Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Service in bord cand apas acceleratia mai tare, Apare mesajul "Service" in bord pe culoare galbena

LiviuIonut
post 16 Jul 2012, 12:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




Buna,

Am facut in weekend un drum de 500km dus si intors. La intoarcere (dupa 100-150km parcursi) a aparut problema cand am condus seara spre noapte si temperatura era de 27 grade Celsius afara. Viteza de 90-120km/h. Am folosit si AC-ul.
Cand aveam nevoie sa depasesc eram nevoit sa apas mai tare, spre maxim, pedala de acceleratie. Eram in treapta 5 si motorul incepea sa accelereze destul de lent (parerea mea), chiar si asa puteam depasi onorabil si nu ma puneam in situatii limita. In cazul urcarii unei rampe, retrogradam in treapta 4 si la o turatie mai mare, 2000-2500, urcam cu viteza buna, sau in cazuri si de depasire mai retrogradam odata si faceam manevra la turatie mai mare.
Pe la jumatatea drumului a inceput sa apara in bord mesajul "Service" pe culoare galbena. Am bord cu afisaj lcd. Aparea doar in momentul cand acceleratia era apasata peste o anumita limita si ii ceream motorului sa accelereze mai tare. Deci la inceputul apasarii pedalei nu aparea imediat. Pe consumul instantaneu aveam 14 spre 20 de litri pe 100km cand aparea mesajul deci nu tinea de asta. Tinea doar de cat de tare ii ceream eu sa accelereze. Cand ii ceream sa accelereze mai repede sau sa traga la deal aparea mesajul.
Am incercat sa apas pedala pana sa nu apara acel mesaj cand faceam o depasire. Mentionez ca nu aparea cand maream viteza la nevoie, pentru ca nu apas pedala de fel prea tare si nu ma grabesc.
Dupa aproximativ 100km de mers asa, am observat ca a ramas aprins in bord un semn pe culoare galbena care semnifica blocul motor in ansamblul lui. Un fel de check engine. Dupa acest mesaj acceleratia a scazut putin in forta dar nu prea mult. Consumul instantaneu la aceeasi viteza a scazut cu 1 litru/100km. Cand apasam pedala mai tare nu mai aparea "Service" pe galben, ca mesaj suplimentar.
Am condus apoi prin oras cu 50Km/h si apoi am parcat acasa inghesuit. Motorul dupa oprire era foarte cald, tot compartimentul motor era cald si nu puteam tine mana pe nimic de acolo. Poate chinuiala la parcare sau minutele de prin oras sa il fi incalzit sau poate altceva.
Astazi de dimineata aveam acel semn inca aprins in bord (blocul motor pe galben). M-am uitat atent peste tot si am observat in partea dreapta a radiatorului, (partea stanga masina, sub baterie) ca pe langa racordul de retur (cel de jos) care face jonctiunea cu radiatorul, in dreptul radiatorului este o urma de curgere de lichid pe scut. Nu este o urma prea mare si sigur nu a curs mult "sange" tongue.gif . A mai curs pe acolo din cand in cand lichid de racire dar foarte putin si completam din cand in cand si nu erau probleme, dar inainte doar picura putin la drum lung. Nivelul in borcanul de expansiune nu il pot determina pentru ca este sub nivelul minim.

Se poate sa se incalzeasca tare motorul din cauza scaderii nivelului la lichid racire? Temperatura la lichid a ramas tot timpul aceeasi! (acul a ramas nemiscat pe bord)
Ce ar putea fi? A mai patit cineva ceva de genul?
Eu as vrea sa previn decat sa tratez! Deci mai bine repar acum decat sa cumpar piese noi si multe mai tarziu.

Mai mentionez ca eu conduc peste 95% din drumuri pe carburant GPL, dar aceasta problema am testato in aceleasi minute si pe benzina si a avut acelasi rezultat. Masina este cea din semnatura.

This post has been edited by LiviuIonut: 16 Jul 2012, 12:03


--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 16 Jul 2012, 12:28
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Eu nu inteleg ce cauti tu la intrarea in depasire cu o turatie a motorului de 2000 rpm .... motorul tau este unul de turatie, adica vrei putere ... dai ture .... nu prea ai avea ce intra in depasire sub 3000 rpm ... asta daca vrei sa beneficiezi de puterea oferita de motor ..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 16 Jul 2012, 13:42
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




Poate nu am estimat corect turatiile in treapta 5. Pot mentiona aici.
La 110km/h am 2700-2900 rotatii.
La aprox 90km/h am undeva peste 2200 de rotatii.
La 62-65km/h in sate am mult sub 2000 de rotatii (sub turat 1600) dar cand accelerez nu retrogradez, ci accelerez incet, in 20-30 de secunde pana la 120km/h. Exact ca la testul oficial de consum European.
Nu pot sa mentin viteza in rampa cu treapta 5 cand turatia este intre 2000-3000 si viteza peste 100km/h. Daca rampa este scurta scade viteza, si accelerez dupa ce trece, la nivel drept. Altfel retrogradez si mentin viteza sau accelerez incet cu treapta 4. Daca fac depasire in rampa (cazul tirului) atunci pot sa trec si in 3 si ajung la peste 4000 si merge bine urcarea si viteza poate creste (nu sunt adeptul mersului in paralel al masinilor in nici o situatie, decat momentul depasirii, prefer intercalat)
Dar recunosc ceea ce spui tu! Merg deobicei subturat cu masina si trag la un consum mai mic.
Ating consum minim de 7,663 litri GPL de la plin la plin cu viteza de aprox 100km/h mentinut. Testat intre 2 benzinarii cu GPL, fara orase sau sate, mentinut doar 90-100km/h ( 100% legal).


Pot sa mai mentionez in legatura cu problema descrisa mai sus, ca apasarea acceleratiei mai tare, si aparatia mesajului, se face de la o turatie de aprox 2500rpm, deci nu ma duce cu gandul ce este subturata!
Am o parere buna? sau si atunci este subturat si cer prea mult de la motor!

This post has been edited by LiviuIonut: 16 Jul 2012, 13:55


--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 16 Jul 2012, 14:06
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Motorul tau se simte bine la turatii mai ridicate .. eu unul zic ca nu este ok cum procedezi tu ... sa ceri performante cand ai 2000-2500 rpm la un motor care are puterea maxima pe la 5500 sau mai sus ... nu este prea ok si se prea poate ca din cauza mersului preponderent subturat sa ai si problemele acelea .. oricum pentru o diagnosticare corecta ai nevoie de un test clip ... memoriile sunt memorate si vezi exact despre ce este vorba ..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 14:22
Dacia