Dacia Solenza cu motor electric
![]() ![]() ![]() |
Dacia Solenza cu motor electric
einstein1984 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.798 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|||
StefanT |
![]()
Post
#32
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
La 12kW ce autonomie avea? macar 10 metri?
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#33
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.798 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
O cursa dura 5 minute, bateriile tineau cam 10-15 minute de forja. Aveam niste incarcatoare foarte inteligente, care incarcau la curent constant si in mai putin de o ora erau pline. In 15 minute cred ca vreo 80%. Bateriile cu cat sunt mai pline cu atat se incarca mai greu.
Masini elctrice extrem de rapide |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
StefanT |
![]()
Post
#34
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca se mai pot edita posturile astea.... sau iti raspunzi tie? Tu intrebi, tu raspunzi..
Daca niste acumultaori asa de mari se incarca in 15 min, dupa 100 de incarcari maxim, is varza...banuiesc ca stii ca un acumulator se incarca cu 10-20% din capacitatea sa... |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#35
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.798 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai edit am incercat sa dau, dar nu a iesit cum trebuie. Eu stiu mai multe decat tine despre bateriile de acumulatori cu plumb. Miercuri am un examen despre ei. Se incarca cu un curent egal cu 10% din curentul nominal (la o baterie de 55 Ah un curent de 5.5 A). Daca tu umbli cu o baterie incarcata 20% e grav. Bateriile nu sunt descarcate decat 50% atunci cind sunt puse la incarcat.
Articolul cu solenza elctrica a aparut in Automondial acum 2 ani. Tu crezi ca la Varta stau 12 ore sa incarce un acumulator? Daca chargerul e suficient de destept (curent constant si foloseste curenti de depolarizare) se poate incarca de la 0 la 100% in vreo 5-6 ore. Daca cauti pe cineva fata de care sa faci pe desteptul mai cauta si nu-mi mai vana topicurile This post has been edited by einstein1984: 7 Dec 2005, 19:04 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
StefanT |
![]()
Post
#36
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Incisivule... hai ca nu te contrazic, sa nu-ti crape vreo artera sangvina desi 0-100 in 5 ore.. te intreci cu gluma. Ca sa nu mai vorbim ca iti trebuie un redresor cu tensiune variabila. daca tu pui o baterie de 12 v, descarcata complet pe un redresor care debiteaza 16-17V.. care face primul poc? Lasa-ma cu basme de tehnologii gasite cu google, prin america.. la acumulatorii cu plumb clasici se recomanda tensiune de incarcare intre 10 si 20, punct.Du-te si scrie referatul ala, proiect ce o fi.. |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
marksman |
![]()
Post
#37
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.761 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 7 Dec 2005, 20:20) Ca sa nu mai vorbim ca iti trebuie un redresor cu tensiune variabila. daca tu pui o baterie de 12 v, descarcata complet pe un redresor care debiteaza 16-17V.. care face primul poc? Lasa-ma cu basme de tehnologii gasite cu google, prin america.. la acumulatorii cu plumb clasici se recomanda tensiune de incarcare intre 10 si 20, punct.Du-te si scrie referatul ala, proiect ce o fi.. Curentul de incarcare se specifica la acumulatori, nu tensiunea! Tensiunea aia intre 10 si 20 de volti e tensiunea de mers in gol a redresorului si e normal sa fie mai mare, ca daca nu, debiteaza acumulatorul pe redresor! Asta pentru acumulatorii de 12V, ca pentru aia de 6 e alta mancare de peste. Fiecare acumulator trebuie conectat la un redresor cu tensiunea mai mare decat tensiunea nominala a acumulatorului, si capabil sa debiteze un curent de cel putin 1/10 din capacitatea acumulatorului. (asta numeric vorbind) Si nu te supara, dar mai studiaza matale legea lui Ohm pentru un intreg circuit. Si n-am vazut pana acum acumulator pe care sa scrie: "Incarcare: 10 ore la x V", ci mai degraba: "Incarcare: 10 ore la z A". Later: "tehnologiile alea gasite cu google prin america" se gasesc prin Tehnium-urile din anii 80 (scheme de incarcatoare cu curent constant). Aia cu "curenti de depolarizare" nu stiu ce o fi, dar pentru incarcarea 'ca la carte' a unui acumulator se foloseste un curent constant. This post has been edited by Illusi0n: 7 Dec 2005, 20:03 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#38
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.798 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La curent constant bateria se polarizeaza. Din cand in cand bagi un consumator care sa faca bateria sa debiteze, miscand nitel electrolitul in jurul placilor. Asta e curentul de depolarizare.
Multumesc de interventia prompta si la obiect. Daca amicul carcotas de mai sus ar fi citit postul mai atent vedea ca metodele le-am gasit in cadrul cursului de " Echipament electric si elctronic auto" al domnului Profesor dr.ing Danciu. Are si o carte scrisa in acst domeniu. Eu nu am zis niciodata ca se face incarcarea cu 17 V, insa:"De la capacitatea intelectuala de a citi si pina la capacitatea intelectuala de a intelege cele citite, unii dintre noi mai au o cale f. lunga de strabatut!" - Marty |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
mitzaciobanu |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 21 May 05 From: Brasov ![]() |
QUOTE(Sony @ 2 Sep 2005, 10:02) E un non-sens ceea ce afirmi! Daca ar fi asa ai folosi o cutie cu n trepte de viteza si te-ai apropia de viteza sunetului. Sa nu uitam ca forta dezvoltata de motor ramane constanta iar forta de rezistenta aerodinamica se mareste cu viteza (mai exact este proportionala cu patratul acesteia) La un momend dat aceste forte devin egale si masina nu mai poate accelera. This post has been edited by mitzaciobanu: 16 Dec 2005, 14:22 |
--------------------
Dacia
Logan
- BV
1.6 MPI Ambition - 2005
|
|
little sam |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 3 January 06 ![]() |
Salut!Vad ca discutiile despre subiectul initial au "deraiat"de la cursul normal.Dacia respectiva intr-adevar a aparut acum doi ani.Ce vreau eu sa spun in legatura cu acest subiect:in Constanta s-a lansat la apa,dupa cum bine stiti,cred, o varianta a Daciei noastre.Proiectul a fost al unor colegi de ai mei de la Auto,fac. de inginerie mecanica.Au fost asistati de catre domnul Manea Laurentiu.Sa continui ideea acum:in proiect exista acum varianta unui autoturism pt.oras care sa se deplaseze exclusiv cu ajutorul bateriilor electrice.In doi -trei ani cred ca se va pune la punct acest tip de autoturism si se are in vedere ca acesta sa fie si produs in masa.
|
--------------------
logan
preferance
- CT-62-SMA Nu avem si nici nu dam.[COLOR=blue]
|
|
paulica |
![]() ![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Dragi coforumisti.
Problemele cu masinile electirce sunt destul de mari. 1. Desi un motor electric are un randament f bun min 85%, chiar cele in disctie cred ca au cca 91%, si sunt f bune pt. tractiune, neavând nevoie de CV totusi un motor termic chiar cu tot cu CV sta muuult mai bine la raportul CP/kg. 2. Ar mai fi bateriile (acumulatori) unde sunt necesare tehnologii mult mai bune. Nu ca n-ar exista, dar au niste costuri mama, mama. De ex. acumulatoarele Au-Ag s-ar preta f. bine la cerintele unui auto electric dar costul lor este imens. Doar pe orbita se justifica acestea si nici acolo intotdeauna. 3. Asa numitul controler fie ca e cu tiristoare, tranzistoare de putere sau Insulated Gate Bipolar Transistor, ori foloseste tehnica PWM (pulse width modulation), sunt si ele destul de scumpe si pretentioase. In rest ar fi OK.Oare? Stiu ca acum cca 20 ani GM a facut un agregat pilot, o turbina rutiera. Deci aerul este bagat de un compresor, trece printr-un schimbator de caldura si intra in camera de ardere, unde arde combustibilul incontinuu. Gazele ies si invârt 2 sau 3 paletaje. O parte mai mica din puterea obtinuta invârte compresorul cealalta se duce la roti. De aici gazele nu mai au energie cinetica dar trec prin schimbator fiindca mai au temp. E super turbina asta darrrr: 1. Camera de ardere ajunge la peste 5000 grade Celsius-> ceramica 2. Primul paletaj se invârte undeva la 24000-36000 rpm ![]() Va doresc numai bine. This post has been edited by paulica: 16 Jan 2006, 04:15 |
--------------------
Pegas
22
- TL 11 PAA
2006
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#42
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
E corect ce zici tu insa nu inseamna ca tehnologia nu va evolua. Cand a oprit pe om vreodata o provocare ca asta ? Din contra ! L-a stimulat.
Eu apreciez tentativele astea pentru ca stiu ca sunt pasionati care fac asa ceva si de multe ori o fac pe buzunarul lor cu castigul pe termen lung apartinand de fapt omenirii. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
- n/a
D-Max 2022
|
|
stoianco |
![]()
Post
#43
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 5 November 04 ![]() |
parca a fost mentionat : 1 kwh = 2700 lei (valoare neactualizata la data curenta) si la o incarcare (sa zicem autonomie 150 Km) necesita 100-120 kwh... rezulta cca. 270000 lei/150 Km
concluzie: ori sunt valori pur estimative (avand abateri majore de la realitate), ori uit (pt moment) de motoarele electrice si spun Traiasca SuperNova!! This post has been edited by stoianco: 16 Jan 2006, 12:11 |
--------------------
Dacia Logan
PRESTIGE
2006
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#44
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(stoianco @ 16 Jan 2006, 12:10) parca a fost mentionat : 1 kwh = 2700 lei (valoare neactualizata la data curenta) si la o incarcare (sa zicem autonomie 150 Km) necesita 100-120 kwh... rezulta cca. 270000 lei/150 Km concluzie: ori sunt valori pur estimative (avand abateri majore de la realitate), ori uit (pt moment) de motoarele electrice si spun Traiasca SuperNova!! La o masina electrica curentul electric costa mult mult mai putin decat benzina. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
- n/a
D-Max 2022
|
|
electricdream |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 24 February 06 ![]() |
Hello !
Am si io niste mici intrebari ... Ma intereseaza si pe mine de ceva timp motoarele electrice, si ce poti face cu ele ... Spre urmare, ma gandeam ca in timpu liber sa mesteresc la o tricicleta electrica.. In state un motor brushless care il pun ei pe biciclete electrice, cu tot cu controler e 50$. Ma indoiesc ca voi gasi asa ceva pe aici ..Dar poate pe aproape ... Ideea e ca nu stiu ce specificatii minime trebuie sa aiba motorul, ca sa-mi deplaseze 100 de kile cu maximum 20 km/h sa zicem .. Stiu ca pentru voi e o problema banala de fizica ...,dar pleese ... |
--------------------
nika
nika
- nika
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#46
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.798 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cauti un tabel de motoare, alegi o dimensiune de roti, functie de cuplu si raza de rulare gasesti niste forte la roata..................
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
bertro |
![]()
Post
#47
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
vorbeste cu MyBerlina ca el e prin US si poate iti cumpara el un motoras din ala si ti-l trimite/aduce cand mai vine prin rumenia cea terna si fescinanta.
|
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
electricdream |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 24 February 06 ![]() |
Pai spre exemplu .. motorul care a fost postat mai sus..
Caracteristici tehnice: cuplu de vârf: 0,6 Nm tensiune la Tp: 25,5V curent la Tp: 3,04A puterea la Tp: 78W rezistența: 8,412,5% constanta de cuplu: 0,2 Nm/A10% constanta e.m.f.: 0,193 V/rad/sec.10% riplu de cuplu: 6% cuplu inițial de pornire: 0,13 Nm greutate: max. 300 g Rotile la diametru .. ar merge cred unele de scuter .. transmisia sa fie facuta prin lantul clasic de bicicleta .. Orientativ , e ok ?? mersi berto, da' nu mai am rabdare .. ma mananca rau .. asa de rau ca mi-am cautat cartile de fizica din liceu iti vine sa crezi ?? (si am urat fizica ) am mai gasit ceva si la anaimep la domnu copos .. multam mult (anticipat) p.s. Dau niste beri la inaugurare ! ![]() This post has been edited by electricdream: 24 Feb 2006, 10:24 |
--------------------
nika
nika
- nika
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#49
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.798 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Zi si turatia maxima a motoruluica sa vedem cu ce reductie ajungem la 20 de km/h.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
electricdream |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 24 February 06 ![]() |
Am sunat .. era un model mai ciudat din ce mi-a zis tipu .. avea maxim 200 RPM .. deci cade ..
Imi cer scuze daca o sa fac varza topicu asta care se numea Solenza cu motor electric ![]() Am atasat o oferta de la unii .. unele mi s-au parut ok ..(la ce ma gandeam eu) This post has been edited by electricdream: 24 Feb 2006, 10:40 Attached File(s) ![]() |
--------------------
nika
nika
- nika
|
|
Shosetu |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Harb
Berlina
- ADA
86
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#52
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.798 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Am, dar nu am scanner. Cauta la uzinele producatoare: IMEP, UMEB s.a.m.d
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
driver |
![]()
Post
#53
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
|
--------------------
Nissan
Leaf
- RLU
cu baterie
|
|
Shosetu |
![]()
Post
#54
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Probabil poza de mai jos ofera raspuns la topic ... material luat de pe alt forum
Attached thumbnail(s) RL_solenza_ectrica.jpg ( Size: 181.7k ) Number of downloads: 6 |
--------------------
Harb
Berlina
- ADA
86
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th August 2025 - 07:58 |