Capac vas expansiune -supapa blocata-(clio symbol), o chestie ciudata
![]() ![]() ![]() |
Capac vas expansiune -supapa blocata-(clio symbol), o chestie ciudata
christig |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 28 November 05 ![]() |
|
||
--------------------
Clio
Symbol
martie 2001 1.4 Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
|
|||
Solon |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Poate ca ar trebui facuta o aerisire a circuitului de racire.E posibil sa fie cumva infundat si sa se creeze o presiune foarte mare si din cauza asta sa fi sarit busonul.
Sau s-a incalzit prea tare motorul?S-a ridicat acul de la temperatura? |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Busoanele ar trebui sa fie compatibile, Solenza am vazut ca are acelasi buson. Incearca cu cel de logan.
Daca ai supapa blocata nu mai strange busonul prea tare, lasa sa nu fie prea etans ca nu se intampla nimic si poti sa mergi in continuare. Circuitul de racire stiu ca nu se mai aeriseste la astea noi, ci doar se toarna lichidul si cu asta basta. Ceva presiune pe circuit este intotdeauna, asta o poate constata oricine cand desface busonul si se aude un fasait. |
--------------------
.
.
.
|
|
christig |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 28 November 05 ![]() |
@Solon, presiune se creeaza, mai ales daca mai ai si ceva bule pe undeva in circuit, in momentul cand se incalzeste motorul; mie mi-a sarit busonul si l-am pierdut; incercam doar sa explic logic de ce am avut probleme la pompa de apa (curgea pe la garnitura); busonul veki cred ca era cu supapa blocata si nu avea cum sa se depresurizeze circuitul cand se incalzea mai tare motorul;
@Laurentziu83, busonul de Logan costa vo 700mii dupa cum am mai scris; mi-am luat unul de clio la 250k; am postat asta ca fapt divers..deci daca va sar busoanele e posibil sa fie infundate!! si asta nu e bine ca in timp va fortzeaza circuitul, in special pompa de apa! |
--------------------
Clio
Symbol
martie 2001 1.4 Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
|
|
3xtreme |
![]()
Post
#5
|
Fraier incepator Group: Members Posts: 100 Joined: 31 January 06 ![]() |
@Laurentziu83
Instalatia de racire functioneaza sub presiune. Nu lasati busonul nestrans cu motorul pornit. Dovezi gasiti fie in manualul masinii, unde scrie asta pe undeva, fie la un service. |
--------------------
Renault
Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP
2004 / 2007 Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Dar ce se intampla, ca eu l-am mai scos si cand era motorul pornit si nu s-a intamplat nimic, doar am vazut cum bolboroseste antigelul acolo.
|
--------------------
.
.
.
|
|
christig |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 28 November 05 ![]() |
@Laurentziu83
este o anumita presiune suportata de supapa din buson; presiunea creste dar numai din cauza aerului care se dilata la temperatura, caci lichidele sunt incompresibile; ce poate sa se intample?... sare apa din vas; eu am gasit vasul gol..o improscase pe toata pe langa; si kestia asta ti-am zis ca am fost martor cand a patit-o si unkemiu la un Logan, exact cu o saptamana inaintea mea; a pierdut busonul si vasul s-a golit; din fericire nu s-a intamplat asta la drum lung si am observat imediat defectiunea, in fatza blocului. |
--------------------
Clio
Symbol
martie 2001 1.4 Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
|
|
3xtreme |
![]()
Post
#8
|
Fraier incepator Group: Members Posts: 100 Joined: 31 January 06 ![]() |
Pai daca nu se intampla nimic, de ce nu ti se goleste si vasul de la spalatorul de parbriz daca ii scoti busonul?
|
--------------------
Renault
Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP
2004 / 2007 Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#9
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Si ala se va goli dar mai greu ... raspuns="pentru ca nu este fierbinte si xub presiune".
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
hellcat |
![]()
Post
#10
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
QUOTE(christig @ May 17 2006, 12:03 AM) La vreo luna mi-a sarit busonu de la vasul de expansiune si s-a dus dracu' (a sarit si nu l-am mai gasit) ![]() Pana sa sara busonul, in asa fel incat sa nu-l mai gasesti ![]() Busonul mai jos de scut nu are unde sa se duca, e destul de voluminos si din scut nu are loc pe unde sa cada. Ciudata problema, ce sa zic, busonul fara sa se faca bucatele nu are cum sa se faca de negasit si fara sa lase urme pe filetul vasului. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#11
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
la mine s-au spart 2 busoane... amandoua aveau supapele blocate de jeg/piatra/cine stie ce alte prostii
dar la mine amandoua erau vechi... la voi nu intelg de ce s-ar intampla asa ceva vasul cu lichid de spalat parbrizul nu se goleste pentru ca e mult mai mare, pentru ca nu ai mai niciodata lichidul pana aproape de buson si pt ca lichidul nu e circulat. sta acolo degeaba si baldacaie... pt hellcat: in nici unul dintre cazuri nu a crapat altceva (vas de expansiune/radiator/furtune etc) ca fapt divers, incercand sa curat un vas de expansiune acum cateva luni, i-am infpit 2 dopuri de pluta in stuturi si l-am umplut cu detartrant si i-am pus capacul si l-am lasat in curte. a doua zi dimineata nu am mai gasit decat bucati din capac imprastiate prin curte si in vas. deci daca n-au zburat dopurile alea de pluta si s-a spart capacul, tind spre a crede ca francezul a gandit astfel: daca am suprapresiune, ce e mai usor de inlocuit? radiatorul? nu. vasul? nu. furtune? nu. capacul? da! e cel mai ieftin si e cel mai usor de schimbat. deci eu nu gasesc anormal ca la o suprapresiune sa bubuie capacul |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
3xtreme |
![]()
Post
#12
|
Fraier incepator Group: Members Posts: 100 Joined: 31 January 06 ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP
2004 / 2007 Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
|
|
christig |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 28 November 05 ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 22 May 2006, 20:26) ca fapt divers, incercand sa curat un vas de expansiune acum cateva luni, i-am infpit 2 dopuri de pluta in stuturi si l-am umplut cu detartrant si i-am pus capacul si l-am lasat in curte. a doua zi dimineata nu am mai gasit decat bucati din capac imprastiate prin curte si in vas. deci daca n-au zburat dopurile alea de pluta si s-a spart capacul, tind spre a crede ca francezul a gandit astfel: daca am suprapresiune, ce e mai usor de inlocuit? radiatorul? nu. vasul? nu. furtune? nu. capacul? da! e cel mai ieftin si e cel mai usor de schimbat. deci eu nu gasesc anormal ca la o suprapresiune sa bubuie capacul concluzia: lichidul de detartraj isi mareste volumul peste noapte? ![]() QUOTE(hellcat @ 22 May 2006, 20:05) Pana sa sara busonul, in asa fel incat sa nu-l mai gasesti ![]() Busonul mai jos de scut nu are unde sa se duca, e destul de voluminos si din scut nu are loc pe unde sa cada. Ciudata problema, ce sa zic, busonul fara sa se faca bucatele nu are cum sa se faca de negasit si fara sa lase urme pe filetul vasului. busonul la clio era original (veki de 5 ani) si in plus nici nu era strans bine (de catre mine); insa la logan era masina de cateva luni; n-am mai gasit nici mama lor de busoane, au sarit in mers si n-au nimerit decat pe asfalt (probabil); This post has been edited by christig: 25 May 2006, 05:04 |
--------------------
Clio
Symbol
martie 2001 1.4 Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#14
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
christi, detartrantul ala face o gramada de bule cand curata piatra... si d-aia o fi facut presiune...dar daca n-au zburat dopurile de pluta, inseamna ca capacul e facut sa cedeze destul de repede pentru a pastra integritatea celorlalte componente...
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
christig |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 28 November 05 ![]() |
cre' ca a facut spume din dopurile de ploota
ca ma indoiesc ca aveai tu piatra pe plasticul vasului ![]() |
--------------------
Clio
Symbol
martie 2001 1.4 Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
|
|
jubyl3r |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 392 Joined: 23 January 11 From: B o t o s a n i ![]() |
La masina din semnatura am pierdut capacul fara sa sara (din neatentia mea, uitasi sa il pun la loc:( ), al meu era maroniu si am luat unul de la dezmembrari identic ca dimensiuni dar este albastru (se potriveste perfect, dar se poate sa am probleme cu el).
Inca o chestie, dupa ce merg cam 30km si opresc motorul, daca deschid capota si ma apropii de vasul de expansiune se aude ca un fasait usor(e normal) sau capacul de la dezmembrari nu se potriveste? Cum mi-as da seama daca nu e bun capacul SH? Multumesc anticipat! |
--------------------
Renault
Megane Coach
- BT xx ADY
1996 1.6e DA0F "Ignorance is bliss"
|
|
espacern |
![]()
Post
#17
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Instalatia de racire a motorului este sub presiune cand functioneaza motorul si daca se aude un fasait cand asculti langa capacul de la vasul de expansiune inseamna ca acesta nu etanseizeaza bine si scapa presiune.
Pe capac este o supapa care trebuie sa deschida doar in caz de presiune exagerata ca sa nu"bubuie"furtunele/coturile/etc... Mai bine cumpara un alt capac. NB! |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#18
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
Am schimbat vasul de expansiune deoarece era crapat la imbinare si pierdea antigel. Acuma ce sa spun, am luat unul second la 15 lei, dar este de megane. Nu s-a potrivit la gauri, dar cu o mica improvizatie a mers pana la urma.
El a venit cu tot cu capac, dar capacul este fizic diferit de cel de clio. Functioneaza cele doua instalatii la presiuni diferite sau sunt identice? As merge pe capacul nou, pentru ca cel vechi imi pare obturata supapa la el daca a cedat borcanul. nu sunt sigur, dar ar putea fi una din cauze. Atasez poze cu cel de megane care l-am montat. P290412_18.55.jpg ( Size: 1.22mb ) Number of downloads: 2082 P290412_18.56.jpg ( Size: 956.66k ) Number of downloads: 2136 P290412_18.56__01_.jpg ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 2101 |
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#19
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Si ala e tot cu supapa doar ca e alt model
![]() ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#20
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
Mersi andrei! sper ca asta sa mearga, la pret este dublu cat tot vasul meu
![]() This post has been edited by PhilipMorris: 30 Apr 2012, 15:45 |
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 13:22 |