Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

problema aeroterma, megane 1 clasic

sorin1983
post 10 Aug 2012, 17:50
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.642
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Cum scrie si in titlu a aparut o problema... treapta 3 de ventilatie(indiferent daca pe aer de afara sau recirculare) nu mai functioneaza... 1.2.4 merg fara probleme, cupleaza aerul conditionat totul ok.
Are cineva idee de ce a crapat doar 1 viteza? Masina e megane 1 clasic 2002
Stiam ca daca bubuie rezistenta de sub stergatoare crapa 1,2,3 pt ca pe 4 e direct alimentata aeroterma...


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 10 Aug 2012, 18:45
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Ai o problema cu controlerul de la ventilator(rezistenta de sub stergatoare--cum spui tu).
In aceasta piesa sunt 4 rezistente de mare putere si una din ele nu mai functioneaza ........sau cablajul/mufa aferenta.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 10 Aug 2012, 21:08
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.642
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Mersi de raspuns, asa ma gandeam si eu... parerea unui mecanic reno a fost ca e din butonul de climatizare....
Se pot oare inlocui separat? Cine a scos bratele stergatoarelor a reusit fara presa(Extractor)?


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vta
post 10 Aug 2012, 22:41
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 October 06




la mine au iesit scuturate energic...

butonul de climatizare ori merge ori nu merge, nu are importanta treapta de viteza la ventilator.


--------------------
Renault Megane 1 Classic 2002 - 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 11 Aug 2012, 10:30
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Ba are. Daca variatia turatiei se face prin inserierea unor rezistoare (cum zice Espacern) iar motorul nu functioneaza doar intr-o treapta intermediara, rezistoarele sunt bune. Problema este intreruprea circuitului intre contactul 3 al comutatorului din bord si grupul de rezistoare. Deci trebuie verificata continuitatea acestei portiuni de circuit. Cu probabilitate mai mica, poate fi defect si butonul (contactul 3 oxidat sau uzat) sau lipitura la grupul de rezistoare.


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 11 Aug 2012, 14:15
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.642
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Ideea e ca eu folosesc doar 3 in general... butonul poate sa fie defect in ambele directii(recirc/ext.)? sau poate pe la rezistente e buba... daca sunt diferite pentru fiecare viteza atunci o rezistenta e bubuita cred eu... asa cum a zis si espacern mai sus...

This post has been edited by sorin1983: 11 Aug 2012, 14:16


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 11 Aug 2012, 14:37
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Nu stiu cum sunt legate in circuit cele trei rezistoare. Daca nu sunt inseriate si din comutator o alegi pe cea corespunzatoare treptei respective, da, e posibil sa fie ars doar acel rezistor. Oricum ar fi, trebuie demontat modulul si masurat, e destul de simplu (sa masori, ca de demontat vad ca nu chiar...).


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 11 Aug 2012, 14:46
Post #8


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Dureaza 5 Min.demontat/montat+verificat....cu cronometrul in mana.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 11 Aug 2012, 21:16
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Nu ma refeream doar la demontatul modului respectiv, ci la cat ai de lucru pana ajungi la el. Ca daca o luam asa, si demontat/remontat un disc de ambreiaj e treaba simpla.


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vta
post 11 Aug 2012, 21:27
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 October 06




scuze, gresala mea, m-am gandit la butonul de ac...

sorin, eu am un modul de climatizare ( pe al meu l-am schimbat de la dezmembrari cu tot cu fata de plastic ca ... trecuse timpul peste ele ), daca vrei ne putem vedea si sa il testezi sa vezi daca merge ( iti si arat cum se face bucati zona aia ), dar nu pot decat peste doua sapt. adica dupa 21 august.

daca nu rezolvi pana atunci ne auzim.


--------------------
Renault Megane 1 Classic 2002 - 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 13 Aug 2012, 08:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.642
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Mersi de raspunsuri si ajutor, o sa desfac zilele astea panoul de comanda ca sa fiu impacat si dupa aceea urmeaza rezistentele... stie cineva valorile lor? asta in situatia in care am posibilitatea sa le inlocuiesc separat..


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 13 Aug 2012, 08:40
Post #12


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(betamax @ 11 Aug 2012, 22:16)
Nu ma refeream doar la demontatul modului respectiv,

Nici eu.....
Trebuie desfacut bratul stergator apoi sunt 2 surubele de desfacut si gata ai acces la controler(prins si asta intr-un surubel).
Este o operatiune de complexitate redusa si doar lipsa sculelor adegvate(presa/torx)o fac sa para mai complicata si de durata.

<span class='edit'>13 Aug 2012, 09:44:</span>
QUOTE(sorin1983 @ 13 Aug 2012, 09:21)
stie cineva valorile lor? asta in situatia in care am posibilitatea sa le inlocuiesc separat..

Rezistentele respective sunt integrate in modulul de control al turatiei.....nu se pot separa de acesta.
Fabricate din material metalic se fixeaza prin presare din cauza temperaturii ridicate la care sunt solicitate(se incing tare).

@+

This post has been edited by espacern: 13 Aug 2012, 08:50


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 13 Aug 2012, 08:56
Post #13


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Este topic dedicat la tutoriale .... Search-ul este de aur biggrin.gif

http://www.reno.ro/Rezolvare-problema-aero...-1-t210175.html

Locatia rezistentei (poza pusa de espacern) o ai in poza atasata.

Se prea poate sa ai nevoie de o presa ca sa dai stergatorul jos, la mine nu a vrut sa iasa ...

This post has been edited by cj98czh: 13 Aug 2012, 08:57

Attached thumbnail(s)
IMAG0098.jpg ( Size: 519.6k ) Number of downloads: 1375


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silencer
post 13 Aug 2012, 20:05
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 10 July 12




stiti unde as putea gasi controler-ul asta de vanzare? ma refer online sau undeva, sau eventual cum ii zice exact sa il caute cineva in magazine, eu sunt plecat din tara. Multumesc


--------------------
Renault Megane 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 13 Aug 2012, 21:21
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.642
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Stergatoarele au iesit, am dat oricum cu wd40 si inainte si in timpul extragerii loto smile.gif Mai greu dar au iesit si fara presa... cu ocazia asta am gresat si ansamblul stergatoarelor pe cat posibil cu vaselina la spray si balamalele de la capota...
Jucaria mea(ansamblul de rezistente) functioneaza dar din pacate acolo intra apa si mufa cea mare cu mai multi pini e afectata rau de intemperii(Aviz amatorilor care vor sa verifice, eventual sa izoleze cumva zona)... Am curatat cu smirghel contactele, am dat cu wd40, frecata mufa cu jucaria ca sa se curete cat mai bine, montat provizoriu si functioneaza... Se pare ca rugineste in ultimul hal pt ca era tot plin de rugina(ansamblul de rezistente). Am curatat pe cat posibil si am remontat. Acum totul e ok.

Chei necesare: 16 inelara(tubulara) pentru bratele de la stergatoare, eventual un extractor de brate sau daca nu o cheie reglabila ca sa miscati usor sus jos, stanga dreapta de brat pana iese de pe con.

torx de 20(nu stiu daca e 20 sau 25 ca am desfacut cu surubelnita) pentru suruburile de la masca de plastic de sub parbriz(aici usor pt ca are clipsuri si sub parbriz si in laterale la aripi si par destul de sensibile)
torx tot de 20 la o masca de deasupra aerotermei(acopera acel modul de rezistente si aeroterma) sunt 2 suruburi unul mai in stanga si unul in dreapta spre balama.

cheie tubulara mica de 6-7(nu mai stiu exact) pentru modulul in sine(surubelul se afla in spatele modulului spre habitaclu, in fata avand doar o clema de sub care se scoate usor cand s-a scos surubul)

Eventual la suruburile de la masca de la stergatoare poate fi folosita si o surubelnita dreapta mai lata(sunt 3 bucati cate unul inspre aripi si unul pe mijloc)
Nu uitati sa scoateti chederul de pe peretele de foc inainte.

This post has been edited by sorin1983: 13 Aug 2012, 21:30


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 13 Aug 2012, 21:54
Post #16


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(sorin1983 @ 13 Aug 2012, 22:21)
din pacate acolo intra apa si mufa cea mare cu mai multi pini e afectata rau de intemperii(Aviz amatorilor care vor sa verifice, eventual sa izoleze cumva zona)

o masca de deasupra aerotermei(acopera acel modul de rezistente si aeroterma)


Responsabila pentru intrarea apei acolo este acea protectie din plastic.
Ea are rolul de ghidare a apei spre scurgere.
Trebuie sa cureti bine protectia de plastic prin spalare cu degresant si apoi sa o ungi din belsug cu solutie siliconata pentru plastic de exterior(plastic-polish).
Apa ce ajunge pe ea se scurge....urgent.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 14 Aug 2012, 22:41
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.642
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Asta cu siliconul nu m-am gandit smile.gif Buna idee...
Deocamdata se pare ca totul a revenit la normal.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 1 Oct 2012, 19:47
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.642
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




a recidivat problema... acum e moarta complet smile.gif deci cred ca se va rezolva doar cu schimbare de modul. pe 4 merge deci ventilatorul e ok.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabriel_P
post 13 Oct 2012, 23:54
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 30 July 12




Salut,

Am citit cu mare atentie acest topic, dar nu am inteles care este solutia in situatia in care acea resistenta este compromisa. Se poate repara, poate fi inlocuita cu altceva?

Stiu ca una noua costa 700 de lei.


--------------------
Renault Scenic I - B 07 BPP 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 14 Oct 2012, 07:33
Post #20


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Se poate repara functie de model.....sau schimba chiar si cu una SH-dupa posibilitati.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ValentinSVA
post 27 Feb 2013, 17:02
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 28 March 10




Baieti ma intalnesc si eu cu o problema de cateva zile. Uneori cand vreau sa ii dau drumul la aeroterma nu merge degeaba dau de buton in stanga sau in dreapta, tin sa spun ca nu face mereu asa. Ati intalnit cumva problema asta ?


--------------------
Renault Megane - CL 92 SVA 2003 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bitsu
post 28 Feb 2013, 20:09
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 1 June 11




QUOTE(Gabriel_P @ 14 Oct 2012, 00:54)
Salut,

Am citit cu mare atentie acest topic, dar nu am inteles care este solutia in situatia in care acea resistenta este compromisa. Se poate repara, poate fi inlocuita cu altceva?

Stiu ca una noua costa 700 de lei.
*



La mine a reparat-o, a curatat-o cu o perie speciala, foarte micuta, a dat-o cu un spray si a mers...mie mi-a zis ca acea rezistenta costa 300 lei SH.


--------------------
Renault Megane 2003
Renault Megane 1, an 2003, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 00:38
Dacia