Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Espace - intrebari ...

GVP
post 4 Feb 2012, 16:07
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 4 February 12




Buna Ziua.
Ma aflu acum in Norvegia, si am cumparat un Espace din 1998, septembrie. Motor benzina , 1998 cmc, motor JE, 84 kw. Problema mea e data de faptul ca norvegienii au niste carti de identitate la vehicule succinte, cu prea putine informatii. Oare stie cineva ce tip e mai exact motorul de pe masina asta? O fi oare Euro 3?
O alta intrebare este: ma poate ajuta cineva cu un manual de utilizare? Cel primit cu masina e in limba germana , pe care nu o cunosc. Si sa folosesc mereu Google Translate..... intepenesc! Masina are mici gadgeturi de care nu ma prind ce sunt.... de genul unei manete telescopice in dreapta scaunului soferului.... care nu stiu la ce e buna....
Si o ultima intrebare, de nu va suparati... O fi mare vama? Ca Norvegia nu e in UE....
Va multumesc. smile.gif


--------------------
Renault Espace 1998, JE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 4 Feb 2012, 16:52
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09




Maneta aia telescopica te ajuta sa-ti reglezi scaunul pe inaltime:e telescopica pentru a-ti usura efortul marind pirghia in momentul in care tragi de ea:daca nu este folosit prea mult sistemul de intepeneste si trebuie dat scaunul jos,curatat si uns
De altfel e singura intrebare la care stiu sa-ti raspund din cele care le-ai pus aici:pentru restul trebuie sa mai "sapi".


--------------------
renault espace - vl-19-ran the race,2002
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianbenu
post 7 Feb 2012, 15:55
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 31 July 11
From: cluj




man sa ti ca ai sa gasesti destul de greu detalii si carte finca renaultu are un stil ciudat ai sa vezi si cind ai sa cauti piese pt el ca iti trebuie o gramada de detalii ca sa gasesti cv eventual uitate pe net la anunturi si vezi care vinde si intreabal daca are carte intr-o limba care o cunosti altfel nici o sansa huh.gif


--------------------
ford/daewoo mondeo ghia/damas sl - SJ 04SRG 1996/1999
[B][I][FONT=Times][SIZE=7][COLOR=red]LUCIANBENU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 7 Feb 2012, 21:06
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09




Mai cauta si un dictionar romano-roman...


--------------------
renault espace - vl-19-ran the race,2002
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 9 Feb 2012, 23:29
Post #5





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




motorul este euro2 si se cheama f3r


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 10 Feb 2012, 10:23
Post #6


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Cat dai pe vama+taxa poluare+inmatriculare ca sa renteze sa o aduci in Ro?
Chiar si gratis sa o primesti de acolo din Norvegia si tot te costa cateva mii de Euro sa ai nr.de Ro.
Esti cumva pasionat de masinile astea?
Ca altfel nu are logica sa faci achizitia din Norvegia si importul in Ro.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 10 Feb 2012, 21:02
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09





Chiar asa!

This post has been edited by cmandrei: 16 Feb 2012, 09:50


--------------------
renault espace - vl-19-ran the race,2002
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GVP
post 12 Feb 2012, 11:55
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 4 February 12




Domnilor, va multumesc!
Pentru maneta de ridicare a scaunului, incercasem, dar merge in gol; cu siguranta e ceva defect; voi da scaunul jos sa il curat. Francezii astia... plini de gadgeturi.... laugh.gif
Multumesc inca o data pentru informatia privind motorul - F3R. Pentru Euro 2, taxa de poluare e cam 1800 de euro, dupa ultimele reglementari. Sigur, nu stiu daca merita sa inscriu in tara masina asta; totul depinde de situatia personala. In Norvegia, a fost aproape moka, undeva vreo 1200 de euro. Dar in cazul in care revin in tara definitiv, cu catel si purcel, nu are rost sa ma intorc in No. sa o vand. Ma va costa drumul tot atat cat voi lua pe ea. De aici si interesul pentru o eventuala inmatriculare in Ro. Ca la 2000 - 2500 de euro nu stiu ce masina pot sa imi iau....


--------------------
Renault Espace 1998, JE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 16 Feb 2012, 21:44
Post #9





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Tu stii cum stai cu banutii. Despre masina numai de bine.eu sunt foarte multumit de a mea,si este cam acelasi model,plus GPL


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GVP
post 26 Apr 2012, 17:11
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 4 February 12




Stimati Domni,
Poate ma puteti ajuta cu niste informatii cu privire la urmatoarea problema: am observat o pata considerabila de ulei in partea din fata a motorului, pe o piesa masiva situata sub alternator. Corpul principal al motorului e uscat, atat la garnitura de la chlbutori, cat si mai jos, in zona garniturii de chiuloasa ( acolo chiar ar fi nasol... ) si in cea a garniturii baii de ulei. Intrebari: ce piesa e aceea? Dupa numarul de tevi din zona, pare ceva legat de aerul conditionat. Un defect de genul asta e periculos? Ma pot intoarce cu masina in tara si sa o repar in Ro? Precizez ca desi uleiul pare destul de proaspat, totusi inca nu picura pe asfalt. Incerc sa adaug si o poza cu zona respectiva, desi nu se vede prea bine pata de ulei. Pentru identificare insa.....
Mentionez ca nivelul uleiului in baie e bun si constant. Masina nu consuma ulei.
Va multumesc.

Attached thumbnail(s)
Imagine0537_1_.jpg ( Size: 415.81k ) Number of downloads: 967


--------------------
Renault Espace 1998, JE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 26 Apr 2012, 23:04
Post #11





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Din ce vad eu cred ca e de la servodirectie.
Verifica si nivelul lichidului hidraulic.

This post has been edited by bundy220: 26 Apr 2012, 23:07


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 27 Apr 2012, 07:56
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09




Pare a fi uleiul din freon,nu din servodirectie


--------------------
renault espace - vl-19-ran the race,2002
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 27 Apr 2012, 21:26
Post #13





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




QUOTE(dethave @ 27 Apr 2012, 07:56)
Pare a fi uleiul din freon,nu din servodirectie
*


eu vad aici ulei,compresorul de ac este sub pompa de servo,chiar jos.Daca e vorba de alta pata de ulei marcheaza sa se vada mai bine.


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 28 Apr 2012, 08:33
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09




Unde vezi tu ulei este vasul de expansiune[sa-i zicem] si filtrul freon al aerului conditionat:freonul contine ulei:s-ar putea sa gresesc,dar nu cred:La Espace este un loc dedicat scurgerilor de freon.


--------------------
renault espace - vl-19-ran the race,2002
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 29 Apr 2012, 09:36
Post #15





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Vasul de expansiune este mai sus si in stanga fotografiei.Zona cu ulei este exact la intrarea conductei de servo in pompa.

This post has been edited by bundy220: 29 Apr 2012, 09:36


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 29 Apr 2012, 14:45
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09




Ce-mi arati acolo e rezervorul de ulei de la servo:vorbeam de rezervorul freonului:repet,s-ar putea sa ai dreptatein privinta pompei servo dar nu ma pot lamuri daca e ea sau rezervorul de freon din poza asta!


--------------------
renault espace - vl-19-ran the race,2002
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GVP
post 1 May 2012, 12:41
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 4 February 12




Domnilor, va multumesc pentru interesul dumneavoastra. Am verificat "vasul de expansiune" pentru servo directie; lichidul hidraulic este la maximum, si pot garanta ca este constant, pentru ca l-am mai verificat si acum cateva saptamani. Nu stiu insa cum as putea verifica continutul de freon. De fapt, nu stiu din ce este compusa instalatia de aer conditionat, daca are sau nu un rezervor de ulei, si nici consecintele defectarii acestei instalatii. Ma ingrijoreaza putin, pentru ca e clar ca in miscare e implicata si cureaua de la auxiliare; o gripare a unui mecanism undeva acolo va duce la ruperea curelei..... Am mai facut niste poze, desi locul e putin stramt. Sper insa sa va ajute sa va lamuriti cu privire la natura problemei.
Inca o data , multumesc pentru explicatii.Imagine0543.jpg ( Size: 359.54k ) Number of downloads: 874


Attached thumbnail(s)
Imagine0544.jpg ( Size: 295.8k ) Number of downloads: 861
Imagine0545.jpg ( Size: 282.48k ) Number of downloads: 163
Imagine0547.jpg ( Size: 189.55k ) Number of downloads: 157
Imagine0548.jpg ( Size: 249.32k ) Number of downloads: 109
Imagine0549.jpg ( Size: 318.34k ) Number of downloads: 101


--------------------
Renault Espace 1998, JE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 2 May 2012, 08:07
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09




Are dreptate bundy220,este pompa servo vinovata,probabil supureaza pe la simering sau o avea garnitura defecta?trebuie verificat....

This post has been edited by dethave: 2 May 2012, 08:09


--------------------
renault espace - vl-19-ran the race,2002
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GVP
post 2 May 2012, 15:02
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 4 February 12




Multumesc, am retinut. In situatia in care sunt, nu sunt prea-s curios sa merg la service aici. Nu-mi ramane decat sa ma rog sa ma tina pe drumul spre casa. Totusi, cum se explica faptul ca lichidul hidraulic isi pastreaza nivelul constant? Ma puteti sfatui ce fel de lichid hidraulic sa cumpar, ca sa am la mine daca constat ca incepe sa consume?
Inca o data , multumesc pentru sfaturi! smile.gif


--------------------
Renault Espace 1998, JE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 2 May 2012, 22:43
Post #20





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Lichid rosu,pr servo.Daca e constant nivelul,stai linistit.La mine e la fel,si nu am probleme.Vreau in vara asta sa ii fac o reparatie pe la semeringuri,si alte chestii de astea,ca ma fac de ras daca deschid capota( garnitura capac culbutori ,etc)


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 3 May 2012, 08:17
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09




Pai cateva picaturi sunt de ajuns sa faca dandanaua aia acolo,n-ai cum sa-ti dai seama dupa nivelul lichidului ca ce si cum


--------------------
renault espace - vl-19-ran the race,2002
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GVP
post 26 May 2012, 15:23
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 4 February 12




Dragi prieteni, bine v-am regasit!
Am reusit sa ma repatriez cu tot cu Espace; a fost o calatorie epica de 4000 de km, in care am tarat dupa mine o remorca plina cu de toate. Mi-am facut ceva griji, pentru ca din cauza greutatii si a aerodinamicitatii reduse ( am montat si un portbagaj de plafon ), am fost nevoit sa sofez in viteza a 4-a cam 3000 de km. M-a ingrijorat solicitarea ambreiajului.... Am ajuns insa cu bine.
Una din primele actiuni programate acum este trecerea pe GPL. Asa ca as vrea sa va cer sfatul ( am inteles ca Bundy 220 are un Espace pe GPL ) . Am tras o privire prin forum si am inteles ca pot aparea probleme cu pompa de benzina. Am semnalat asta si baietilor de la firma ( cu bune referinte, dealtfel ), si mi-au raspuns ca ei nu pot intrerupe alimentareala pompa , ci doar la injectoare.... Ca R.A.R. -ul ar avea ceva impotriva intreruperii alimentarii pompei.... Si ca oricum, benzina va fi refulata inapoi in rezervor... Am inteles insa , citind ce scriu colegii nostri, ca se poate monta un releu care protejeaza pompa.
Care e adevarul? Ce ar trebui sa urmaresc, la ce sa fiu atent in primele saptamani de functionare?
Va multumesc. smile.gif


--------------------
Renault Espace 1998, JE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 28 May 2012, 23:41
Post #23





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Se poate pune un releu ca cel de la faruri,alimentat de instalatia de gpl.Cand vine tensiune pa un releu pentru cuplarea pe gaz,aceiasi tensiune comanda releul montat pe pompa de gaz si decupleaza pompa. Problema este cum se seteaza trecerea pe gaz,si anume daca este setata pe secvential,atunci mai ai nevoie de enzina inca vreo 4 cicluri de rotatie a motorului,deci nu este indicata "taierea"pompei.
In prima perioada trebuie sa fii atent sa mearga bine,ca pe benzina si sa nu simti diferenta chiar de loc.Incearca sa mergi pe gaz in toate felurile posibile:turata in ttoate treptele,subturata si pedala la maxim tot in toate treptele,si toate astea comparate cu aceiai maniera de condus pe benzina.
cu alte cuvine,gasesti un drum liber,fixezi piciorul teapan pe pedala la o anumita valoare si treci ba pe gaz ba pe benzina.Raspunsul masinii trebuie sa fie acelasi. Incearca sa faci acest test in toate felurile posibile(combina turatia si nivelul de apasare a pedalei de acceleratie,sarcina).


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GVP
post 19 Jun 2012, 20:32
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 4 February 12




Stimate Bundy, multumesc pentru sugestii. Nu am mai scris o vreme - am fost si ocupat, am si incercat sa verific masina in toate felurile... In general sunt multumit de comportamentul masinii; se comporta pe gaz la fel ca pe benzina, indiferent de treapta de viteza si de conditiile de drum, iar consumul e rezonabil - aprox 9l/100 km la drum intins. Ar fi totusi o problema: atunci cand iau piciorul brusc de pe acceleratie, si apas si ambreiajul, deci practic tai brusc gazul, sau alimentarea, atunci motorul moare. Din pacate, asta se mai intampla prin intersectii..... De aceleasi simptome se mai plang , se pare si alti posesori de GPL, fie ca e montat pe o batrana Dacie sau pe vreo masina mai jupana......
Mai am insa o intrebare: de cand a aparut canicula, masina mea sta tot timpul cu ventilatorul de pe radiator in functiune. Am inteles ca la Espace clima e cuplata tot timpul, dar in oras , pe distante scurte, incerc sa nu o folosesc - pur si simplu dau ventilatorul pt interior pe zero si circul cu geamurile deschise. Dar chiar daca masina nu functioneaza cateva ore, daca sta in soare, ventilatorul de pe radiator functioneaza de cum pornesc motorul. Iar dupa ce opresc , continua sa functioneze minute multe. Ieri, de exemplu, dupa 13 minute de functionare a ventilatorului ( dupa oprirea motorului ) , am decis sa desfac borna plus a bateriei. Nu de alta dar deja am ramas in oras de 2 ori, pentru ca n-am mai putut porni - ventilatorul mananca toata energia din baterie....
Cred ca ceva nu e in regula, totusi... Vreun termostat, vreun releu.....
Oare comunitatea de posesori de Espace ce zice....??? smile.gif)


--------------------
Renault Espace 1998, JE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 19 Jun 2012, 22:22
Post #25





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Sunt curios unde au facut montatorii intepatura pt gaz in galerie,si anume in ce loc.Spun asta pt ca trebuie data jos galeria ca sa faci treaba ca lumea,altfel nu ai cum ca e chiar sub bord.Problema cu opritul motorului nu e ca ii tai gazul,ci daca esti mai atent se sincronizeaza si cu o miscare a volanului.Cu alte cuvinte are sarcina mare de la servodirectie si gaz putin.Trebuie vazut pe calculator in acel sector (turatie vs timp injectie) ce se intampla.DAR DACA INTRAREA GAZULUI IN GALERIE NU SE FACE CAT MAI APROAPE DE CHIULOASA,ATUNCI SI DE AICI VINE PROBLEMA.
pUNE TE ROG NISTE POZE,POATE SUNT DE FOLOS,SI SCRIE SI CE TIP DE INSTALATIE AI MONTAT.


This post has been edited by bundy220: 19 Jun 2012, 22:23


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GVP
post 4 Jul 2012, 22:01
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 4 February 12




Stimate Bundy 220, multumesc mult!
Instalatia este Tomasetto, nu am toate detaliile pregatite acum, dar voi avea o discutie cu montatorii. Vreau insa sa am si bujiile schimbate. Am fost tare ocupat, asa ca nu am toate temele facute. Sunt insa convins ca nu au dat galeria jos, ci au montat-o cum le-a fost mai usor... Desi au facut o lucrare ingrijita, e drept.
Am acum insa o alta problema, mai stringenta.
De cand a inceput canicula, ventilatoarele de pe radiator mai ca nu se mai opresc. Sigur , e o masina mai deosebita ( de exemplu nu pot opri clima, pot doar sa o reduc la 0, dar nu sa o opresc ), dar cred ca e ceva in neregula in momentul in care ventilatoarele pornesc deindata de ce pornesc motorul, desi acesta a stat toata noaptea. Oricat ar fi de cald afara, nu poate fi atat de cald incat sa fie necesara racirea motorului. Si probabil nu e normal sa rulezi zeci de km cu ventilatoarele pornite, pentru ca afara e canicula........
Sa fie de vina termostatul.....? Sa fie vreun senzor buclucas......?


--------------------
Renault Espace 1998, JE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 5 Jul 2012, 09:27
Post #27


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Atat timp cat compresorul de AC functioneaza merge si GMV-ul, si nu pentru racirea motorului merge ... deci este nomal ce se intampla la tine.


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GVP
post 6 Aug 2012, 17:08
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 4 February 12




Stimati prieteni, va cer acum ajutorul pentru a gasi cateva piese second. Mai precis, am nevoie de partea de plastic de la oglinzile retrovizoare ( oglinzile propriuzise si motorasele de actionare sunt ok, dar corpurile de plastic sunt sparte - asa am cumparat masina ). Deasemenea, as avea nevoie de masca din fata , care e crapata si din care lipseste o bucata, de sub una din lampile de semnalizare.
Stiu ca Renault Espace nu e o masina prea des intalnita in Ro, si prin shroturile de pe langa mine nu am gasit piesele astea. Pe de alta parte, sa le cumpar noi, parca sunt din cale afara de scumpe - oglinzile le gasesc doar complete, intreg ansamblul, la un pret de vreo 700 bucata....
Poate imi puteti face niste sugestii...smile.gif)
Va multumesc.

6 Aug 2012, 17:10:
Am uitat sa precizez: Espace-ul meu e din 1998, 2l, benzina, Espace 3.

This post has been edited by GVP: 6 Aug 2012, 17:10


--------------------
Renault Espace 1998, JE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bismarck28
post 4 Sep 2012, 21:18
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 3 September 12




Salut GVP. Apropo de problema cu ventilatorul. AM patito si eu de ramanea pornit si imi manca toata energia din baterie. Este vorba de o simpla rezistenta care se afla chiar pe carcasa ventilatorului, are doua cabluri cu papuci care intra in rezistenta. Pana nu o schimbi nu faci nimik. Eu am reusit sa gasesc la dezmembrari. Piese la mana a doua pentru mai toate modelele de Renault se pot gasi pe situl francez de mai jos, din cate stiu fac si livrari in toata europa. Acum de trebuie stiut un pic de franceza. Bafta.
http://www.francecasse.fr/pieces-auto.htm


--------------------
Renault Espace III 2001 2.0 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 13:04
Dacia