EROARE $105E, Erori DDT
![]() ![]() ![]() |
EROARE $105E, Erori DDT
ClioServer |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 3 September 12 ![]() |
Attached thumbnail(s) 2_3.jpg ( Size: 219.73k ) Number of downloads: 663 |
||
--------------------
Renault addicted
Kadjar
2016
|
|||
BannedHost |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eroare aceea e legata de "air pressure sensor connector"
daca stergi eroarea, revine iar ? tradusa acea eroare vine: ardere slaba in cilindrul 1 deci ar putea fi de la senzorul de aer. Cu bujiile cum stai ? This post has been edited by BannedHost: 3 Jan 2013, 14:07 |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
ClioServer |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 3 September 12 ![]() |
DA! Unde este acest senzor sau care poate fi cauza? This post has been edited by cmandrei: 3 Jan 2013, 14:24 |
--------------------
Renault addicted
Kadjar
2016
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu am gasit doar senzorul de temperatura aer admisie (http://images2.expertpiese.ro/25/1311015.jpg si http://images2.expertpiese.ro/26/996183.jpg care este situat undeva pe capacul motorului ori in stanga ori in dreapta si arata ca cel din imagine. Poate nu este el. Sa vedem ce zic si colegii. dar daca il scoti si nu da nici o eroare suplimentara, este el de vina
This post has been edited by BannedHost: 3 Jan 2013, 14:20 |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
Mariusik_84 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 6 September 09 ![]() |
Ti se aprinde in bord "martor preincalzire bujii"? Si stergi eroarea iar dupa 50-100 km se aprinde iar?
|
--------------------
Renault
Clio
2004 1.5 dci 65 hp-298.000 km - 07.12.2015 Clio 1.5 dci, 65 hp, 295000 km ~ mai 2017
Megane III 2010 ,1.5 dci, 106 hp, 101950 km ~ feb. 2020 |
|
ccoto |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 22 April 09 From: Navodari ![]() |
Arderea incompleta este detectata de un senzor accelerometru care vede ca pistonul 1 nu se misca asa cum ar trebui. Cel mai probabil e o problema la acel cilindru cauzata de:
- injector care lucreaza necorespunzator - compresie cilindru (segmenti) - supape |
--------------------
Renault
Kangoo
- CT07KZM
1.9D 2003, 1.5 dCI 2006
|
|
ClioServer |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 3 September 12 ![]() |
QUOTE(Mariusik_84 @ 3 Jan 2013, 17:28) Ti se aprinde in bord "martor preincalzire bujii"? Si stergi eroarea iar dupa 50-100 km se aprinde iar? QUOTE(ccoto @ 4 Jan 2013, 00:12) Arderea incompleta este detectata de un senzor accelerometru care vede ca pistonul 1 nu se misca asa cum ar trebui. Cel mai probabil e o problema la acel cilindru cauzata de: - injector care lucreaza necorespunzator - compresie cilindru (segmenti) - supape Buna dimineata! Da, se aprinde martorul in bord timp de cateva secunde dupa pornire, momente in care motorul merge neregulat, dupa care se stinge. Am sters eroarea dar in urmatoarea zi la pornire reapare doar daca o accelerez pe la 1500 de ture timp de cateva secunde in stationare. In mers nu se aprinde niciodata. ccoto, motorul merge regulat dupa aceea fara batai sau zgomote suspecte. Ulei nu consuma, de la un schimb la celalalt completez cam 250 de grame. Schimbul de ulei il fac la 10k, ulei ELF 10W40. Masina trage, nu scoate fum, nici un alt simptom. EGR curatat si nu era foarte murdar. La fel si conducta de la EGR la admisie. Am schimbat intre ele injectoarele 1 cu 4, iar eroarea apare tot pe 1. Nu cred sa fie nici injectorul. Aseara am scos senzorul de suprapresiune. Dimineata a pornit ok, dar nu s-a mai aprins martorul din bord. Deoarece nu a fost foarte frig peste noapte o sa mai merg asa cu senzorul scos sa vad cum se comporta. Deocamdata, cu senzorul scos, nu se vede nicio diferenta, ba chiar relantiul dupa ce se incalzeste este mai rotund parca. Mai aveti si alte pareri? Multumesc mult pentru suport! |
--------------------
Renault addicted
Kadjar
2016
|
|
ccoto |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 22 April 09 From: Navodari ![]() |
Ca o curiozitate, cand ai schimbat intre ele injectoarele 1 cu 4, ai rescris si codurile lor hexa sau ai facut doar schimbarea fizica? In mod normal, motorul nu mai functioneaza corect fara sa aiba codurile specifice de injector.
Din moment ce motorul functioneaza neregulat dupa pornire, e clar ca ai o problema de combustie la un cilindru. Ca recomandare, mergi la un service care e autorizat Delphi si fa acolo testele complete pentru sistemul de injectie. E posibil ca o simpla recalibrare a unui injector sa rezolve problema. In timp, caracteristica injectoarelor se modifica, apare uzura iar gestionarea lor de catre sistem e facuta dupa caracteristicile vechi. De la o zi la alta e greu sa iti dai seama ca masina se comporta diferit insa dupa o verificare corecta si completa a sistemului de injectie si recalibrare, s-ar putea sa ai o mare surpriza in comportamentul motorului. Common rail este totusi un sistem foarte pretentios la care punerea la punct nu se mai poate face la "garajul din spatele casei". |
--------------------
Renault
Kangoo
- CT07KZM
1.9D 2003, 1.5 dCI 2006
|
|
ClioServer |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 3 September 12 ![]() |
QUOTE(ccoto @ 4 Jan 2013, 11:20) Ca o curiozitate, cand ai schimbat intre ele injectoarele 1 cu 4, ai rescris si codurile lor hexa sau ai facut doar schimbarea fizica? In mod normal, motorul nu mai functioneaza corect fara sa aiba codurile specifice de injector. Din moment ce motorul functioneaza neregulat dupa pornire, e clar ca ai o problema de combustie la un cilindru. Ca recomandare, mergi la un service care e autorizat Delphi si fa acolo testele complete pentru sistemul de injectie. E posibil ca o simpla recalibrare a unui injector sa rezolve problema. In timp, caracteristica injectoarelor se modifica, apare uzura iar gestionarea lor de catre sistem e facuta dupa caracteristicile vechi. De la o zi la alta e greu sa iti dai seama ca masina se comporta diferit insa dupa o verificare corecta si completa a sistemului de injectie si recalibrare, s-ar putea sa ai o mare surpriza in comportamentul motorului. Common rail este totusi un sistem foarte pretentios la care punerea la punct nu se mai poate face la "garajul din spatele casei". Sigur ca au fost rescrise codurile pentru injectoare, daca nu faceam asa, cu minus doua injectoare nici nu pornea motorul. Am facut testul de injectoare si sunt absolut ok. Apropos, eu nu inteleg de ce pe acest forum se vorbeste doar de injectoare si pompe de injectie, turatii mari de "curatare" etc, cred ca sunt oameni care vor sa ne induca in eroare si sa aruncam banii pe combustibili si pe mecanici. Nu sunt de meserie mecanic, doar inginer si am invatat sa fac foarte multe, practic masina din semnatura este un "banc de probe". Dupa cateva sute de mii de km pe dci eu pot sa spun ca este cea mai onesta masina, isi face treaba cu minimul de consum, ma intreb de ce sa turezi un motor la 3000-4000 de ture ca sa cureti un EGR, cand el oricum se schimba dupa 100k km pentru ca cedeaza electronica din el si cand costa doar cca 500 ron?! pai cu 500 de ron faci un plin si jumatate care la 100k km nici nu se vede. Sincer chestia cu injectoarele nu este in cazul de fata, verificat si returul si deschiderea, totul ok. Chestia cu segmentii nu tine, ar papa ulei in draci si ar scoate fum, astea cateva din simptomatica standard! Cu supapele nu cred pentru ca cele mai mari sanse ar fi fost sa de duca o supapa de evacuare, cam astea pica la diesel, dar atunci as fi avut modificat uleiul, ceea ce iar nu este. Ce ma mira si cred ca ar putea fi o explicatie este ca masina functioneaza fara senzorul de suprapresiune, care acum are conectorul in aer. Din ce am citit, acest senzor ar trebui sa regleze avansul in functie de debitul de aer aspirat si temperatura, in concluzie ma asteptam ca masina sa nu traga sau sa dea in nas, dar nu se intampla nimic din toate acestea. Alte pareri? Multumesc! 4 Jan 2013, 14:59: QUOTE(ccoto @ 4 Jan 2013, 00:12) Arderea incompleta este detectata de un senzor accelerometru care vede ca pistonul 1 nu se misca asa cum ar trebui. Cel mai probabil e o problema la acel cilindru cauzata de: - injector care lucreaza necorespunzator - compresie cilindru (segmenti) - supape ccoto, imi spui te rog unde este acest accelerometru? ai o poza sau schema cu acesta? Sincer, nu stiam ca exista asa ceva pe dci, sunt tare curios! Te rog frumos da-mi o schema ceva sa vad si eu pe ce principiu functioneaza acest accelerometru! Multumesc! This post has been edited by ClioServer: 4 Jan 2013, 14:59 |
--------------------
Renault addicted
Kadjar
2016
|
|
crisolro |
![]()
Post
#10
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
ce are daca-l turezi la 3000 de ture?
acolo nici nu se curata si nici rau nu-i face; nu-i nici 75% din turatia maxim stabilita de producator Oricum, turatiile mari pasagere nu vor curata ca lumea in vecii vecilor ce s-a depus in sure si mii de km subturati ... o exploatare corecta cred ca iti poate garanta ca nu schimba egr-ul la 100k km |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
ccoto |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 22 April 09 From: Navodari ![]() |
Accelerometrul este un senzor de vibratii. Ar trebui sa fie pe motor, undeva chiar sub manifold (common rail) si arata ca cel din imagine. Unii il numesc senzor detonatie (knock sensor).
La adresa de aici gasesti o adevarata biblie a sistemului common rail Delphi: http://www.kovsh.com/media/library/235/DDG...il%20Manual.pdf This post has been edited by ccoto: 4 Jan 2013, 18:27 Attached thumbnail(s) 1.5dci_accelerometru.jpg ( Size: 5.39k ) Number of downloads: 401 |
--------------------
Renault
Kangoo
- CT07KZM
1.9D 2003, 1.5 dCI 2006
|
|
ClioServer |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 3 September 12 ![]() |
QUOTE(crisolro @ 4 Jan 2013, 16:33) ce are daca-l turezi la 3000 de ture? acolo nici nu se curata si nici rau nu-i face; nu-i nici 75% din turatia maxim stabilita de producator Oricum, turatiile mari pasagere nu vor curata ca lumea in vecii vecilor ce s-a depus in sure si mii de km subturati ... o exploatare corecta cred ca iti poate garanta ca nu schimba egr-ul la 100k km Salut! crisolro: Sigur ca nu are nimic motorul daca il turezi la 3000 sau 4000 de ture cu conditia sa ai un motor bun, fara probleme. Parerea mea este ca daca mergi in plaja 2000-3000 de ture ai eficienta optima si consumuri decente. sa nu uitam ca este totusi un 1.5 dci si chiar daca mergi cu 3000 sau 4000 de ture tot nu o faci masina de curse. la 3000 de ture ai peste 75% din putere iar de la 2000 ai cuplu maxim pana la 3000. nu recomand in schimb mersul sub 2000 in treptele 3 4 si 5. In oras recomand mersul in treapta 3 pana la 3000 ture, asta daca nu vrei sa rupi gura targului. Vis-a-vis de curatarea prin turare eu sunt sceptic, prefer sa-i fac o mentenanta corecta la fiecare 90k km. ccoto: Multumesc frumos pt manual. Sa auzim de bine! This post has been edited by ClioServer: 5 Jan 2013, 09:29 |
--------------------
Renault addicted
Kadjar
2016
|
|
alonzocluj |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 23 July 09 From: cluj ![]() |
daca iti da eroare la cilindru 1 la injector si zici ca ai verficat si pompa si injectoarele
cel mai probabil trebuie sa dai jos galeria sa o cureti .... este plina de depuneri asta in cazul in care ai ceva kilometri la bord ![]() |
--------------------
renault
clio3 1.5 dci authentique
2006
|
|
ccoto |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 22 April 09 From: Navodari ![]() |
Legat de turatie, cel putin teoretic, lucrurile stau cam asa:
- orice motor are o turatie la care cuplul si puterea sunt maxime, ceea ce inseamna ca prin arderea combustibilului se obtine maximul de lucru mecanic - combustia motorinei se face intr-un timp mai lung decat a benzinei, motiv pentru care motoarele diesel functioneaza la turatii mai mici - cantitatea de combustibil la o injectie, la turatie mica a motorului este mai mare decat la turatii mari, pentru acelasi consum la 100km - cu cat cantitatea de motorina injectata este mai mare, posibilitatea de a nu avea arderi complete creste Exemplu: Plecam de la premiza ca avem un consum de 5 litri/100 km si avem 2 regimuri de functionare ale motorului la rularea cu 100 km/h: in treapta 4, turatia motorului ~3000 rpm in treapta 5, turatia motorului ~2250 rpm Din calcule, rezulta ca la 3000 rpm, la o rotatie se injecteaza in total 0.0278 mililitri motorina iar 2250 rpm cantitatea injectata este de 0.0370 mililitri. In concluzie, atata timp cat se ruleaza la o turatie apropiata de cea de putere/cuplu maxime, arderea este completa, cu randament maxim si este recomandat sa se ruleze in aceasta zona. La turatii mult mai mici exista riscul arderilor incomplete iar la turatii mari se pierde din putere. |
--------------------
Renault
Kangoo
- CT07KZM
1.9D 2003, 1.5 dCI 2006
|
|
ClioServer |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 3 September 12 ![]() |
Salut!
ccoto, parerea mea este urmatoarea: - cuplu maxim inseamna turatia la care forta motorului se transmite aproape integral rotilor Cuplul=forta x brat, adica practic, pierderea in elementele de cuplaj aproape de zero. Cand spun putere maxima eu inteleg ceva apropiat de randamentul maxim al motorului Randament= putere utila/putere consumata. Dar sa nu uitam ca ambele distributii sunt de tip Gaussian, adica la 75% din panta estimand pierderile care sunt greu de calculat sau nu stiu eu, randamentul este apropiat de cel maxim. De aici eu deduc ca 2750, 3000 sau 3250 turatii trebuie sa fie apropiate ca randament. Atentie ca am considerat curba cuplului constanta pe acest interval, dar in realitate in treapta a 5 a dupa 2750 cresc pierderile in cuplu cu o panta destul de mare. - de acord cu timpul de ardere al motorinei, practic detonatia la motorina este mai lenta si continua pe un interval mai mare de timp decat la benzina, dar nu cred ca acum trebuie sa facem diferenta intre cele doua tipuri de combustii, doar suntem diesel-ari convinsi ![]() - sunt de acord si cu cantitatea de motorina incomplet arsa, dar eu nu vorbeam de turatii sub 1500 unde apare acest fenomen. Practic, din aceasta cauza imi place dci-ul,ca te lasa sa te joci cu turatiile asigurand un randament optim pe plaje lungi de turatii. Cu privire la calculul tau, nu imi permit sa te contrazic, vreau doar sa-ti dau un exemplu practic clar si efectuat de mine: traseu 1500 km, 75% pe autostrada, dus-intors: dus cu viteza de 120-130 km/h consum 4,2%; intors traseu identic viteza 100 km/h (nu se pun la socoteala injuraturile tir-istilor) consum 3,8%. Incarcarea masinii identica: doua persoane, 4 geamantane, poate la intoarcere 20 kg in plus, pe noi si bagaje. Pe masina mi-am conectat un laptop vechi dar care ruleaza in permanenta softul de monitorizare ECU, putin modificat si softul asta, dar pot defini praguri de atentionare. Urmarind debitul combustibilului pot sa-ti spun clar ca este o diferenta bunicica intre debitul la 2500 si cel de la 3000 de ture. Daca reusesc sa scot si logurile pe termen lung o sa pot sa-ti arat si practic de ce calculul tau, care poate este corect matematic, nu prea se potriveste in realitate, cel putin la mine. Sigur ca sunt de acord cu voi ca 0,4% nu merita sa-i economisesti daca te gandesti cat timp castigi si de cate injuraturi scapi, dar tot nu vad rostul pentru care in oras sa o turezi la peste 3000 de ture sau in afara orasului cu mai mult, cu cat sari de 3000, hai 3250 cu atat pierderile sunt mai mari si deci randamentul mai scazut, asta este, este o masinuta modesta, ieftina de la care nu poti cere mai mult. Dar cine o are pe criza esta sunt convins ca se bucura foarte mult ![]() Revenind la subiect, am in continuare sonda deconectata si nu se vede nicio diferenta in functionarea masinii. Spor la treaba! |
--------------------
Renault addicted
Kadjar
2016
|
|
ccoto |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 22 April 09 From: Navodari ![]() |
Salut Clioserver,
Eu ma refeream in comparatie la o functionare la aceiasi sarcina a masinii, in doua regimuri de functionare a motorului, respectiv a rula cu 100 km/h in doua trepte diferite de viteza si implicit turatie a motorului. Comparatia ta se refera la doua regimuri diferite. E normal ca la 100 km/h sa ai un consum mai mic decat la 120-130 km/h pentru ca frecarile sunt mai mici, atat la rulaj pe carosabil cat si aerodinamic. De aici vine diferenta de consum, nu din turatia mai mica a motorului. De asemenea, motoarele au turatii diferite la care au cuplul maxim respectin puterea maxima. De ex, pe un dci de Kangoo, cuplul maxim este pe la 2100 rpm iar puterea maxima la 4000 rpm. Insa, puterea maxima la 4000 o obtii cu o cantitatea mult mai mare de combustibil. Important este unde obtii puterea maxima per litrul de motorina consumat, nu puterea maxima posibila a motorului. Asta nu mai e randament maxim, la turatia aia ai consum aproape dublu pe drum, fata de o turatie decenta de 2500, desi puterea cu siguranta nu se dubleaza. |
--------------------
Renault
Kangoo
- CT07KZM
1.9D 2003, 1.5 dCI 2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 08:32 |