martor depoluare 1.6 16V, [REZOLVAT - captor pozitie axa cu came]
martor depoluare 1.6 16V, [REZOLVAT - captor pozitie axa cu came]
Dr. M P |
17 Sep 2006, 01:26
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 September 06 |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.1
2004 1,6 16 v conf. express.
- B 40 ETH
|
|||
cipman |
17 Sep 2006, 11:44
Post
#2
|
Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 |
Cea mai probabila cauza este ca una sau mai multe bobine de inductie a inceput sa faca figuri. Citeste topicul: Bobine la Megane II.
Am rugamintea sa ne spui ce fost, dupa ce rezolvi, ca sa stim ce facem cu topicul asta (il punem tot acolo in caz ca tot bobinele au fost cauza). |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
Dr. M P |
18 Sep 2006, 12:54
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 September 06 |
In aceasta dimineata masina a ineput sa tremure bine la relanti , chiar s-a oprit de cateva ori am dus masina la reprezentanta in cj Au conectat-o la calculator si a aparut eroare la captor ax cu came [B] Am repetat citirea de cateva ori . Masina a ramas la service pentru a testa cu alt captor si urmeaza sa vad mai tarziu daca apare si altceva . |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2004 1,6 16 v conf. express.
- B 40 ETH
|
|
kebbius |
18 Sep 2006, 17:29
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 19 November 04 From: Bucuresti |
exact aceleasi simptome le avea si masina mea acum cateva luni (tremurat la relanti al motorului, se oprea din senin, pornea greu si cu multe insistente). a fost acest captor ax cu came. l-au schimbat si de atunci n-a mai facut nici o problema. a costat cateva sute de mii.
|
-------------------- Honda Accord 2008 2.4 M/T
Black |
|
Dr. M P |
18 Sep 2006, 18:45
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 September 06 |
Au schimbat captorul , 130 lei cu manopera (si testare) . Parca motorul merge mai bine , eroarea nu mai apare dar inca nu am facut multi km.
Am auzit si eu ca au fost probleme similare la megane si laguna Sper sa scap cu asta . Am facut cam 500 km cu martorul aprins - catalizator , sonda ? |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2004 1,6 16 v conf. express.
- B 40 ETH
|
|
dcsiki |
20 Sep 2006, 11:52
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 15 February 05 From: Brasov |
Sper ca ai luat captorul respectiv ...... l-ai vazut ? nu era cumva murdar ?
Eu am avut la un megane 1 o lipsa de contact la acel senzor ..... au curatat contactul si au pus in mufa niste lita sa preseze mai bine si am mers cu ea mai mult de 70k km pana am predat masina si nu a mai facut. This post has been edited by dcsiki: 20 Sep 2006, 12:04 |
--------------------
VW
Bora
2002 Break older : Renault Megane 1 Classic 1,9 dTi ,Renault Megane 1 break 1,6/16v , Renault Estate 1.5 dCi 80cp
serv new : Ford Focus 1.6 tdci |
|
cipman |
20 Sep 2006, 12:05
Post
#7
|
Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 |
Este vorba de Captorul Pozitiei Axului (de admisie) cu Came si nu de senzorul TDC.
Motorul de pe Megane 1 nu are captor al pozitiei axului cu came pentru ca nu are distributie variabila si singura lege dupa care se misca axul cu came este "1/2 din ceea ce face arborele cotit" (atata vreme cat cureaua de distributie e intreaga ). Edit: oops, ma luase gura pe dinainte dadusem un link aiurea. In desenul ala nu aparea captorul cu pricina. Captorul Ax cu came e sus, pe chiulasa, iar senzorul TDC in partea superioara a carcasei ambreiajului. This post has been edited by cipman: 20 Sep 2006, 12:12 |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
dnul.mecanic |
20 Sep 2006, 16:33
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 September 06 |
hai sa spun cam care ar fi problema.....eu as fi de parere sa te duci la un mecanic care stie sa iti curete ....corpul clapeta......pentru trepidatii si ca iti moare motorul........si chestia cu captoru de axa nu are nici o treaba aia are treaba cu dafazoru...........
|
--------------------
dacia
logan
2006
- b 20 uve
|
|
Dr. M P |
20 Sep 2006, 19:20
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 September 06 |
totul e in regula dupa 500 km . nu a mai aparut eroare pe bord si masina merge bine .
o chestie ciudata insa : la reprez. din sibiu unde am mers prima data nu aveau programul de diagnoza ca cel de la cluj, ci doar un tester de alt fel. Lor nu le-a aparut nici o eroare , au inchis beculetele din bord SI parca de atunci masina consuma cu cel putin 1 l /100 mai putin in acelasi stil de mers . ( 120-140 peste tot unde se poate , depasiri cu a 4 a , turat a 4 a pana la 4000-4500 iar pe autostrada 170) - inainte 7,5 % -acum 6,4 % Nu mi-am dat seama inca daca e si o pierdere de putere , parca trage putin mai greu , dar ajunge la aceleasi viteze cu care mergeam de obicei Se poate oare sa fi schimbat ceva la calculator ? |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2004 1,6 16 v conf. express.
- B 40 ETH
|
|
Dr. M P |
20 Sep 2006, 19:23
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 September 06 |
|
--------------------
Renault
Megane 2.1
2004 1,6 16 v conf. express.
- B 40 ETH
|
|
cipman |
20 Sep 2006, 21:46
Post
#11
|
Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 |
Exclus sa se fi schimbat parametrii in calculator (ECU). Cu jucarioara e practic imposibil (ar fi putut fi easyclip).
Ce s-a intamplat este ca motorul si-a revenit la normal. Captorul defect insemna ca motorul nu functiona corect (supapele de admisiei nu se deschideau/inchideau cand ar fi trebuit conform sarcinii si turatiei pe care o cereai), valori eronate transmise de captor catre ECU si rezultatul era o ardere necorespunzatoare (putere mai mica/consum mai mare). Aceea a fost si cauza pentru care s-a aprins becul in bord. Benzina nearsa ajunsa in catalizator. Cred ca senzatia ta, ca motorul parca nu mai trage asa cum o facea, este resimtita numai la turatii joase. Asta e tot o revenire la normal. Ok. Acum totul are sens si se leaga. Am modificat putin titlul. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
dmc |
23 Sep 2006, 13:06
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti |
Aceeasi problema am avut-o si eu, rezolvata in iarna pe garantie. La mine nu vroia motorul sa stea la relanti dar isi revenea dupa 5 minute.
|
--------------------
Renault
Megane II
2004 - 1.6 115 Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004 |
|
andrei1302 |
24 Sep 2006, 11:39
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 11 August 04 From: Bucuresti - Constanta |
QUOTE(cipman @ 20 Sep 2006, 14:05) Motorul de pe Megane 1 nu are captor al pozitiei axului cu came pentru ca nu are distributie variabila si singura lege dupa care se misca axul cu came este "1/2 din ceea ce face arborele cotit" (atata vreme cat cureaua de distributie e intreaga ). QUOTE(cipman @ 20 Sep 2006, 23:46) Ce s-a intamplat este ca motorul si-a revenit la normal. Captorul defect insemna ca motorul nu functiona corect .... Pai.... eu nu mai inteleg.... Are motorul acel traductor pe arborele cu came sau nu ???? |
--------------------
Renault Laguna
1.9 DCi 120 CP
2003 Privilege Grandtour
- CT-10-NAG
|
|
cipman |
24 Sep 2006, 12:02
Post
#14
|
Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 |
N-ai citit cu atentie.
Iti explic mai pe indelete: - omul cu problema este Dr. M P care are un Megane 2 - dcsiki intervine in topic si, precizand ca e vorba de Megane 1, spune ceva de un senzor facand o confuzie - i-am raspuns lui dcsiki (de aceea mesajul meu e imediat sub al lui si nu am specificat cui ma adresez, nefiind nevoie) ca a incurcat borcanele - urmatoarea mea interventie e sub mesajul lui Dr. M P, deci e clar cui se adreseaza si carui mesaj raspunde Repet: problema e la un M2, care are captor al pozitiei axului cu came, iar M1 nu are asa ceva. Poate acum e mai clar. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
cornel_t |
21 Nov 2006, 19:27
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti |
Mi s-a aprins si mie azi martorul de poluare + service, ideea e ca motorul merge la fel, nu am pierderi de putere nu tremura la relanti.
Ma duc maine la service si o sa va tin la curent |
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
Meghitzanul |
22 Nov 2006, 21:55
Post
#16
|
***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti |
aceeasi problema am avut-o si eu
ideea e ca eram pe drum undeva pe la Focsani iar in reprezentanta reno din Focsani nu aveau captorul respectiv au pus laptop-ul pe ea, mi-au stins beculetele de pe bord (martorul antipoluare si cel de service) dar mi s-a spus ca se vor aprinde din nou (asa a fost) si sa nu imi fac probleme ca nu se intampla nimic mi-am continuat drumul, am ajuns la destinatie si apoi inapoi la bucuresti, total cam 600 km din momentul ala mi-am schimbat apoi captorul si totul a fost ok cat timp am parcurs cei 600 km masina s-a comportat normal, nu am sesizat nici o scadere de putere, etc... in cazul asta multi ar fi tentati sa creada ca e vreo bobina, cum am fost si eu de altfel intr-o prima faza, pt ca indicatoarele din bord care se aprind sunt aceleasi, dar daca nu ii scade puterea nu e bobina ci e captorul |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
cornel_t |
23 Nov 2006, 08:03
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti |
Deci ... am fost la service si intradevar e vorba de captatorul de admisie (e un senzor hall), au resetat eroarea am lasat motorul sa mearga vreo 5 min si nu sa mai aprins, dar cum era posibil ca in viitor sa o ia iar razna l-am schimbat. Ca si cazuistica si tinind cont ca nu are piese in miscare, caldura ia venit hac.
PS: vad ne cunosc mecanicii si au auzit de forum, zic asta pt ca mecanicul ma intreaba ce cred eu ca are; ii povestesc eu ce si cum cred el ma intreaba de unde stiu, la care el "Dom'le ce tie si cu internetul asta " |
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
Meghitzanul |
23 Nov 2006, 09:55
Post
#18
|
***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti |
daca il lasai tot pe ala vechi, dupa 5 min nu se aprinde dar dupa 200-300km se aprindea sigur
|
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
Adrian |
17 Oct 2007, 14:47
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 7 March 03 From: Brasov |
Am si eu acesta pb. Am aprinse in bord atat martorul anti poluare cat si Service.Am fost la reprezentanta si mi-au spus ca de vina e sonda lamda,am inlocuit-o au sters eroarea iar dupa putini km s-a aprins din nou.Probabil e si la mine captorul axei cu came vinovat dar de ce la test apare somda lamda defecta ? Nu ati putea pune o poza cu captorul asta,sa stiu cu siguranta care este ... sau sa dati mai multe detalii privind pozitia lui ...
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 1,6 16v
2005 Privilege BV 99 DYK
|
|
Adrian |
21 Oct 2007, 18:18
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 7 March 03 From: Brasov |
La mine s-a rezolvat,am schimbat captorul si parca e alta masina,nu mai am nici becuri aprinse prin bord si in plus se accelereaza mai bine si nu mai da in nas la plecare plus ca si relantiul e ok.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 1,6 16v
2005 Privilege BV 99 DYK
|
|
msn2 |
23 Oct 2007, 19:07
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 8 November 06 |
am schimbat si eu captorul, se aprindea martorul in bord dar nu se simtea nimic diferit in mersul motorului.
cand am auzit ca piesa costa cateva sute de mii lei vechi am crezut ca s-a schimbat proprietarul lui reno, dar nu e asa, ca am fost pus sa platesc si constatarea care s-a facut in 3 min dat a costat cat 2 ore de manopera, cam cat senzorul insusi!! am avut parte de reparatii identice la alte marci de masini si nu am platit decat piesa si manopera... |
--------------------
SKODA/RENAULT
OCTAVIA/MEGANE2.1
1.9TDI/1.6 16V
- xx xx xx
|
|
romeo3108ro |
23 Oct 2007, 20:21
Post
#22
|
Conducator de Twingo Group: Members Posts: 1.218 Joined: 4 March 06 From: Dirty Bucharest |
unlocuirea uni captoraxa came + test clip numai 50 ron detalii pe pm
|
--------------------
i help
if
i can Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH Twingo 1.2 16 ventricole ex angajat renou :)) Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana |
|
cosmin_69 |
2 Mar 2010, 12:29
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges |
Am si eu aceeasi problema cu aprinderea in bord a martorului motor si service.
As vrea sa stiu unde este pozitionat (poate niste poze) acel captor ax cu came. |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
dyngo |
2 Mar 2010, 18:50
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 7 August 09 From: Bucuresti |
|
--------------------
renault
megane sedan
2005 1.6 16v
- CL 85 GFO bucuresti. renault megane sedane 1.6 16v , 2005
|
|
Hack |
2 Mar 2010, 19:03
Post
#25
|
Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon |
Ala e senzorul de pe volanta, pozitia senzorului de care zice cosmin_69 este marcata cu 5 in imaginea de mai jos:
K4M.jpg ( Size: 300.18k ) Number of downloads: 3383 ...asta daca este vorba despre motorul K4M(1.6l/16V). This post has been edited by Hack: 2 Mar 2010, 19:05 |
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
cosmin_69 |
2 Mar 2010, 22:06
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges |
Multumesc inca odata Hack, pentru imaginea afisata.
O sa tin cont si de locul acela pentru viitor(sper sa nu mai fie nevoie). Da este vorba de motorul K4M-T7 (1.6l/16V). Deocamdata am rezolvat-o. Era vorba de o resoftare, fiindca la schimbul de ulei (la inceput nu-mi aparuse, dar apoi...),, desteptii,, nu i-au mai sters din memorie anumitele erori si softul a citit probabil o potentiala defectiune. Asa mi-au spus baietii dupa ce au sters eroarea. Mi-au pus-o la clip si nici o bobina, nici captorul ax cu came, nimic, nimic. Dupa ce mi-au stins-o am mers cu ea mai mult si deocamdata nu a mai aparut. Voi ce credeti, asta sa fie explicatia ? 2 Mar 2010, 22:12: In schimb cu ocazia asta mi-au descoperit alta problema, nu mare dar este totusi o problema. La marsariere. Camasa in care intra mufa este rupta si practic nu mai are in ce sa stea fix. Decat sa carpesc(asa au zis baietii sa lipim camasa de plastic cu super glue biggrin.gif tipic romanesc) radmasa.gif mai bine iau alta sonda. Acum mai este o problema. Fac comanda la magazin (la service nu aveau sonde pt. renault) si ma intreaba ce model fiindca unul este cu doi pini si altul cu trei pini. Nu m-am uitat atunci cand am dat scutul jos. Va intreb: Acum pe deasupra, pe la motor cum pot sa fac sa vad care sunt firele care vin cuplate in borna sondei ? Nu as vrea sa mai ma duc pana la service doar sa se uite si sa-mi spuna modelul . Astept raspuns.Si care sunt firele alea? This post has been edited by cosmin_69: 2 Mar 2010, 22:12 |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
cosmin_69 |
3 Mar 2010, 23:49
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges |
Am gasit tot eu .
Sunt cu trei pini. |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
aduasarchaeus |
14 Mar 2010, 17:13
Post
#28
|
Web Developer Group: Members Posts: 103 Joined: 25 June 08 From: Bucuresti/Alexandria |
Salut tuturor!
Tocmai ce am aruncat un ochi la captorul de ax cu came, intr-adevar cum spunea cineva aici, la el nu ai ce sa stergi pentru ca este un captor magnetic, nu este optic sau electric... De ceva vreme vestita fulie se manifesta la fiecare pornire. Martorul de service a aparut cu vreo luna inainte de a auzi primul carait... Deci, dupa teoria cine a fost primul, oul sau gaina.... la mine a aparut mai intai service in bord, apoi caraitul la fulie. Intrebare: Se pot influenta reciproc? Poate sa fie captorul bun, dar problema de "service" sa fie de la fulie? Are rost sa schimb numai captorul momentan, rezolva partial problema? Multumesc! |
--------------------
Renault
Megane II
2004/Hatchback/1,6 16V/Dynamique
|
|
sebastian_reno |
30 Dec 2010, 11:55
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 17 September 10 |
Salutare tuturor si un an nou fericit.
De aproximativ doua luni mi s-a aprins martorul antipoluare (motor) + service. Am mers cam o saptamana dupa care s-au stins, iar dupa alte 4 zile s-a aprins si nu s-a mai stins. Precizez ca nu s-a modificat nimic in comportamentul masinii fata de comportamentul de dinaintea aprinderii martorilor. La tester imi apare "semnal senzor captor ax came" mai precis eroarea DF119(pe tester CLIP). Sterg eroarea, merg cam 100 - 200 m dupa care mi se aprind din nou cei doi martori. La service am scos mufa de la senzor, am masurat si este OK. Dar, daca scot mufa de la senzorul ax came (motorul fiind la relanti) masina merge la fel si porneste fara nici un fel de problema. Deci, ori cu el, ori fara el comportamentul este acelasi. Cred ca trebuie schimbat senzorul, dar nu as vrea sa dau banii pe el degeaba, si sa fie alta problema. Ce ma sfatuiti? Va multumesc anticipat. |
--------------------
renault
megane
2005 Sedan 1.6 16V 83kw
|
|
dr.nils |
30 Dec 2010, 15:50
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 397 Joined: 5 October 08 From: Bucuresti |
Astazi am fost cu masina la service pentru ca pornea la a 4-a/a5-a incercare dimineata la rece, desi invartea vioi. Facea asta doar pe ger, prima data acum 2 saptamani apoi a pornit fara probleme pana luni cand a venit iar frigul.
Mi-au "curatat" nu-stiu-ce mufa care cica nu facea contact bine (chipurile de la condens) si schimbat becul de la lampa stop de pe luneta despre care habar n-aveam ca e ars. Becul 3 lei, manopera 75 lei Buun, plec eu fericit ca am rezolvat problema; La nici 100 m de service se aprinde respectivul martor+service . Ma intorc la service, alt ordin de reparatie, test, bla bla. Diagnostic: captor arbore came. A costat 96 lei piesa, l-am inlocuit. Mentionez ca s-a mai aprins acelasi martor prin vara de cateva ori fara sa sesizez vreo modificare a comportamentului masinii si la fel de brusc problema s-a "rezolvat" de la sine (adica nu s-a mai aprins). Oare are vreo legatura cu pornirea greoaie? Sa fi fost doar vrajeala faza cu "curatat mufa"? |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2005 Sedan 1.6 16V Pack Autentique Renault Megane 2.1 2004 Bicorp 1.4 16V Confort Dynamique
Ford Focus Mk4 2021 1.0 EcoBoost Titanium |
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th September 2024 - 18:55 |