Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

zgomot cu intensitate variabila denivelari, zgomot la denivelari

ghinion
post 26 Apr 2012, 18:51
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 26 April 12




Stimati colegi,
sunt posesorul unui Megane 2 sedan diesel 1.5 dci fabricat in 2004 si am urmatoarea problema: daca merg pe sosea asfaltata dar cu denivelari line, in momentul cand masina trece peste aceste denivelari, apare un mormaitul variabil in partea dreapta a motorului.
Zgomotul apare si atunci cand, pe drum drept schimb directia de mers stanga-dreapta, ca si cum vibratiile motorului s-ar transmite la o alta piesa atunci cand motorul se leagana sub capota datorita inertiei la oscilatiile autoturismului in plan vertical sau orizontal.
Am fost la service la reprezentanta, au facut un drum de proba, au auzit si ei mormaitul ala variabil, au banuit ca este un rulment de la roata dreapta fata dar, cand au urcat masina pe elevator au constatat ca rulmentul este bun. Concluzia a fost ca nu si-au dat seama de unde provine.
Zgomotul acela variabil ca intensitate se aude numai in mers si numai la trecerea peste denivelari, nu prea am avut cum sa-l studiez decat in mers.
Mentionez ca, inainte de a o cumpara eu, masina a avut un impact in acea parte dreapta, dar cred ca fara prea mare intensitate deoarece urmele se vad doar la bara de protectie si ceva cleme de la far si alte plasticuri de pe acolo.
A mai avut cineva zgomot in acest fel ? M-am uitat peste topicurile de pe forum si nu am gasit ceva asemanator, va rog sa ma ajutati !


--------------------
renault megane 2 2004 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghinion
post 4 May 2012, 19:36
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 26 April 12




Stimati colegi.
am asteptat o idee de la un coleg cu mai multa experienta dar, s-ar parea ca doar eu sunt ghinionistul ca s-a lovit de problema aceasta.
Intre timp a mai aparul un zgomot si in partea stanga a masinii, la roata din fata, la curbe, dar si in drum drept.
Acest nou zgomot seamana cu cel facut de o planetara uzata, dar cei de la service, dupa ce au verificat planetarele, au spus ca planetarele nu sunt uzate.
Este posibil ca zgomotele (stanga-dreapta) sa fie cauzate de rulmenti uzati pe rotile din fata ? La roata din stanga zgomotul se aude, e drept, cu intensitate redusa, si in mers drept.
Cei de la service au spus ca au verificat bucsaraia si sunt jocuri care sa poata fi banuite ca ar fi sursa acestor zgomote.
Este vreun coleg care a schimbat rulmentii la rotile din fata ?
Daca da, poate imi spune ce simptome a avut si daca isi mai aduce aminte si cat l-a costat.
Multumesc pentru rabdare si intelegere,
al dumneavoastra,
Ghinion.

4 May 2012, 19:40:
Pardon, dupa ce am recitit am vazut ca am spus ca sunt jocuri la bucsaraie.
NU sunt jocuri la bucsaraie, am uitat sa pun cuvantul "nu"! Scuze .

This post has been edited by ghinion: 4 May 2012, 19:40


--------------------
renault megane 2 2004 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zipy
post 4 May 2012, 19:40
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 20 June 11




Verifica si tamburul de la motor. Cele doua laterale. Daca te uiti pe langa alternator, il poti vedea pe cel din drapta. Se poate ca acestia sa fie fisurati, cauciucul fiind degradat.


--------------------
Renault Megane - TR 04 ZIF 1.5 dCI, 86hp, Sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghinion
post 8 Jul 2012, 20:41
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 26 April 12




Fratilor, am aflat ce s-a intamplat cu zgomotul ala din partea dreapta. Motorul era de vina, a cedat in timpul mersului.
Mai clar, in timp ce masina rula pe sosea, motorul s-a oprit si n-a mai vrut sa porneasca. Am remorcat-o la service si dupa investigatii care mai de care mai competente am verificat compresia si am constatat ca pedoua pistoane nu aveam de loc compresie. Am desfacut chiuloasa si am constatat (cu durere) ca doua pistoane erau topite. Incerc sa pun si fotografiile cu dezastrul, sper sa reusesc, daca nu pot, poate ma ajuta un coleg cu niste sfaturi. Cand au demontat si chiuloasa, cei de la service au constatat si o uzura foarte mare la axul cu came, la care de asemenea am facut o poza, dar nu prea se vede uzura in poza, dar la pistoanele topite axul cu came era uzat ceva incredibil, iar in plus, tachetii pereche erau ca niste lighene.
Cred ca zgomotul variabil din timpul mersului se datora uzurii axului cu came si a camei pereche. Probabil ca fostul proprietar a avut injectoarele 1 si 4 blocate si a topit cele doua pistoane, care se miscau mai greu, (segmentii gripati), si astfel a aparut si uzura la axul cu came. Blocul motor se prezinta foarte bine, uzura la camasi ca si inexistenta, dar, o alta chiuloasa si alte doua pistoane, fac destul de mult si recomandarea celor de la service este un alt motor.
Am cautat pe net dar, nu au motoare de 1.5 dci euro 3, iar Carsero (firma de dezmembrari din apropiere), vrea 800 euro pentru un motor, ceea ce este cam mult pentru lichiditatile mele.
Zgomotul de la roata din stanga l-am rezolvat, era rulmentul, l-am inlocuit impreuna cu bratul de pe acea parte, deoarece si pivotul era praf.
Moralul meu este destul de scazut. Sper sa-mi revin in scurt timp, dar daca nu gasesc un motor la un pret accesibil nu prea am variante.

8 Jul 2012, 20:42:
Atasez alte poze...

8 Jul 2012, 20:45:
Atasez alte poze...DSC00409.JPG ( Size: 1.42mb ) Number of downloads: 453
DSC00416.JPG ( Size: 1.44mb ) Number of downloads: 487


This post has been edited by ghinion: 8 Jul 2012, 20:45

Attached thumbnail(s)
DSC00417.JPG ( Size: 1.62mb ) Number of downloads: 453
DSC00417.JPG ( Size: 1.62mb ) Number of downloads: 411


--------------------
renault megane 2 2004 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nonic
post 9 Jul 2012, 00:06
Post #5


Together we can do more


Group: Members
Posts: 3.964
Joined: 22 May 09
From: Ploiesti




Eu iti recomand sa repari acest motor, in primul rand nu sti ce cumperi dar daca il repari sti ce ai bagat in el si nu stai cu frica.
Cumperi o chiuloasa, cumperi cele doua pistoane (verifica daca se mai poate ce litera au cele doua pistoane topite), un set de segmenti si cuzinetii (biela si palier) si ai motor ca nou cu un cost de aproximativ 2500 lei si nu am facut calculul cu cele mai ieftine piese.
Inainte de toate astea trebuie inlocuite cele 2 injectoare si verifica starea injectoarelor de la pistoanele 2 si 3.
Am trecut inlocuirea cuzinetilor pentru ca tot ai motorul desfacut dar daca sunt ok si nu au uzura nu este obligatorie inlocuirea lor.
Nu uita de RAR daca schimbi motorul...un cost si o bataie de cap in plus.

Acestea sunt recomandarile mele dar decizia este a ta.


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5 dci 2004 Privilege Sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghinion
post 9 Jul 2012, 12:53
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 26 April 12




Multumesc frumos Nonic pentru sfaturi, eu momentan sunt destul de tulburat, nu prea am gandirea limpede si am nevoie de sfaturile unora care nu sunt direct implicati sau afectati de problema.
Incerc sa nu ma grabesc cu luarea deciziilor, sper ca in timp sa apara o varianta buna si ieftina.


--------------------
renault megane 2 2004 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 07:32
Dacia