 Jul 2013, 21:46)
Ma lansez inainte de rampa la 130-140
*


Câte drumuri în rampă permit viteza asta (exceptând faptul că în RO e nebunie să mergi cu astfel de viteze, chiar pe drum drept, excluzând pseudoautostrăzile)?


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 28 Jul 2013, 07:42
Post #37


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(ciomi27 @ 27 Jul 2013, 17:46)
Am o banuiala ca masina incarcata consuma mai putin decat masina goala la o viteza constanta de 130km/h... o fi adevarat?
*


NU!
Ia gandeste-te, cum e mai usor, sa alergi cu un rucsac plin in spate sau sa alergi doar cu un portofel in buzunar?

QUOTE(ciomi27 @ 27 Jul 2013, 20:46)
Prin "nu fortez" vroiam sa zic ca nu fortez masina sa mareasca cantitatea de benzina injectata.
*


Nu maresti cantitatea de benzina in panta, dar nu o maresti inainte de panta ca sa iti iei avant?

This post has been edited by vallixx: 28 Jul 2013, 07:43


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 28 Jul 2013, 19:49
Post #38


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Degeaba, motorul de 1.2 de pe renault intotdeauna va consuma mult la limita de viteza de pe autostrada .... Uite eu am venit ieri cu 130 pe autostrada in treapta 5 la 4100 ture cu clima pornita cu un consum de 8.... cuplul mic si la turatii mari face sa consume motorasul (alt exemplu un golf 3 de 1.6 tot cu 75 cai scoate tot la 130 un consum de 6, 6.5) .... Daaar o sa revin cu un consum dupa o resoftare sa vedem cu cat scade consumul.


Clio 4 tce consuma mai putin la 130 pe autostrada ! oare de ce ?

This post has been edited by BannedHost: 28 Jul 2013, 19:50


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 29 Jul 2013, 23:10
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




Daca imi luam diesel, ma mai gandeam sa imi pese de consum, dar merg destul de mult pe an (30-40k) si tot nu regret ca am luat benzina din absolut nicio privinta. In general, termin intervalele de 10000 km cu 7,4-7,8% consum (ai am adunat vreo 13), dar merg destul de mult prin Bucuresti (30-40 km/zi). Motorul asta consuma 9-10% in oras cu aglomeratie, tragi de el (in rest 8% e destul de mult), da ala de 1,4 (16v)&up consuma 10% la mers lejer.

Unii dintre voi cred ca tre sa va mutati in EAU sau Turkmenistan, nu cred ca o sa va mai pese acolo de consum.

Cat despre diferenta dintre motorul de 1,2 si 1,4 cu 75 cp, mai trebuie tinut cont si de masa, iar 0,5s la 100km e senzational, dar doar la F1. Cred ca 0-50 km/h si 80-120 km/h sunt mai importante (nu zic ca exceleaza la astea, doar ca nu vad relevanta 0-100).

In fine, pt initiator, la mine pe CB imi arata cu 0.3-0.4 l la suta de km mai mult decat consumul real. Doar la un drum am facut cu metoda plinului (rar fac plinul ca femeile in general stau prost cu vezica si tre sa opresc des) si asa imi aratase.

Am mai auzit multi viteji din astia care au avut motoare de 1,2 - 1,4 si au sarit la 1,8-2,0 pe cateva principii de consum si putere scrise mai sus...si dupa aia au revenit la "porcariile" alea de motoare mici (consum mai mare, oras, comune etc pt ca nu aveau casa pe autostrada, costuri de intretinere mai mari, asigurare nu mai zic).

Banned, in oras cat consuma golfu ala?
Sunt curios daca la Maybach, cu motor de 6 l consum oficial de 12% extra, o fi consumand vreo 3% km la 130. Pacat ca i Gigi in puscarie si n-am de unde sa stiu.


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 30 Jul 2013, 06:50
Post #40


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(SandelBS @ 29 Jul 2013, 23:10)
Cat despre diferenta dintre motorul de 1,2 si 1,4 cu 75 cp, mai trebuie tinut cont si de masa, iar 0,5s la 100km e senzational, dar doar la F1. Cred ca 0-50 km/h si 80-120 km/h sunt mai importante (nu zic ca exceleaza la astea, doar ca nu vad relevanta 0-100).
*


Nu stiu de care masa vrei sa tii cont, am comparat masini identice ca si masa sau cutie de viteze, deosebite doar prin motorizare.
Evident ca 0.5 secunde e irelevant. La fel de evident este ca intr-adevar reprizele sunt mai relevante decat 0-100. Insa exemplul dat de mine vine din cifrele oficiale de putere, cuplu si consum.

0-100 poate e putin relevant, dar ca si o comparatie intre 2 motoare, este destul de relevant.

In continuare nu inteleg de ce Renault a scos din productie un motor de 1.4 75 CP si a bagat unul identic ca si putere, dar inferior din toate celelalte puncte de vedere.
Mai ales intr-o lume in care macar teoretic incercam sa avansam, nu sa regresam.

QUOTE(SandelBS @ 29 Jul 2013, 23:10)
Sunt curios daca la Maybach, cu motor de 6 l consum oficial de 12% extra, o fi consumand vreo 3% km la 130. Pacat ca i Gigi in puscarie si n-am de unde sa stiu.
*


Adevaru' e ca Maybachul are fix o tona, exact cat Clio. tongue.gif


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Jul 2013, 07:28
Post #41


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(cj98czh @ 27 Jul 2013, 15:08)
Vezi ca te contrazici cu propriile tale consumuri ... date de supermotorul tau ...
*



Nu inteleg ce vrei sa zici, eu am 1.4 16v, la 90 consuma 5%, la 130 6,5-7% functie de vant, dar si masina e mai grea ca Symbol-ul.

This post has been edited by argon: 30 Jul 2013, 07:29


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 30 Jul 2013, 08:38
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




QUOTE(vallixx @ 30 Jul 2013, 06:50)


In continuare nu inteleg de ce Renault a scos din productie un motor de 1.4 75 CP si a bagat unul identic ca si putere, dar inferior din toate celelalte puncte de vedere.
Mai ales intr-o lume in care macar teoretic incercam sa avansam, nu sa regresam.

*



Nu e numai la Renault, sau in domeniul auto, tendinta e de a face lucruri cat mai inteligente si folositoare dar mai mici, dar asta neinsemnand ca se si atinge acest scop ( telefoane, calculator etc). Referitor la 1,2 vs 1,4 se merge pe ideea ca ar fi mai economic, consum, impozite, asigurari , intretinere (de ex distributia la 1,2 se schimba la 80k oficial, 90k real prima oara, fata de 60 k la 1,4).

Vallixx, pui prea mult accent pe cuplu si putere la o masina unde nu e neaparat nevoie.


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 30 Jul 2013, 18:18
Post #43


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




@Sandel

In oras scoate vreo 8-9 litrii depinde de stilul de mers ....

La liniute nici nu mai zic.. biggrin.gif in 2 ma ia, dupa ramanem constanti (diferenta de cuplu si de cuplare a treptei 2)

This post has been edited by BannedHost: 30 Jul 2013, 18:18


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 15:26
Dacia