Furtun intercooler Laguna 2 1.9 dci
![]() ![]() ![]() |
Furtun intercooler Laguna 2 1.9 dci
iuli23 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() you have to scream if you wanna go faster Group: Members Posts: 1.057 Joined: 11 April 12 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna II
2003 1.9 dci hatchback
- B-CFX
|
|||
Dan Sebastian Oprea |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 15 July 16 ![]() |
Salutare,
Dupa ce in prima faza am incercat sa lipesc fisura de pe furtun, am sesizat o lipsa de putere si am decis sa iau un furtun nou. Codul de pe furtunul vechi era 8200131120, dar am fost la Autokarma, si baietii mi-au spus ca acum echivalentul acelui cod este 8200488871. Am comandat piesa, in doua zile a ajuns, 368 de lei. Si azi am montat furtunul nou. Am ridicat masina, am demontat scutul, ca sa am acces la partea care intra in intercooler. Cam greu cu accesul acolo, mai ales daca ai mana mare, dar e ok. Am si fost deja in proba, se simte clar diferenta. Sa nu va speriati dupa ce schimbati piesa, cand turati motorul o sa iasa fum negru din cauza depunerilor acumulate cat a fost furtunul fisurat. Dupa cateva minute revine la normal totul ![]() Zi faina |
--------------------
Renault
Laguna II
2001, 1.9 DCI, Privilège
- BH16DSA
|
|
tvstar1 |
![]()
Post
#33
|
![]() pe sistem 16V Group: Members Posts: 74 Joined: 23 July 08 From: sibiu ![]() |
salut scuze daca postez gresit ,am motor 1,9 dci 130 cai in parcursul a unui jumate de an mi-a spart 2 intercooere ,,,care sa fie problema????
|
--------------------
Dacia Duster 4x4
Suzuki Grand vitara 4x4 1,9 dci
Audi A6 Allroad
- SB 78 SLS bine am venit
|
|
LagunaD |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 9 September 08 ![]() |
Salut,
Mi s-a spart si mie furtunul, supraalimentare cu aer - intercooler EGR, exact langa brida de la EGR. Am vazut ca sunt 3 solutii: - furtun nou 450 + manopera, aprox 700-800 RON - solutia cu kit-ul polonez - furtun si stut metalic, aprox 200 RON - solutie ad-hoc, furtun siliconic si ceva pentru suport colierele de prindere (stut metalic otel sau aluminiu, sau teava apa), aprox 100 RON A folosit cineva solutia bucata de furtun si stut? Au fost probleme si daca da, care au fost? Vede cineva ceva probleme la aceasta solutie (inclusiv la ITP) Am vazut ca dimensiunile de avut in vedere sunt: diametrul exterior al furtunului existent - 45mm diametrul interior al furtunului existent - 40mm diametrul legaturii la EGR 48mm si o buza pentru a tine furtunul de 52mm Solutia implementata de un polonez utiliza un cot de furtun de 48mm, diametru interior, care a intrat peste buza de 52mm si care a fost prins si peste furtunul original de 45mm cu 2 coliere, peste stutul de plastic de 40mm introdus in furtunul original. Am vazut coturi la 90 grade din furtun siliconic de diferite diametre insa nu stiu cat de flexibile sunt. Daca iau unul de 48mm pot sa il trec peste buza de 52mm? Am vazut cateva optiuni care par interesante insa nu stiu cat de flexibile sunt pentru a trece fie peste buza de 52mm fie peste furtunul original de 45. Poate puteti sa-mi dati un sfat: - 48mm in ambele capete - 51mm in ambele capete - cu reductie 54mm intr-un capat si 48mm in celalat capat - cu reductie 51mm intr-un capat si 45mm in celalalt capat Ar fi super daca aveti si sugestii pentru un stut metalic (otel sau aluminiu) de 4-5cm. Pentru plastic am vazut ca sunt tevile de apa de 40mm, parca rezista la apa de 95 de grade. Se pare ca presiunea in furtun este de 1,3-2,5 bar si furtunele siliconce auto merg pana la 5,5 bari si intre -40 - +150grade, deci cred ca sunt OK ca si parametrii tehnici. This post has been edited by LagunaD: 18 Jul 2020, 21:17 |
--------------------
RENAULT
Laguna 2
1,9 dCi Priviledge 88Kw/120cp dec 2004
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
Salut, problema asta am avut-o si eu, am incercat mai multe variante insa fara succes, pana la urma am luat unul din dezmembrari la 50 de lei.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
pistritu |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
Poti pune fara probleme țeava de aluminiu, se gasesc de cumparat aftermarket la dimensiuni custom(lungimi si diametre diferite) si la capete furtun siliconic cu coliere speciale pentru turbo, nu pune coliere ieftine de 2-3 ron bucata
Am vazut asa facut la laguna 1,9dci a unui coleg de serviciu. |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
teava de aluminiu se incalzeste si se duce dracului ideea de intercooler ... si anume de a aduce aer rece in motor ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
Ar putea merge si cu teava de aluminiu insa nu pe acelasi traseu, distanta dintre motor si teava trebuie sa fie mai mare. Deja e mult prea complicat si cu multe inadituri ce trebuiesc etansate bine. Cea mai buna varianta ramane tot aia cu furtunul de origine.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
pistritu |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
Am vazut facut asa ceva pe laguna 2 1,9dci. Dar la service montate pe mașină, toate piesele noi. Aftermarket cumpărate
|
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#40
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Am pus eu cupla de silicon in care am bagat capatul de plastic al tevii. Pana acum tine, inclusiv la forja...
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
Lampard |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.401 Joined: 7 April 13 From: ARAD ![]() |
Cost total 90 lei
Attached thumbnail(s) 20200720_170852.jpg ( Size: 2.05mb ) Number of downloads: 388 |
--------------------
renault
laguna
2003 expression,1.9dci,107cp
- AR 69 ***
|
|
LagunaD |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 9 September 08 ![]() |
Am cautat la magazinele online de tunning din Romania stut (conector/cupla) de inox insa nu am gasit. Puteti va rog sa ma indrumati catre unul daca stiti?
@Lampard Poti te rog sa-mi dai detalii: - ce dimensiune de furtun ai folosit? - ce ai folosit in interior pentru a putea prinde brida? - de cat timp folosesti solutia si daca ai vazut ceva negativ? Multumesc This post has been edited by LagunaD: 21 Jul 2020, 20:49 |
--------------------
RENAULT
Laguna 2
1,9 dCi Priviledge 88Kw/120cp dec 2004
|
|
Lampard |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.401 Joined: 7 April 13 From: ARAD ![]() |
Masoara exteriorul furtunului si cauta dimensiunea cea mai apropiata.La interior teava de scurgere de 40 daca nu ma insel,cel putin de un an si nu am observat nimic deosebit
|
--------------------
renault
laguna
2003 expression,1.9dci,107cp
- AR 69 ***
|
|
LagunaD |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 9 September 08 ![]() |
@cj98czh
De ce nu merge teava de aluminiu? Din cate gandesc eu, teava de aluminiu se incalzeste de la aerul din furtun, care vine racit de intercooler. Avantajul fiind ca aluminiul se incalzeste si raceste repede. Furtunul original suporta temperatura venita de la intercooler, deci nu ar fi o problema. Doar sa nu preia caldura radiata de motor. Si nu stiu daca la asta se refera xmisterx. @xmisterx Poti te rog sa detaliezi ce ai mentionat in postul anterior? La solutia cu conectorul de plastic, nu stiu cat rezista la temperatura, insa presupun ca rezista daca ceilalti care l-au folosit nu au avut probleme. De fapt, nu stiu care este temperatura maxima in acel furtun. Ce am gasit este ca, in general, temperatura maxima de intrare in intercooler ar fi de 135 C. Nu am gasit la ce temperatura maxima iese aerul, si de interes ar fi la Laguna 2 1,9dci 88KW. @b06fcn Nu am inteles exact cum ai facut. Poti te rog sa detaliezi? Cuplele am vazut ca au 7 cm lungime. Din cate am masurat, la furtunul original de la capatul EGR pana la cotul de 90 de grade sunt 11cm. Taietura ar trebui facuta pe la 11cm dupa cotul de 90 de grade pentru a introduce conectorul care sa sustina colierul, in solutia cu cot siliconic de 90 de grade. This post has been edited by LagunaD: 24 Jul 2020, 15:31 |
--------------------
RENAULT
Laguna 2
1,9 dCi Priviledge 88Kw/120cp dec 2004
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#45
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
La mine, se fisurase furtunul exact pe buza, in partea cu diametrul mai mare. Adica partea care venea pe admisie. Am taiat bucata pe fisura si am lasat marginea aia ca un guler. Dupa care am bagat fortat teava de plastic cu gulerul tespectiv in cupla, pe care am strans-o cu un colier, gulerul nepermitandu-i sa mai iasa. Uite in poze cum era si cum a iesit.07B726DE_79D6_495D_A880_247A7C1D1170.jpeg ( Size: 702.78k )
Number of downloads: 346
E1D647FE_2F36_4E98_AAFA_AEE8FACF561B.jpeg ( Size: 1.67mb ) Number of downloads: 335 0C33D8D1_0BF7_4B88_AF7F_2B2BB8F6C202.jpeg ( Size: 2.4mb ) Number of downloads: 343 |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
xmisterx |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
QUOTE(LagunaD @ 23 Jul 2020, 17:34) Exact, stiu ca aluminiu disipa foarte bine caldura dar o si preia la fel de usor daca teava va sta aproape de motor va prelua din temperatura motorului iar aerul care trece prin ea va fi tot timpul fierbinte, practic intercooler-ul va deveni inutil. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
si cum la Laguna trece fix deasupra motorului .... te chinui sa o pui degeaba ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
LagunaD |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 9 September 08 ![]() |
@cj98czh
Daca te uiti la poza pusa de Lampard se vede ca furtunul trece pe la 2-3cm in lateralul partii superioare a motorului. Din cate judec eu, caldura motorului oricum incalzea aerul din furtun. Probabil furtunul este facut sa protejeze de caldura exterioara, deci va proteja si tubul de aluminiu. Iar tubul nu cred ca se va ambala termic, ci va ramane la temperatura din furtun plus interferentele (mici) din exterior (motor). Insa aerul din furtun este si mai expus la incalzirea de la factori externi, aluminiu avand incalzirea intarziata un pic. Evident cand ajunge la temperatura de lucru va ramane acolo si la racire va exista o mica intarziere pana disipa toata caldura. Parerea mea, dar poate imi scapa ceva. @b06fcn Arata super, o sa incerc si eu o solutie similara. Multumesc tuturor pentru ajutor. |
--------------------
RENAULT
Laguna 2
1,9 dCi Priviledge 88Kw/120cp dec 2004
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
Ok, oare de ce inginerii de la reno au folosit teava de aluminiu pt intrare in intercooler si plastic pe iesire?
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#50
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
@LagunaD- la mine este o solutie provizorie, de depanare, care insa cred ca va ramane definitiva. Initial ma gandisem sa fac traseul din tuburi de silicon iar la imbinari sa folosesc mufe din inox. Vazand insa ca tine solutia adoptata acum, cred ca o las asa.
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
LagunaD |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 9 September 08 ![]() |
Mi-a rezolvat furtunul, sper, adaugand un furtun siliconic in capat. Cand este rece motorul la accelerari bruste parca mai iese un pic de fum negru, dar cand este cald nu mai scoate deloc.
Uitandu-ma la ulei, am vazut ca este negru, desi am facut cam 1 an de cand l-am schimbat si aproape 2000km. O parte, cam vreo 1000km cu furtunul spart. Este posibil ca uleiul sa fie negru de la furtunul spart? This post has been edited by LagunaD: 5 Oct 2020, 19:48 |
--------------------
RENAULT
Laguna 2
1,9 dCi Priviledge 88Kw/120cp dec 2004
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
uleiul ala se face negru in maxim 100 km de cand il schimbi, asa este la diesel .. nu iti bate capul este normal ... daca nu se facea negru era o problema ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
LagunaD |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 9 September 08 ![]() |
Asta este solutia mea. Furtun siliconic 54-48, iar in interior un stut de aluminiu de diam 40mm care era dintr-un tub care se foloseste la toba. Am incercat cu tub de plastic insa l-am turtit.
Cred ca stutul de aluminiu este situat destul de departe de motor si foarte departe de intercooler. Permite si o strangere destul de buna. Ca o prima observatie ar fi ca, parca i-a crescut un pic consumul. Pe autostrada pana la Constanta dus-intors cam 6,5l/100. Un alt element care ma deranjeza mai mult este ca atunci cand este rece motorul scoate la acceleratii bruste ceva fum negru. Sper sa trec ITP-ul. Anul trecut am spalat EGR-ul si nu scotea nici un pic de fum, insa a aparut gaura in furtun si a inceput sa scoata nori de fum negru. Aveti ceva sugestii de unde ar fi fumul negru? This post has been edited by LagunaD: 21 Oct 2020, 15:36 Attached thumbnail(s) Furtun_intercooler_reparat.jpg ( Size: 36.11k ) Number of downloads: 198 Cupla_aluminiu.jpg ( Size: 21.5k ) Number of downloads: 39 |
--------------------
RENAULT
Laguna 2
1,9 dCi Priviledge 88Kw/120cp dec 2004
|
|
alexandrualex228 |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 11 May 19 ![]() |
dar o alternativa pentru furtunul de pe Laguna 2 2.2 dci? Este mult mai mare in zona de prindere de la admisie si se rupe fix de unde il fixezi cu colierul
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 2.2DCI Renault Laguna 2 2003 / 2.2 dCi
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Eu am pus la capatul dinspre turbina, dupa ce am eliminat gulerul fisurat, crapat, rupt, niste silicon negru rezistent la temperaturi mari, tub de 10 lei.
Am fixat pe pozitie apoi am pus cat de mult s-a putut, exact ca la Poxipol. Rezistent, nu gluma, nu am mai pus colierul. Doream sa fac si eu cu furtun siliconic dar trebuie sa stiu cotele in ambele parti plus cota inelului de metal si cum nu pot sa stau cu masina blocata am ales siliconul. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
alexandrualex228 |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 11 May 19 ![]() |
QUOTE(audiofilu' @ 15 Sep 2021, 15:22) Eu am pus la capatul dinspre turbina, dupa ce am eliminat gulerul fisurat, crapat, rupt, niste silicon negru rezistent la temperaturi mari, tub de 10 lei. Am fixat pe pozitie apoi am pus cat de mult s-a putut, exact ca la Poxipol. Rezistent, nu gluma, nu am mai pus colierul. Doream sa fac si eu cu furtun siliconic dar trebuie sa stiu cotele in ambele parti plus cota inelului de metal si cum nu pot sa stau cu masina blocata am ales siliconul. bine de stiut pe viitor,oricum am dat comanda de furtun nou,in caz de doamne fereste se rupe iar la prindere acolo,am sa incerc si eu cu silicon termic sa vad daca tine |
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 2.2DCI Renault Laguna 2 2003 / 2.2 dCi
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Tine sigur.
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 17:00 |