Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

F8Q ECU si racire motor, Ventilatia racire motor nu functioneaza...

valiotronic
post 24 Jul 2012, 19:15
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 July 12




Buna tuturor...poate s-a mai lovit careva de problema aceasta....am un Clio diesel 1,9 din 2000 ,motor F8Q ...dupa o reparatie oarecare (mi-am schimbat rulmentii de la suspensie ...nu stiu cum le spune) la primul drum mai lung am constatat ca da apa in clocot...am verificat daca ventilatorul electric porneste....si nu pornea...m-am gandit ca e senzorul de la temp. apa...desi masurat cu un multimetru parea bun... l-am schimbat cu unul nou (4 pini)...aceeasi problema....daca scot mufa de pe senzor ventilatorul porneste (ECU da masa spre releul de ventilatie)...problema e ca nu stiu ce ecu am ... deasupra e o consola cu 30 de pini X 3 randuri...de la pinul 23 pleaca firul catre releul de ventilatie...dar atat stiu(nu are nici o eticheta si am pus-o pe un dyalogis nu m-a lamurit)...la urma urmei imi pot face un termostat electronic relativ usor...dar la "pachet" a mai venit o problema in timpul mersului (mai ales cand schimb vitezele) se opreste motorul (se aprinde simbolul bujiie) simpla intreruperii\punerii contactului rezolva problema dar...la naiba ... parca o bicicleta e mai buna smile.gif ... am banuit ca vre-o masa e intrerupta pe undeva...dar daca scot mufa de la senzor totusi porneste ventilatia...am descarcat o groaza de scheme de clio si totusi nu se potriveste nici una...Multumesc anticipat pentru raspunsclio_086.jpg ( Size: 521.49k ) Number of downloads: 298


--------------------
Renault Twingo2 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 24 Jul 2012, 19:24
Post #2


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Salut. Ai incercat o diagnoza? Pentru ca ea iti da toate detaliile, chiar si daca un fir a fost pus in scurt sau daca ecu a avut o cadere de tensiune


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiotronic
post 24 Jul 2012, 19:41
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 July 12




Salut smile.gif... pai l-am pus pe un dialogys ... si in afara de o problema cu pompa de injectie si ceva legat de airbag-uri nu avea...de altfel cu ocazia asta le-am sters...dar problema a ramas.. deci cand schimb viteza chiar daca i-au piciorul de pe acceleratie...tinde sa accelereze in continuare si se...opreste....cred ca e legat de temperatura... am citit ca ecu urmareste o anumita diagrama in funtie de temperatura
...Multumesc. smile.gif


--------------------
Renault Twingo2 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiotronic
post 30 Jul 2012, 19:05
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 July 12




Rezolvat...pana la urma pornește....pe la 96 grade...zice diagnoza.... am sa-l păcălesc sa pornească ceva mai repede ... punând o rezistenta fixa în paralel pe senzor...am făcut calcul ei în atașament... nu recomand dacă aveți mașini mai noi....motorul meu are 220000km fără RK... smile.gif

Attached File(s)
Attached File  grafic_rezistenta.xls ( 9.5k ) Number of downloads: 38


--------------------
Renault Twingo2 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 30 Jul 2012, 22:44
Post #5


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




mie imi porneste la 97 - 98 zice ddt2000, eu zic ca era ok la cat iti pornea, daca iti porneste mai repede de exemplu la 90 de grade nu iti va influenta consumul ? Eu asa stiu, daca motorul nu e in parametrii consuma mai mult si nici bine nu ii face, mai ales ca tu ai diesel


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiotronic
post 31 Jul 2012, 16:16
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 July 12




pai da... in teorie sunt de acord...numai ca nu stiu daca in perioada de iarna sau chiar toamna primavara ....ajunge vreodata la 96 (e adevarat depinde si de personalitatea termostatului)...apoi din calculele mele (azi am facut probe pe distanta mai mare) intra mai repede doar cu vreo 5 grade adica pe la 89-91...deci nu-i un capat de tara...tot azi am rezolvat si oprirea motorului de aiurea la schimbarea vitezii...era un banal por in capatul de furtun unde am plasat supapa de sens unic ...si tragea aer pe turul spre pompa de injectie...am schimbat furtunele cu coliere si gata.... chiar merge bine...rezistenta am pus-o doar pe senzorul dinspre computer...deci in bord imi arata temperatura normala...multumesc pentru raspuns...ce mi se pare ciudat e ca atunci cand tragea aer de pe tur mergea mai rotund la relanti si pornea mult mai usor.. ore cat o costa aerul la pompa... radmasa.gif


--------------------
Renault Twingo2 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 06:50
Dacia