Turbina la benzina?, Se poate sau nu!
![]() ![]() ![]() |
Turbina la benzina?, Se poate sau nu!
IS.07.XXX |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 19 October 10 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna II a
2001 1.6 16v
|
|||
alexHD |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 16 November 07 ![]() |
Salut,masina ta face 3-4 mii euro;daca sa zicem ca ceea ce vrei tu ar fi posibil ai fi dispus sa platesti cat valoarea masinii pentru asa ceva?
Sfat: vinde`o (daca poti la cum merge piata acum) si ia`ti 1.9 dci si ai scapat de griji cu depasirile. Numai bine. |
--------------------
Renault
Laguna II
2001 Privilege 1.9 dCI 120cp Seat Cordoba 2001 1.9 TDI 90cp
|
|
IS.07.XXX |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 19 October 10 From: Iasi ![]() |
multumesc,-am gandit si la vanzarea masinii dar nu ma incanta atat de mult, masina are 53k km si merge excelent, ar fi pacat sa o vand. Cautam doar o metoda prin care sa ii imbunatatesc sprintu, nu performante sportive.
multumesc si mai astept sugestii ![]() |
--------------------
renault
laguna II a
2001 1.6 16v
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Turbine la motoarele pe benzina exista (vezi versiunea TSI de la VW ). Ce vrei tu sa faci implica o modificare consistenta a admisiei (galerie, compresor, remapare) si costurile aferente. Nu cred ca se merita. La depasiri incearca sa folosesti o treapta inferioara dar cu o turatie mai ridicata (in zona in care ai cuplu maxim - cca 4500). Parerea mea ...
![]() This post has been edited by b_gabi: 20 Oct 2010, 09:08 |
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|
IS.07.XXX |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 19 October 10 From: Iasi ![]() |
mda.. m-am uitat putin la motoarele tsi, nu stiam, credeam ca e mai putin complicat si costuri in jur de 1000-1500 E. cu toate ca ar fi meritat, parerea mea, un motor 1.4 tsi sa dezvolte 170cp, deci ar trebui sa imi iau gandu de la asa ceva. Dar alte imbunatatiri se pot face care sa nu implice atatea operatiuni si costuri, ceva simplu?
![]() |
--------------------
renault
laguna II a
2001 1.6 16v
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Alte modificari ar fi tunning-ul la admisie (filtru, galerie), evacuare (tobe, eliminare catalizator marire diametru conducte), resoftare sau inlocuirea calculatorului de injectie.....dar nu se obtine o crestere care sa justifice investitia si mai ales scaderea duratei de functionare. Repet...poti compensa printr-un stil adecvat de condus. Parerea mea..
![]() |
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|
btc01 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 24 August 05 ![]() |
Avand in vedere ca am si eu aceeasi masina, cu acelasi an de fabricatie, imi voi permite si eu sa imi dau cu parerea despre acest subiect:
b_gabi are dreptate. Acest motor isi arata puterea la peste 3500 turatii. Obisnuieste-te (daca nu cumva o faci) sa depasesti intr-a 3a, bineinteles cand esti in afara oraselor, si sa o duci in 5000 daca e cazul. Desi in mod normal cand te angajezi intr-o depasire trebuie sa iti fi lasat o distanta mai mare pana la cel din fata ca sa iti poti lua elan cat timp esti in spatele lui. In acest fel se scurteaza timpul in care tu te afli pe sensul opus si esti cumva vulnerabil. Eu personal sunt multumit de motor, umblu de vreo 6 ani cu el pe soselele romanesti si face fata cu brio. Diferenta majora intre noi si cei cu motoare puternice este ca ei pot sa iasa din scurt in depasire si sa accelereze cand se afla pe contrasens. Dar acest stil este unul prea agresiv si este folosit de cei care nu respecta liniile continue din curbe sau care taie fata si se baga in coloana fortat. Personal nu ii agreez, prefer o depasire eleganta cu 106 CP decat manevre fortate si viteze de peste 150 Km/h, care nu isi au rostul in contextul romanesc. Deci in concluzie solutiile problemei tale sunt 2: turatie ridicata si benzina de 98 (sau 100). Benzina e recomandata cand ai masina foarte incarcata. Eu personal de cate ori merg in Germania cu multe bagaje bag benzina respectiva in Austria si se simte imediat diferenta: am demaraj chiar si la 160km/h, cand fortez o depasire pe autobahn, si asta mi se pare foarte acoperitor. Gandeste-te ca benzina de la noi e de calitate indoielnica, ceea ce la noi se vinde ca 98 se comporta ca cea de 95 de la ei, si asta o spun exclusiv bazat pe comportamentul masinii. Este foarte posibil ca cca 10CP sa se piarda si din calitatea benzinei. De asemenea confirm ca ar costa in jur de 3000 Euro toata ingineria, m-am interesat si eu si am renuntat. Este absolut incredibil ca o masina ca asta costa 3-4000, dar asta e situatia. As recomanda oricui isi cauta masina de familie sa isi cumpere Laguna. Cred ca le-am amestecat un pic, ar fi multe de spus, dar sper ca vei accepta ideile mele ca fiind obiective, chiar daca noi, posesorii de Laguna, tindem sa fim subiectivi vizavi de masinile noastre. O facem doar din dragoste... ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II Break 1.6 16V
2001
|
|
IS.07.XXX |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 19 October 10 From: Iasi ![]() |
Intradevar 3000E pt ingineria asta nu se merita
De ajuns cu masina la peste 3500 de turatii ce-i drept nu prea ajung, nici mosnegeste nu conduc. Nu ma plang ca nu merge sau nu are sprint masina sau imi este greu la depasiri, dar daca ma angajez intr-o depasire in panta si ajung cu masina la 4500 de ture parca scot "sufletu" din ea si tot nu sunt multumit,...poate am eu probleme cu masina Varianta ar fi...sa stau la coada si sa astept un moment indicat ![]() Multumesc mult tuturor, drive safe |
--------------------
renault
laguna II a
2001 1.6 16v
|
|
jarr |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 5 November 08 From: Braila ![]() |
Si pe mine ma roade gandul cu turbina desi am 134 de cai dar cand e vb de asemenea suma ma las pagubas iau in cosiderare o remapare si pt tine e valabil am vazut pe forum e cineva care la motorizarea pe care o ai a scos in jur de 10 caluti nu stiu daca e de ajuns dar e o idee
|
--------------------
renault laguna
privilege
2002 - 2.0 16v 135 cp Mai bine vultur un an decat soarece o viata
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Comfor site-urilor unor baieti care se ocupa cu asa ceva ... pt. motorul de 1.6 16v ar fi o crestere de putere de la 107 cai la 115, cuplu de la 148 la 160 nm iar pt. 2.0 16v ar fi o crestere de putere de la 135 cai la 145 si cuplu de la 191 la 200 nm
Pret pt. ambele motorizari aprox. 200-300 euro |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
murfi |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
Am un coleg care si-a pus un compresor de mercedes pe un nissan pe benzina. Omul are un mic atelier acasa asa ca si-a facut toata improvizatia singur si nu l-a costat decat munca lui....
Bref, daca ai mult timp la dispozitie si notiuni solide despre motoare poti sa-l modifici cum vrei tu. Daca nu, poti sa fac un upgrade la toata masina cumparand alta cu un motor de 2 l de exemplu... In plus ai sanse mari ca sa nu treci ITP-ul cu motorul modificat (instalare turbina). In caz de accident cu daune serioase s-ar putea ca RCA/CASCO sa nu plateasca despagubiri... This post has been edited by murfi: 21 Oct 2010, 11:13 |
-------------------- |
|
jarr |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 5 November 08 From: Braila ![]() |
Am vazut pe forum cineva s-ia facut la tcm de la 1,8 de 120cp a facut-o de 130cp iar la motorizarea pe care eu o am se poate 148cp
|
--------------------
renault laguna
privilege
2002 - 2.0 16v 135 cp Mai bine vultur un an decat soarece o viata
|
|
siriteanu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 748 Joined: 19 May 11 From: Iasi ![]() |
eu am 1.8 16v, si parca tot nu fuge de 120 caluti .. da na .. masina mare....pe-afara se intinde la drum ... da intr-adevar, n-are sprint ... accelereaza cu elan.
ma gandeam si eu la remapare, ....inca ma mai gandesc ... problema e ca n-am incredere ... as face o remapare, doar pe dyno ... optimizarea in mers .. tot aici spunea cineva de asta |
--------------------
Renault
Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW
Dynamique 2006
-
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
eu am spus dar am deja turbina din fabrica, la aspirate nu merita remapare
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
jarr |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 5 November 08 From: Braila ![]() |
M-am interesat pe la dezmebrari nu am gasit niciunde un motor 2.0t de la care sa iau chilasa galeriile de evacuare si admisie si ecu oricum mai caut ,a si am uitat caut si cutie tr6 si deasemeni nu gasesc
|
--------------------
renault laguna
privilege
2002 - 2.0 16v 135 cp Mai bine vultur un an decat soarece o viata
|
|
instabil13 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 12 August 10 ![]() |
QUOTE(IS.07.XXX @ 21 Oct 2010, 09:47) Intradevar 3000E pt ingineria asta nu se merita De ajuns cu masina la peste 3500 de turatii ce-i drept nu prea ajung, nici mosnegeste nu conduc. Obisnuieste-te sa schimbi peste 3500 rpm. Cel mai bun consum pentru acest motor il ai la 3000 rpm intr-a 5 dar la depasiri nu te sfii sa o duci in 5.500 rpm cu a patra sau a treia dupa caz. Acest motor nu are nici o problema cu turatia mare. Eu am 258.000 Km (cel putin asa scrie pe bord, nu stiu care e nr. de km real) si nu o las sub 3000 rpm decat atunci cand incetinesc. O am de 80.000 de Km si inca merge impecabil. E drept, a trebuit sa schimb fulia de la alternator (singura operatiune service legata de turatie) dar a costat o nimica toata. La turatie mare problema ta nu se mai simte. This post has been edited by instabil13: 15 Sep 2011, 17:59 |
--------------------
Renault
Laguna
2001 1.6 16v
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
QUOTE(jarr @ 15 Sep 2011, 17:32) M-am interesat pe la dezmebrari nu am gasit niciunde un motor 2.0t de la care sa iau chilasa galeriile de evacuare si admisie si ecu oricum mai caut ,a si am uitat caut si cutie tr6 si deasemeni nu gasesc Nici nu o sa gasesti. In plus codurile de piese nu cred ca se pupa, eu am 2.0T care are multe repere in comun cu RS de pe Megane sau Clio insa la fel de multe diferite... cred ca am spus totul cu asta. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
Vanzatorul de Iluzii |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(murfi @ 21 Oct 2010, 12:08) Am un coleg care si-a pus un compresor de mercedes pe un nissan pe benzina. Omul are un mic atelier acasa asa ca si-a facut toata improvizatia singur si nu l-a costat decat munca lui.... Și ce rezultate a obținut? |
-------------------- Tiida Tekna+ HB 1.5dCi 106 trapasi Warm Silver
Megane 2.2 Sedan Privilege 1.6i/112 Beige Poivre |
|
liman64br |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 10 November 10 ![]() |
Sfatul meu este folosirea unei cutii automate , astfel ea iti optimizeaza toti calutii si ii distribuie in viteza corecta in funcitie de cum apesi pedala , la depasiri rapide si fortate se duce si la 6000 de turatii
|
--------------------
renault
laguna III
2014
|
|
melcu |
![]()
Post
#20
|
![]() Halatu'...cat e halatu' ? Group: Members Posts: 1.140 Joined: 12 July 06 From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA ![]() |
De acord cu automata, insa ...... masina ta are 151nM @ 3750rpm si 80Kw (aka vreo 110cai)@5750rpm. Deci, daca vrei sa faci vreo imbunatatire, in primul rand schimba stilul de condus. Mergi batraneste cand si cat este cazul, dar intr-o depasire nu te speria sa-i dai in ture. Daca esti nevoit sa schimbi in timp ce depasesti (nu recomand totusi) incearca sa faci in asa fel incat in treapta superioara sa fi undeva in zona de cuplu. Sper ca m-am facut inteles... pornesti in depasire cu treapta 2, dar nu te duci la 3000rpm si-i dai treapta 3 ca n-ai facut nimic! Esti subturat.
Sa-ti dau exemplu cutia mea automata: esti intreapta 4 la 80km/h si ai cam 2100rpm. Cand apas acceleratia aproape "de punctul de rezistenta" - deci fara sa fac kick-down, schimba in treapta 3 si urca pana aproape de zona rosie, unde schimba iar. Daca ii dau kick-down schimba in asa fel incat acul sa fie in zona de cuplu (aka vreo 4000rpm) - deci treapta 2 si idem, urca pana in zona rosie unde schimba iar. Tu iti cunosti masina cel mai bine...dar incearca sa-i dai in ture daca vrei sa fie fâjneață! Nu vrei rpm ? Marit-o si treci pe diesel ![]() Am condus suficient timp un Megane II 1.6 16v asa ca stiu ce vorbesc. Da-i sa sara ca n-are nici pe dracu'! This post has been edited by melcu: 11 Sep 2012, 14:30 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Privilege 3.0 V6 CVA
- B-33-RTN Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459 Formatez drivere de cooler... |
|
fazer |
![]()
Post
#21
|
![]() Rider and Driver! Group: Members Posts: 429 Joined: 1 November 09 From: TIMISOARA ![]() |
Ce drac de turatii ii dau eu ,he heeee ...nu ai vrea sa stii ,la motorizarea asta...cred ca m am obisnuit ca si cu motocicleta
![]() ![]() |
--------------------
Renault Megane
III 1.5 dci 110 cp Grandtour
2012, K9K 636, Bose, Honda VFR 800 Fi
- De ...TM.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 19:39 |