Tovarasa, Dacia 2000 / Renault 20 - 1982
![]() ![]() ![]() |
Tovarasa, Dacia 2000 / Renault 20 - 1982
cristio_79 |
![]()
Post
#421
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
|
||
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|||
Ov |
![]()
Post
#422
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
mda, din ce m-am mai documentat se pare ca nu se poate remedia scurgerea pe la bielete. Unii se lauda ca reconditioneaza (la niste preturi astronomice parerea mea), altii recomanda schimbarea casetei. O sa incerc sa caut o caseta noua, macar daca tot dau un ban sa stiu o socoteala.
This post has been edited by Ov: 12 Dec 2013, 16:52 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#423
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Curge ulei pe la bielete?
Atunci poate are niste simeringuri de etansare. Vezi ca se gasesc si casete reconditionate afara, cu piese originale. Sunt la jumatate de pret fata de una noua, dar dai si piesa veche la schimb. Nu stiu daca pentru acest model, dar se practica metoda, inclusiv pentru modele noi. Este cineva pe un alt forum care vad ca are recomandari bune in ceea ce priveste reconditionarile casetelor. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Ov |
![]()
Post
#424
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, pe la bielete curge (pe la aia din dreapta mai mult). Defapt nici nu mai pot zice ca doar curge ci "arunca".
Am si eu o recomandare pt reconditionare de la cineva de incredere, la juma' de pret fata de cat cer mai toti pe net. Ma mai gandesc ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
argon |
![]()
Post
#425
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu orice se poate reconditiona, daca se duce corpul ei, nu mai ai ce sa-i faci.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#426
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Nu se duce corpul, cel mai probabil a ruginit cremaliera. Se demonteaza, rectifica, recromeaza (dar aici nu ne zgarcim!) si se remonteaza cu simeringuri noi.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
cristio_79 |
![]()
Post
#427
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Corpul nu prea vad de ce s-ar uza. Frecarile doar nu sunt pe corp. Sunt alte elemente care preiau aceste frecari.
Cel mai bine demontezi bieleta (si capul cremaliera daca are asa ceva cum aveau modelele vechi de Dacie, se desfaceau cu fixa de 36) si vezi daca exista vreun simering acolo. E posibil sa scapi mai usor. Obligatoriu trebuie sa ai burdufele in stare foarte buna si fixate cum trebuie. Daca au defecte, intra mizerie, umezeala, care duc la ruginirea cremalierei si distrugerea altor componente. This post has been edited by cristio_79: 13 Dec 2013, 10:50 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
argon |
![]()
Post
#428
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca s-a rupt vreun burduf, si a prins rugina pe interior, caseta se arunca, nu mai ai ce reconditina, la MEgane 2 asa e, dar e uscata, nu e hidarulica. E unul la Calan ce reconditioneaza, are topic si pe aici, am auzit ca e meserias, medes sau asa ceva.
This post has been edited by argon: 13 Dec 2013, 10:53 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#429
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Depinde din ce este corpul. Daca este din otel si mergi o gramada cu burdufele vraiste, e posibil si ce zici tu.
Daca este din aluminiu, mai greu. Si cremaliera aia este dintr-un otel tratat, ruginestea ea, dar nu atat de repede incat sa se umple caseta de rugina. Cu atat mai mult cu cat are si unsoare/ulei in ea. Cel mult rugineste la capete, unde este acoperita doar de burdufe. De aceea se distrug si simeringurile. Eu am actionata electric, nu am simeringuri, doar un capacel de plastic care este pus inaintea unui distantier, in spatele caruia se afla acea bucsa de sprijin. Mi s-a spus ca nici nu are vaselina in ea, am vazut doar o unsoare care aducea mai degraba a ulei si atat. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Ov |
![]()
Post
#430
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Burdufele sunt varza. Vizual cremaliera nu pare ruginita (ca doar a avut constant parte de ungere
![]() Bieletele sunt ca la dacie modelul nou (sau ca la logan). Am si burdufe si bielete si capete de bara noi. Am luat si chestia aia ce-am postat-o mai devreme formata din bucsa anti zgomot, 2 garnituri de cauciuc, 2 de metal si o siguranta, dar nu sunt convins ca alea au si rol de etansare. Teama mea e sa nu ma bag eu sa schimb garniturile si sa ma trezesc cu directia blocata, sau sa duc caseta la reconditionat si sa patesc la fel. EDIT: io-te si piesele: cap.jpg ( Size: 42.65k ) Number of downloads: 773 bieleta.jpg ( Size: 58.09k ) Number of downloads: 256 burduf.jpg ( Size: 97.13k ) Number of downloads: 242 o alta nelamurire e cum naiba dau bieletele jos? ca n-au cap de cheie pe ele (sunt perfect rotunde peste tot) si in plus mai au si mizeria aia de saiba care le blocheaza sa nu se desfaca. This post has been edited by Ov: 13 Dec 2013, 11:11 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#431
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Nu prea vad de ce sa ramai cu ea blocata, cu atat mai putin daca schimbi doar bucsa aia (palier antizgomot) si simeringurile (daca are asa ceva la capete).
Chiar daca ai desface-o in totalitate, nu cred ca s-ar intampla asta. Doar daca ai da-o pe mana vreunuia care nu a mai desfacut in viata lui si nu ar mai pune piesele cum trebuie. Sunt unii care reconditioneaza, inclusiv cel de care am amintit eu, care au scule pentru asa ceva si le probeaza dupa asamblare. Cu un cleste de tevi. Asa se demonteaza/monteaza. Sau mai sunt si chei speciale de bielete, nu am vazut, dar mi-a zis un prieten care lucreaza in service, dar nici ei nu prea folosesc ca e destul de scumpa, zice-se. Se apuca cu ea de-a lungul bieletei si strangi/desfaci. E mai usor decat daca folosesti un cleste. This post has been edited by cristio_79: 13 Dec 2013, 11:15 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Ov |
![]()
Post
#432
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Cu cleste de tevi am auzit si eu. Mi se pare barbara operatiunea, dar altfel nu vad cum naiba se dau alea jos. O sa incerc de capu' meu sa vad daca ma descurc, daca nu o dau jos de pe masina si ma duc spasit la reconditionat. Asta daca s-o mai putea. Oricum iarna e lunga, asigurare nu-i mai fac pana la primavara si mai am un milion de alte lucruri de facut la ea.
Ce-mi place e ca initial cand am luat masina am zis ca-i dau o fata cat de cat si-o bag la conservare pt generatiile viitoare ca n-are rost sa bag bani in ea, si pe parcurs am constatat ca nu pot sa ma abtin ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
marksman |
![]()
Post
#433
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.678 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#434
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Cam asta este singura solutie pentru montarea/demontarea bieletelor daca nu au hexagon. Nici cele originale care le am eu pe masini nu au hexagon. Dar am luat o bieleta TRW (mi-a zis unul cand a verificat-o ca are putin joc, desi cred ca el avea jocuri, ca bieleta este teapana) si am vazut ca aia are hexagon. Ca fapt divers, nici nu are solutie de blocat sau alt meclem pe filet din fabrica. In instructiunile din cutia bieletei TRW se spune ca se pune solutie de blocat.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Ov |
![]()
Post
#435
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
ornamentul de la coltul parbrizului colt_parbriz.jpg ( Size: 183.28k )
Number of downloads: 369
niste bucsi facute la strung in locul celor originale (inexistente la mine) care ghidau aratatorul de usa deschisa (tija aia rosie) bucsa_usa.jpg ( Size: 222.74k ) Number of downloads: 461 cotiera (am pus-o doar sa vad cum da, trebuie s-o curat temeinic si s-o lipesc nitel) cotiera_1.jpg ( Size: 258.88k ) Number of downloads: 454 cotiera_2.jpg ( Size: 318.29k ) Number of downloads: 438 cremaliera de la caseta, pe partea unde era tamponul rupt; eu zic ca arata foarte bine, acum sa vedem mai departe ce fac cremaliera.jpg ( Size: 238.12k ) Number of downloads: 421 am montat o para de amorsare ca omoram saraca masina cand voiam s-o pornesc para_amorsare.jpg ( Size: 254.21k ) Number of downloads: 573 am dat jos tirantii, i-am curatat cat am putut de bine; inca n-am reusit sa deblochez piulitele; trebuie sa ma duc cu ei undeva si sa refac bucsele care-s varza tiranti.jpg ( Size: 243.33k ) Number of downloads: 377 am reusit, desi nu credeam ca se poate tavalit pe sub masina, sa schimb tamponul de la cutia de viteze; cel vechi era evident rupt tampoane.jpg ( Size: 252.13k ) Number of downloads: 335 si bonus, a venit mosu' mai devreme cu una bucata rezervor aro nou nout ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#436
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Felicitari, arata super bine!!!
|
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
maho |
![]()
Post
#437
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.216 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(Ov @ 14 Dec 2013, 23:33) am montat o para de amorsare ca omoram saraca masina cand voiam s-o pornesc para_amorsare.jpg ( Size: 254.21k )
Number of downloads: 573 Inteleg ca asta e un fel de minirezervor flexibil, actionat manual, cu supapa unisens ? Ca ideea asta mi-o sugereaza, si mi se pare mai rapida si eleganta solutia, decat adusul pompei pe cama, si datul la coada. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Ov |
![]()
Post
#438
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Asa e. Dacă as fi avut cama la pompa as fi folosit o. Oricum la 2000 accesul la pompa de benzina se face pe sub masina ca e în partea de jos a motorului.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
maho |
![]()
Post
#439
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.216 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Simpla si eficienta chestie.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
turbodxman |
![]()
Post
#440
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
Incet, incet o faci ca noua.
![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
corbex |
![]()
Post
#441
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
k 9.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#442
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
am mai vazut una tot albastra pe la piata giurgiului... parca tbn avea la numar...
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
Ov |
![]()
Post
#443
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Ca noua n-o sa fie niciodata, dar macar sa prind incredere in ea ca nu ma lase in drum
![]() Nu-s nebun sa visez la ce nu e posibil. O masina neumblata la tabla si eventual la vopsea originala e cel mai de pret lucru cu putinta. This post has been edited by Ov: 16 Dec 2013, 09:53 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#444
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(Ov @ 16 Dec 2013, 11:53) Ca noua n-o sa fie niciodata, dar macar sa prind incredere in ea ca nu ma lase in drum ![]() Nu-s nebun sa visez la ce nu e posibil. Niciodata n-o sa fie ca noua e drept, dar se poate face mai bine decat a facut-o fabrica insasi...e drept, toate au un pret si orice este posibil. Ca sa ai incredere in ea, trebuie sa-i oferi increderea necesara si te vei simti in siguranta. Cand respecti ceea ce faci este imposibil sa ai probleme. This post has been edited by danut 69-71: 16 Dec 2013, 10:21 |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
maho |
![]()
Post
#445
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.216 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(danut 69-71 @ 16 Dec 2013, 10:16) se poate face mai bine decat a facut-o fabrica insasi...e drept, toate au un pret si orice este posibil. Normal, e diferenta dintre lucrul "de serie" si unicat (sau "serie limitata"). ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Ov |
![]()
Post
#446
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Zilele astea am mai prestat pe la tovarasa dupa cum urmeaza:
In prima zi am dat jos cele 2 suruburi de sus care tin caseta de directie, plus coloana de directie cu totul. coloana_out.jpg ( Size: 3.11mb ) Number of downloads: 1569 coloana_pe_jos.jpg ( Size: 3.37mb ) Number of downloads: 1688 A 2-a zi (adica azi ![]() 20131228_202739.jpg ( Size: 3.23mb ) Number of downloads: 1897 caseta_out.jpg ( Size: 2.84mb ) Number of downloads: 1587 In plus am inceput operatiie de curatare la (unul din) marele gauroi lasat amintire de cine mi-a "facut" tabla. Curatat, pasivizat, fugit acasa ca incepuse sa miroasa dubios acidul ala si mi-am adus aminte ca degaja niste vapori cam toxici ![]() ![]() gauroi_1.jpg ( Size: 2.89mb ) Number of downloads: 1641 gauroi_2.jpg ( Size: 3.19mb ) Number of downloads: 589 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#447
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Nice. O masina ca asta nu e terminata niciodata de restaurat. Mereu se mai gaseste ceva de lucru.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#448
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
Respectivul care a facut "tabla" a introdus ceara pt cavitati in praguri, lonjeroane traverse etc?
Sau altcineva dupa? |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
Ov |
![]()
Post
#449
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Am băgat eu pe unde am putut. O sa mai bag o tura la vara.
@diesel_power: asta din păcate nu e restaurare ci reparație. Nu mi permit deocamdată o restaurare adevărată. Mai sunt și al naibii de pretențios și sunt convins ca m ar ruina și financiar și nervos. Deocamdată încerc s o aduc pe linia de plutire și s o conserv cât mai bine cu putință. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
roby_1300_rap |
![]()
Post
#450
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.097 Joined: 11 February 11 ![]() |
Spor la munca domnu OV , acuma vad si eu ca de prin anii 80 au inceput masinile sa devina din ce in ce mai complicate si mai greu de umblat in ele
![]() ![]() Oricum aveti Respectu meu ![]() |
--------------------
dacia
1300
1970
- HD 70 UAP/1-HD 4533 dacia #1 in romania :D
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 16:50 |