Consum Symbol Iarna
![]() ![]() ![]() |
Consum Symbol Iarna
CristianCC |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 25 March 12 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2011
|
|||
z_fdd bacau |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
iarna asa patesc toti, nu cred ca am auzit pe cineva caruia sa-i scada consumul iarna
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
8.8
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
bylexus |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
Symbol 1.2 16 V - vechime 5 luni
Vara: 6,5 (MIXT) Iarna pana in acest moment: 7.0 (MIXT) cu caldura pornita si anvelope de iarna. Sunt extrem de multumit de aceasta masina pe care o vad foarte eficienta, 40lei/100km. http://www.spritmonitor.de/en/detail/522636.html (Nu stiu daca vreun 1.4 8v poate scoate un astfel de consum vreodata!) This post has been edited by bylexus: 8 Dec 2012, 08:20 |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
al1n |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 416 Joined: 1 August 08 From: Iasi ![]() |
si la mine consuma in jur de 10 acum
|
--------------------
Dacia/Renault
Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v
'99/2010
|
|
hellcat |
![]()
Post
#6
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Iarna consumurile cresc deoarece creste si perioada in care se sta cu motorul pornit, spre ex. dimineata se porneste motorul si apoi 5 min. stai si cureti geamurile.
Anvelopele de iarna nu le-as considera responsabile de cresterea consumului. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#7
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
De acord total cu hellcat. In plus as adauga ca iarna vitezele de deplasare prin localitati scad datorita aglomeratiilor, vizibilitatii scazute si a conditiilor meteo. Cumulat, masinile vor consuma poate si cu 2% mai mult in oras, in cazul meu.
Am si renuntat sa ii mai fac consumul iarna, ca ma dau peste cap. Trece de 10 la sigur. |
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am vazut la anvelopele de iarna ca sunt etichetate ca si alectrocasnicele clasa , a,b,c ...
Cele mia "bune" le-am gasit: dunlop, clasa e la economia carburantului si e la aderenta pe ud. Oare se gasesc, A, A ? ![]() Consumul creste, dar nu cu foarte mult. Mie mia crescut cu un litru fata de asta vara, dar si masina merge mai bine pe frig This post has been edited by BannedHost: 8 Dec 2012, 14:49 |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
hellcat, profilul anvelopei si faptul ca e mai moale nu influenteaza consumul? eu as spune ca da. ce-i drept, las motorul 1-2 minute sa se incalzeasca si sa se miste uleiul, dar nu cred ca cele 2 minute pot papa atat de mult... oricum si la mine tot pe la vreo 10 litri e consumul. daca o mai si calc, ceea ce se intampla destul de des, ajunge la 11-11 si, asa cum spunea colegul in primul post.
|
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
hellcat |
![]()
Post
#10
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Eu zic ca nu-l influenteaza, tii anvelopele de iarna la presiunea corecta ca si cele de vara...de ce ar creste consumul? Eu spre ex. trec de la 185 de vara la 175 de iarna, deci o suprafata mai mica in contact cu solul.
Plus ca in ultimele 3 zile am avut gheata pe geamuri de juma de cm grosime...n-aveam unde sa plec pana n-am dat-o jos. Poate unii au garaj, altii isi pun patura-n geam...nu stiu...insa cu siguranta cand tragi linia dupa o luna de iarna, clar tii motorul mult mai mult pornit decat intr-o luna mai calda. De aici si litrii in plus la consum. Vorbim despre un consum de iarna, fie el urban, extra sau mediu...pai ca sa fie relevant il faci dupa o minima perioada, cele 1-2 minute de care vorbesti intr-o luna se aduna si se transforma in cei 1-2 litri in plus. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
marius 35 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 26 October 12 From: Focsani ![]() |
undeva 8,5 - 9 l am si eu consum avand in vedere ca fac cam 75% numai oras ,
- AC nu functioneaza daca nu ai +16 grade . |
--------------------
renault
simbol
2008
|
|
Val3ntin0 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 259 Joined: 8 September 11 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(marius 35 @ 9 Dec 2012, 20:07) undeva 8,5 - 9 l am si eu consum avand in vedere ca fac cam 75% numai oras , - AC nu functioneaza daca nu ai +16 grade . Exagerezi la +16 gade, am auzit si eu de o anume temperatura, dar in nici un caz atat.. Si poate la o masina cu clima.. nu cu buton de AC cum am eu.. chiar o sa ii fac proba.. This post has been edited by Val3ntin0: 9 Dec 2012, 21:11 |
--------------------
Renault
Clio Expression 2004~1.4 /
Megane 2007~1.6 16v 82kv
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
Val3ntin0, la fel am si eu. porneste compresorul daca apesi butonul de ac... poate se refera la alea cu ac automat...
|
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si eu am clima si la -6 grade cate au fost azi noapte a pornit
![]() Cum a scazut temperatura sub -3 grade a inceput si amea sa consume ![]() ![]() This post has been edited by BannedHost: 9 Dec 2012, 21:36 |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
![]() ![]() hellcat: stiam ca frecarea mai mare (profilul mai putin aerodinamic si materialul mai moale) produce un consum mai mare... asa mi se pare logic. altfel nu vad de ce si astia care pun hartiile alea pe cauciucuri (A,B,C,D...) indica un consum mai ridicat cu unele anvelope de iarna. |
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
hellcat |
![]()
Post
#16
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
QUOTE(CristianCC @ 7 Dec 2012, 23:13) QUOTE(z_fdd bacau @ 7 Dec 2012, 23:27) Eu i-am dat initiatorului o explicatie pt cresterea cu 2L a consumului in aceasta perioada de iarna...insa poate fi si de la incalzirea globala a planetei sau de la placutele de frana ceramice. @f_zddbacau: Ai symbol ph3 fara cb din fabrica...i-ai pus ulterior sau cum faci comparatie pe consumuri?...de la plin la plin? This post has been edited by hellcat: 9 Dec 2012, 23:02 |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
vallixx |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Consumul creste din multe considerente.
-pornirile la rece inseamna ca masina sta mai mult timp cu socul tras, fie el si automat -stai cu motorul pornit mai mult timp, pana cureti geamuri, faruri...etc -deja de la ora 4-5 e intuneric, se merge mult mai mult cu farurile aprinse, orice consumator fie el si electric, tot din carburant consuma -mergi mai tot timpul cu climatizarea pornita, dezaburire....etc -daca e si zapada, polei sau doar udatura, se merge indeosebi cu treptele inferioare Mai sunt probabil si alte motive, posibil si cauciucurile sa aduca un pic in plus la consum, desi cred ca procentul e mic. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
connectorxp |
![]()
Post
#18
|
![]() Just a happy camper :) Group: Members Posts: 829 Joined: 28 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Eu asa am constatat la a mea, fiind foarte sensibila la orice variabila, ce se vede in consum. Gume de iarna - depinde de calitatea cauciurilor, dar consumul nu este afectat cu mai mult de 0.3% Mers in trepte inferioare - nu am putut verifica (am o singura treapta si aia cu gestiune automata) Clima pornita - pentru a face cald in cabina este nevoie de o temperatura mai mare a agentului de racire al motorului (la mine inseamna fara start-stop si relantiu accelerat). Farurile consuma ceva si la o masina conventionala lucrul asta se vede imediat in consumul de carburant, alternatorul trebuie sa compenseze consumatori in plus, la fel si incalzirea in scaune si dejivrarea lunetei si oglinzilor maresc consumul Relantiul prelungit creste consumul, mai ales cu functiile de confort active (scaune incalzite, clima, dejivrare s.a). Socul este "tras" mai mult timp iarna, asta il simt in tonalitatea motorului (lipsa turometru), dar cand este cald are relantiul la ~999 RPM si rece de la 2000 in jos, pana pe la 1300 rotatii, automat consumul de benzina este mai mare (verificat cu aplicatie externa de monitorizare OBD) Eu am diferenta de consum asa: vara fara A/C -4.5, cu A/C 4.9 (cand este cel mai crunt trafic posibil) iarna fara A/C - 5.5 cu A/C pe auto 5.6, iar in situatii de ger si trafic ingrozitor ajunge pana la 6.5 Situatia este simpla, daca vrei sa nu mai consumi, folosesti mijloacele de transport in comun, in rest, toate masinile consuma iarna, chiar si hibride, variantele de a "taia" din incalzire sau dejivrare si iluminare nu sunt sigure sau afecteaza confortul pentru cateva procente salvate la consum. Alt no-no pentru masini sunt drumurile mai scurte de 7 km, unde consumul este mult mai mare decat cel tipic modelului, la mine acest lucru are un impact semnificativ asupra mediei/plin. In casa mai am alte masini dintre care una pe benzina unde am experimentat doar drumuri scurte de maxim 3 km pe mansa si am reusit sa cresc consumul de la 9.5 la 11.5 doar mergand atat de putin, in rest stilul de sofat si traficul sunt cam aceleasi. This post has been edited by connectorxp: 10 Dec 2012, 00:06 |
--------------------
Lexus
CT200h
Eco/2011
- XX-XXX-LEX 1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P
Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :) |
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
hellcat, vad ca iar faci trimitere la placutele mele de frana, aleaceramice
![]() ![]() vallixx a pomenit de niste consumatori... farurile consuma destul, nu neg, dar degrivarea nu cred ca afecteaza atat de mult consumul, sincerc nu stiu cat consuma... in fine, ideea era ca am un consum mai mare pe perioada de iarna. nu stiu sa demonstrez stiintific de unde si cum, dar e mai mare... poate mersul motorului la relanti cat dau jos o zapada, poate farurile, poate anvelopele, poate placutele de frana... dar la mine sigur e mai mare. connectorxp, folosind mijloacele de transport in comun consumi mai mult timp, ca sa nu mai discutam daca ai de mers in 2-3 locuri in oras. deci tot se consuma ceva. + confort... nu-mi mai sariti mie in cap pentru placute ceramice, va rog ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
connectorxp |
![]()
Post
#20
|
![]() Just a happy camper :) Group: Members Posts: 829 Joined: 28 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Varianta cu transportul in comun este pentru cei cu metrou "la botul calului" si metrou langa locul de munca. Am avut un job de genul si masina era doar de accesoriu... si eram si mai relaxat, neavand de a face cu toti netotii din trafic.
|
--------------------
Lexus
CT200h
Eco/2011
- XX-XXX-LEX 1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P
Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :) |
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
da, la voi metroul ajuta foarte mult, dar in bacau nu sunt decat niste autobuze. iar la orele de varf stai ca sardina inghesuita in conserva... asta e...
|
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
vallixx |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(z_fdd bacau @ 10 Dec 2012, 00:22) Oho, cred ca mananca grav degivrarea. Gandeste-te ca e practic o rezistenta, daca vrei...un resou..... ![]() Daca te uiti prin cartea tehnica, chiar se si mentioneaza sa nu tii degivrarea mai mult decat e cazul. Ba chiar mai mult, ea se decupleaza automat dupa o anumita perioada de timp. Asta pentru ca e un consumator mare si forteaza destul de tare instalatia electrica. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
vallixx |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Doi alti consumatori mari sunt servodirectia si geamurile, insa pe astia i-am scos din calcul pentru ca:
1. servodirectia merge la fel de mult si iarna si vara, dei n-ar avea influenta la consumul diferentiat iarna-vara 2. geamurile, desi consumator mare, sunt actionate pentru prea putin timp pentru a face diferenta, nu sta nimeni sa frece geamurile incontinuu |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
theodor2004 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
degivrarea lunetei afecteaza simtitor consumul. La Octavia, cand cuplez aceasta functie, imi creste imediat consumul afisat pe computerul bord. Paradoxal doar la cuplarea AC-ului si a scaunelor incalzite mai vad cresteri imediate de consum pe computerul de bord. Asa ca, consuma si incalzirea lunetei, consuma.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
CGB |
![]()
Post
#26
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
la drum intins imi ia ca vara....4 si ceva functie de cum merg. prin oras creste putin, dar din cauza traficului de iarna (se merge mai incet, se sta mai mult).
consumatori oricum am si vara si iarna. farurile stau aprinse mereu, atat timp cat motorul e pornit, ca e zi sau noapte. si daca nu merge incalzirea, merge ac-ul. deci tot un drac. si ptr ca anvelopele sa influenteze consumul, cre'ca tre' sa mergi foarte mult ca sa fie sesizabil. |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
1)mie Symbolul imi lua cam 12% iarna in Buc, in vremea in care mergeam iarna cu el (anvelope Debica Frigo2)
2)Anvelopele infulenteaza consumul...de aceea s-au inventat Michelin Energy saver, ca sa fie ,,fuel saving''. Cu anvelope Debica Frigo 2 imi crestea simtitor consumul extraurban.... |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
Ayden_CJ |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj ![]() |
faptul că ai pornit încălzirea în habitaclu nu influențează consumul decîn nesemnificativ (consumă motorul ventilatorului care pompează aerul peste schimbătorul de căldură- dar ala merge oricum tot timpul); comparativ cu vara cînd bagi în funcțiune compresorul pentru aerul condiționat acum, în mod normal, acesta se activează auutomat - la climatronic - la dezaburire sau la reciclarea aerului, în rest nu; sau manual după preferința fiecăruia.
Iarna, rulajul cu cauciucuri de iarnă e avantajat cînd se merge pe asfalt fără zăpadă crudă și cînd traficul se desfășoară normal, nu în ritm de melc. Cînd trebuie să mergi pe zăpadă proaspătă sau frămîntată atunci crește consumul... ia vedeți cum se mișcă vara mașina cănd intri într'o baltă, parcă simți o rezistență destul de mare... darămite iarna în zăpadă frămîntată. Guma din cauciucurile de iarnă are la temperaturile astea cam aceeași rigiditate ca și cele de vară. |
--------------------
Renault
Symbol
2006 EX1,4 16V
- CJ-x5-DXM
|
|
alexme24 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 780 Joined: 23 September 09 ![]() |
vin si eu cu un mic exemplu. La masinuta din dotare, bagat de 150 ron motorina acum 4 zile[tocmai ce se aprinsese becul de rezerva], aprox 24 litri[rompetrol efix s parca ii zice]. AM facut in 4 zile astea, mers aproape continu in oras cu AC ca de a plouat, aburire, pe urma a dat-o si cu zapada plus caldura +degivrare si astazi s-a aprins becul. Distanta facuta 300 km doar in oras. COnsum 8% , care nu mi se pare mult in conditiile date.
|
--------------------
Renault/Honda
Clio 2/ Accord
2004/2008 Clio 2/Accord/Civic , 2004/2008/2008 1.5 dci / 2.4 VTEC / 1.8 VTEC
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
8 litri pe dci?
|
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 15:43 |