De iarna...., cauciucuri si dotari de iarna
![]() ![]() ![]() |
De iarna...., cauciucuri si dotari de iarna
adi_ar |
![]()
Post
#1891
|
||
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|||
94 aln |
![]()
Post
#1892
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 24 March 07 ![]() |
ABS
Sistemul de antiblocare al rotilor – Cu ajutorul senzorilor inductivi, calculatorul ABS, înregistrează viteza de rotație al roților, dacă o roată tinde să se blocheze forta de frânare va fi scazuta până când alunecarea este anihilată. ASR Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotație al motorului în cazul in care, la demaraj, roțile tind sa patineze, astfel asigurand o aderență mai bună pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forța de tractiune care trebuie transmisă, se reduce. EBV Distribuția electronică a forței de frânare. La autovehiculele cu tractiune față, partea din fața este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acționării frânelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplasează spre față. Prin aceasta aderenta la rotile spate scade simtitor si rotile tind sa se blocheze. Prin distributia forței de frânare, franarea automobilului se realizeaza mai eficient, iar fenomenul de blocare al rotilor este inlaturat. EDS Blocarea electronică a diferențialului. Dacă o roată motoare pierde aderenta, in conditii grele de deplasare, inpiedicand deplasarea autovehiculului, printr-o forta de frânare definită, roata fara aderenta este frânată, astfel forta de tractiune asupra roții se deviază catre roata cu aderență mai bună, permitand deplasarea . ESP Program electronic de asigurare a stabilității. Cu ajutorul ESP-ului se poate crește capacitatea de control asupra autovehiculului în situațiile limită ale dinamicii de deplasare. De exemplu, în cazul curbelor luate prea rapid. ESP-ul extinde funcția ABS si reduce pericolul de derapare, în orice condiții ale carosabilului. Prin intervenția punctuală asupra managementului motorului și asupra frânelor, ESP-ul împiedică o posibilă derapare a autovehiculului. ESP-ul actioneaza în întreg domeniul de viteze și se cuplează automat la fiecare pornire a motorului. Acest sistem poate fi cuplat și decuplat în caz de necesitate, prin apăsarea tastei ESP. Dacă ESP-ul este decuplat, lampa de control este aprinsă în permanență. Acest lucru este însă recomandat numai în cazul rularii cu lanțuri de zăpadă și în cazul suprafețelor de rulare afanate, necompacte de exemplu zăpadă , nisip, pietris. MSR Reglarea momentului de rotatie al motorului. Acesta funcție este integrata în sistemul Traction Control (TCS). Dacă pe o suprafață carosabilă cu polei sau gheață se decelereaza brusc sau se trece într-o treapta de viteză inferioară, are loc o alunecare a roților motoare. MSR-ul înregistrează acest lucru prin senzorii sistemului antiblocare și stabilizeaza, printr-o ridicare dirijată a turatiei motorului, starea autovehiculului. sursa : http://www.skoda.ro/ |
--------------------
renault
megane sedan 2
- RO
2007/euro 4; 1,6/16V benzina/greege/privilege
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1893
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Habar nu am daca exista ASR pe tractoras!Oricum, in conditii de partie nu urca..O sa incerc sa o senilez
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
eugen67 |
![]()
Post
#1894
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 5 December 07 ![]() |
as vrea sa va intreb daca ati incercat sa porniti ac ,daca afara sunt sub 0 grade ?eu am incercat si nu vrea sa porneasca decit ventilatorul,nu si compresorul,ptr ca atunci cand a pornit se simte si se vede in ceasul de turometru.au existat si perioade cind a pornit dar am simtit imediat cu s-a decuplat singur.va rog sa-mi spuneti daca amai patit cineva asa ceva si daca atunci este un lucru grav?va multumesc ptr.raspunsul vostru.eugen 67
|
--------------------
renault
megane II
2005sedane1,5dci
|
|
megane1 |
![]()
Post
#1895
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 27 March 07 From: Moinesti ![]() |
multumesc pt raspunsurile despre ASR-insa eu stiam ce inseamna abrevierile..va intreb pt un raspuns concret: ASR pe megane???
|
--------------------
renault
megane2.2
privilege 1,6 16v mai 2007 privilege, gris platine+mp3
|
|
pit-bull |
![]()
Post
#1896
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.182 Joined: 9 October 05 From: Banat ![]() |
Nu se specifica niciunde despre ASR la megane, am mers cu masina pe toate conditiile de drum si parerea me ca nu are ASR!
|
--------------------
DACIA
Solenza
2004 Confort Renault Megane Sedan Facelift-2007/Lux P/1,5dci/106CP/6+1/MP3/Beige Poivre+Bandouri
Renault Clio 3 Facelift-2009/1.2 16v Dynamique/AC-Auto/Bleu Gris |
|
Manuel |
![]()
Post
#1897
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.116 Joined: 27 November 02 From: VASLUI ![]() |
Daca ai ESP, automat ai si ASR. Daca nu... nu.
|
--------------------
Opel
Astra J Sports Tourer Active
- VS15CMA
2013 / 2.0 CDTI / 165CP "Base e un bou betiv." (corbex)
|
|
megane1 |
![]()
Post
#1898
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 27 March 07 From: Moinesti ![]() |
multumesc de raspuns Manuel.insa mai am o intrebare: uite ca eu stiu ca golf V urile de la mine de la servici au numai ASR, sunt absolut sigur ca nu au si ESP...
din ce stiu eu, e totusi o diferenta,nu ?in fisa de optionale Megane am gasit numai ESP(fara sa fie precizat ASR ul ca fiind inclus).asta nu inteleg.majoritatea imi spune ca ESP include ASR.bun, am inteles asta, da nu sunt sigur 100%.eu nu am oricum ![]() ma opresc, ca sa nu fiu chiar de tot in afara topicului |
--------------------
renault
megane2.2
privilege 1,6 16v mai 2007 privilege, gris platine+mp3
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1899
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
pt la golf au ASR..standard...adeca controlul tractiuni...sa nu bagi ca fraieru talpa de fiecare data....sa iti derapeze rotili ...sau cel mai bun exemplu....cand o roata e pe gheata si una pe asfalt..toata puterea este transmisa electronic rotii cu aderenta (asfalt)......iar ESP controlul traiectoriei...functioneaza impreuna cu ABS, ASR...si toata electronica sa tina masina pe o directie stabilita de volan..........adeca franeaza.....transfera puterea ...taie gazul....
inteles stimate coleg..... |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
adymark |
![]()
Post
#1900
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 20 December 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(eugen67 @ 15 Jan 2008, 19:04) as vrea sa va intreb daca ati incercat sa porniti ac ,daca afara sunt sub 0 grade ?eu am incercat si nu vrea sa porneasca decit ventilatorul,nu si compresorul,ptr ca atunci cand a pornit se simte si se vede in ceasul de turometru.au existat si perioade cind a pornit dar am simtit imediat cu s-a decuplat singur.va rog sa-mi spuneti daca amai patit cineva asa ceva si daca atunci este un lucru grav?va multumesc ptr.raspunsul vostru.eugen 67 Iti aparea semnul "AC"? Cand au fost zapezile cele mari din Bucuresti porneam motorul si pana dadeam zapada jos de pe masina lasam pornit AC-ul. In 5 minute in masina era suficient de cald cald, semnn ca totusi AC-ul isi facea treaba, desi motorul nu era incalzit suficient (acul de la ulei era abia peste prima liniuta). Acul turmetrului statea undeva la 1000 de ture. |
--------------------
Renault
Megan Sedan 2.2
Confort Expression 1.5 dCi 100CP PH2 Feb. 2007 Vopsea metalizata/Full airbag/Clima/MP3 Player
|
|
megane1 |
![]() ![]()
Post
#1901
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 27 March 07 From: Moinesti ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 16 Jan 2008, 09:52) pt la golf au ASR..standard...adeca controlul tractiuni...sa nu bagi ca fraieru talpa de fiecare data....sa iti derapeze rotili ...sau cel mai bun exemplu....cand o roata e pe gheata si una pe asfalt..toata puterea este transmisa electronic rotii cu aderenta (asfalt)......iar ESP controlul traiectoriei...functioneaza impreuna cu ABS, ASR...si toata electronica sa tina masina pe o directie stabilita de volan..........adeca franeaza.....transfera puterea ...taie gazul.... inteles stimate coleg..... da stimate coleg...intelesem dinainte faptul ca toata lumea imi da definitii ![]() imi cer scuze, poate sunt eu mai incuiat. ![]() |
--------------------
renault
megane2.2
privilege 1,6 16v mai 2007 privilege, gris platine+mp3
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#1902
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cris77ro |
![]()
Post
#1903
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 14 December 07 From: Bucuresti ![]() |
la megan iti dai seama daca ai asr si esp doar daca ai butonul de deculpare a acestor sosteme.butonul trebuie sa fie langa sist de reglare pe inaltime a farurilor si a tempomatului.
ai buton ai asr, n-ai buton n-ai asr.din cate stiu eu aiatemul e optional si costa undeva la 500 eur.anu trecut cank am cumparat masina la sedan nu era disponibila aceasta opriune, pe care un coleg de munca o avea pe bicorpul din 2005 cumparat(tot ca optiune). la intrebarea adresata dealerului daca nu pot sa montez asr si esp optional la cumararea masinii, raspunsul acestuia a fost prompt NU pt sedan la momentul 01.2007.acum vad ca e deci reno a modif putin politica. intrebare: prin 94- 95 cand nici nu auzisem noi de asr,esp etc si gume de iarna, cum ne conduceam masina iarna?(care aveam anvelope de la victoria floresti,poate roase pana la sarma, iernile erau cu mai multa zapada) |
--------------------
Renault Megane
Sedan Privilege
2007 1.5dci/100CP
|
|
vladd1923 |
![]()
Post
#1904
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 22 November 07 From: Bucuresti ![]() |
baieti aveti grija ca eu azi era sa o belesc
![]() p.s: SA NU FACETI PROSTIA MEA SA LE ACTIONATI INGHETATE! |
--------------------
VW
Passat
2005 TipTronik, 1.9tdi
|
|
eugen67 |
![]()
Post
#1905
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 5 December 07 ![]() |
ieri cand am plecat de la serviciu afara temperatura de afara era +2grade. dupa ce s-a incalzit motorul si turometrul a scazut la valoarea normala de relanti ,am incercat sa pornesc din nou ac ,becul de la bord s-a prins dar nu a crescut si turatia,semn ca acesta nu a cuplat.crede-ti ca acesta este un defect?anul trecut am mai incercat acest lucru si totusi a pornit chiar daca afara erau -3-4grade dupa care la un intrval de timp se decupla automat ,ptr ca se auzea cupla.as dori si o parere de la voi . cu multumiri eugen67.
|
--------------------
renault
megane II
2005sedane1,5dci
|
|
megane1 |
![]()
Post
#1906
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 27 March 07 From: Moinesti ![]() |
|
--------------------
renault
megane2.2
privilege 1,6 16v mai 2007 privilege, gris platine+mp3
|
|
sishu |
![]()
Post
#1907
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 26 December 07 From: Moldova ![]() |
A pus cineva lanturi pe R17?
19 Jan 2008, 17:12: O metoda foarte simpla pu a verifica daca avem ASR. La pornire verificati daca e aprins beculetul, sub forma de triunghi in care e o masina care patineaza. This post has been edited by sishu: 19 Jan 2008, 16:12 |
--------------------
Renault
Megane II
2004, 1.5 DCI 100 SPORT DYNAMIQUE Megane forever
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1908
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
deci......
ca tot e de iarna..... in urma analizei climei din zona unde locuiesc...precum si a analizei asupra stilului de condus personal....urmatoarea masina va fi echipata tot timpul cu anvelope all season...parerea mea...si va fi o cerinta expresa la achizitionarea noului automobil...... |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
megane1 |
![]()
Post
#1909
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 27 March 07 From: Moinesti ![]() |
nu e mai oportuna sau simpla solutia cu 2 randuri de anvelope+jante? in ideea ca si ar face mai bine treaba daca folosim "specializarea" ..
![]() |
--------------------
renault
megane2.2
privilege 1,6 16v mai 2007 privilege, gris platine+mp3
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1910
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Acum s-a cam dus iarna si poate pare stupid sa-ti iei alte jante si alte anvelope doar pt o luna sau poate chiar mai putin...dar sa nu uitam ca atunci cand era troianul cat casa eu ma plimbam ca la defilare prin zapada, fara probleme.
Asa ca..folositi "specializarea" ![]() |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1911
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
deci stimati colegi...acum am 2 seturi de pneuri....
la ce iarna se intampla in bucuresti....in ultimii 5-10 ani......si la faptul ca nu prea trec de viteza legala...pe dn-uri......si pe autostrada e maxim 130..... cred ca anvelopele all season sunt cele mai bune...pt mine....aceasta este parerea mea........si voi actiona ca atare la urmatoarea masina.... This post has been edited by b76bgaarh: 22 Jan 2008, 17:18 |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
aaddrryyss |
![]()
Post
#1912
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 26 June 07 ![]() |
Azi am experimentat putin limitele cauciucurilor de iarna. Cand a fost ninsoare m-am descurcat bine cu ele, insa mi s-a urcat putin la cap...
Mai precis, momentul in care curajul meu a capatat proportii nesanatoase a fost de sarbatori, cand la tara fiind, am urcat (la modul de test) un delusor de la tara. Inclinatia era doar cu putin mai mare decat cea a dealului Mitropoliei. Atunci erau -8 grade, si cam 20-25 cm de zapada pufoasa. Ce-i drept, alea -8 grade asociate cu zapada proaspata imi creeau o senzatie psihica de "aderenta buna". Am urcat de mai multe ori, cu diferite viteze, diferite turatii, am facut opriri in mijlocul urcarii si apoi din nou plecare de pe loc, etc...Ajuns sus, am intors masina, iar la coborari am testat si cu frana de servici, si cu frana de motor... Ma rog...am incercat si eu diverse lucruri, care mi se pareau utile de "vazut cum e". (mai ales ca e prima mea iana ca sofer) Astazi, am revizitat acele locuri...de data asta o nevoie foarte practica impunea sa urc din nou acel deal, nu mai era o urcare de test. Caldura din ultima vreme mai topise din zapada, acum erau cam 15 cm. Insa era foarte uda, in aer cam 4 grade, si soare cat cuprinde. Din nou, o senzatie nedefinita pierduta prin stomac, cum ca de data asta e "alunecos". Am apucat sa intru in zapada doar doua lungimi de masina. Nici macar nu am inceput urcarea, eram tot pe teren orizontal, insa nu a vrut sa se mai miste nici un deget din punctul ala. Cand am vrut sa ies cu spatele, nu stiu cum s-a nimerit insa rotile nu mai calcau pe propriile lor urme, asa ca m-am deplasat maxim 20-30 de centimetri si n-a mai mers nici cu spatele. Cand am devenit insistent cu acceleratia, mi s-a intamplat o ghidusie tare nazdravana. Puntea spate statea pe loc, iar puntea fata se deplasa spre dreapta... ![]() Solutia: lopata + doi oameni la impins. Concluzia: sunt utile cauciucurile de iarna, insa am invatat sa am asteptari realiste de la ele. In special zapada inghetata->dezghetata->inghetata->dezghetata....pare sa fie un adversar redutabil This post has been edited by aaddrryyss: 27 Jan 2008, 19:03 |
--------------------
Dacia
1410
2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
|
|
aleksanders |
![]()
Post
#1913
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
am doar cauciucurile ei- asa ca m-am pricopsit cu lanturi
![]() ![]() |
--------------------
.
.
- .
. ....
|
|
aaddrryyss |
![]()
Post
#1914
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 26 June 07 ![]() |
Ar fi fost interesant de vazut daca in situatia mea de mai sus m-ar fi scapat lanturile...zaceau in portbagaj, dar isprava era deja comisa, iar de montat nu cred ca le mai puteam monta in conditiile alea.
|
--------------------
Dacia
1410
2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
|
|
mariusa |
![]()
Post
#1915
|
Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 18 November 07 ![]() |
mai nea aadrysss cred eu ca mai intai tr sa mai faci ceva km
pe asemenea teren in nici un caz nu accelerezi mergi constant, incet si vei vedea ca nu ai nevoie de lopata si 2 neni la impins |
--------------------
renault
megane sedan manager
- is 76 aoc
2007, 1.5 dci, 85 cp
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#1916
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Corect!
In situatii de teren neaderent sau cu aderenta redusa (nisip, zapada, noroi...), se recomanda a nu se brusca sau incerca bruscarea masinii: demarajul sa se realizeze lent, cu forfecare lina a pedalelor de accelatie si ambreiaj (uneori, nici nu e cazul sa se elibereze complet pedala). Se demareaza cu treapta I, manevrand pedalele ca in cazul demarajului cu a II-a...(In nici un caz nu se recomanda/incearca demarajul cu a doua treapta de viteza. Momentul de cuplu transmis rotilor motoare, pus imediat in valoare pe teren neaderent, este prea mare si destul de greu de controlat...) Sau altfel spus, trebuie sa se evite ruperea aderentei (si asa precare sau inexistente) prin cuplarea brusca a ambreiajului. Daca in timpul rulajului se intalnesc portiuni de drum neaderent, este recomandat a se pastra o viteza constanta, fara bruscarea niciunei comenzi a masinii (accelerator, frana de serviciu sau de stationare, directie, decuplarea prin debraiere...). This post has been edited by Adila16: 29 Jan 2008, 19:40 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
nicusor |
![]()
Post
#1917
|
![]() Mr. Group: Members Posts: 162 Joined: 24 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Voi cind scoateti/ati scos cauciucurile de iarna si le puneti la loc pe alea de vara?
|
--------------------
Dacia
Solenza
04.2004 Scala Megane 2.2 Sedan 1.6 16V, privilege, ESP, etc. :)
|
|
Manuel |
![]()
Post
#1918
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.116 Joined: 27 November 02 From: VASLUI ![]() |
Pai cam e timpul. Eu le-am schimbat de vreo doua zile.
|
--------------------
Opel
Astra J Sports Tourer Active
- VS15CMA
2013 / 2.0 CDTI / 165CP "Base e un bou betiv." (corbex)
|
|
Meganer |
![]()
Post
#1919
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 24 August 06 From: Bucuresti ![]() |
ia du-te la predeal, sa vedem daca tot asa zici...
zero grade, ninsoare, toate cele... si inca de ieri. |
--------------------
renault
megane
2005 estate Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#1920
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Nici eu nu am renuntat la Carvinguri.
Am zis c-o s-o fac atunci cand temperatura va fi si noaptea peste 10 grade Celsius. Azi dimineata, de exemplu, erau 5 in Bucuresti si 3 la Otopeni. Si, o data ce m-am obisnuit cu senzatia de siguranta oferita de gumele de iarna, parca n-as vrea sa adaug factorilor de risc si pe cel al aderentei scazute a gumelor de vara exploatate la asemenea regimuri termice ambientale... Huh! Ce fraza! ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th August 2025 - 11:55 |