Dilema relanti dci, cum e normal?
![]() ![]() ![]() |
Dilema relanti dci, cum e normal?
hwe |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu nu pricep altceva??? de ce sa o lasi pe liber, sau tu inca nu ai habar ca in frana de motor consumul este 0?
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
hwe |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
Stiu asta dar cred ca are legatura eroarea cu relantiu si m-ar interesa cum e normal.
Sa cada la 800 sau sa stea un pic turata pana opresc. Si la ridicarea piciorului m-ai brusca de pe acceleratie,in viteza, se misca un pic mai mult motorul din tampoane decat trebuie. |
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
gabize |
![]()
Post
#4
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
La mine, din cate stiu, sta undeva intre 700 si 900, depinde de temperatura motorului. Nu cred ca e influentata turatia de starea masinii la acel moment (in stationare sau in miscare), odata ce cutia de viteze nu angreneaza rotile.
|
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
hwe |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
M-am gandit si eu ca imi statea turata de la turbo ala defect,dar nu sunt convins.
am auzit ca ecu ar tine un pic turat relantiu pt urcare in trepte dar nu sunt sigur. 11 Mar 2013, 23:25: Va rog uitativa maine de curiozitate cum sta relantiu pe liber in mers la masinile voastre. multumesc anticipat. This post has been edited by hwe: 11 Mar 2013, 22:25 |
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
ValentinSVA |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 28 March 10 ![]() |
Chestia asta mi se intampla si mie dar de foarte mult timp si nu am schimbat nimic la motor iar erorii nu sunt
|
--------------------
Renault
Megane
2003 1.9 DCI
- CL 92 SVA
|
|
hwe |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
Intre timp am pus tester in mers si presiunea in rampa si turbo sunt ok.
Ca de obicei sa aprins spirala si a aparut eroare 1811 ceva legat de senzor ambreaj a zis meseriasu si atat ca nu avea timp(era dupa program).Pe nenumaratele testere puse pe loc apare 0500 vehicule speed senzor.(functioneaza vitezometru kilometraj si abs).eroarea apare numai la fortarea masinii cu treapta 4 sau 5 si ca efecte asupra mot cat sta aprinsa in bord(pana la prima repornire)o usoara fluctuatie a relantiului. Verificat intrerupatoru de pedala ambreaj totul in regula. Eu suspectez ca ecu nu are informatia ca masina e in miscare si nu da preinjectia de accelerare si decelerare si de acolo problemele mele cu mersul smucit la mers constant si decelerare. Verificat debitmetru,egr,potentiometru acceleratie,tot ce am gasit pe forum. ma poate ajuta cineva cu denumirea exacta a erorii 1811. |
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Verifica furtunasele mici care merg catre turbo ... sa nu ai cumva vreunul fisurat.
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
hwe |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
Am sa le verific ca parca aud o mica fasaiala la turatii mari d-ar am puso pe seama curelei de alternator.
|
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
hwe |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
Am m-ai facut un test cu rabdare si am descoperit 2 aspecte.
Temperatura combustibilului 61 grade non stop. km/h in ecu 0 exact cum banueam. Ma poate ajuta cineva cu locatia senzor temperatura combustibil si o schem electrica ecu-abs. |
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
radunre |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Nu cred ca dCi-urile noastre au senzor de temperatura pt. motorina.
Semnalul de viteza are punctul de distributie la mufa R34 care o gasesti sub placa cu sigurante din cutia dreapta motor. Am atasat toata informatia pe care am gasit-o in 10 min., sper sa-ti fie de folos. Personal as masura continuitatea semnalului de viteza aflat pe pinul 1 al mufei R34 spre ECU, in scheme apare ca un fir violet "mov" (firul corespondent care duce la bord este gri) si duce la pinul E4 din mufa GRI al ECU. Daca mai ai nevoie de alte informatii, da de stire. ![]() ![]() ![]() ![]() LE. nu uita sa deconectezi bateria cu 5 minute inainte de a interveni la ECU. Ca sa-mi spun si eu of-ul cu legatura la acest topic, de multa vreme am observat un comportament anormal al motorului si anume, daca o scot pe liber in timpul mersului, relanti-ul variaza grosolan intre 600-1100rpm. pana ajung la viteza de ~30km/h si cateodata se stabilizeaza la ~850rpm daca ating pedala de frana. E drept ca lipsa timpului m-a facut sa aman la nesfarsit o explicatie/rezolvare. Mentionez ca am schimbat regulatorul de presiune in rampa si am obtinut un relanti stabil 99% (mai variaza usor, f. rar si pt. cateva secunde) cand masina sta pe loc. This post has been edited by radunre: 20 Mar 2013, 20:57 |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
hwe |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
Mersi pt schema m-am apropiat de rezolvare.
Am masurat de la E4 pana in R34 mufa alba prinsa cu o clema metalica in care intra vreo 20 fire de la ecu si nu comunica cu nici un pin.de la E4 iese un fir gri cu o dunga rosie doar la inceput si in mufa alba intra un fir gri care se termina cu o dunga rosie(eu banuesc ca e acelasi fir) am masurat si nimic.Am m-ai masurat de la D4 un fir alb cu dunga rosie care duce in mufa alba langa baterie R34 (este exact langa ala gri de la E4) care are continuitate. Acuma sincer imi este frica sa trag un fir astept sa masor la o alta masina identica sa vad daca nu ma insel. In legatura cu problemele tale pot sa zic ca si la mine cand apare eroarea cu vitezometru fluctuiaza relantiu. |
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
radunre |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Interesant e ca la mine nu apare vre-o eroare stocata in ECU, deci, teoretic nu am vre-un fir intrerupt.
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
hwe |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
Iti recomand sa faci un test in mers si sa urmaresti toti parametri sa vezi daca nu apare vreo anomalie pe undeva.
|
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
radunre |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
In aceasta nota tehnica gasesti majoritatea informatiilor pe care deja ti le-am pus la dispozitie.
E mai rar dar se pare ca acel fir s-a intrerupt pe undeva, fa o conexiune temporara si daca functioneaza, aplica o reparatie cat mai trainica. La pagina 17 se confirma rolul pinului E4/muf gri - vehicle speed signal. Pentru o verificare suplimentara, poti demonta tabloul de bord si masori continuitate pin1 R34 - pin23 mufa alba tablou de bord. La pagina 117 gasesti procedura de verificare explicata in functie de tipul motorului, cred ca ai tot F9Q-732. ![]() Am sa fac un test in miscare, tare mi-o doresc, din pacate acum am alte prioritati... This post has been edited by radunre: 22 Mar 2013, 13:53 |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
hwe |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
Datorita sfaturilor si documentatiei domnului radunre de care am tot respectu am reusit rezolvarea problemei cu kilometraju in ecu.
am facut si masuratoarea suplimentara dupa care am inlocuit firu E4-mufaR34. impresii dupa 10 km atat am mers cu masina: -pe liber in mers peste 30km/h relantiu sta undeva 950 exact sub liniuta 1000 -pe liber in mers sub 30km/h relantiu sta 800 ca pe loc. deci daca scade viteza sub 30 relantiu scade la 800. suturile de la mers constant nu le-am m-ai simtit si smuncitu la decelerare sa redus undeva la 50%. Chestia ciudata era ca eroarea p0500 sau 1811 aparea foarte rar,din toamna pana acum cateva saptamani nu sa aprins spirala deloc cu toate ca ecu nu avea kilometraj. In legatura cu temperatura motorinei nu am facut nimic doar am cautat pe toate saiturile cu piese auto senzor tem mot si pt motoru meu nu am gasit nimic. Tot pt radunre:am urmarit topicul cu sistemul de incalzire antigel d-ar m-am oprit cand am vazut ca e de umblat pe la ecu.acum astept sa vina vara si sa ma apuc de treaba(am toate piesele). |
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
danviteza |
![]() ![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 9 April 12 ![]() |
Megane 1, Classic, 1.6, 16v, 2002.
Ca tot veni vorba de relantiu atunci cand masina este in miscare si scoasa din viteza. La mine face fix asa , dar numai atunci cand este mai frig afara, temperatura sub 0 grade: relantiul sta pe la 1500 rot/min/80km/h. Daca opresc, relantiul revine la 750 in 2-3 secunde. Daca merg cu viteza mai mica, 30-40km/h, relantiul sta la 1000, cand masina nu mai este in miscare revine la 750. Posibil sa intre aer pe undeva ? A inceput sa faca asta dupa ce am schimbat garniturile de la clapeta de acceleratie, deoarece, pana se incalzea motorul, statea turata si oscila relantiul, am rezolvat problema asta dar m-am ales cu alta. Cand au schimbat garniturile de la clapeta,(service) au dat jos si admisia(plasticul ala negru care este deasupra motorului). Admisia asta are si ea vreo garnitura care ar fi trebuit schimbata si din cauza vitezei sa intre ceva aer pe acolo, care ar duce la cresterea relantiului atunci cand masina este in miscare? Ar mai fi ceva, am vazut ca nici termostatul nu mai inchide cum trebuie, apa sta la 2-3 liniute daca merg in afara localitatii, oare sa vada ca motorul e rece si sa-i creasca relantiul, dar atunci de ce scade cand opresc, apa nu are timp sa se incalzeasca in 3 secunde ! This post has been edited by danviteza: 23 Mar 2013, 20:07 |
--------------------
Renault
Clio IV Estate
2018; Life Evo 1.2 16V
|
|
hwe |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
Dupa toate cautarile mele nu cred ca ceva gen aer fals ar influenta relantiu doar in mers.
Eu cred ca din electronica poate sta turat.Am sa verific si eu la viteze peste 80km/h sa vad daca creste turatia. Termostatu se poate verifica astfel: -se porneste motoru cand este complet rece(apa din motor+radiator) -o lasi pe loc sa se incalzeasca -in timpu asta tii mana pe furtunu care iese din motor si duce in radiator(cel de dupa termostat de regula ala de deasupra) -daca termostatu este bun furtunu se va incalzi deodata cand deschide termostatu si apa la bord undeva la jumate. -daca termostatu este blocat pe deschis furtunu se incalzeste treptat. |
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 21:44 |