fulie defazoare, zgomot de diesel
![]() ![]() ![]() |
fulie defazoare, zgomot de diesel
tyby_82 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 18 August 10 ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna 2
2002 1.8 16v
|
|||
boeru_laurentiu |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.244 Joined: 25 November 09 From: Focsani ![]() |
Sigur este benzinar ? Glumesc !!! Oricum se aude nasol . Fulia defazoare este montata pe axa cu came pe partea de admisie si este actionata de uleiul din motor prin intermediul unei electrovalve . Functionarea defectuoasa a aceste fulii produce acest zgomot de diesel !
|
--------------------
renault
latitude
2011, 173 cp , automată
|
|
silviuum |
![]()
Post
#33
|
![]() nu te abtine, scuipă tot Group: Members Posts: 297 Joined: 26 May 12 From: timisoara ![]() |
mai ma vro 30.000 pana schimb distributia si nu as plati de doua ori manopera, oare tine daca ma mai dau cu ea, e destul de deranjant zgomotul toata lumea zice ca e diesel...
|
--------------------
Renault
Laguna1
2001 1.8 16v 120cp
- TM-86-ALS Renault Laguna 2 2002 1.8 16v 116cp Automata TM-11-UXJ
Renault Laguna 3 2008 2.O 16V T 170 cp Automata TM 14 SAU |
|
VerSo930 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 15 December 13 ![]() |
QUOTE(silviuum @ 28 Oct 2013, 00:06) mai ma vro 30.000 pana schimb distributia si nu as plati de doua ori manopera, oare tine daca ma mai dau cu ea, e destul de deranjant zgomotul toata lumea zice ca e diesel... In sfarsit gasesc si eu mai multa lume care are problema pe care o am si eu. In acel video face destul de rau, se aude si la mine dar ceva mai frumos. O sa caut sa schimb acea electrovalva sa vedem ce se intampla. |
--------------------
Renault
Laguna II
Dynamic, 12.2002 Laguna II 2002, 1.8 16V, 86 KW Dynamic
|
|
siriteanu |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 748 Joined: 19 May 11 From: Iasi ![]() |
Are cineva idee , cum pot schimba electrovalva aia care controleaza fulia defazoare.?
nimeni nu stie ce cod are si ce e?? Cum gasesc una noua? |
--------------------
Renault
Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW
Dynamique 2006
-
|
|
vali1971ro |
![]()
Post
#36
|
![]() --------------------- Group: Members Posts: 654 Joined: 8 May 06 ![]() |
QUOTE(cipman @ 17 Dec 2005, 17:41) @ncristi: lui JADRRO i-a aparut la 2.5k iar Turkish zice mai sus de 2 masini la care problema a aparut la 30k. @JADRRO: daca mai ai inregistrarea, pune-o undeva s-o auzim si noi. Sau trimite-mi-o mie si o pun eu undeva. Termenul mai corect (folosind traducerea din franceza) ar fi de "fulie defazoare". Uite aici poza: vvt12349we.jpg 1. piston (piesa bleu, in forma de stea sau, ma rog, ca si cum are patru lobi) 2. fulie (antrenata de cureaua dintata) 3. arbore cu came admisie 4. electrovalva Se numeste fulie defazoare - ansamblul format de 1+2+capace (care lipsesc in detaliul din prim plan, cel exterior se vede in imaginea din fundal). Spre deosebire de motoarele clasice, cu lege/diagrama unica de admisie, motoarele VVT (variable valve timing) au, in plus, un mecanism cu rolul de a varia momentul de deschidere/inchidere ale supapelor de admisie. Exista mai multe solutii tehnice pt. asta; renault a ales metoda din desen pt. motoarele K4M si F4R. La ce e buna admisia variabila? Pe scurt, imbunatateste schimbul de gaze. Efecte: pornire mai usoara (in special la rece), mers mai rotund la turatii joase, economie de benzina la turatii joase si medii, poluare redusa, o crestere de cuplu la turatii medii (3-8%), o crestere a puterii maxime. Care e dezideratul (ce vrem sa obtinem)? O modificare a momentelor de inchidere si de deschidere ale supapelor de admisie (s.a.) in raport cu turatia, sarcina si temperatura motorului (de exemplu, cu cresterea turatiei, vrem sa reducem avansul la deschiderea s.a. si sa marim intarzierea la inchiderea lor). Cum se face? Se face prin defazarea (de unde si numele) rotatiei arborelui cu came al admisiei in raport cu rotatia arborelui cotit. Practic: - se rupe legatura directa intre cureaua dintata de distributie si arborele cu came prin folosirea ansamblului numit fulie defazoare; - fulia defazoare e formata din doua piese principale: rola dintata (2) (in contact cu cureaua dintata, antrenata in miscarea rotatie de aceasta din urma) si pistonul (1) montat fix pe arborele cu came; - intre rola si piston se poate introduce ulei, din circuitul de ungere (traseul galben), cu ajutorul electrovalvei (4), pe doua cai: in sensul maririi avansului (traseul rosu) sau in sensul reducerii lui (traseul galben); - rezultatul este umplerea compartimentelor, de pe o parte sau de pe alta, dintre piston si carcasa interioara a rolei, ceea ce face ca pozitia relativa a pistonului (si, deci, a arborelui cu came) sa se modifice in functie de cantitatea/presiunea uleiului si locului in care e injectat de electrovalva; - mecanismul (pistonul) are capacitatea de autoblocare la cap de cursa (nu sunt sigur daca la ambele capete) si asta e una din cauzele defectiunilor. La motorul K4M (1.6 16v) electrovalva primeste comanda sub forma unor impulsuri de deschidere (intr-un sens sau in celalalt) cu frecventa de 250 Hz a.i.defazarea e continua in intervalul 0 - 43° RAC (Rotatie Arbore Cotit), in functie de turatie si sarcina, conform maparii din computerul de injectie, in urmatoarele conditii: - in absenta erorii de senzor de rotatie (turatie) a motorului - in absenta erorii de senzor de pozitie al arborelui cu came al admisiei - in absenta erorilor de injectiei (injection fault) - in regimuri diferite de cel de relanti sau de sarcina nula - temperatura lichidului de racire trebuie sa fie intre 10 si 120°C La motorul F4R (2.0 16V) electrovalva functioneaza dupa regula "totul sau nimic". In sensul ca ori e deschisa ori e inchisa. Cu alte cuvinte, exista doar doua legi de admisie. In mod obisnuit, supapa e inchisa (nealimentata). Electrovalva se deschide (primeste alimentare) in urmatoarele conditii: - in absenta erorii de senzor de rotatie (turatie) a motorului - in absenta erorii de senzor de pozitie al arborelui cu came al admisiei - in absenta erorilor de injectiei (injection fault) - in regimuri diferite de cel de relanti sau de sarcina nula - tensiunea pe baterie > 11.4 V - temperatura motorului > 30°C - turatia intre 1500 si 4300 rpm (peste 4300 electrovalva nu mai este alimentata dar mecanismul defazor are o pozitie de blocare a.i. nu mai este nevoie de injectarea de ulei pt. mentinerea pe pozitie) - sarcina mai mare de 87% (presiunea in galeria de admisie peste 900 mbar) In cazul in care apare suspiciunea vreunui defect legat de admisia variabila se procedeaza in felul urmator: - se verifica varianta de soft din computerul de injectie (se reprogrameaza daca nu e "ultimul strigat") - mai putin probabil - se cauta si se remediaza defectele din circuitul electric: electrovalva stricata (sau care nu e in parametri), traductori de pozitie, de turatie, mufe, cabluri, etc. E vorba de defecte ce apar la diagnoza computerizata; - daca nu e cazul sau au fost rezovate punctele precedente, se inlocuieste fulia defazoare. Asta implica, in plus, inlocuirea setului/kit-ului de distributie (asa scrie la cartulie). E un topic cat china unde sunt multe chestii interesante! This post has been edited by vali1971ro: 25 Jan 2014, 17:45 |
--------------------
.
.
. "diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
|
|
siriteanu |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 748 Joined: 19 May 11 From: Iasi ![]() |
Eu am schimbat distributia si fulia defazoare acum 2 ani, si 20 000 km. Acum iar da semne ca ar incepe sa caraie ca un diesel ....si parca invarte destul de mult la pornire.
In concluzie....defectul electrovalvei care controleaza fulia trebuie sa apara pe tester? E posibil sa oboseasca fulia aia in doar 20 000 km? |
--------------------
Renault
Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW
Dynamique 2006
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:49 |