Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cazierul auto scumpeste asigurarile soferilor rai, De la mijlocul anului 2006

musicall
post 15 Sep 2005, 23:45
Post #1


musicall


Group: Members
Posts: 547
Joined: 6 February 05
From: Braila




Cazierul auto scumpeste asigurarile soferilor agresivi

De la mijlocul anului 2006, se va introduce experimental, la plata RCA, sistemul bonus-malus. Prin acest sistem, proprietarii de autovehicule vor putea plati o prima de asigurare mai mica, daca in anul anterior nu au produs accidente.

„In acest moment se lucreaza la crearea unei baze de date. Nu am avut o baza de date cu soferii care au produs accidente, din vina lor, in ultimii ani si nu am putut introduce sistemul bonus-malus anul acesta. Dar, de la mijlocul anului 2006, acest sistem va fi introdus experimental, iar din 2007 va fi obligatoriu“, declara Nicolae Crisan, presedintele Comsiei de Supraveghere a Asigurarilor.

Ce-i de fapt bonus-malus

Bonus-malus este un sistem prin care prima poate fi redusa (bonus), daca in anul anterior asiguratul nu a avut daune, sau poate fi marita (malus), daca asiguratul are daune. In felul acesta, se urmareste o incurajare a asiguratilor prudenti si o descurajare a celor care, din diverse motive, inregistreaza daune mari. Sistemul contine 10 clase de bonus si patru de malus.

Ce e bine

Exista o serie de avantaje in acest sistem pentru soferii prudenti. Astfel, trebuie spus ca RCA nu va mai costa la fel pentru toti soferii, cum este la ora actuala. Cei care nu au inregistrat accidente vor avansa, an de an, in clasele de bonus (cele zece) si vor plati mai putin in cazul primei de asigurare. In schimb, in cazul in care contractul de raspundere civila auto a fost suspendat pe o perioada mai scurta de un an de zile, clasa dobindita in sistemul bonus-malus nu este afectata.

Dezavantaje

Dezavantajele sistemului sint legate de persoana contractanta, indiferent de cine a condus autovehiculul in momentul accidentului. Daca masina a fost insusita fara acordul proprietarului, si acest lucru nu este raportat inainte de accident, sistemul bonus-malus al persoanei contractante este influentat in sens negativ. Daca o persoana incheie un nou contract, la un alt autovehicul din proprietatea sa, pentru acest contract intra in sistemul B-M la prima pozitie. In cazul in care contractul s-a desfiintat prin neplata primelor de asigurare aferente, clasa bonus nu se transmite, in schimb clasa malus se pastreaza, daca se incheie un nou contract intr-un an de zile. Asiguratorul este obligat sa elibereze „adeverinta bonus-malus“. La incheierea unui nou contract la un alt asigurator, contractantul (viitorul asigurat) este obligat sa prezinte adeverinta, in caz contrar, acesta este introdus la cea mai de jos pozitie, adica pozitia A0. Daca contractantul nu prezinta adeverinta, noul asigurator este obligat sa solicite vechiului asigurator datele referitoare la situatia bonus-malus.

Cum se pierde bonusul

E drept, multi cititori se vor intreba daca la un singur accident pierdem toate clasele de bonus pe care le-am adunat intr-o perioada de 10 ani. Potrivit sistemului bonus-malus in cazul autovehiculelor, clasele de bonus se reduc astfel: un accident duce la pierderea a doua clase de bonus; doua accidente duc la pierderea a patru clase de bonus; trei accidente - la sase clase de bonus, iar la patru accidente, in acelasi an de referinta, se trece automat in clasa cea mai mare de risc, adica M4. In cazul autovehiculelor cu gabarit depasit (camioane, autobuze, masini agricole), la fiecare accident clasa de bonus scade cu o unitate. •

.::: sursa: cotidianul.ro

This post has been edited by musicall: 15 Sep 2005, 23:49


--------------------
Fiat Punto Classic | Blogu personal - delfinul.com
Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lexy
post 16 Sep 2005, 07:49
Post #2


Just ME


Group: Members
Posts: 531
Joined: 9 December 04
From: Bucuresti




Foarte bine.Mi se pare foarte buna ideea si sistemul.Te face mai responsabil..!Sau macar asta se vrea, daca nu sari cu banu' biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Toyota Corolla 1,6 VVTI / SOL - B-01-LEXY
Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 16 Sep 2005, 07:56
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




Deci sa ne facem rca numai pe jumatate de an? Eu demult astept asa ceva, conduc de 4 ani fara nici un eveniment, platesc la fel ca altul care face accidente.


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 16 Sep 2005, 08:02
Post #4


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




sistemul ar fi bun daca s-ar aplica dupa alta logica decat cea
"damboviteana".... cu ce sunt eu vinovat de exemplu daca mi s-a furat masina? sau din masina?... adica cu ce ma poate stimula acest sistem ina cest caz... si exemplele pot continua (cutremure, caderi de copaci etc.)... de ce castigul in puncte bonus este de 1/an dar pierderea de 2/accident sau eveniment? ... nu prea e echitabil... pana la urma aceste noi reglementari sunt facute nu de o autoritate ci de una dintre partile itneresate intr-un cotnract... deci clar sunt in interesul acelei parti... in speta a asiguratorilor, care doresc in acest fel sa aiba un motiv de a percepe mai multi bani... in ce masura sunt reglementarile identice sau macar asemanatoare cu cele din alte tari, ramane sa aflam de la cei care traies si muncesc pe alte meleaguri... pana atunci eu cred ca e un mare bullshit!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 16 Sep 2005, 08:26
Post #5


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




QUOTE(AL @ 16 Sep 2005, 08:02)
sistemul ar fi bun daca s-ar aplica dupa alta logica decat cea
"damboviteana".... cu ce sunt eu vinovat de exemplu daca mi s-a furat masina? sau din masina?... adica cu ce ma poate stimula acest sistem ina cest caz... si exemplele pot continua (cutremure, caderi de copaci etc.)... de ce castigul in puncte bonus este de 1/an dar pierderea de 2/accident sau eveniment? ... nu prea e echitabil... pana la urma aceste noi reglementari sunt facute nu de o autoritate ci de una dintre partile itneresate intr-un cotnract... deci clar sunt in interesul acelei parti... in speta a asiguratorilor, care doresc in acest fel sa aiba un motiv de a percepe mai multi bani... in ce masura sunt reglementarile identice sau macar asemanatoare cu cele din alte tari, ramane sa aflam de la cei care traies si muncesc pe alte meleaguri... pana atunci eu cred ca e un mare bullshit!
*


in primul rand mi se apre extrem de corect:
1. poate tu conduci foartte putin poate deloc, deci automat primesti un bonus in primul an, dar intr-o zi ploioasa scoti harbul din parcare si din netentie imi stergi mie bara din spate la nou nouta mea masina.... deci un eveniment foarte neplacut pt mine. si pt asigurator.
2. poate conduci foarte mult (de ex 50 k / an), raportat la unul care conduce 10-15.000/ an tu ai de 2-3 ori mai multe sanse sa faci accident, daca nu-l faci ai un bonus, pe care teoretic l-ai obtinut mult mai greu decat cei care conduc mai putin.
in concluzie mi se pare echitabil pentru ca nu pot sa iti dau tie care conduci 50.000 5 bonusuri si celui care nu conduce doar unul, adica nu se poate face diferenta asta intre 2 persoane, pana la urma urmei suntem egali, si plata asigurarii se face anual deci bonusul il primesti doar la cealalta asigurare, dupa "bilant", iar daca ai evenimente ca cel de mai sus... de mine sa iti ia 5 nu doar 2... 243.gif
sunt asemanatoare si cu cele din alte tari, de ex in canada daca ai un eveniment se dubleaza suma asigurarii, daca ai 2 se face nu mai stiu cat de scumpa, iar daca ai 3 evenimente nu iti mai face nici o companie asigurare.... si atunci ce te faci, ???...


--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 16 Sep 2005, 08:38
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Din cate stiu si in Italia se practica un astfel de sistem.

Ideea pare ok. Sa vedem cum se aplica. Uite de exemplu tata nu a avut niciodata accident sa foloseasca RCA-ul si nici eu la fel. Asa ca ...

Si sa vedem reactia firmelor de distributie si restul, daca soferii lor acumuleaza puncte malus ... poate impun o disciplina mai sefera pt soferii lor.

Edit:

Pardon, eu am avut niste incidente cu patrupede ... da eu am facut tot ce am putut sa evit! sad.gif

This post has been edited by litza: 16 Sep 2005, 08:39


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOGDAN DSN
post 16 Sep 2005, 10:01
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 18 October 04
From: Bucuresti




ar fi interesant de aflat de la cei care se afla prin alte tari(Money,Mil etc..) cum este pe acolo.Nu m-ar mira daca pe la noi ar fi "putin" altfel - pentru favoritisme sau "clientela" politica.


--------------------
Toyota Aygo 2006 - masina de servici - fost posesor de DSN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladG
post 16 Sep 2005, 10:03
Post #8


Membru preistoric


Group: Members
Posts: 2.397
Joined: 23 January 03
From: Bucuresti




QUOTE(AL @ 16 Sep 2005, 10:02)
sistemul ar fi bun daca s-ar aplica dupa alta logica decat cea
"damboviteana".... cu ce sunt eu vinovat de exemplu daca mi s-a furat masina? sau din masina?... adica cu ce ma poate stimula acest sistem ina cest caz... si exemplele pot continua (cutremure, caderi de copaci etc.)...
*



Atentie, e vorba de RCA. Cauzele enumerate de tine sunt acoperite de CASCO.

This post has been edited by VladG: 16 Sep 2005, 10:04


--------------------
Ex Dacia SuperNova -- - --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad Georgescu
post 16 Sep 2005, 10:28
Post #9


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




QUOTE(litza @ 16 Sep 2005, 09:38)
Si sa vedem reactia firmelor de distributie si restul, daca soferii lor acumuleaza puncte malus ... poate impun o disciplina mai sefera pt soferii lor.
*

Din punctul asta devedere mi se pare o masura excelenta. Soferii de la firmele de distributie care conduc Dacia Papuc sint MULT mai periculosi in trafic decit taximetristii.

Taximetristii conduc aiurea dar se feresc totusi de accidente pentru ca un accident inseamna sa stea cu masina in service in loc sa lucreze, si deci le scad veniturile. Soferilor de Papuc parca nu le pasa de nimic. Cind vor sa schimbe banda trag de volan, fara asigurare si semnalizare.

In general sint de acord cu sistemul asta bonus-malus (ce ciudat suna) pentru ca mi se pare ca m-ar avantaja. La fel si sistemul de puncte ale Politiei - daca ar fi BINE aplicat, ar avantaja soferii disciplinati care nu fac greseli in trafic.

This post has been edited by Vlad Georgescu: 16 Sep 2005, 10:46


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
Athos, Porcos si Bairamis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 16 Sep 2005, 10:30
Post #10


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




Ce nu mi se pare echitabil:
a. Ar trebui sa fie 1 punct/incident, nu doua
b. E absurda reglementarea cu legarea bonus-ului de masina, nu de sofer. Adica tot ce trebuie sa fac daca busesc multe masini, e sa imi iau alta masina cand creste asigurarea. Iar daca eu sunt sofer prudent, dar imi place sa-mi iau masina noua o data la 2 ani, nu beneficiez deloc.

ce a ramas nespecificat, si cred eu ca ar trebui specificat...
a. ar trebui din start prima de asigurare sa fie mai mica decat acum (fiind noul sistem care te responsabilizeaza, si care penalizeaza soferii cu multe incidente)
b. Ce se intampla cand e culpa comuna? se 'penalizeaza' la fel de mult ambii soferi? Nu stiu cat e de echitabil...


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 16 Sep 2005, 17:46
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Se incearca prin chestia asta alinierea la sistemul european de asigurari auto. In Germania e asa de mult timp, in America la fel. In Germania "iti creste asigurarea" (procentele) daca ai facut accidente si esti vinovat, si clar ca platesti mai mult. In America e chiar mai rau, acolo iti creste asigurarea chiar si pentru amenzi (despre cele luate din cauza vitezei neregulamentare stiu sigur, nu stiu cum e si cu amenzi luate pentru parcare interzisa sau alte chestii). Ca incepator ai niste procente de te costa asigurarea obligatorie mai mult decit masina citeodata, exista mai multe reguli. Nu cred ca or sa le puna pe toate prea curind in practica in Romania.


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 17 Sep 2005, 12:09
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Cum se calculeaza prima de asigurare daca inmatriculez masina pe numele unei persoane care nu poseda permis?


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 17 Sep 2005, 13:45
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Nu stiu, ca nu am fost in situatia asta. Oricum problemele de logica elementara Made in Romania (vezi tema Smart) sint cu mult sub sistemele de asigurari auto din Germania. Adica la ce sisteme au pus ei la punct, e cam imposibil sa "ii fentezi" cu scheme din astea si sa inscrii masina pe numele bunicii ca ea oricum nu face accidente din motiv ca nu conduce, dar masina o conduce nepotul de 18 ani. Sint o gramada de criterii atunci cind se calculeaza asigurarea pe care trebuie sa o platesti la o masina, sistemele astea sint puse in functiune de ani buni de zile, si la fel sint perfectionate de-a lungul timpului.


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gonty
post 17 Sep 2005, 17:03
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 23 March 03
From: Iasi




QUOTE(Tudor B @ 16 Sep 2005, 09:56)
Deci sa ne facem rca numai pe jumatate de an? Eu demult astept asa ceva, conduc de 4 ani fara nici un eveniment, platesc la fel ca altul care face accidente.
*


Dar pentru unul ca mine care in 19 ani si jumatate de conducere nu am produs nici un accident din vina mea? In ce clasa ma baga? blush.gif


--------------------
Citroen C4 2.0 HDI 2007, SX Pack - IS96DEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gamezcdr
post 17 Sep 2005, 17:11
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 5 June 04




Clasa superecopremium.


--------------------
Reanault Kadjar 1.2 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-38-NFS
post 17 Sep 2005, 19:40
Post #16


membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 30 August 05
From: BUC -DR TABEREI




in canada chestia asta se face de vreo 10 ani

e bine ca ne desteptam si noi .un lucru bun.


--------------------
spark /chevrolet solenza/dacia 2006/2005 - b-23-REU
NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gonty
post 18 Sep 2005, 05:10
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 23 March 03
From: Iasi




QUOTE(adisan @ 17 Sep 2005, 22:42)

Deci la un eveniment tu ca si asigurat ai si RCA si CASCO dar....optezi sa se repare pe varianta CASCO cei de la RCA nu au de unde sa cunoasca evenimentul.
Asadar, nu ai fost DEPUNCTAT


Nu e chiar asa. RCA nu se foloseste in interes propriu, al masinii personale. RCA repara daunele facute de tine celorlalti (bine, nu plateste si poluarea wink.gif ). CASCO, la randul sau, se foloseste pentru a-ti repara masina proprie si nu daunele pe care le produci altora. Unul pe care-l botesti din vina ta, in primul rand iti ia o copie dupa RCA, asa ca, singura varianta in care poti evita pe cei care iti fac RCA, ca sa nu-ti strici cazierul, este sa scoti bani din buzunar si sa-i platesti celuilalt daunele produse.


--------------------
Citroen C4 2.0 HDI 2007, SX Pack - IS96DEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adisan
post 18 Sep 2005, 09:24
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 19 December 04
From: ORADEA




Da...ai dreptate dar vezi ca sint situatii in care ambii soferi sint de vina....sau depinde de constatarea agentului de circulatie...
Plus daca intram in amanunte se poate si.... mica intelegere sau alte mici ciumbuslucuri .
Mintea romanului merge brici. blush.gif

This post has been edited by adisan: 18 Sep 2005, 09:28


--------------------
DACIA LOGAN Preferance 1.4 MPI - BH - xx - xxx
salutari din Ardeal....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 18 Sep 2005, 19:15
Post #19


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast






QUOTE(adisan @ 18 Sep 2005, 09:24)
  Plus daca intram in amanunte se poate si.... mica intelegere sau alte mici ciumbuslucuri .
  Mintea romanului merge brici. blush.gif
*


pai nu asta zicea si gonty?
QUOTE(gonty @ 18 Sep 2005, 05:10)
singura varianta in care poti evita pe cei care iti fac RCA, ca sa nu-ti strici cazierul, este sa scoti bani din buzunar si sa-i platesti celuilalt daunele produse.
*




--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adisan
post 18 Sep 2005, 19:20
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 19 December 04
From: ORADEA




Ehe..vrei sa iti spun unele ponturi...as incalca regulamentul intern.

Ti-am spus ca mintea romanului e brici....o sa constati cind va aparea legea...lacunele de care poate profita oricine.

Eu am incercat sa descopar cite ceva...dar unii....merg direct la masa pusa fara sa aduca macar vesela. ohmy.gif

Nu m-am suparat dar ..ar fi indicat sa ne ajutam intre noi si sa venim cu ideii noi nu sa ..ridem de altii sau sa facem pe desteptii. rolleyes.gif

Gindeste-te cu cit e mai alambicoasa legea cu atit suferim mai mult....

O parere ...crezi ca cei care o vor elabora nu arunca sau nu aud niste vorbe spuse aici pe site?

This post has been edited by adisan: 18 Sep 2005, 19:26


--------------------
DACIA LOGAN Preferance 1.4 MPI - BH - xx - xxx
salutari din Ardeal....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 18 Sep 2005, 19:37
Post #21


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




deocamdata legea nu aparut fizic deci portite nu poti sa faci intr-un gard care fizic inca nu exista.
asa ca nu avem cum sa ne ajutam, iar sa lansam sute de ipoteze ca daca ar fi asa sau daca ar fi invers... etc s.a.m.d., nu vad rostul.
Eu cred ca persoanele care sunt predispuse la a face accidente ar fi bine sa fie cat mai putin in trafic, in consecinta consider binevenita o asemenea lege si sper, sa nu fie deloc portite in ea. Pe de alta parte insa la noi se mai fac legi gandite si cu "cu**" si nu m-as mira sa fie si cateva scapari.


--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 19 Sep 2005, 08:54
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




Va zic io una... cred ca aia cu asigurarile mi-au pus gand rau... blink.gif

Tot e bine, ca nu scumpesc asigurarile pt cei care au multe "evenimente" ... adica atata ca nu o sa platesc ami putin...

Numai bine!


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musicall
post 21 Sep 2005, 03:01
Post #23


musicall


Group: Members
Posts: 547
Joined: 6 February 05
From: Braila




Ideea de a-i pedepsi cu reținerea certificatului și a plăcuțelor de înmatriculare pe șoferii care circulă fără asigurare RCA este, fără discuție, una cât se poate de bună, mai ales că destui români nu dau doi bani pe caracterul obligatoriu al unei astfel de polițe de asigurare. O asemenea măsură, dublată și de o amendă zdravănă, de până la 1.000 de lei noi, ar reduce consistent numărul iresponsabililor care pleacă la drum fără să le pese că s-ar putea să nu fie în stare să plătească nici 10% din pagubele cauzate de un accident produs din vina lor. Iar dacă poliția se oprea aici cu ideile, n-ar fi avut de auzit decât laude, dublate eventual de inerentele discuții despre cuantumul amenzii.

Din păcate însă, conform declarației făcute, ieri, de Nicu Crăcea, comisar-șef la Direcția Poliției Rutiere, în proiectul de lege privind aprobarea OUG 195/2002 a fost introdusă și prevederea ca șoferul prins fără RCA să fie nevoit, în termen de 30 de zile, să facă dovada că a încheiat o astfel de poliță. În caz contrar, mașina ar urma să fie radiată de poliție, din oficiu.

Prevederea are un caracter punitiv evident: șoferul căruia i s-au reținut plăcuțele de înmatriculare oricum nu mai poate circula cu mașina, deci nu mai poate fi un pericol pentru buzunarele celorlalți participanți la trafic, decât dacă încearcă să iasă pe șosea cu vehiculul fără numere, sau cu numere false. Or, aceste două variante duc direct către un dosar penal, și, mai mult, pot fi încercate și de posesorul unei mașini radiate. Practic, poliția vrea să-i forțeze pe cei prinși fără asigurare s-o încheie în termen de 30 de zile, indiferent dacă au sau nu bani, circulă sau nu cu mașina, sunt sau nu sunt în țară. Oamenii nu vor avea de ales, pentru că bătaia de cap și cheltuielile presupuse de o nouă înmatriculare sunt un calvar prin care nimeni nu-și dorește să treacă.

Nu este deloc evident de ce poliția n-ar putea păstra certificatul de înmatriculare și plăcuțele pentru un termen mult mai lung, de ordinul a cel puțin 12 luni. Normal că birourile Poliției Rutiere n-au de ce să devină depozit pentru numerele rablelor pe care stăpânii au renunțat să le mai pună vreodată în circulație, dar nici nu există vreun motiv pentru a sili un pensionar să încheie asigurarea pe 30 noiembrie, dacă omul a fost prins de poliție în timp ce-și ducea mașina în vreo curte, ca s-o pună la iernat până la primăvară. Doar dacă, desigur, polițiștii n-au gândit cumva măsura având mai degrabă în minte interesele companiilor de asigurări, decât interesul cetățeanului.


.::: sursa: Gandul.info

This post has been edited by musicall: 21 Sep 2005, 03:02


--------------------
Fiat Punto Classic | Blogu personal - delfinul.com
Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 21 Sep 2005, 23:24
Post #24


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(vv @ 16 Sep 2005, 09:30)
ce a ramas nespecificat, si cred eu ca ar trebui specificat...
a. ar trebui din start prima de asigurare sa fie mai mica decat acum (fiind noul sistem care te responsabilizeaza, si care penalizeaza soferii cu multe incidente)
*


Ce nu mi se pare mie echitabil:

1. Ar trebui din start ca prima de asigurare sa includa si cartea verde (adica sa creasca, atita cit e acum e penibil de mica). Oricum, cind intram in UE, va trebui obligatoriu ca prima de asigurare sa fie de MINIM 400 euro/an.
2. Ar trebui ca la masini mai vechi de 5 ani prima sa creasca proportional cu vechimea masinii (asa e in Austria), deci pentru o masina noua prima sa fie mult mai mica decit pentru una de 7 ani (gen 50%)

QUOTE(musicall @ 21 Sep 2005, 02:01)
Ideea de a-i pedepsi cu reținerea certificatului și a  plăcuțelor de înmatriculare pe șoferii care circulă fără asigurare RCA este, fără discuție, una cât se poate de bună, mai ales că destui români nu dau doi bani pe caracterul obligatoriu al unei astfel de polițe de asigurare. O asemenea măsură, dublată și de o amendă zdravănă, de până la 1.000 de lei noi

Cred ca aici lipseste MINIM o cifra... rolleyes.gif sau poate chiar doua... laugh.gif Eu as adauga doua zerouri la coada numarului ca amenda pentru cei ce circula fara RCA. Si cu posibilitatea achitarii amenzii prin sechestru pe avere, pina la al 3-lea grad de rudenie... rolleyes.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 22 Sep 2005, 07:20
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Vechii guvernanti au decis sa nu introduca Cartea Verde in asigurare decat abia in 2007. Ca impactul era prea mare, ca vin alegeri, ca bla bla...deci mai un an. Pana una alta cresc impozitele ...


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 17:51
Dacia