Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Alternator, cu problemele lui

radunre
post 15 Sep 2008, 11:10
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Cu ocazia schimbarii/verificarii sistemului de servodirectie am demontat si alternatorul pt. o "inspectie de rutina"... si cele constatate sunt:

- rulmentii par OK, nu suna, nu agata, nu au joc
- am desfacut capacelul din capatul rotorului... vai... multa mizerie, pulbere de cupru, periile sunt aproape de limita de uzura, cred ca le mai lipseste 1-2 mm pt. ca arcurile sa nu le mai poata culca pe colector. Perii am gasit de schimb, se pot extrage de pe releul de incarcare (electronic, sa nu se gandeasca cineva la unul mecanic smile.gif ) si schimba relativ simplu, aceasta operatiune nu necesita demontarea alternatorului de pe masina.
- colectorul este remarcabil de uzat... prezinta 2 santuri, in dreptul periilor, de ~2mm adancime.

A fost/este cineva in aceasta situatie ? presupun ca in cazul unei defectari complete a colectorului, un rotor complet e greu de gasit si probabil se cumpara un alternator complet... sad.gif

Ar fii interesant de postat aici diverse probleme ale alternatorului, poate mai sunt si altii cu astfel e probleme si in situatia de a-l repara singuri.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
INFANTERIST
post 22 Sep 2008, 07:26
Post #2


-


Group: Members
Posts: 146
Joined: 20 January 08
From: Romania




singur ai facut cam tot ce se putea face ......., mai foloseste un sprei de curatat si curata cam tot ce se poate pe acolo si pe la rulmenti ceva de uns .....
dute pe la dezmembrari ...., gaseste unu la mana a doua ....., si o sa rezolvi probleba multumitor atat din punct de vedere tehnic cat si financiar smile.gif


--------------------
MEGANE 1400 TCE BREAK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 22 Sep 2008, 08:33
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




La o masina mai veche am avut aceeasi problema la colector si un electrician priceput a refacut colectorul, mergand asa, refacut, cam 50000km, dupa care am vandut masina. Totul a fost descoperit la o verificare de rutina, ca si in cazul tau, cand am schimbat si rulmentii. (Este vorba de Tico)


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IonutGligan
post 18 Apr 2011, 20:32
Post #4


impatimit marca renault


Group: Members
Posts: 783
Joined: 7 June 09
From: Cluj Napoca




stie cineva codul periilor de alternator? in curand ma paste schimbul lor si vreau sa ma pregatesc cu periile de rezerva.



Eventual pt motorizarea mea 1.4 16v benzina, hatchabck, 95 cai.


--------------------
Renault Megane 3 Estate SPORT TOURER dCi 1.9-130 ponei 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinel_v2005
post 6 Nov 2012, 14:22
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 1 March 09




Salut,am si eu o intrebare. Am un megane 1 1.9dti din 2001 - si am avut probleme cu fulia (se tot invartea in gol si am schimbat-o de 2 ori),pana de curand,cand mecanicul s-a hotarat sa-mi puna o fulie simpla, fara sistemul acela pe clichet,dar ce sa vezi, cureaua trepida destul de tare. Pana la urma s-a hotarat sa faca intinzatorul fix (este model cu arc,care apasa pe curea) si l-a facut fix sa nu mai trepideze excl.gif . Poate sa-mi spuna careva daca este vreo problema cu asta? Este normal asa ceva? Pot aparea alte probleme din aceasta cauza? Multumesc anticipat.


--------------------
Renault Megane 1, 1.9dti 2001, hatchback - SM 79 GRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 8 Nov 2012, 08:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




florinel_v2005, la masina mea, fulia alternatorului este fixa, nu am intinzator fiindca (cred eu) nu am AC, spanuirea curelei accesorii se face ca la dacia 1300, prin bascularea alternatorului deci situatie de fulie fixa + "intinzator" fix. Cureaua nu vibreaza deloc.

Un vecin cu un VW Vento din '95 are aceeasi problema cu vibratii puternice in curea si intinzatorul cu arc, a fost la meseriasu' lui dar nu l-a ajutat... eu am observat ca vibratia provine de la fulia de pe arborele cotit care are bataie laterala.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinel_v2005
post 21 Nov 2012, 14:16
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 1 March 09




Mersi radunre,am rezolvat,intre timp am schimbat fulia de la alternator cu una sistem roata libera si trepidatiile au disparut. Se pare ca a fost proiectata in acest fel cu un anume motiv(nu stiu sigur care,dar categoric se vede diferenta) biggrin.gif . Multumesc pentru raspuns oricum si o zi faina!


--------------------
Renault Megane 1, 1.9dti 2001, hatchback - SM 79 GRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 22:55
Dacia