Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Dacia Solenza cu motor electric

einstein1984
post 7 Dec 2005, 16:49
Post #31


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.798
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pentru ca postul de sus era prea lung vreau sa va spun ca am mers cu un kart elctric care avea 12 KW (16 CP) putere continua si era alimentat de 4 baterii de 12 V. Cand apasai acceleratia i-ti rupea capul, accelerand continuu pana la vreo 50 km/h (pista indoor). Motorul elctric chiar e potrivit pentru tractiunea rutiera.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 7 Dec 2005, 16:53
Post #32


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




La 12kW ce autonomie avea? macar 10 metri?


--------------------
Suzuki GSX-1300-R - B'100'HAY 2008
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Dec 2005, 17:05
Post #33


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.798
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




O cursa dura 5 minute, bateriile tineau cam 10-15 minute de forja. Aveam niste incarcatoare foarte inteligente, care incarcau la curent constant si in mai putin de o ora erau pline. In 15 minute cred ca vreo 80%. Bateriile cu cat sunt mai pline cu atat se incarca mai greu.
Masini elctrice extrem de rapide


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 7 Dec 2005, 17:30
Post #34


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Vezi ca se mai pot edita posturile astea.... sau iti raspunzi tie? Tu intrebi, tu raspunzi..
Daca niste acumultaori asa de mari se incarca in 15 min, dupa 100 de incarcari maxim, is varza...banuiesc ca stii ca un acumulator se incarca cu 10-20% din capacitatea sa...


--------------------
Suzuki GSX-1300-R - B'100'HAY 2008
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Dec 2005, 18:52
Post #35


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.798
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pai edit am incercat sa dau, dar nu a iesit cum trebuie. Eu stiu mai multe decat tine despre bateriile de acumulatori cu plumb. Miercuri am un examen despre ei. Se incarca cu un curent egal cu 10% din curentul nominal (la o baterie de 55 Ah un curent de 5.5 A). Daca tu umbli cu o baterie incarcata 20% e grav. Bateriile nu sunt descarcate decat 50% atunci cind sunt puse la incarcat.
Articolul cu solenza elctrica a aparut in Automondial acum 2 ani.
Tu crezi ca la Varta stau 12 ore sa incarce un acumulator? Daca chargerul e suficient de destept (curent constant si foloseste curenti de depolarizare) se poate incarca de la 0 la 100% in vreo 5-6 ore. Daca cauti pe cineva fata de care sa faci pe desteptul mai cauta si nu-mi mai vana topicurile

This post has been edited by einstein1984: 7 Dec 2005, 19:04


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 7 Dec 2005, 19:20
Post #36


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti





Incisivule... hai ca nu te contrazic, sa nu-ti crape vreo artera sangvina
desi 0-100 in 5 ore.. te intreci cu gluma. Ca sa nu mai vorbim ca iti trebuie un redresor cu tensiune variabila. daca tu pui o baterie de 12 v, descarcata complet pe un redresor care debiteaza 16-17V.. care face primul poc? Lasa-ma cu basme de tehnologii gasite cu google, prin america.. la acumulatorii cu plumb clasici se recomanda tensiune de incarcare intre 10 si 20, punct.Du-te si scrie referatul ala, proiect ce o fi..


--------------------
Suzuki GSX-1300-R - B'100'HAY 2008
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 7 Dec 2005, 19:57
Post #37


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.761
Joined: 1 November 04
From: sat




QUOTE(Steffyx @ 7 Dec 2005, 20:20)
Ca sa nu mai vorbim ca iti trebuie un redresor cu tensiune variabila. daca tu pui o baterie de 12 v, descarcata complet pe un redresor care debiteaza 16-17V.. care face primul poc? Lasa-ma cu basme de tehnologii gasite cu google, prin america.. la acumulatorii cu plumb clasici se recomanda tensiune de incarcare intre 10 si 20, punct.Du-te si scrie referatul ala, proiect ce o fi..
*



Curentul de incarcare se specifica la acumulatori, nu tensiunea! Tensiunea aia intre 10 si 20 de volti e tensiunea de mers in gol a redresorului si e normal sa fie mai mare, ca daca nu, debiteaza acumulatorul pe redresor! Asta pentru acumulatorii de 12V, ca pentru aia de 6 e alta mancare de peste. Fiecare acumulator trebuie conectat la un redresor cu tensiunea mai mare decat tensiunea nominala a acumulatorului, si capabil sa debiteze un curent de cel putin 1/10 din capacitatea acumulatorului. (asta numeric vorbind)

Si nu te supara, dar mai studiaza matale legea lui Ohm pentru un intreg circuit. Si n-am vazut pana acum acumulator pe care sa scrie: "Incarcare: 10 ore la x V", ci mai degraba: "Incarcare: 10 ore la z A".

Later: "tehnologiile alea gasite cu google prin america" se gasesc prin Tehnium-urile din anii 80 (scheme de incarcatoare cu curent constant). Aia cu "curenti de depolarizare" nu stiu ce o fi, dar pentru incarcarea 'ca la carte' a unui acumulator se foloseste un curent constant.

This post has been edited by Illusi0n: 7 Dec 2005, 20:03


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Dec 2005, 20:27
Post #38


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.798
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




La curent constant bateria se polarizeaza. Din cand in cand bagi un consumator care sa faca bateria sa debiteze, miscand nitel electrolitul in jurul placilor. Asta e curentul de depolarizare.
Multumesc de interventia prompta si la obiect. Daca amicul carcotas de mai sus ar fi citit postul mai atent vedea ca metodele le-am gasit in cadrul cursului de " Echipament electric si elctronic auto" al domnului Profesor dr.ing Danciu. Are si o carte scrisa in acst domeniu.
Eu nu am zis niciodata ca se face incarcarea cu 17 V, insa:"De la capacitatea intelectuala de a citi si pina la capacitatea intelectuala de a intelege cele citite, unii dintre noi mai au o cale f. lunga de strabatut!" - Marty


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitzaciobanu
post 16 Dec 2005, 14:17
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 21 May 05
From: Brasov




QUOTE(Sony @ 2 Sep 2005, 10:02)
E un non-sens ceea ce afirmi! Daca ar fi asa ai folosi o cutie cu n trepte de viteza si te-ai apropia de viteza sunetului.
*




Sa nu uitam ca forta dezvoltata de motor ramane constanta iar forta de rezistenta aerodinamica se mareste cu viteza (mai exact este proportionala cu patratul acesteia)
La un momend dat aceste forte devin egale si masina nu mai poate accelera.

This post has been edited by mitzaciobanu: 16 Dec 2005, 14:22


--------------------
Dacia Logan - BV 1.6 MPI Ambition - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
little sam
post 14 Jan 2006, 15:56
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 3 January 06




Salut!Vad ca discutiile despre subiectul initial au "deraiat"de la cursul normal.Dacia respectiva intr-adevar a aparut acum doi ani.Ce vreau eu sa spun in legatura cu acest subiect:in Constanta s-a lansat la apa,dupa cum bine stiti,cred, o varianta a Daciei noastre.Proiectul a fost al unor colegi de ai mei de la Auto,fac. de inginerie mecanica.Au fost asistati de catre domnul Manea Laurentiu.Sa continui ideea acum:in proiect exista acum varianta unui autoturism pt.oras care sa se deplaseze exclusiv cu ajutorul bateriilor electrice.In doi -trei ani cred ca se va pune la punct acest tip de autoturism si se are in vedere ca acesta sa fie si produs in masa.


--------------------
logan preferance - CT-62-SMA
Nu avem si nici nu dam.[COLOR=blue]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 16 Jan 2006, 04:05
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Dragi coforumisti.
Problemele cu masinile electirce sunt destul de mari.
1. Desi un motor electric are un randament f bun min 85%, chiar cele in disctie cred ca au cca 91%, si sunt f bune pt. tractiune, neavând nevoie de CV totusi un motor termic chiar cu tot cu CV sta muuult mai bine la raportul CP/kg.
2. Ar mai fi bateriile (acumulatori) unde sunt necesare tehnologii mult mai bune. Nu ca n-ar exista, dar au niste costuri mama, mama. De ex. acumulatoarele Au-Ag s-ar preta f. bine la cerintele unui auto electric dar costul lor este imens. Doar pe orbita se justifica acestea si nici acolo intotdeauna.
3. Asa numitul controler fie ca e cu tiristoare, tranzistoare de putere sau Insulated Gate Bipolar Transistor, ori foloseste tehnica PWM (pulse width modulation), sunt si ele destul de scumpe si pretentioase.
In rest ar fi OK.Oare?
Stiu ca acum cca 20 ani GM a facut un agregat pilot, o turbina rutiera. Deci aerul este bagat de un compresor, trece printr-un schimbator de caldura si intra in camera de ardere, unde arde combustibilul incontinuu. Gazele ies si invârt 2 sau 3 paletaje. O parte mai mica din puterea obtinuta invârte compresorul cealalta se duce la roti. De aici gazele nu mai au energie cinetica dar trec prin schimbator fiindca mai au temp. E super turbina asta darrrr:
1. Camera de ardere ajunge la peste 5000 grade Celsius-> ceramica
2. Primul paletaj se invârte undeva la 24000-36000 rpm ohmy.gif
Va doresc numai bine.

This post has been edited by paulica: 16 Jan 2006, 04:15


--------------------
Pegas 22 - TL 11 PAA 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 16 Jan 2006, 11:53
Post #42


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




E corect ce zici tu insa nu inseamna ca tehnologia nu va evolua. Cand a oprit pe om vreodata o provocare ca asta ? Din contra ! L-a stimulat.
Eu apreciez tentativele astea pentru ca stiu ca sunt pasionati care fac asa ceva si de multe ori o fac pe buzunarul lor cu castigul pe termen lung apartinand de fapt omenirii.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoianco
post 16 Jan 2006, 12:10
Post #43


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 5 November 04




parca a fost mentionat : 1 kwh = 2700 lei (valoare neactualizata la data curenta) si la o incarcare (sa zicem autonomie 150 Km) necesita 100-120 kwh... rezulta cca. 270000 lei/150 Km

concluzie: ori sunt valori pur estimative (avand abateri majore de la realitate), ori uit (pt moment) de motoarele electrice si spun Traiasca SuperNova!!

This post has been edited by stoianco: 16 Jan 2006, 12:11


--------------------
Dacia Logan PRESTIGE 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 16 Jan 2006, 18:54
Post #44


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE(stoianco @ 16 Jan 2006, 12:10)
parca a fost mentionat : 1 kwh = 2700 lei (valoare neactualizata la data curenta) si la o incarcare (sa zicem autonomie 150 Km) necesita 100-120 kwh... rezulta cca.  270000 lei/150 Km 

concluzie: ori sunt valori pur estimative (avand abateri majore de la realitate), ori uit (pt moment) de motoarele electrice si spun Traiasca SuperNova!!
*


La o masina electrica curentul electric costa mult mult mai putin decat benzina.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electricdream
post 24 Feb 2006, 09:34
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 24 February 06




Hello !

Am si io niste mici intrebari ...

Ma intereseaza si pe mine de ceva timp motoarele electrice, si ce poti face cu ele ...

Spre urmare, ma gandeam ca in timpu liber sa mesteresc la o tricicleta electrica..

In state un motor brushless care il pun ei pe biciclete electrice, cu tot cu controler e 50$. Ma indoiesc ca voi gasi asa ceva pe aici ..Dar poate pe aproape ...

Ideea e ca nu stiu ce specificatii minime trebuie sa aiba motorul, ca sa-mi deplaseze 100 de kile cu maximum 20 km/h sa zicem ..

Stiu ca pentru voi e o problema banala de fizica ...,dar pleese ...


--------------------
nika nika - nika
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 24 Feb 2006, 10:09
Post #46


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.798
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Cauti un tabel de motoare, alegi o dimensiune de roti, functie de cuplu si raza de rulare gasesti niste forte la roata..................


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 24 Feb 2006, 10:20
Post #47


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




vorbeste cu MyBerlina ca el e prin US si poate iti cumpara el un motoras din ala si ti-l trimite/aduce cand mai vine prin rumenia cea terna si fescinanta.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electricdream
post 24 Feb 2006, 10:22
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 24 February 06




Pai spre exemplu .. motorul care a fost postat mai sus..

Caracteristici tehnice:
cuplu de vârf: 0,6 Nm
tensiune la Tp: 25,5V
curent la Tp: 3,04A
puterea la Tp: 78W
rezistența: 8,412,5%
constanta de cuplu: 0,2 Nm/A10%
constanta e.m.f.: 0,193 V/rad/sec.10%
riplu de cuplu: 6%
cuplu inițial de pornire: 0,13 Nm
greutate: max. 300 g

Rotile la diametru .. ar merge cred unele de scuter .. transmisia sa fie facuta prin lantul clasic de bicicleta ..

Orientativ , e ok ??

mersi berto, da' nu mai am rabdare .. ma mananca rau .. asa de rau ca mi-am cautat cartile de fizica din liceu iti vine sa crezi ?? (si am urat fizica )

am mai gasit ceva si la anaimep la domnu copos .. multam mult (anticipat)

p.s. Dau niste beri la inaugurare ! smile.gif

This post has been edited by electricdream: 24 Feb 2006, 10:24


--------------------
nika nika - nika
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 24 Feb 2006, 10:29
Post #49


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.798
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Zi si turatia maxima a motoruluica sa vedem cu ce reductie ajungem la 20 de km/h.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electricdream
post 24 Feb 2006, 10:36
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 24 February 06




Am sunat .. era un model mai ciudat din ce mi-a zis tipu .. avea maxim 200 RPM .. deci cade ..

Imi cer scuze daca o sa fac varza topicu asta care se numea Solenza cu motor electric smile.gif

Am atasat o oferta de la unii .. unele mi s-au parut ok ..(la ce ma gandeam eu)

This post has been edited by electricdream: 24 Feb 2006, 10:40

Attached File(s)
Attached File  motoricc.pdf ( 93.08k ) Number of downloads: 33


--------------------
nika nika - nika
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shosetu
post 1 Apr 2006, 13:36
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 24 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 24 Feb 2006, 10:09)
Cauti un tabel de motoare, alegi o dimensiune de roti, functie de cuplu si raza de rulare gasesti niste forte la roata..................
*



... ai cumva tu un tabel sa imi dai si mie ?


--------------------
Harb Berlina - ADA 86
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 1 Apr 2006, 14:54
Post #52


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.798
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Am, dar nu am scanner. Cauta la uzinele producatoare: IMEP, UMEB s.a.m.d


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 1 Apr 2006, 15:07
Post #53


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




QUOTE(einstein1984 @ 7 Dec 2005, 16:32)

  Stie cineva cati km face un taxi pe zi?
*



Face intre 100-180/zi cu o medie de 120/zi, asta in Cluj.


--------------------
Nissan Leaf - RLU cu baterie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shosetu
post 12 Apr 2006, 19:13
Post #54


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 24 March 06
From: Bucuresti




Probabil poza de mai jos ofera raspuns la topic ... material luat de pe alt forum

Attached thumbnail(s)
RL_solenza_ectrica.jpg ( Size: 181.7k ) Number of downloads: 6


--------------------
Harb Berlina - ADA 86
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th August 2025 - 07:58
Dacia