Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

fulie defazoare, zgomot de diesel

tyby_82
post 27 Oct 2013, 17:39
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 August 10




silviuum exact acelasi sunet il are si a mea, chiar puteam sa jur ca ai filmat la mine radmasa.gif

eu nu-i fac nimic in legatura cu fulia, am avut de gand sa o schimb acum 15000 km, dar a necesitat alte reparatii sad.gif

atat timp cat nu-mi face probleme poate sa faca ce sunete vrea ea.







--------------------
renault laguna 2 2002 1.8 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 27 Oct 2013, 17:55
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Sigur este benzinar ? Glumesc !!! Oricum se aude nasol . Fulia defazoare este montata pe axa cu came pe partea de admisie si este actionata de uleiul din motor prin intermediul unei electrovalve . Functionarea defectuoasa a aceste fulii produce acest zgomot de diesel !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviuum
post 28 Oct 2013, 00:06
Post #33


nu te abtine, scuipă tot


Group: Members
Posts: 297
Joined: 26 May 12
From: timisoara




mai ma vro 30.000 pana schimb distributia si nu as plati de doua ori manopera, oare tine daca ma mai dau cu ea, e destul de deranjant zgomotul toata lumea zice ca e diesel...


--------------------
Renault Laguna1 2001 1.8 16v 120cp - TM-86-ALS
Renault Laguna 2 2002 1.8 16v 116cp Automata TM-11-UXJ
Renault Laguna 3 2008 2.O 16V T 170 cp Automata TM 14 SAU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VerSo930
post 24 Jan 2014, 19:55
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 15 December 13




QUOTE(silviuum @ 28 Oct 2013, 00:06)
mai ma vro 30.000 pana schimb distributia si nu as plati de doua ori manopera, oare tine daca ma mai dau cu ea, e destul de deranjant zgomotul toata lumea zice ca e diesel...
*



In sfarsit gasesc si eu mai multa lume care are problema pe care o am si eu. In acel video face destul de rau, se aude si la mine dar ceva mai frumos.
O sa caut sa schimb acea electrovalva sa vedem ce se intampla.


--------------------
Renault Laguna II Dynamic, 12.2002
Laguna II 2002, 1.8 16V, 86 KW Dynamic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siriteanu
post 25 Jan 2014, 15:32
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 748
Joined: 19 May 11
From: Iasi




Are cineva idee , cum pot schimba electrovalva aia care controleaza fulia defazoare.?
nimeni nu stie ce cod are si ce e?? Cum gasesc una noua?


--------------------
Renault Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW Dynamique 2006 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 25 Jan 2014, 17:43
Post #36


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




QUOTE(cipman @ 17 Dec 2005, 17:41)
@ncristi: lui JADRRO i-a aparut la 2.5k iar Turkish zice mai sus de 2 masini la care problema a aparut la 30k.

@JADRRO: daca mai ai inregistrarea, pune-o undeva s-o auzim si noi. Sau trimite-mi-o mie si o pun eu undeva.
Termenul mai corect (folosind traducerea din franceza) ar fi de "fulie defazoare".

Uite aici poza:

vvt12349we.jpg

1. piston (piesa bleu, in forma de stea sau, ma rog, ca si cum are patru lobi)
2. fulie (antrenata de cureaua dintata)
3. arbore cu came admisie
4. electrovalva

Se numeste fulie defazoare - ansamblul format de 1+2+capace (care lipsesc in detaliul din prim plan, cel exterior se vede in imaginea din fundal).

Spre deosebire de motoarele clasice, cu lege/diagrama unica de admisie, motoarele VVT (variable valve timing) au, in plus, un mecanism cu rolul de a varia momentul de deschidere/inchidere ale supapelor de admisie. Exista mai multe solutii tehnice pt. asta; renault a ales metoda din desen pt. motoarele K4M si F4R.

La ce e buna admisia variabila? Pe scurt, imbunatateste schimbul de gaze. Efecte: pornire mai usoara (in special la rece), mers mai rotund la turatii joase, economie de benzina la turatii joase si medii, poluare redusa, o crestere de cuplu la turatii medii (3-8%), o crestere a puterii maxime.

Care e dezideratul (ce vrem sa obtinem)? O modificare a momentelor de inchidere si de deschidere ale supapelor de admisie (s.a.) in raport cu turatia, sarcina si temperatura motorului (de exemplu, cu cresterea turatiei, vrem sa reducem avansul la deschiderea s.a. si sa marim intarzierea la inchiderea lor).

Cum se face? Se face prin defazarea (de unde si numele) rotatiei arborelui cu came al admisiei in raport cu rotatia arborelui cotit.
Practic:
- se rupe legatura directa intre cureaua dintata de distributie si arborele cu came prin folosirea ansamblului numit fulie defazoare;
- fulia defazoare e formata din doua piese principale: rola dintata (2) (in contact cu cureaua dintata, antrenata in miscarea rotatie de aceasta din urma) si pistonul (1) montat fix pe arborele cu came;
- intre rola si piston se poate introduce ulei, din circuitul de ungere (traseul galben), cu ajutorul electrovalvei (4), pe doua cai: in sensul maririi avansului (traseul rosu) sau in sensul reducerii lui (traseul galben);
- rezultatul este umplerea compartimentelor, de pe o parte sau de pe alta, dintre piston si carcasa interioara a rolei, ceea ce face ca pozitia relativa a pistonului (si, deci, a arborelui cu came) sa se modifice in functie de cantitatea/presiunea uleiului si locului in care e injectat de electrovalva;
- mecanismul (pistonul) are capacitatea de autoblocare la cap de cursa (nu sunt sigur daca la ambele capete) si asta e una din cauzele defectiunilor.

La motorul K4M (1.6 16v) electrovalva primeste comanda sub forma unor impulsuri de deschidere (intr-un sens sau in celalalt) cu frecventa de 250 Hz a.i.defazarea e continua in intervalul 0 - 43° RAC (Rotatie Arbore Cotit), in functie de turatie si sarcina, conform maparii din computerul de injectie, in urmatoarele conditii:
- in absenta erorii de senzor de rotatie (turatie) a motorului
- in absenta erorii de senzor de pozitie al arborelui cu came al admisiei
- in absenta erorilor de injectiei (injection fault)
- in regimuri diferite de cel de relanti sau de sarcina nula
- temperatura lichidului de racire trebuie sa fie intre 10 si 120°C

La motorul F4R (2.0 16V) electrovalva functioneaza dupa regula "totul sau nimic". In sensul ca ori e deschisa ori e inchisa. Cu alte cuvinte, exista doar doua legi de admisie. In mod obisnuit, supapa e inchisa (nealimentata). Electrovalva se deschide (primeste alimentare) in urmatoarele conditii:
- in absenta erorii de senzor de rotatie (turatie) a motorului
- in absenta erorii de senzor de pozitie al arborelui cu came al admisiei
- in absenta erorilor de injectiei (injection fault)
- in regimuri diferite de cel de relanti sau de sarcina nula
- tensiunea pe baterie > 11.4 V
- temperatura motorului > 30°C
- turatia intre 1500 si 4300 rpm (peste 4300 electrovalva nu mai este alimentata dar mecanismul defazor are o pozitie de blocare a.i. nu mai este nevoie de injectarea de ulei pt. mentinerea pe pozitie)
- sarcina mai mare de 87% (presiunea in galeria de admisie peste 900 mbar)

In cazul in care apare suspiciunea vreunui defect legat de admisia variabila se procedeaza in felul urmator:
- se verifica varianta de soft din computerul de injectie (se reprogrameaza daca nu e "ultimul strigat") - mai putin probabil
- se cauta si se remediaza defectele din circuitul electric: electrovalva stricata (sau care nu e in parametri), traductori de pozitie, de turatie, mufe, cabluri, etc. E vorba de defecte ce apar la diagnoza computerizata;
- daca nu e cazul sau au fost rezovate punctele precedente, se inlocuieste fulia defazoare. Asta implica, in plus, inlocuirea setului/kit-ului de distributie (asa scrie la cartulie).
*



E un topic cat china unde sunt multe chestii interesante!

This post has been edited by vali1971ro: 25 Jan 2014, 17:45


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siriteanu
post 26 Jan 2014, 14:50
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 748
Joined: 19 May 11
From: Iasi




Eu am schimbat distributia si fulia defazoare acum 2 ani, si 20 000 km. Acum iar da semne ca ar incepe sa caraie ca un diesel ....si parca invarte destul de mult la pornire.
In concluzie....defectul electrovalvei care controleaza fulia trebuie sa apara pe tester? E posibil sa oboseasca fulia aia in doar 20 000 km?


--------------------
Renault Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW Dynamique 2006 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 06:49
Dacia