Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Turbina la benzina?, Se poate sau nu!

IS.07.XXX
post 19 Oct 2010, 23:25
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 19 October 10
From: Iasi




Salutare
Sper sa nu fi deschis un topic nou deja discutat, tot caut de ceva zile si nu am gasit nimic.
Am o laguna 1.6 16V 110cp, sunt foarte multumit de ea si o indragesc mult, problema este ca in anumite situatii masina este lenta, de genul depasirilor in panta, daca e vreun TIR problema e si mai mare, un pic de sprint in anume cazuri chiar nu strica, desi sunt destul de pasnic la volan. Am inteles ca se mai pot schimba cate ceva prin computer sa ii mai ridici puterea cu cativa cai, dar cred ca va fi nesemnificativ.
Intrebarea este daca se poate monta o turbina la motorul pe benzina, ceva foarte fag am auzit, asa ca mam gandit ca poate stiti si daca afecteaza motorul in vreun fel

Va multumesc mult si scuze daca sa mai discutat


--------------------
renault laguna II a 2001 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexHD
post 20 Oct 2010, 07:28
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 16 November 07




Salut,masina ta face 3-4 mii euro;daca sa zicem ca ceea ce vrei tu ar fi posibil ai fi dispus sa platesti cat valoarea masinii pentru asa ceva?
Sfat: vinde`o (daca poti la cum merge piata acum) si ia`ti 1.9 dci si ai scapat de griji cu depasirile.
Numai bine.


--------------------
Renault Laguna II 2001 Privilege 1.9 dCI 120cp
Seat Cordoba 2001 1.9 TDI 90cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IS.07.XXX
post 20 Oct 2010, 08:07
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 19 October 10
From: Iasi




multumesc,-am gandit si la vanzarea masinii dar nu ma incanta atat de mult, masina are 53k km si merge excelent, ar fi pacat sa o vand. Cautam doar o metoda prin care sa ii imbunatatesc sprintu, nu performante sportive.
multumesc si mai astept sugestii smile.gif


--------------------
renault laguna II a 2001 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 20 Oct 2010, 09:07
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Turbine la motoarele pe benzina exista (vezi versiunea TSI de la VW ). Ce vrei tu sa faci implica o modificare consistenta a admisiei (galerie, compresor, remapare) si costurile aferente. Nu cred ca se merita. La depasiri incearca sa folosesti o treapta inferioara dar cu o turatie mai ridicata (in zona in care ai cuplu maxim - cca 4500). Parerea mea ... blush.gif

This post has been edited by b_gabi: 20 Oct 2010, 09:08


--------------------
renault laguna 2 2001 Privilege 1,8 I 16V - AG 70 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IS.07.XXX
post 20 Oct 2010, 09:55
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 19 October 10
From: Iasi




mda.. m-am uitat putin la motoarele tsi, nu stiam, credeam ca e mai putin complicat si costuri in jur de 1000-1500 E. cu toate ca ar fi meritat, parerea mea, un motor 1.4 tsi sa dezvolte 170cp, deci ar trebui sa imi iau gandu de la asa ceva. Dar alte imbunatatiri se pot face care sa nu implice atatea operatiuni si costuri, ceva simplu? sleep.gif


--------------------
renault laguna II a 2001 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 20 Oct 2010, 21:49
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Alte modificari ar fi tunning-ul la admisie (filtru, galerie), evacuare (tobe, eliminare catalizator marire diametru conducte), resoftare sau inlocuirea calculatorului de injectie.....dar nu se obtine o crestere care sa justifice investitia si mai ales scaderea duratei de functionare. Repet...poti compensa printr-un stil adecvat de condus. Parerea mea.. blush.gif


--------------------
renault laguna 2 2001 Privilege 1,8 I 16V - AG 70 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
btc01
post 20 Oct 2010, 22:23
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 24 August 05




Avand in vedere ca am si eu aceeasi masina, cu acelasi an de fabricatie, imi voi permite si eu sa imi dau cu parerea despre acest subiect:

b_gabi are dreptate. Acest motor isi arata puterea la peste 3500 turatii. Obisnuieste-te (daca nu cumva o faci) sa depasesti intr-a 3a, bineinteles cand esti in afara oraselor, si sa o duci in 5000 daca e cazul. Desi in mod normal cand te angajezi intr-o depasire trebuie sa iti fi lasat o distanta mai mare pana la cel din fata ca sa iti poti lua elan cat timp esti in spatele lui. In acest fel se scurteaza timpul in care tu te afli pe sensul opus si esti cumva vulnerabil. Eu personal sunt multumit de motor, umblu de vreo 6 ani cu el pe soselele romanesti si face fata cu brio. Diferenta majora intre noi si cei cu motoare puternice este ca ei pot sa iasa din scurt in depasire si sa accelereze cand se afla pe contrasens. Dar acest stil este unul prea agresiv si este folosit de cei care nu respecta liniile continue din curbe sau care taie fata si se baga in coloana fortat. Personal nu ii agreez, prefer o depasire eleganta cu 106 CP decat manevre fortate si viteze de peste 150 Km/h, care nu isi au rostul in contextul romanesc.

Deci in concluzie solutiile problemei tale sunt 2: turatie ridicata si benzina de 98 (sau 100). Benzina e recomandata cand ai masina foarte incarcata. Eu personal de cate ori merg in Germania cu multe bagaje bag benzina respectiva in Austria si se simte imediat diferenta: am demaraj chiar si la 160km/h, cand fortez o depasire pe autobahn, si asta mi se pare foarte acoperitor. Gandeste-te ca benzina de la noi e de calitate indoielnica, ceea ce la noi se vinde ca 98 se comporta ca cea de 95 de la ei, si asta o spun exclusiv bazat pe comportamentul masinii. Este foarte posibil ca cca 10CP sa se piarda si din calitatea benzinei.

De asemenea confirm ca ar costa in jur de 3000 Euro toata ingineria, m-am interesat si eu si am renuntat. Este absolut incredibil ca o masina ca asta costa 3-4000, dar asta e situatia. As recomanda oricui isi cauta masina de familie sa isi cumpere Laguna.

Cred ca le-am amestecat un pic, ar fi multe de spus, dar sper ca vei accepta ideile mele ca fiind obiective, chiar daca noi, posesorii de Laguna, tindem sa fim subiectivi vizavi de masinile noastre. O facem doar din dragoste... tongue.gif


--------------------
Renault Laguna II Break 1.6 16V 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IS.07.XXX
post 21 Oct 2010, 09:47
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 19 October 10
From: Iasi




Intradevar 3000E pt ingineria asta nu se merita
De ajuns cu masina la peste 3500 de turatii ce-i drept nu prea ajung, nici mosnegeste nu conduc. Nu ma plang ca nu merge sau nu are sprint masina sau imi este greu la depasiri, dar daca ma angajez intr-o depasire in panta si ajung cu masina la 4500 de ture parca scot "sufletu" din ea si tot nu sunt multumit,...poate am eu probleme cu masina
Varianta ar fi...sa stau la coada si sa astept un moment indicat biggrin.gif
Multumesc mult tuturor, drive safe


--------------------
renault laguna II a 2001 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jarr
post 21 Oct 2010, 10:23
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 225
Joined: 5 November 08
From: Braila




Si pe mine ma roade gandul cu turbina desi am 134 de cai dar cand e vb de asemenea suma ma las pagubas iau in cosiderare o remapare si pt tine e valabil am vazut pe forum e cineva care la motorizarea pe care o ai a scos in jur de 10 caluti nu stiu daca e de ajuns dar e o idee


--------------------
renault laguna privilege 2002 - 2.0 16v 135 cp
Mai bine vultur un an decat soarece o viata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 21 Oct 2010, 10:46
Post #10


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Comfor site-urilor unor baieti care se ocupa cu asa ceva ... pt. motorul de 1.6 16v ar fi o crestere de putere de la 107 cai la 115, cuplu de la 148 la 160 nm iar pt. 2.0 16v ar fi o crestere de putere de la 135 cai la 145 si cuplu de la 191 la 200 nm

Pret pt. ambele motorizari aprox. 200-300 euro


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
murfi
post 21 Oct 2010, 11:08
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 668
Joined: 31 May 04




Am un coleg care si-a pus un compresor de mercedes pe un nissan pe benzina. Omul are un mic atelier acasa asa ca si-a facut toata improvizatia singur si nu l-a costat decat munca lui....

Bref, daca ai mult timp la dispozitie si notiuni solide despre motoare poti sa-l modifici cum vrei tu. Daca nu, poti sa fac un upgrade la toata masina cumparand alta cu un motor de 2 l de exemplu...

In plus ai sanse mari ca sa nu treci ITP-ul cu motorul modificat (instalare turbina). In caz de accident cu daune serioase s-ar putea ca RCA/CASCO sa nu plateasca despagubiri...

This post has been edited by murfi: 21 Oct 2010, 11:13


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jarr
post 13 Sep 2011, 14:58
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 225
Joined: 5 November 08
From: Braila




Am vazut pe forum cineva s-ia facut la tcm de la 1,8 de 120cp a facut-o de 130cp iar la motorizarea pe care eu o am se poate 148cp


--------------------
renault laguna privilege 2002 - 2.0 16v 135 cp
Mai bine vultur un an decat soarece o viata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siriteanu
post 13 Sep 2011, 17:12
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 748
Joined: 19 May 11
From: Iasi




eu am 1.8 16v, si parca tot nu fuge de 120 caluti .. da na .. masina mare....pe-afara se intinde la drum ... da intr-adevar, n-are sprint ... accelereaza cu elan.
ma gandeam si eu la remapare, ....inca ma mai gandesc ... problema e ca n-am incredere ... as face o remapare, doar pe dyno ... optimizarea in mers .. tot aici spunea cineva de asta


--------------------
Renault Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW Dynamique 2006 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 13 Sep 2011, 19:05
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.886
Joined: 4 February 09




eu am spus dar am deja turbina din fabrica, la aspirate nu merita remapare


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jarr
post 15 Sep 2011, 16:32
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 225
Joined: 5 November 08
From: Braila




M-am interesat pe la dezmebrari nu am gasit niciunde un motor 2.0t de la care sa iau chilasa galeriile de evacuare si admisie si ecu oricum mai caut ,a si am uitat caut si cutie tr6 si deasemeni nu gasesc


--------------------
renault laguna privilege 2002 - 2.0 16v 135 cp
Mai bine vultur un an decat soarece o viata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
instabil13
post 15 Sep 2011, 17:57
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 12 August 10




QUOTE(IS.07.XXX @ 21 Oct 2010, 09:47)
Intradevar 3000E pt ingineria asta nu se merita
De ajuns cu masina la peste 3500 de turatii ce-i drept nu prea ajung, nici mosnegeste nu conduc.
*



Obisnuieste-te sa schimbi peste 3500 rpm. Cel mai bun consum pentru acest motor il ai la 3000 rpm intr-a 5 dar la depasiri nu te sfii sa o duci in 5.500 rpm cu a patra sau a treia dupa caz. Acest motor nu are nici o problema cu turatia mare. Eu am 258.000 Km (cel putin asa scrie pe bord, nu stiu care e nr. de km real) si nu o las sub 3000 rpm decat atunci cand incetinesc. O am de 80.000 de Km si inca merge impecabil. E drept, a trebuit sa schimb fulia de la alternator (singura operatiune service legata de turatie) dar a costat o nimica toata.
La turatie mare problema ta nu se mai simte.

This post has been edited by instabil13: 15 Sep 2011, 17:59


--------------------
Renault Laguna 2001 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 15 Sep 2011, 21:22
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.886
Joined: 4 February 09




QUOTE(jarr @ 15 Sep 2011, 17:32)
M-am interesat pe la dezmebrari nu am gasit niciunde un motor 2.0t de la care sa iau chilasa galeriile de evacuare si admisie si ecu oricum mai caut ,a si am uitat caut si cutie tr6 si deasemeni nu gasesc
*


Nici nu o sa gasesti. In plus codurile de piese nu cred ca se pupa, eu am 2.0T care are multe repere in comun cu RS de pe Megane sau Clio insa la fel de multe diferite... cred ca am spus totul cu asta.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vanzatorul de Iluzii
post 15 Sep 2011, 22:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 398
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti




QUOTE(murfi @ 21 Oct 2010, 12:08)
Am un coleg care si-a pus un compresor de mercedes pe un nissan pe benzina. Omul are un mic atelier acasa asa ca si-a facut toata improvizatia singur si nu l-a costat decat munca lui....

Și ce rezultate a obținut?


--------------------
Tiida Tekna+ HB 1.5dCi 106 trapasi Warm Silver
Megane 2.2 Sedan Privilege 1.6i/112 Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liman64br
post 10 Sep 2012, 19:03
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 489
Joined: 10 November 10




Sfatul meu este folosirea unei cutii automate , astfel ea iti optimizeaza toti calutii si ii distribuie in viteza corecta in funcitie de cum apesi pedala , la depasiri rapide si fortate se duce si la 6000 de turatii


--------------------
renault laguna III 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 11 Sep 2012, 14:29
Post #20


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




De acord cu automata, insa ...... masina ta are 151nM @ 3750rpm si 80Kw (aka vreo 110cai)@5750rpm. Deci, daca vrei sa faci vreo imbunatatire, in primul rand schimba stilul de condus. Mergi batraneste cand si cat este cazul, dar intr-o depasire nu te speria sa-i dai in ture. Daca esti nevoit sa schimbi in timp ce depasesti (nu recomand totusi) incearca sa faci in asa fel incat in treapta superioara sa fi undeva in zona de cuplu. Sper ca m-am facut inteles... pornesti in depasire cu treapta 2, dar nu te duci la 3000rpm si-i dai treapta 3 ca n-ai facut nimic! Esti subturat.

Sa-ti dau exemplu cutia mea automata: esti intreapta 4 la 80km/h si ai cam 2100rpm. Cand apas acceleratia aproape "de punctul de rezistenta" - deci fara sa fac kick-down, schimba in treapta 3 si urca pana aproape de zona rosie, unde schimba iar. Daca ii dau kick-down schimba in asa fel incat acul sa fie in zona de cuplu (aka vreo 4000rpm) - deci treapta 2 si idem, urca pana in zona rosie unde schimba iar.
Tu iti cunosti masina cel mai bine...dar incearca sa-i dai in ture daca vrei sa fie fâjneață!
Nu vrei rpm ? Marit-o si treci pe diesel blush.gif

Am condus suficient timp un Megane II 1.6 16v asa ca stiu ce vorbesc. Da-i sa sara ca n-are nici pe dracu'!

This post has been edited by melcu: 11 Sep 2012, 14:30


--------------------
Renault Laguna 2 2002 Privilege 3.0 V6 CVA - B-33-RTN
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fazer
post 11 Sep 2012, 17:45
Post #21


Rider and Driver!


Group: Members
Posts: 429
Joined: 1 November 09
From: TIMISOARA




Ce drac de turatii ii dau eu ,he heeee ...nu ai vrea sa stii ,la motorizarea asta...cred ca m am obisnuit ca si cu motocicleta biggrin.gif ...de patru ani o am si numai in 4800,5500 de ture o tin...mere de rupe,bineinteles toate lichidele schimbate la timp si intretinuta la sange ca altfel crapa...sunt multumit de motorizare dar am facut o mica resoftare in calculator si un cip dyno care mi o venit ca si cadou de la un prieten caci altfel nu se merita si i am mai pus vreo 15 caluti...cel putin asa o iesit la stand...acum are undeva pe la 123...nu e mare branza se simte ceva dar eu zic ca era suficienti si cei 107 din fabrica daca o ridici in turatii...inca pot spune ca poti fi mandru si de motorizarea asta ,in definitiv cu masina meri cu familia incolo si incoace nu faci liniute cu ea mai ales pe drumurile patriei destul de varza!!!Daca vrei senzatii ia ti o mobra!!! rolleyes.gif


--------------------
Renault Megane III 1.5 dci 110 cp Grandtour 2012, K9K 636, Bose, Honda VFR 800 Fi - De ...TM.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 00:41
Dacia