Ce poți conduce cu „B”-ul, legea 203/9.11.20013 și Anexa 1
![]() ![]() ![]() |
Ce poți conduce cu „B”-ul, legea 203/9.11.20013 și Anexa 1
Vanzatorul de Iluzii |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Tiida Tekna+ HB 1.5dCi 106 trapasi Warm Silver
Megane 2.2 Sedan Privilege 1.6i/112 Beige Poivre |
|||
Marian66 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
QUOTE(Vanzatorul de Iluzii @ 4 Apr 2013, 17:25) „f) categoria B: 1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depășește 3.500 kg și al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8; 2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depășește 750 kg; 3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depășește 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depășește 750 kg;” g) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru triciclurile cu motor având o putere de peste 15 kW, cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta de 21 de ani împliniți.” Asta poti conduce cu B. Nu se bate nimic cap in cap, B il include pe B1, BE il include pe B1E; e o norma tranzitorie, ca sa rezolve problemele pt cei care au permise luate pe categoriile vechi. Nu trebuie sa cauti definita unui termen in dictionar, ci in lege. Mai citeste o data si o sa vezi ca e destul de clar: pentru motoare, motorete si alte tulumbe pe 2 roti, iti trebuie ceva cu A. asa cum nici masina nu e acelasi lucru cu autocarul, nici motocicleta nu e acelasi lucru cu masina. |
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
kxz |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 618 Joined: 5 November 10 From: Cuiul de la harta. ![]() |
Ce naiba nu e clar? Ce masina intra la categoria b? Banuiesc ca asta stie toata lumea, chiar si aia cu permis la pitesti.
in plus conduci scutere d) permisele de conducere eliberate pentru orice categorie sunt valabile pentru vehiculele din categoria AM; conduci b1, cuvantul ala, respectiv, e cam idiot pus acolo, dar asta e. f) permisele de conducere eliberate pentru categoriile A, B, C sau D sunt valabile pentru categoriile A1, A2, B1, C1, respectiv D1; conduci masini cu 3 roti. g) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru triciclurile cu motor având o putere de peste 15 kW, cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta de 21 de ani împliniți.” pe undeva prin lege se defineste si triciclul triciclu cu motor - autovehicul cu trei roti dispuse simetric, a carui viteza maxima prin constructie depaseste 45km/h, care este echipat cu un motor avand o cilindree de peste 50 cm3, in cazul unui motor cu ardere interna, sau cu un motor electric cu putere nominala continua ce depaseste 4 kW;”. This post has been edited by kxz: 4 Apr 2013, 20:33 |
--------------------
Dacia 1410
/
Opel Corsa --------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea Oricâte piedici m-or lovi din greu Eu sunt stăpânul sorții mele Sunt căpitanul sufletului meu. |
|
Vanzatorul de Iluzii |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Stați liniștiți, întrebarea era retorică. Nu mai aduceți aminte de Pitești și permisele obținute acolo pentru că nu este cazul.
Așa cum se înțelege (cu oarece bunăvoință), cu B-ul se conduc în afară de masini și mopedele (AM) și ce este cel mai ciudat se pot conduce tricicluri de peste 15kW (care se conduc și cu A) dar nu și tricicluri cu puterea sub 15kW (care se conduc și cu A1). Ce harababură... Pentru Marian66 - să știi că legea nu poate da o interpretare specială termenilor decât dacă o detaliază. Altfel (așa cum este cazul aici) dicționarul prevalează. De fapt este vorba despre tâmpenia fără margini a celor care sunt implicați în alcătuirea legii. O fac din bucăți (copy-paste) traduse prost de prin diverse alte legislatii, o complică și o întorc de nici ei nu mai știu. Pun pariu că un avocat colțos poate avea câștig de cauză într-o astfel de speță. Și tot pentru Marian66, B1E nu există. Doar C1 și D1 au declinarea în E (cu remorcă). This post has been edited by Vanzatorul de Iluzii: 4 Apr 2013, 22:06 |
-------------------- Tiida Tekna+ HB 1.5dCi 106 trapasi Warm Silver
Megane 2.2 Sedan Privilege 1.6i/112 Beige Poivre |
|
Tince1290 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cititor Group: Members Posts: 1.795 Joined: 19 September 08 ![]() |
nu ati inteles..omul vrea sa zica:
- ca daca extragi cele 2 pasage din lege...poti sa interpretezi ca ai voie motocicleta cu permis de B...pentru ca legea spune ca daca ai B poti sa conduci: 1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depășește 3.500 kg și al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8; - dar in acelasi timp AUTOVEHÍCUL = Vehicul autopropulsat suspendat pe roți, șenile sau tălpi de alunecare, care servește la transportul oamenilor sau al bunurilor. - conform definitiei si motocicleta este autovehicul (ceea ce este adevarat) => poti sa o conduci cu permis B... parerea mea: eu am vazut de curand niste chestionare si trebuie sa recunosc ca intrebarile erau scoase din context si multe erau confuze si dificile din acest motiv...pe acelasi principiu cred ca ai putea sa te apari de un dosar penal folosind cele 2 afirmatii de mai sus (daca te prinde ca ai condus moto cu ![]() ![]() in plus, cursurile de instruire pentru A de la scoala o sa te ajute...nu ma incanta ideea de a avea in trafic conducatori auto in spatele ghidonului...trebuie sa inveti sa stapanesti capra intr-un mediu controlat....si scuze de genul "am mai avut scuter x ani" ma lasa rece...pentru ca nici pentru scuter nu ai invatat intr-un mediu corespunzator...cati am vazut ca au intrat cu puscaturi de scutere neinmatriculate in masini si s-au plimbat saracii oameni prin tribunale sa-si primeasca banii de reparatii...maxi scuterele si motocicletele au putere mai mare, sunt mai grele, mai periculoase si mai greu de stapanit si tocmai din cauza asta sunt incadrate in alta categorie concluzia: legea e formulata prost...dar nu suntem nici noi asa imbecili sa nu ne dam seama la ce se refera...daca tu vrei sa risti...iti doresc succesuri si sper sa nu te vedem la tv |
--------------------
-
-
-
|
|
Vanzatorul de Iluzii |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Să risc? Nu. Organul are mintea odihnită. A fost un exercițiu de imaginație. Dacă este să fie maxi, atunci e cu școală...
|
-------------------- Tiida Tekna+ HB 1.5dCi 106 trapasi Warm Silver
Megane 2.2 Sedan Privilege 1.6i/112 Beige Poivre |
|
kxz |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 618 Joined: 5 November 10 From: Cuiul de la harta. ![]() |
QUOTE(Vanzatorul de Iluzii @ 4 Apr 2013, 22:05) Stați liniștiți, întrebarea era retorică. Nu mai aduceți aminte de Pitești și permisele obținute acolo pentru că nu este cazul. Așa cum se înțelege (cu oarece bunăvoință), cu B-ul se conduc în afară de masini și mopedele (AM) și ce este cel mai ciudat se pot conduce tricicluri de peste 15kW (care se conduc și cu A) dar nu și tricicluri cu puterea sub 15kW (care se conduc și cu A1). Ce harababură... moped - vehicul, cu doua sau trei roti, a carui viteza maxima prin constructie este mai mare de 25 km/h, dar nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cmc deci daca e cu 3 roti si sub 50 cmc e la categoria AM, categorie pe care ai voie cu b sa o conduci. a'propos de masini pe 3 roti... |
--------------------
Dacia 1410
/
Opel Corsa --------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea Oricâte piedici m-or lovi din greu Eu sunt stăpânul sorții mele Sunt căpitanul sufletului meu. |
|
Vanzatorul de Iluzii |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Ca să vorbim pe „acte”:
La http://bpr.b.politiaromana.ro/index.php/in...-conducere.html sunt definite „categoriile de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere” La http://bpr.b.politiaromana.ro/index.php/in...-eliberate.html sunt detaliate „permisele de conducere care dau dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice” (hopa, nu mai sunt autovehicule cu doar vehicule...) ![]() Definiția vehiculelor de categorie B este în Anexa nr.1 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 din LEGEA nr. 203 din 9 noiembrie 2012 privind circulația pe drumurile publice: f) categoria B: 1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depășește 3.500 kg și al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8; 2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depășește 750 kg; 3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depășește 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depășește 750 kg; Până aici totul este clar. Să vedem ce zice mai departe Art.24 aliniatul 2 din aceeași LEGE nr. 203 din 9 noiembrie 2012: a) permisele de conducere eliberate pentru categoriile C1E, CE, D1E sau DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria BE; b ) permisele de conducere eliberate pentru categoria CE sunt valabile pentru categoria DE, dacă titularii dețin permis de conducere pentru categoria D; c) permisele de conducere eliberate pentru categoria CE, respectiv categoria DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria C1E, respectiv categoria D1E; d) permisele de conducere eliberate pentru orice categorie sunt valabile pentru vehiculele din categoria AM; e) permisele de conducere eliberate pentru categoria A2 sunt valabile și pentru categoria A1; f) permisele de conducere eliberate pentru categoriile A, B, C sau D sunt valabile pentru categoriile A1, A2, B1, C1, respectiv D1; g) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru triciclurile cu motor având o putere de peste 15 kW, cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta de 21 de ani împliniți. ![]() I. B-ul poate înlocui AM II. c și f sunt date separat deși au același scop, de a defini subcategoriile permise pentru deținătorii de categorii, cu formulări neclare (unde mai pui că pentru C și D este mai nou obligatorie deținerea lui B ceea ce face inutile multe dintre formulările de aici (or mai fi deținători vechi de C sau D care nu au B-ul?, că altfel nu se jsutifică). III. la g se specifică explicit pentru clasa de autovehicule „ tricicluri cu motor” o limită superioară de putere (deși formularea este „de peste 15kW”) inaccesibilă celor cu B care nu îndeplisc condiția de vârstă „cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta de 21 de ani împliniți”. De aici înțeleg că poți conduce cu B-ul ”triciclurile cu motor” cu o putere de mai puțin de 15kW indiferent de vârstă. Ce ne facem că în înterpretarea lui g, un altul (organ de exemplu) poate omite versiunea expusă considerând corectă varianta „ad literam”. În plus, triciclurile cu motor pot fi conduse cu A1 (vezi b.2.) dacă au cel mult 15kW sau cu A (vezi d) dacă au peste 15kW. Dacă la b există separarea în 1 și 2, la d nu mai este așa... Cum interpretez? Insist cu rugămintea ca un jurist cu practică în domeniu să ne lămurească. Mi-e teamă că dacă le scriu celor de la BPR punând aceste întrebări și solicitând interpretarea, ei îmi vor răspunde cu clasicul „conform art. x, alin. y” și atât. De citit știm să citim dar avem nevoie de o interpretare competentă. În ceea ce privește temerile unora că m-aș arunca cu capul înainte, aș risca inutil, aș fi un pericol public etc., îi asigur că merg pe litera legii chiar dacă spiritul ei este altul. Cred că nu aș risca nici cu triciclu sub 15kW pentru că este o interpretare. ![]() This post has been edited by Vanzatorul de Iluzii: 5 Apr 2013, 09:04 |
-------------------- Tiida Tekna+ HB 1.5dCi 106 trapasi Warm Silver
Megane 2.2 Sedan Privilege 1.6i/112 Beige Poivre |
|
klaus |
![]()
Post
#9
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
ca te vad studios:
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Deci poti conduce cu B-ul un Logan van dci+remorca de 2 tone? Ca inainte nu se putea, din cate stiu eu.
Ca se bat cap in cap QUOTE 2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depășește 750 kg; 3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depășește 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depășește 750 kg;” This post has been edited by argon: 5 Apr 2013, 10:01 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#11
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Poate categoria iti da voie, dar treuie sa te uiti si cat poate tracta maxim Loganul. De exemplu eu poate am E-ul si am voie sa tractez o remorca bazata de 2500 kg, dar Laguna poate tracta remorca de maxim 1500 kg cu dispozitiv de franare propriu.
This post has been edited by StefanT: 5 Apr 2013, 10:10 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Inseamna ca-s pasibil de lucruri neplacute? Loganul are in acte sarcina maxima 2000 kg, iar ansamblu 2600. Masa remorcabila cu disp franare 600 kg. Iar remorca e cu frane, si are are sarcina maxima 2 tone. Si am circulat o gramada, ce sanctiune ar fi?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
corbex |
![]()
Post
#13
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Ti-o ia la remorca.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Tamango |
![]()
Post
#14
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am E-ul, ma intereseaza din alte puncte de vedere legale ce sanctiuni ar fi ca in acte le Logan e 600 de kile, si ea are 2000.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Vanzatorul de Iluzii |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 5 Apr 2013, 10:38) Când mă apucă, da. Că să-ți răspund, documentul în sine este minunat, abundând de „poate” și de „ar trebui”. Tipic. Să o luăm în ordine: I. Traducătorul ar trebui avansat pe linie moartă fiind din categoria „pajiști electromagnetice” și „conductorul dezbrăcat” (înginerii înțelege [sic]). La „microchip” și „chip” traduce ba „microprocesor”, ba spune că ar fi ”suport de memorie”... vezi expunerea de motive (17), Art. 1 alin. (2), (3), Art. 7, alin. (2), par. (d) șamd. Până și un copil știe diferența între „memorie” și „microprocesor”. Traducătorul, nu. II. La Art. 4 alin (2) se face vorbire de „mopeduri”. Este clar că „succesuri” a lăsat urme. La (3) sunt definite motocicletele și triciclurile cu motor (acestea sunt categorisite ca „vehicule”) iar la alin. (4) sunt definite autovehiculele. Din păcate nu se precizează nicăieri excluderea celor definite separat așa că avem o sursă de confuzie majoră: conform definiției și motocicletele și triciclurile sunt autovehicule și în plus cvadriciclurile sunt definite clar ca autovehicule... încă o sursă de neînțelegere prin apropiere semantică. La ( c ) se definește BE total nefericit folosind forma de plural „a căror” în loc de singularul „a cărei” ducând la confuzie: pentru că remorca și semiremorca nu pot fi folosite simultan (ceea ce ar fi justificat pluralul) însemnă (absurd bineînțeles dar așa scrie) că vehiculul din categoria B și remorca sau semiremorca nu pot depăși 3500kg în ansamblu. III Un lucru bun: la Art. 6 alin. (1) par. ( b ) cele două mulțimi asociate au același număr de termeni având declinare comună ceea ce face mai clar acel „respectiv”. Astfel pentru „BE, C1E, CE, D1E și DE” corespund „B, C1, C, D1, respectiv, D”. Ura. În schimb la par. (f) se schimbă foaia, lăsând loc interpretării: „A, B, C sau D” cu „A1, A2, B1, C1, respectiv, D1”. Și ca să pună capac, alin. 3 par. (a) spune clar (nu ca legea noastră) că având B poți conduce tricicluri cu motor explicitând condiția de vârstă legată de puterea de 15kW (ceea ce legea noastră lasă cam în ceață) adougând un lucru extrem de important și care la noi nu este lămurit: la alin. 3 par. ( b ) se spune „motociclete din categoria A1 în cadrul unui permis din categoria B”. La noi faza asta este înt-o ceață totală. ![]() ![]() ![]() De aceea tot cer un jurist cu practică. Ca pe baza gândirii lui să cerem lămuriri organului, care să dea în scris interpretarea. În momentul acesta te poate juca așa cum vrea el. This post has been edited by Vanzatorul de Iluzii: 5 Apr 2013, 19:07 |
-------------------- Tiida Tekna+ HB 1.5dCi 106 trapasi Warm Silver
Megane 2.2 Sedan Privilege 1.6i/112 Beige Poivre |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 16:53 |